Servo za rep

Debate o helikopterjih z motorji na notranje izgorevanje

Moderator: Parky

Uporabniški avatar
Bor00
Tekmovalec
Prispevkov: 428
Pridružen: 04 Mar 2007, 18:35

Servo za rep

Odgovor Napisal/-a Bor00 »

Včeraj mi je med letom crknil servo na repu. (S9254). Sreča mi je heli uspelo ujeti in zasilno pristati. Servo sem razstavil in ugotovil, da so zobniki OK. Motorček hoče loviti pozicijo potencimetra, medtem k na komande se pa odziva ali pa ne.

No sedaj pa iščem drug servo. Kateri servoti so primerni za rep po možnosti cenejši kot Futaba? Pač zanima me cenejša alternativa. Imam gyro GY401. Aja letim pa Raptorja 50 titan.
Uporabniški avatar
Parky
Dr. Modelar
Prispevkov: 3052
Pridružen: 12 Sep 2004, 18:24
Kraj: EU-Slovenia

Odgovor Napisal/-a Parky »

Kakšen MKS ...
Lp,Borut
IksDe --->Das Hubschrauber Heli Team <---xD :car:
Uporabniški avatar
Bor00
Tekmovalec
Prispevkov: 428
Pridružen: 04 Mar 2007, 18:35

Odgovor Napisal/-a Bor00 »

Kaj pa tale HS-6965HB (hitec)?

V lindingerju je trenutno v akciji za 55e
lemut
Tekmovalec
Prispevkov: 357
Pridružen: 15 Okt 2008, 18:07
Kraj: vrhpolje pri vipavi

Odgovor Napisal/-a lemut »

ne hitech ni vredu,raje kaka futaba bls ali mks
Uporabniški avatar
Parky
Dr. Modelar
Prispevkov: 3052
Pridružen: 12 Sep 2004, 18:24
Kraj: EU-Slovenia

Odgovor Napisal/-a Parky »

Hitec odsvetujem ... raje vzemi futabo, ti bo stvar delala, tko ne boš imel nobenih problemov pa še rep ti mora držat, če slednji de dela je brezveze heli vozit ker se sam matraš ;)
Lp,Borut
IksDe --->Das Hubschrauber Heli Team <---xD :car:
Uporabniški avatar
Bor00
Tekmovalec
Prispevkov: 428
Pridružen: 04 Mar 2007, 18:35

Odgovor Napisal/-a Bor00 »

Ja sej vidim, da drucga k s9254 res ni. Sam jezi me, da je servo 90e pa ti pol crkne. Se prav ni nč bolj zanesljiv kot kakšen drug.
Uporabniški avatar
Parky
Dr. Modelar
Prispevkov: 3052
Pridružen: 12 Sep 2004, 18:24
Kraj: EU-Slovenia

Odgovor Napisal/-a Parky »

Koliko dolgo časa si ga pa imel ???
Lp,Borut
IksDe --->Das Hubschrauber Heli Team <---xD :car:
Uporabniški avatar
Bor00
Tekmovalec
Prispevkov: 428
Pridružen: 04 Mar 2007, 18:35

Odgovor Napisal/-a Bor00 »

Jah ubistvu sem ga dobil z helikopterjev vred (kupil rabljeno) , tko da ne vem kolko je dal čez. Sam crknala je elektronika tko, da ubistvu nima veze kolk je star.

Sem danes menjal kabel in je isto. Drug servo dela na gyrotu normalno tko, da gyrota sem eleminiral.

Mah nič bom naročil S9254 v fast ladu je najcenej 77e. Ubistvu je v helicraftu še mal cenej sam reskiram carino.
Uporabniški avatar
Parky
Dr. Modelar
Prispevkov: 3052
Pridružen: 12 Sep 2004, 18:24
Kraj: EU-Slovenia

Odgovor Napisal/-a Parky »

Sam sem imel isti servo na raptorci pa mi je s časoma nehal držati rep ... sam v mojem primeru se je motorček zmatral ... najbolje da istega kupiš pa bo mir ;) 77€ pa s5 ni tok grozna cena glede na ostale :P
Lp,Borut
IksDe --->Das Hubschrauber Heli Team <---xD :car:
Uporabniški avatar
Bor00
Tekmovalec
Prispevkov: 428
Pridružen: 04 Mar 2007, 18:35

Odgovor Napisal/-a Bor00 »

Evo že naročil v Helicraftu 63€ tud če bo carina ne pridem višje kot 77e.

Upam, da bo zdej mir, ker včeri je zgledalo zlo razburljivo k se ti heli v trenutku obrne za 270 stopinj. :) Na srečo ni bilo nič.
Uporabniški avatar
Parky
Dr. Modelar
Prispevkov: 3052
Pridružen: 12 Sep 2004, 18:24
Kraj: EU-Slovenia

Odgovor Napisal/-a Parky »

Ah men je že dosti krat se zavrtel kot vrtalka ;) še v kaosu sam autorotacijo pa nekak probat na soft landing :)
Lp,Borut
IksDe --->Das Hubschrauber Heli Team <---xD :car:
JUREM
Začetnik
Prispevkov: 34
Pridružen: 01 Jan 2010, 17:54

Odgovor Napisal/-a JUREM »

Živ,

No vidva sta že ugotvila kateri je cenejši, mene pa zanima zakaj crkne elektronika oz. zakaj izgubi moč?

