Risbe, skice,...ideje,....osnovni načrti,....

Načini, postopki in tehnike gradnje modelov letal, uporaba in obdelava materialov in predstavitev gradnje modelov s slikami.

Moderatorji: Pisaneli, Krist

lucky
Profesor
Prispevkov: 1488
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Risbe, skice,...ideje,....osnovni načrti,....

Odgovor Napisal/-a lucky »

Ta tema je namenjena vsem modelarjem z bujno domišlijo, kateri imajo ideje vendar nimajo časa jih realizirat.
Tukaj lahko predstavite svojo vizijo modela, in morda se najde nekdo, ki ima čas ter voljo in bo model izdelal.

Pa da začnem prvi:

v temi "KOLIBRI" sem predstavil drzno različico kolibrija z radijalnim motorjem, sicer skupno z kilibrijem je smo V rep in krilo...ampak glih pri takih eksperimentih se rojevajo nove, zanimive oblike letal in tehničnih rešitev.

Silka:
Priponke
To je pa prvotna različica istega letala, sicer dvokrilca z centralnim podvozjem. nato je kot ideja nastala zgoraj opisana varjanta.
To je pa prvotna različica istega letala, sicer dvokrilca z centralnim podvozjem. nato je kot ideja nastala zgoraj opisana varjanta.
SKICE-2.jpg (65.63 KiB) Pogledano 25844 krat
geebri-1.jpg
geebri-1.jpg (65.22 KiB) Pogledano 25844 krat
Zadnjič spremenil lucky, dne 06 Mar 2010, 11:03, skupaj popravljeno 1 krat.
lucky
Profesor
Prispevkov: 1488
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a lucky »

Pa še ena ideja:

kot osnova je lahko GUPPY-jevo krilo, tudi dolžina bi pol bila lahko proporcijonalna. Poskusil sem osnovne linije guppy-ja prenest na parky-ja, oz, lahko majhno športno letalo. Dve osebi sedita v tandemu, to pa zaradi tega, ker je če bo od tega nastal model, gradnja veliko bolj enostavna saj ni veliko zakrivljenih površin pa tudi sama tehnologija gradnje naj bi bila zelo podobna guppy-jevi.

Rep naj bi bil T vendar zaradi pomanjkanja placa na papirju je nastal klasičen, tudi to bomo z časom popravili.

Prav tako, bi model poganjal speed 400 oz. primeren BK z zložljivo eliso. Saj ima model precej čiste linije in bi ob primernih pogojih znal tudi kej zajadrat, Brez podvozja seveda.


pa še slika:
Priponke
SKICE-1.jpg
SKICE-1.jpg (53.04 KiB) Pogledano 25830 krat
Uporabniški avatar
skorp_jon
Profesor
Prispevkov: 1329
Pridružen: 09 Avg 2006, 09:02
Kraj: Beltinci

Odgovor Napisal/-a skorp_jon »

Geebri mi je zelo posrečen. Kako pa bi to letelo, pa je drugo vprašanje.

Moram pa te pohvalit za dobro risanje.
Futaba 12FG & Taranis Q X7
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Zanimiva tema!

Če se vrnem v hudo zimo 30 let nazaj, v kasarno ABHO Bilmišče v Zenici (BIH), mi pride iz spominov topla učilnica v kletnih prostorih, kjer smo se stiskali ob zakurjenemu gašperju in se kratkočasili, kakorkoli je pač kdo hotel ali znal.
Eni so igrali karte, drugi šah, tretji so gledali televizijo, eni so se tetovirali, jaz pa sem skiciral letala....
Ugotovil sem, da mi čas mineva najhitreje ob sestavljanju rubikove kocke, spanju ali risanju fantazijskih letal.

No, tole spodaj, je en še ohranjen primerek risbe iz povsem počečkanega zvezka, ki sem ga imel tam doli.

Kot se vidi smo takrat še živeli v Jugoslaviji, zato tudi YU registracija in zastava na smernem repu.

Ko danes gledam na risbo, vidim, da mi je bilo težišče takrat bolj postranski pojem, :) :) kajti tole bi bilo precej "težko na rep" in pa zelo neukrotljivo, zaradi kratkega trupa.

Ampak, ker je odprta zanimiva tema, sem se odločil pokazati, kaj mi je rojilo po glavi, ko sem bil star dobrih 20 let.

