pomoč - el. motor ugaša

Vaše utemeljene kritike, vprašanja in problemi

Moderator: Mipo

Odgovori
ducy
Začetnik
Prispevkov: 7
Pridružen: 19 Dec 2010, 20:26

pomoč - el. motor ugaša

Odgovor Napisal/-a ducy »

Pozdravljeni

Sem začetnik. Pred časom sem dobil model Skhawk kit iz Konrada: http://shop.conrad.si/websale7/Reely-El ... 77_1208055), katerega sem se kar dobro naučil vodit.
Začela se mi je pojavljati težava. Namreč el. motor mi neprestano ugaša pri večjem »plinu« Baterije imam polne (imam dvojne) in pri dodajanju plina nekje na sredini motorček crkne. Model ima stikalo, katerega moraš ob vsaki »prekinitvi« če je napetost premajhna, pritisnit, da ga zopet zaženeš. Strokovnjaki boste bolj vedeli za kaj se gre, nisem elektronik.. :). Ima tudi nek sistem, ki zazna minimalno napetost in ugasne motor, da ne izprazniš baterije do konca, oz. še lahko vodiš model in pristaneš. (Na motorčku sta tudi dva upora, prilotana na ohišje in pol + -)
Torej baterije imam polne in motorja ne morem zagnati do polnega plina. Če ga priklopim direktno, potem gre.
Je pa še ena zanimiva stvar. Če sem odstranil eliso, je motorček deloval OK - polni plin. Pri tem sem ga poskusil obremenit z roko in ga celo za hip ustavit in motor je deloval še naprej z polnim plinom. Kakor pa sem namestil eliso, pa je deloval samo pod manjšim plinom.

Ali mi lahko kdo pomaga, kaj naredit??

Hvala!
D.
ducy
Začetnik
Prispevkov: 7
Pridružen: 19 Dec 2010, 20:26

Odgovor Napisal/-a ducy »

ne na začetku je delovalo OK. Ne vem točno kakšen motor.. nisem strokovnjak... navaden krtačni motorček.
Uporabniški avatar
Nejc*_
Freak
Prispevkov: 616
Pridružen: 11 Apr 2007, 13:42
Kraj: Velenje, Paški Kozjak

Odgovor Napisal/-a Nejc*_ »

Ali se motorček zelo greje? Če se, potem je narobe nekaj z motorčku.
L.p.
Jernej
Uporabniški avatar
nitrometan
Freak
Prispevkov: 761
Pridružen: 18 Jul 2010, 14:36
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a nitrometan »

Koliko stare baterije pa imaš ? Ali si joh pravilno polnil ?
Razlog je lahko da imaš dotrajane (verjetno) NiMH ali NiCd baterije, ki zgledajo napolnjene vendar se jim pri povišani obrtemenitvi napetost sesede: to je lahko zaradi starosti lahko pa je to t.i. memory efekt ki nastane pri nepravilnem polnenju NiXX baterij (polniš se na pol polno baterijo), če pa imaš LiPO baterije je pa stvar podobna samo da LiPO baterije prazniš max do 3V na celico in nič manj

Duruga možnost je: preglej vse konektorje če se je kje nabrala plast oksida, ki zviša upornost spoju in jo odstrani potem pa tudi če je kje slab spoj, spajkani spoji niso izvzeti.

Lahko pa je tudi to da imaš malo hecen regulator ampak po mojem da to ni, ker če stvar crkne crkne do konca (v redkih primerih samo na pol)

Veliko sreče :D
NE KLIČ HUDIČA !!!

It just MIGHT be IDIOT RESISTANT but NOTHING is IDIOT PROOF !! :lol:

LP Andraž
ducy
Začetnik
Prispevkov: 7
Pridružen: 19 Dec 2010, 20:26

Odgovor Napisal/-a ducy »

...motor se segreje, saj to je normalo, predvidevam. Sam tud če segretega zaženem brez elise normalno preko baterije (ne direkt priklopljenega) dela OK, ko pa dam eliso gor pa crkne pri npr. polovičnih obratih - plinu, oz. ne morem dati plina do konca.
A mi lahk poveš, če veš kakšna je funkcija tega "varovala" glede napetosti (predvidevam) in uporov ki so nameščeni? Po kakšnem principu deluje...
ducy
Začetnik
Prispevkov: 7
Pridružen: 19 Dec 2010, 20:26

Odgovor Napisal/-a ducy »

@ tadejpolajnar, da to je ta motorček.
Baterije imam originalne in tudi svoje sem zlotal (NiMh)
Sam, kot sem dejal, če jih priklopim direkt na motorček, dela OK... in lahk pustim nekaj časa in laufa normalno.
Tud z roko sem ga obremenil (brez elise :) ) in motor je normalno deloval...

