pomoč - el. motor ugaša
Moderator: Mipo
pomoč - el. motor ugaša
Pozdravljeni
Sem začetnik. Pred časom sem dobil model Skhawk kit iz Konrada: http://shop.conrad.si/websale7/Reely-El ... 77_1208055), katerega sem se kar dobro naučil vodit.
Začela se mi je pojavljati težava. Namreč el. motor mi neprestano ugaša pri večjem »plinu« Baterije imam polne (imam dvojne) in pri dodajanju plina nekje na sredini motorček crkne. Model ima stikalo, katerega moraš ob vsaki »prekinitvi« če je napetost premajhna, pritisnit, da ga zopet zaženeš. Strokovnjaki boste bolj vedeli za kaj se gre, nisem elektronik.. . Ima tudi nek sistem, ki zazna minimalno napetost in ugasne motor, da ne izprazniš baterije do konca, oz. še lahko vodiš model in pristaneš. (Na motorčku sta tudi dva upora, prilotana na ohišje in pol + -)
Torej baterije imam polne in motorja ne morem zagnati do polnega plina. Če ga priklopim direktno, potem gre.
Je pa še ena zanimiva stvar. Če sem odstranil eliso, je motorček deloval OK - polni plin. Pri tem sem ga poskusil obremenit z roko in ga celo za hip ustavit in motor je deloval še naprej z polnim plinom. Kakor pa sem namestil eliso, pa je deloval samo pod manjšim plinom.
Ali mi lahko kdo pomaga, kaj naredit??
Hvala!
D.
Sem začetnik. Pred časom sem dobil model Skhawk kit iz Konrada: http://shop.conrad.si/websale7/Reely-El ... 77_1208055), katerega sem se kar dobro naučil vodit.
Začela se mi je pojavljati težava. Namreč el. motor mi neprestano ugaša pri večjem »plinu« Baterije imam polne (imam dvojne) in pri dodajanju plina nekje na sredini motorček crkne. Model ima stikalo, katerega moraš ob vsaki »prekinitvi« če je napetost premajhna, pritisnit, da ga zopet zaženeš. Strokovnjaki boste bolj vedeli za kaj se gre, nisem elektronik.. . Ima tudi nek sistem, ki zazna minimalno napetost in ugasne motor, da ne izprazniš baterije do konca, oz. še lahko vodiš model in pristaneš. (Na motorčku sta tudi dva upora, prilotana na ohišje in pol + -)
Torej baterije imam polne in motorja ne morem zagnati do polnega plina. Če ga priklopim direktno, potem gre.
Je pa še ena zanimiva stvar. Če sem odstranil eliso, je motorček deloval OK - polni plin. Pri tem sem ga poskusil obremenit z roko in ga celo za hip ustavit in motor je deloval še naprej z polnim plinom. Kakor pa sem namestil eliso, pa je deloval samo pod manjšim plinom.
Ali mi lahko kdo pomaga, kaj naredit??
Hvala!
D.
- nitrometan
- Freak
- Prispevkov: 761
- Pridružen: 18 Jul 2010, 14:36
- Kraj: Kranj
Koliko stare baterije pa imaš ? Ali si joh pravilno polnil ?
Razlog je lahko da imaš dotrajane (verjetno) NiMH ali NiCd baterije, ki zgledajo napolnjene vendar se jim pri povišani obrtemenitvi napetost sesede: to je lahko zaradi starosti lahko pa je to t.i. memory efekt ki nastane pri nepravilnem polnenju NiXX baterij (polniš se na pol polno baterijo), če pa imaš LiPO baterije je pa stvar podobna samo da LiPO baterije prazniš max do 3V na celico in nič manj
Duruga možnost je: preglej vse konektorje če se je kje nabrala plast oksida, ki zviša upornost spoju in jo odstrani potem pa tudi če je kje slab spoj, spajkani spoji niso izvzeti.
Lahko pa je tudi to da imaš malo hecen regulator ampak po mojem da to ni, ker če stvar crkne crkne do konca (v redkih primerih samo na pol)
Veliko sreče
Razlog je lahko da imaš dotrajane (verjetno) NiMH ali NiCd baterije, ki zgledajo napolnjene vendar se jim pri povišani obrtemenitvi napetost sesede: to je lahko zaradi starosti lahko pa je to t.i. memory efekt ki nastane pri nepravilnem polnenju NiXX baterij (polniš se na pol polno baterijo), če pa imaš LiPO baterije je pa stvar podobna samo da LiPO baterije prazniš max do 3V na celico in nič manj
Duruga možnost je: preglej vse konektorje če se je kje nabrala plast oksida, ki zviša upornost spoju in jo odstrani potem pa tudi če je kje slab spoj, spajkani spoji niso izvzeti.