LP Mitja
Priponke
Struktura, varjene tankostenske cevke.
Struktura, varjene tankostenske cevke.
dvokr2.jpg (153.14 KiB) Pogledano 25722 krat
Drž ga !!
Drž ga !!
dvokr1.jpg (140.5 KiB) Pogledano 25722 krat
Primerjava velikosti s Pitts-om.
Primerjava velikosti s Pitts-om.
dvokr3.jpg (186.23 KiB) Pogledano 25722 krat
Uporabniški avatar
sspkzorm
Freak
Prispevkov: 485
Pridružen: 21 Jun 2006, 08:51
Kraj: Maribor

Vprašanje

Odgovor Napisal/-a sspkzorm »

Zdravo Mitja

Ko si zapisal ABHO, me zanima, če se še spomniš kratice PHL?
Tudi sam sem služil v tem v. rodu.
L.P. Karl
L.P. Karl
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

ABHO, Atomsko Bilooška Hemijska Zaštita.

Žal te tvoje kratice nimam več v spominu...če sem jo sploh kdaj imel... :-k

Si ti tudi risal letala? :wink:
Uporabniški avatar
sspkzorm
Freak
Prispevkov: 485
Pridružen: 21 Jun 2006, 08:51
Kraj: Maribor

Tudi

Odgovor Napisal/-a sspkzorm »

Rad rišem

tudi letala, vendar sem se v času služenja v. r. ukvarjal s kitaro, v v. orkestru pa tudi za cigarete sem zaslužil s poučevanjem kitare, če pa sem peku zaigral in zapel kakšno našo narodno, sem dobil še sveže pečeni kruh. Kratico smo uporabljali za "pokretni hemijski laboratorij". Saj veš, identifikacija bojnih otrova ( iperit, luisit, hloracetofenol itd). meni je od takrat minilo 46 let.

Zaključujem, ker kazim temo.

L.P. Karl
L.P. Karl
Uporabniški avatar
Klemen SU27
Freak
Prispevkov: 782
Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac

Odgovor Napisal/-a Klemen SU27 »

Lucky, dobre skice =D>
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist »

Sem si že sprintal geebri-ja za na steno.

Upam, da se še kdo celo loti gradnje katerega od teh modelov. Osebno bi se letil Geebri-ja v park fly izvedbi.
asdominik
Začetnik
Prispevkov: 7
Pridružen: 14 Apr 2006, 15:54

Icon aircraft ICON A5

Odgovor Napisal/-a asdominik »

Inovativna ideja gradnje UL letala. Odličen design in uporabnost.

Mogoče kot ideja za gradnjo leteče makete ...

Več informacij na:

ICON A5
lucky
Profesor
Prispevkov: 1488
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a lucky »

Eno od svojih kreaciji počasi naprej razvijam in tako si zamišljam gradnjo modela.

Mislim, da bi to bila še najbolj enostavna gradnja predvsem zaradi tega, ker taka gradnja dopušča možnost cnc izreza kosov.

sicer je treba še okoli dimenzije nosa kej narest ker nimam niti pojma koliko bi ga lahko velikega naredil in posledično temu, kateri motor uporabit.
Rišem pa predvidoma za speed 400.

Rep je zaenkrat poglavje zase, in sploh še nisem razmišljal kako bi ga naredil......morda celo V rep, odkar sem nardedil kolibrija, mi je taka rešitev repa kar všeč.

krilo naj bi bilo dvodelno in bi morda imelo celo aerodinamične flapse tako, da bi zmanjšal minimalno hitrost letenja brez pretiranega večanja upora. oz. popolnoma iztegnjeni bi delovali kot zavore brez da bi se vzgon pretirano povečal.

tukaj je prikatana različica z repnim naslonom za parkyja in pa z enim centralnim koleščkom za jadralno verzijo.
taka parky postavitev podvozja omogoča uporabo večjih koles in z tem vzletanje in pristajanje tudi na manj prijaznih površinah.

slike:
Priponke
SKICE-2.jpg
SKICE-2.jpg (44.55 KiB) Pogledano 21676 krat
SKICE-1.jpg
SKICE-1.jpg (54.03 KiB) Pogledano 21676 krat
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist »

Malce sem se poigral s geebri-jem
V cad sem prenesel fotografijo, obrisal trup in ga pretvoril za obdelavo v compufoilu. Na trupu manjka še kabina, ker jo bom raje dorisal v autocadu. Za krilo sem uporabil osnovo od termika, ki jo že imam vnešeno, V rep pa je tudi od kolibrija. Profil je GOE 602Krist, ki je tudi na K-3 Retro Cruiserju. Tako, da to ne bo nek dirkaški model, ampak lepo vodljiv park flyer. Razpon kril je 1100mm, trup pa je dolg 710mm.
Na trupu se vidi zadaj špica, ki pa bo odstranjena vse do predzadnjega rebra, ki je hkrati tudi zadnji rob fiksnega dela V repa. Od tam naprej bo ali vakumsko potegnjen zaključek ali pa obdelan blok balze.