Bor "Po domače Miha" ve, da imam jest dva dni za njem iste težave, uglavnem zmanjka moči servotu.

Najina ugotovitev je, da je skurjen zaradi napajanja na 6V????? je to mogoče?????

Jest sicer napajam servote preko BEC iz 7,6 Lipo na 6V, ni mi jasno, da bi lahko crknil servo šele po 2 mesecih napajnja na 6V.

Me zanima s kom stari mački napajete servote oz. kateri BEC je priporočiljiv. Vseeno bolj zaupam v Lipo kot v Nimh
Uporabniški avatar
Parky
Dr. Modelar
Prispevkov: 3052
Pridružen: 12 Sep 2004, 18:24
Kraj: EU-Slovenia

Odgovor Napisal/-a Parky »

Ja valdaaaaaaaaaa v tem je problem #-o a nista vedela 9254 in 9256 ter BLS-251 ne sme bit napajan več kot 5.1V zato se da pred repnim servotom STEP-DOWN 5.1V

To je to ne smeš napajat teh servotov na 6V tudi Futaba tako zahteva ...
Zdaj vsaj vesta kje je bil problem ...
Lp,Borut
IksDe --->Das Hubschrauber Heli Team <---xD :car:
JUREM
Začetnik
Prispevkov: 34
Pridružen: 01 Jan 2010, 17:54

Odgovor Napisal/-a JUREM »

No nikol konca nikol nisi zadost pameten.

Dej mi prosim povej kaj naj dam za napajanje, npr. kaj ti uporabljaš al pa kakšn link, seveda čim cenejš pa čim boljš. :)


Hvala,

LP
Uporabniški avatar
Parky
Dr. Modelar
Prispevkov: 3052
Pridružen: 12 Sep 2004, 18:24
Kraj: EU-Slovenia

Odgovor Napisal/-a Parky »

Ja vsi se učimo :D na napakah ;)

nekaj v takem smislu ... http://www.fast-lad.co.uk/store/western ... -7354.html
Lp,Borut
IksDe --->Das Hubschrauber Heli Team <---xD :car:
Uporabniški avatar
Bor00
Tekmovalec
Prispevkov: 428
Pridružen: 04 Mar 2007, 18:35

Odgovor Napisal/-a Bor00 »

Dej mi še povej a to daš med gyro in servo al že pred gyro?

Gyro je lahko na 6V?
Uporabniški avatar
Parky
Dr. Modelar
Prispevkov: 3052
Pridružen: 12 Sep 2004, 18:24
Kraj: EU-Slovenia

Odgovor Napisal/-a Parky »

Gyro kakor vem je od 4.8 do 6V, lahko daš tik pred servo ...
Poglej na uradni strani od Futabe za Gyro da se ne bom kaj zmotil ;)
Lp,Borut
IksDe --->Das Hubschrauber Heli Team <---xD :car:
Uporabniški avatar
Melly
Dr. Modelar
Prispevkov: 3879
Pridružen: 15 Feb 2007, 22:51
Kraj: Ankaran, Ocizla

Odgovor Napisal/-a Melly »

Med gyro in servo (ta step down je navadna dioda 1N4007 vezana v prevodni smeri ima padec cca. 0,7V).

Še enkrat okoli napetosti napajanja.

BLS251 zanesljivo zdrži 5,5V zato ima večina heli krmilnikov BEC na 5,5V (ali 5,6V).

Sicer pa 4,8V pomeni 4 celice NiMH, ne pa napetosti BECa. Ker 4 celice polne imajo lahko tudi 6V in v teoriji bi moral servo zdržati polne celice. Verjetno ni problem samo v napetosti napajanja, verjetno je problem tudi v izbiri servota (potrebuješ močnejšega).
lp Melly
Uporabniški avatar
Parky
Dr. Modelar
Prispevkov: 3052
Pridružen: 12 Sep 2004, 18:24
Kraj: EU-Slovenia

Odgovor Napisal/-a Parky »

Servo 9254 je dosti bolj delikaten servo glede voltaže ... BLS je druga zgodba...

9254ka je dober servo sam sem ga imel na 50ki in nisem imel nikakoršnjih težav imel sem pa regulator od FROMECO-ta in je bil nastavlen na 5.1V
Lp,Borut
IksDe --->Das Hubschrauber Heli Team <---xD :car:
JUREM
Začetnik
Prispevkov: 34
Pridružen: 01 Jan 2010, 17:54

Odgovor Napisal/-a JUREM »

Eto pa bomo počas prišli do cilja,

Samo men še vedno ne gre iz glave, da bi bil servo kar skurjen kljub tembu da je bil napajan na 6V.