Lahko pa je tudi to da imaš malo hecen regulator ampak po mojem da to ni, ker če stvar crkne crkne do konca (v redkih primerih samo na pol)
Veliko sreče
NE KLIČ HUDIČA !!!
It just MIGHT be IDIOT RESISTANT but NOTHING is IDIOT PROOF !!
LP Andraž
It just MIGHT be IDIOT RESISTANT but NOTHING is IDIOT PROOF !!
LP Andraž
...motor se segreje, saj to je normalo, predvidevam. Sam tud če segretega zaženem brez elise normalno preko baterije (ne direkt priklopljenega) dela OK, ko pa dam eliso gor pa crkne pri npr. polovičnih obratih - plinu, oz. ne morem dati plina do konca.
A mi lahk poveš, če veš kakšna je funkcija tega "varovala" glede napetosti (predvidevam) in uporov ki so nameščeni? Po kakšnem principu deluje...
A mi lahk poveš, če veš kakšna je funkcija tega "varovala" glede napetosti (predvidevam) in uporov ki so nameščeni? Po kakšnem principu deluje...
@ tadejpolajnar, da to je ta motorček.
Baterije imam originalne in tudi svoje sem zlotal (NiMh)
Sam, kot sem dejal, če jih priklopim direkt na motorček, dela OK... in lahk pustim nekaj časa in laufa normalno.
Tud z roko sem ga obremenil (brez elise ) in motor je normalno deloval...
Če bi že moral kupit ov motor.. bi lahko dal not kaj boljšega.. brezkrtačnega, a ne? Lahko kdo svetuje katerega... kaj cenejšega, ker ni glih to nek hudi model in je nesmiselno preveč vlagat v tega.
Baterije imam originalne in tudi svoje sem zlotal (NiMh)
Sam, kot sem dejal, če jih priklopim direkt na motorček, dela OK... in lahk pustim nekaj časa in laufa normalno.
Tud z roko sem ga obremenil (brez elise ) in motor je normalno deloval...
Če bi že moral kupit ov motor.. bi lahko dal not kaj boljšega.. brezkrtačnega, a ne? Lahko kdo svetuje katerega... kaj cenejšega, ker ni glih to nek hudi model in je nesmiselno preveč vlagat v tega.
Polajnar, mislim, da je čas, da greš spat in odideš v svoj otroški svet. Toliko časa že "serješ klanfe", da že jaz skoraj jem zdravila, d bi me zaprlo, ker me namreč skos "srat tišči" ob tvojih komentarjih. Ne vem, kaj imajo baterije s tipom motorja? Lahk je krtačni al BK, deloval bo na vse vrste baterij, če jih regulator podpira.
Zdaj se pa pomiri in si ne delaj več sramote po forumu!
lp
Zdaj se pa pomiri in si ne delaj več sramote po forumu!
lp
mail: [email protected]
- nitrometan
- Freak
- Prispevkov: 761
- Pridružen: 18 Jul 2010, 14:36
- Kraj: Kranj
Seveda je normalno da se ti motor segreje, če ga segretega lahko držiš v roki ni nič narobe.
Tisti "upori" ki so naspajkani na ohišje in napajalne terminale od motorja so v resnici kondenzatorji, ki odpravljajo motnje ki nastanejo pri deluvanju motorčka
Drugače pa kot sem že rekel: Preveri kako je z baterijami, če imaš pri roki volt meter ga priklopi na baterijo skupaj s pogonom, stvar zalavfaj in poglej koliko ti pade napetost
Tisti "upori" ki so naspajkani na ohišje in napajalne terminale od motorja so v resnici kondenzatorji, ki odpravljajo motnje ki nastanejo pri deluvanju motorčka
Drugače pa kot sem že rekel: Preveri kako je z baterijami, če imaš pri roki volt meter ga priklopi na baterijo skupaj s pogonom, stvar zalavfaj in poglej koliko ti pade napetost
NE KLIČ HUDIČA !!!
It just MIGHT be IDIOT RESISTANT but NOTHING is IDIOT PROOF !!
LP Andraž
It just MIGHT be IDIOT RESISTANT but NOTHING is IDIOT PROOF !!
LP Andraž
- nitrometan
- Freak
- Prispevkov: 761
- Pridružen: 18 Jul 2010, 14:36
- Kraj: Kranj
- nitrometan
- Freak
- Prispevkov: 761
- Pridružen: 18 Jul 2010, 14:36
- Kraj: Kranj
Kopirano iz Wikipedie (išči: NiMH)
...A fully-charged cell measures 1.4-1.45 V (unloaded), and supplies a nominal average 1.25 V/cell during discharge, down to about 1.0-1.1 V/cell (further discharge may cause permanent damage, and the risk is increased with multi-cell packs)...
Regulator verjetno izklopi pri približno 7,5V, nisem pa siguren, stvar je odvisna kako je nastavljen regulator.
