Pozdravljeni!
Sem lastnik avta graupner/bergonzoni flash.Motor je OS 21RZ. Zanima me, kaj vse potrebujem, da bi ga spremenil v cestno varianto.Ali bi bil z njim konkurenčen v kategoriji F2?
Lep pozdrav!
Off road v on road
Predelavo iz modela Off-road v Rally lahko narediš v 3. stopnjah:
1. Stopnja:
Zamenjava gum, zamenjava karoserije (z ustreznimi nosilci) in sprememba osnovnih nastavitev podvozja.
Že z osnovno predelavo modela se boš lahko uspešno vozil po asfaltu in začel s tekmovanji, zato si za začetek ni treba delati prevelikih nepotrebnih stroškov.
2. Stopnja:
Menjava drobnih delov in "tekočin" na modelu
Za izboljšanje voznih lastnosti lahko zamenjaš vzmeti na amortizerjih, v amortizerje in diferenciale pa naliješ gostejše olje. Spredaj lahko dodaš trši stabilizator, ali obstoječega nastaviš bolj na trdo.
Tudi 2. stopnja predelav je razmeroma poceni, zahteva pa nekoliko več znanja in iskanja ustreznih delov za predelavo, če za originalni model ne obstajajo cestne komponente. Z natančnimi predelavami lahko dosegaš mnogo hitrejše čase krogov na tekmovanju.
3. Stopnja
Menjava posameznih sklopov avtomobila
Preden se odločiš za menjavo celotnih sklopov modela ( drugačni amortizerji, drugačni diferenciali, centralna toga os, ...), izračunaj ali je ceneje kupiti nov avto.
Za pridobivanje tekmovalnih izkušenj v kategoriji F2 je dovolj dober vsak avtomobil v merilu 1:8, saj je na dirkah mnogo stvari, ki se jih moramo naučiti, preden začnemo posegati po vrhunskih rezultatih. Na prvih nekaj dirkah je pomembno predvsem, da model deluje brezhibno in nam omogoča vožnjo brez težav. Ko se naučimo mirne (počasnejše) vožnje po progi, brez zaletavanj in izletov iz proge, pa lahko začnemo razmišljati o hitrosti. Povsem nesmiselno je kupovati drag in zahteven model za te prve korake, zato je bolj prihraniti denar in kasneje kupiti model, ki je ustrezen vašemu znanju.
1. Stopnja:
Zamenjava gum, zamenjava karoserije (z ustreznimi nosilci) in sprememba osnovnih nastavitev podvozja.
Že z osnovno predelavo modela se boš lahko uspešno vozil po asfaltu in začel s tekmovanji, zato si za začetek ni treba delati prevelikih nepotrebnih stroškov.
2. Stopnja:
Menjava drobnih delov in "tekočin" na modelu
Za izboljšanje voznih lastnosti lahko zamenjaš vzmeti na amortizerjih, v amortizerje in diferenciale pa naliješ gostejše olje. Spredaj lahko dodaš trši stabilizator, ali obstoječega nastaviš bolj na trdo.
Tudi 2. stopnja predelav je razmeroma poceni, zahteva pa nekoliko več znanja in iskanja ustreznih delov za predelavo, če za originalni model ne obstajajo cestne komponente. Z natančnimi predelavami lahko dosegaš mnogo hitrejše čase krogov na tekmovanju.
3. Stopnja
Menjava posameznih sklopov avtomobila
Preden se odločiš za menjavo celotnih sklopov modela ( drugačni amortizerji, drugačni diferenciali, centralna toga os, ...), izračunaj ali je ceneje kupiti nov avto.