Ker men helija drugač še vedno normalno drži se mi pa pojavlja ko mu dam full pitch mi ga spusti čez v desno stran za približno 90 stopinj in pa v desni ovink pri ful brzine težko sledi rep. Torej pri lebdenju in lepi vožnji je vse OK.

Mogoče butasto vprešanje: A bi bilo mogoče, da se je servo le pregreval zdej pa ko bo napajan na manj voltih, da bo vse OK?

Mal Hipotetično vprašanje kaj :D :oops:
Uporabniški avatar
Parky
Dr. Modelar
Prispevkov: 3052
Pridružen: 12 Sep 2004, 18:24
Kraj: EU-Slovenia

Odgovor Napisal/-a Parky »

To je zato ker ste fural 9254 ko na 6V !!! Pejte na RR-ja pa boste vidl da je folk skuru servo, ker so ga gnali na 6V
Lp,Borut
IksDe --->Das Hubschrauber Heli Team <---xD :car:
JUREM
Začetnik
Prispevkov: 34
Pridružen: 01 Jan 2010, 17:54

Odgovor Napisal/-a JUREM »

Parky,

Hvala, na odgovorih pa tole verjetno nebo pasalo v to temo ampak meni ker sva z Borom več ali manj nekje na začetku se vedno pojavi kako novo za nekoga ki zna brez vezno vprašanje. Saphiraj se niti ne upam več poklicat ker kolikor vem niti ne leti več oz. pravi da je malo vn iz hobija. Bi se ti pa priporočal za kakšen nasvet, da si mal razčistim tole heli sliko. Če ti nebi blo odveč da bi mi pustu tvoj mail na [email protected]

Vsaka pomoč prav pride, še posebej od izkušenega Helijaša.


Hvala,
Uporabniški avatar
Parky
Dr. Modelar
Prispevkov: 3052
Pridružen: 12 Sep 2004, 18:24
Kraj: EU-Slovenia

Odgovor Napisal/-a Parky »

Ni panike če vem za kaj se gre oz. sem imel podobne probleme s tem pol me noben drug ne bo prepričal v nasprotno ;).

Sem pa imel kar nekaj cajta Raptorja 50 in vem skoraj vse cake tko da ...
Lp,Borut
IksDe --->Das Hubschrauber Heli Team <---xD :car:
Uporabniški avatar
Bor00
Tekmovalec
Prispevkov: 428
Pridružen: 04 Mar 2007, 18:35

Odgovor Napisal/-a Bor00 »

Jst sem imel 5 NiMH baterij se prav ko so bile polne je bilo vsaj 6,5V. Sedaj pa eno vprašanje. Če je ta step down samo dioda v prevodni semri se pravi -0,7V je še vedno 5,8V. Kar je še vedno 1V preveč.

Kako mate vi napajanje zrihtano. NImh ali lipo +bec ?

Za jureta vem da ma Lipo+bec na 6V. Se pravi pri njemu je napetost skos max 6V. Med tem ko pri meni je presegla 6V.
Uporabniški avatar
Saphir
Freak
Prispevkov: 866
Pridružen: 17 Nov 2004, 16:58
Kraj: Domžale
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Saphir »

Nekaj dejstev.

Repni servo je bil do prihoda (ali pa je še) flybarless sistemov zagotovo najbolj obremenjen servo na modelu. Torej dela non-stop. Osnovno pravilo je, da mora repna povezava, torej servo-rep, teči brez povečanega upora , ali celo zadevanja (takšnih primerov sem videl kar nekaj, da ne omenjam luftov, itd. potem pa jamranje, da rep ne drži!). Na račun hitrosti, ima servo relativno malo navora proti ostalim servotom, torej to ni 10-kilski jumbo, ki bo kompenziral naše šlamparije pri nastavljanju modela.

Glede napajanja. Futaba pravi: Power Supply: 4.8V (Futaba does NOT recommend using 6V). In kot pravi Parky, ja modeli so že padali dol. Sam sem recimo na T-rexu 600E uporabljal kar Alignov step-down vmesni kabel (http://www.helidirect.com/align-externa ... p-4898.hdx). Dal pa sem ga MED sprejemnik in gyro. Ziher je ziher. Servo se tako ali tako napaja v smeri sprejemnik-gyro-servo.

Previsok gain bo drastično skrajšal življensko dobo servota. Če rep ne drži, ne navijat gaina v zgornje limite. Gain se da rešit tudi mehansko.

Servo S9254 je nasledil legendarnega in preverjenega S9253. Težava 54-ke je bila v nekem novem motorju (govorim takole po spominu) in so precej crkovali. Sam sem imel oba in sem pri menjavi na 9254 kar malce "cvikal", da bo odpovedal poslušnost. Meni je delal bp, nekaterim drugim ne.

lp, S
fly it like u stole it
Odgovori

Vrni se na Helikopterji z eksplozijskimi motorji