Če bi že moral kupit ov motor.. bi lahko dal not kaj boljšega.. brezkrtačnega, a ne? Lahko kdo svetuje katerega... kaj cenejšega, ker ni glih to nek hudi model in je nesmiselno preveč vlagat v tega.
marolt55
Tekmovalec
Prispevkov: 389
Pridružen: 29 Avg 2010, 14:49
Kraj: Preserje pri Radomljah

Odgovor Napisal/-a marolt55 »

Za brezkrtačni mortor boš moral zamenjati veliko stvari regler, motor, in še kaj se bo našlo. Jaz bi najprej probal z kakšno drugo baterijo in kaj podobnega... Lahko se motim sem tudi bolj začetnik :)
Uporabniški avatar
fenix
Freak
Prispevkov: 574
Pridružen: 21 Nov 2005, 20:07
Kraj: Brestanica

Odgovor Napisal/-a fenix »

Polajnar, mislim, da je čas, da greš spat in odideš v svoj otroški svet. Toliko časa že "serješ klanfe", da že jaz skoraj jem zdravila, d bi me zaprlo, ker me namreč skos "srat tišči" ob tvojih komentarjih. Ne vem, kaj imajo baterije s tipom motorja? Lahk je krtačni al BK, deloval bo na vse vrste baterij, če jih regulator podpira.

Zdaj se pa pomiri in si ne delaj več sramote po forumu!

lp
Uporabniški avatar
nitrometan
Freak
Prispevkov: 761
Pridružen: 18 Jul 2010, 14:36
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a nitrometan »

Seveda je normalno da se ti motor segreje, če ga segretega lahko držiš v roki ni nič narobe.

Tisti "upori" ki so naspajkani na ohišje in napajalne terminale od motorja so v resnici kondenzatorji, ki odpravljajo motnje ki nastanejo pri deluvanju motorčka

Drugače pa kot sem že rekel: Preveri kako je z baterijami, če imaš pri roki volt meter ga priklopi na baterijo skupaj s pogonom, stvar zalavfaj in poglej koliko ti pade napetost
NE KLIČ HUDIČA !!!

It just MIGHT be IDIOT RESISTANT but NOTHING is IDIOT PROOF !! :lol:

LP Andraž
ducy
Začetnik
Prispevkov: 7
Pridružen: 19 Dec 2010, 20:26

Odgovor Napisal/-a ducy »

.. ne bi rekel da so krive baterije, potem pri direktni vezavi ne bi delalo.. predvidevam...??
Uporabniški avatar
nitrometan
Freak
Prispevkov: 761
Pridružen: 18 Jul 2010, 14:36
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a nitrometan »

motorčku je čisto vseno za koliko pade napetost na baterijah, regulatorji so tisti ki izklaplajo
NE KLIČ HUDIČA !!!

It just MIGHT be IDIOT RESISTANT but NOTHING is IDIOT PROOF !! :lol:

LP Andraž
ducy
Začetnik
Prispevkov: 7
Pridružen: 19 Dec 2010, 20:26

Odgovor Napisal/-a ducy »

@ nitrometan .. aha.. štekam... to bi blo možno... Sam ko mam dva paketa baterij. enega original 600mAh in tega ki sem ga ssam zlotal NiMh1200mAh.. pa težko da bi oba crknila... mogoče, bom proal preverit nekako. Nimam glih Volt metra... bom poskusil kje dobit. In za kolk lahk pade napetost ?
ducy
Začetnik
Prispevkov: 7
Pridružen: 19 Dec 2010, 20:26

Odgovor Napisal/-a ducy »

Sam... Zakaj mi pa dela ko nimam gor elise?? Pa sem ga tud obremenil z roko...??
Uporabniški avatar
nitrometan
Freak
Prispevkov: 761
Pridružen: 18 Jul 2010, 14:36
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a nitrometan »

Kopirano iz Wikipedie (išči: NiMH)
...A fully-charged cell measures 1.4-1.45 V (unloaded), and supplies a nominal average 1.25 V/cell during discharge, down to about 1.0-1.1 V/cell (further discharge may cause permanent damage, and the risk is increased with multi-cell packs)...