Za nastavitve regulatorja poglej v navodila zanj, kje jih pa dobiš ti pa ne znam svetovati drugega kot pa da v google napišek kateri regulator imaš in malo pobrskaš.
motor brez elise pa ni obremenjen (z roko ga verjetno nisi dovolj obremenil), zato potegne manj toka in posledično je padec napetosti tudi manjši (osnove elektrike - nekaj kar bi v šoli morali bolj učiti)
Drugače pa predlagam da si kupiš unimer (univerzalni merilni inštrument) lahko tudi za 10€ samo od takega ne pričakuj prav veliko več kot to da dela za hobi dobro
...A fully-charged cell measures 1.4-1.45 V (unloaded), and supplies a nominal average 1.25 V/cell during discharge, down to about 1.0-1.1 V/cell (further discharge may cause permanent damage, and the risk is increased with multi-cell packs)...
Regulator verjetno izklopi pri približno 7,5V, nisem pa siguren, stvar je odvisna kako je nastavljen regulator.
Za nastavitve regulatorja poglej v navodila zanj, kje jih pa dobiš ti pa ne znam svetovati drugega kot pa da v google napišek kateri regulator imaš in malo pobrskaš.
motor brez elise pa ni obremenjen (z roko ga verjetno nisi dovolj obremenil), zato potegne manj toka in posledično je padec napetosti tudi manjši (osnove elektrike - nekaj kar bi v šoli morali bolj učiti)
Drugače pa predlagam da si kupiš unimer (univerzalni merilni inštrument) lahko tudi za 10€ samo od takega ne pričakuj prav veliko več kot to da dela za hobi dobro
NE KLIČ HUDIČA !!!
It just MIGHT be IDIOT RESISTANT but NOTHING is IDIOT PROOF !!
LP Andraž
It just MIGHT be IDIOT RESISTANT but NOTHING is IDIOT PROOF !!
LP Andraž
Dobro preglej vse stike. Če je kje kak sumljiv lot, kakšna sumljiva žička. Če motor deluje normalno, ko mu daš direktno štrom (in ima gor propeler), potem motor skoraj gotovo ni problem. Če imaš dve bateriji, tudi ti najbrž nista problem (če jih ne hraniš ravno zunaj pri teh temperaturah...), ostane ti le še regulator ali slabe povezave.
Multimeter si le kupi. Za 10€, meni deluje že 5 let, pride velikokrat prav.
Za predelabo na BK rabiš menjat le regulator in motor, eventuelno nadgradiš še baterijo, če želiš kaj več moči....
Multimeter si le kupi. Za 10€, meni deluje že 5 let, pride velikokrat prav.
Za predelabo na BK rabiš menjat le regulator in motor, eventuelno nadgradiš še baterijo, če želiš kaj več moči....
Fly it like you stole it!
- KolarModelar
- Freak
- Prispevkov: 994
- Pridružen: 19 Okt 2007, 15:52
- Kraj: Letuš
Žal to ni res. Ne rabiš menjati akumulatorjev če greš na brezkrtačni set, če vlečeš podoben tok iz akumulatorja.
V modelu je navaden speed 400, ki pri polnem gasu vleče nekje 12-15A.
Teža motorja je 80g in zato izberi podoben motor:
http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... oduct=3885
Da bo vlekel dovolj majhen tok moraš imeti tale propeler:
http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... oduct=5269
In tale krmilnik:
http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... oduct=6458
Če pa ne želiš menjati seta, stehtaj akumulatorje. Kupi 2S lipo, ki imajo takšno kapaciteto, da bojo imele enako težo kot jih ma akumulator sedaj. Letel boš veliko dlje in moči bo dovolj.
lp, Metod
V modelu je navaden speed 400, ki pri polnem gasu vleče nekje 12-15A.
Teža motorja je 80g in zato izberi podoben motor:
http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... oduct=3885
Da bo vlekel dovolj majhen tok moraš imeti tale propeler:
http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... oduct=5269
In tale krmilnik:
http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... oduct=6458
Če pa ne želiš menjati seta, stehtaj akumulatorje. Kupi 2S lipo, ki imajo takšno kapaciteto, da bojo imele enako težo kot jih ma akumulator sedaj. Letel boš veliko dlje in moči bo dovolj.
lp, Metod
Nč bat, sam žgat...
- KolarModelar
- Freak
- Prispevkov: 994
- Pridružen: 19 Okt 2007, 15:52
- Kraj: Letuš
Oprosti Torn4do post ni letel nate, ampak na nekega uporabnika pred teboj.T0RN4D0 napisal/-a:Sem lepo napisal: "eventuelno nadgradiš še baterijo, če želiš kaj več moči....
80 gramski outrunner furat na 600 mAh NiMH je ena opcija, samo nisi pridobil v primerjavi s krtačnikom praktično nič, razen malo na učinkovitosti.
Nč bat, sam žgat...