Za pridobivanje tekmovalnih izkušenj v kategoriji F2 je dovolj dober vsak avtomobil v merilu 1:8, saj je na dirkah mnogo stvari, ki se jih moramo naučiti, preden začnemo posegati po vrhunskih rezultatih. Na prvih nekaj dirkah je pomembno predvsem, da model deluje brezhibno in nam omogoča vožnjo brez težav. Ko se naučimo mirne (počasnejše) vožnje po progi, brez zaletavanj in izletov iz proge, pa lahko začnemo razmišljati o hitrosti. Povsem nesmiselno je kupovati drag in zahteven model za te prve korake, zato je bolj prihraniti denar in kasneje kupiti model, ki je ustrezen vašemu znanju.
Janez Nebec
Kot je že Jaro povedal, je treba še enkrat pouudariti, da so rezultati na avtomobilskih tekmovanjih odvisni predvsem od tekmovalca in ne od avtomobila.
Vsak avto je možno nastavljati in že z njegovimi nastavitvami doseči odlično lego, z mirno roko, pa se da doseči tudi dober rezultat, še zlasti v kategoriji F2, ki je namenjena pridobivanju izkušenj in dirkanju za zabavo.
Vse skupaj sem v pretekli sezoni občutil tudi na lastni koži, saj so me kljub temu, da imam "po službeni dolžnosti" najdražji avto z najdražjim motorjem, prehitevali fantje z nekajkrat cenejšimi modeli in mnogo šibkejšimi motorji. Tekmovalne izkušnje je možno pridobiti izključno na asfaltu in nikakor ne v delavnici.
Vsak avto je možno nastavljati in že z njegovimi nastavitvami doseči odlično lego, z mirno roko, pa se da doseči tudi dober rezultat, še zlasti v kategoriji F2, ki je namenjena pridobivanju izkušenj in dirkanju za zabavo.
Vse skupaj sem v pretekli sezoni občutil tudi na lastni koži, saj so me kljub temu, da imam "po službeni dolžnosti" najdražji avto z najdražjim motorjem, prehitevali fantje z nekajkrat cenejšimi modeli in mnogo šibkejšimi motorji. Tekmovalne izkušnje je možno pridobiti izključno na asfaltu in nikakor ne v delavnici.
Janez Nebec
Stabilizatorji delujejo na nek način kot prečni amortizerji, preprečujejo nagibanje avtomobila v ovinku. Bol kot je stabilizator trd, manj se avto nagnje in obratno. Manj kot se avto nagnje man pritiskajo zunanje gume na podlago in zaradi tega se avto v zavoju manj drzi, je pa avto zaradi tega bol odziven (hitra sprememba smeri).
Mehki stabilizatorji (veliko nagibanja v stran) se uporabljajo na progah z malo oprijema (kjer rabimo velik pritisk na zunanja kolesa) , na progah z dolgimi ovikni.
Trdi stabilizatorji se uporabljajo na progah z veliko oprijema, na progah s kratkimi ovinki (kjer naj bi bil avto odziven, hitre spremembe smeri).
Je pa pomembna tudi trdota sprednega stabilizatorja glede na zadnjega, vendar je to potem ze skoraj druga zgodba.
Naj omenim se to, da je za zacetnika nastavljenje avta v hude detajle brez pomena. Šele ko je voznja na dolocenem nivoju (konstantni casi krogov, voznja brez napak) je smiselno razmislati o prenastavljanu avta in s tem izboljsavanje casa kroga.
Lep pozdrav
Mehki stabilizatorji (veliko nagibanja v stran) se uporabljajo na progah z malo oprijema (kjer rabimo velik pritisk na zunanja kolesa) , na progah z dolgimi ovikni.
Trdi stabilizatorji se uporabljajo na progah z veliko oprijema, na progah s kratkimi ovinki (kjer naj bi bil avto odziven, hitre spremembe smeri).
Je pa pomembna tudi trdota sprednega stabilizatorja glede na zadnjega, vendar je to potem ze skoraj druga zgodba.
Naj omenim se to, da je za zacetnika nastavljenje avta v hude detajle brez pomena. Šele ko je voznja na dolocenem nivoju (konstantni casi krogov, voznja brez napak) je smiselno razmislati o prenastavljanu avta in s tem izboljsavanje casa kroga.
Lep pozdrav