Regulator verjetno izklopi pri približno 7,5V, nisem pa siguren, stvar je odvisna kako je nastavljen regulator.

Za nastavitve regulatorja poglej v navodila zanj, kje jih pa dobiš ti pa ne znam svetovati drugega kot pa da v google napišek kateri regulator imaš in malo pobrskaš.

motor brez elise pa ni obremenjen (z roko ga verjetno nisi dovolj obremenil), zato potegne manj toka in posledično je padec napetosti tudi manjši (osnove elektrike - nekaj kar bi v šoli morali bolj učiti)

Drugače pa predlagam da si kupiš unimer (univerzalni merilni inštrument) lahko tudi za 10€ samo od takega ne pričakuj prav veliko več kot to da dela za hobi dobro
NE KLIČ HUDIČA !!!

It just MIGHT be IDIOT RESISTANT but NOTHING is IDIOT PROOF !! :lol:

LP Andraž
Uporabniški avatar
T0RN4D0
Dr. Modelar
Prispevkov: 2979
Pridružen: 15 Feb 2010, 20:40
Kraj: sevnica

Odgovor Napisal/-a T0RN4D0 »

Dobro preglej vse stike. Če je kje kak sumljiv lot, kakšna sumljiva žička. Če motor deluje normalno, ko mu daš direktno štrom (in ima gor propeler), potem motor skoraj gotovo ni problem. Če imaš dve bateriji, tudi ti najbrž nista problem (če jih ne hraniš ravno zunaj pri teh temperaturah...), ostane ti le še regulator ali slabe povezave.

Multimeter si le kupi. Za 10€, meni deluje že 5 let, pride velikokrat prav.


Za predelabo na BK rabiš menjat le regulator in motor, eventuelno nadgradiš še baterijo, če želiš kaj več moči....
Fly it like you stole it!
Uporabniški avatar
KolarModelar
Freak
Prispevkov: 994
Pridružen: 19 Okt 2007, 15:52
Kraj: Letuš

Odgovor Napisal/-a KolarModelar »

Žal to ni res. Ne rabiš menjati akumulatorjev če greš na brezkrtačni set, če vlečeš podoben tok iz akumulatorja.

V modelu je navaden speed 400, ki pri polnem gasu vleče nekje 12-15A.
Teža motorja je 80g in zato izberi podoben motor:

http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... oduct=3885

Da bo vlekel dovolj majhen tok moraš imeti tale propeler:
http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... oduct=5269

In tale krmilnik:
http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... oduct=6458

Če pa ne želiš menjati seta, stehtaj akumulatorje. Kupi 2S lipo, ki imajo takšno kapaciteto, da bojo imele enako težo kot jih ma akumulator sedaj. Letel boš veliko dlje in moči bo dovolj.

lp, Metod
Nč bat, sam žgat...
Uporabniški avatar
T0RN4D0
Dr. Modelar
Prispevkov: 2979
Pridružen: 15 Feb 2010, 20:40
Kraj: sevnica

Odgovor Napisal/-a T0RN4D0 »

Sem lepo napisal: "eventuelno nadgradiš še baterijo, če želiš kaj več moči....

80 gramski outrunner furat na 600 mAh NiMH je ena opcija, samo nisi pridobil v primerjavi s krtačnikom praktično nič, razen malo na učinkovitosti.
Fly it like you stole it!
Uporabniški avatar
KolarModelar
Freak
Prispevkov: 994
Pridružen: 19 Okt 2007, 15:52
Kraj: Letuš

Odgovor Napisal/-a KolarModelar »

T0RN4D0 napisal/-a:Sem lepo napisal: "eventuelno nadgradiš še baterijo, če želiš kaj več moči....

80 gramski outrunner furat na 600 mAh NiMH je ena opcija, samo nisi pridobil v primerjavi s krtačnikom praktično nič, razen malo na učinkovitosti.
Oprosti Torn4do post ni letel nate, ampak na nekega uporabnika pred teboj.
Nč bat, sam žgat...
Odgovori

Vrni se na Pohvale, pritožbe in pomoč uporabnikom