Vse skupaj je še zelo v grobem zrisano, vsaj kar se tiče detajlov, upam, da mi rata v enem mesecu zrisat model in pripravit datoteko za razrez.
lucky
Profesor
Prispevkov: 1488
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a lucky »

Ma ne, da bo celo nekaj ratalo iz tega?

ma glede repa, ta navzdol obrnjen V rep je zagotovo zanimiv, ne vem pa koliko je praktičen za parkija...morda bi bilo pametno razmislit o klasični izvedbi predvsem zaradi podvozja.

Ja, podvozje si razmišljal potegnit it kril dol? kot je narisano? zanimivo bi bilo mu narest tudi oporne zajlice kril, to bi mu zagotovo dalo bistveno lepši izgled ter utrdilo bo kompletno konstrukcijo z podvozjem vred.
Podvozje tako pol lahko vpneš v krilo samo tako, da drži vertikalno silo, lateralne napetosti bi bol zajle prevzele.
To sprašujem zaradi tega ker mislim, da če se predvidijo takšne ojačitve ali nebi bilo fajn ta dela v krilu kjer pride kej vpeto pojačat? misliš, da bi bilo to fajn predvidet že v samem načrtu ali se enostavno kasneje med gradnjo krila in trupa doda ojačitve?

l.p. Luka.
lucky
Profesor
Prispevkov: 1488
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a lucky »

Aja, še to, narisal bom kako bi letalo izgledalo z klasičnim repom....toliko da bo predstava tega jasnejša.
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist »

Tak rep, kot je sedaj je čisto ok.
V rep pride karbonska cevka, tako da bo lahko in ob enem močno. Nekaj takega, kot ima retro cruiser, le da pride 2,5/4mm
Podvozje bo čisto elegantno. Dodatna ojačitev ob rebru, par cev in karbonski palčki, pa bo. Snemljivo in zraven zajlice.
Edino, kar bo potrebno improvizirat, je tisti del trupa, kjer pride pokrov motorja.
Drugo je mačji kašelj. No mogoče še upasanje V repa. ampak tu imam rešitev. Snemljiv rep iz dveh delov.
lucky
Profesor
Prispevkov: 1488
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a lucky »

kaj te pa matra pri pokrovu motorja?

koliko pa bo globina krila? vem, da ti teorijo veliko bolje od mene obvladaš vendar kaj nebi bilo boljše če bi bilo krilo nekoliko globje kot je na načrtu narisano? upam, da se nisi preveč striktno držal mojih rizb, ker nisem o raznih težiščih in kotih razmišljal, ko sem risal.
Uporabniški avatar
pete_
Tekmovalec
Prispevkov: 306
Pridružen: 01 Apr 2009, 12:50
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a pete_ »

Zanimive skice, vendar se bojim, da se bodo pojavile težave pri poletih in pristankih zaradi kota krila, ne vem če sem dovolj jasen, modeli ki imajo spredaj kolo ga pri poletu najprej dvignejo, na pristanku pa najprej dotaknejo zadnja kolesa, modeli z zadnjim triciklom pa imajo, ko so na kolesih velik kot krila... Pri teh rešitvah pa tega manevrskega prostora ni.
Upam da še kdo poda svoje mnenje okoli tega...

Lp,

Peter
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist »

Tista zaobljena linija takoj za pokrovom, ampak jo bom rešil tako, da bom prilepil 7mm debelo rebro iz balze, in ga zaoblil. Tako in tako, se bo tam že začel nosilec motorja, pa tudi za lipo pride nekak tunel.

Krilo je globoko 185mm. Razpon sem malce povečal. Tako da pride 570mm ena polovica. Trup je 120mm širok, ampak bo še malce pridobil pri širini zaradi prehoda med krilom in trupom.
Pride kar bunkasta zadeva. Ampak bo zabavno videti model na nebu.

Pri linijah so minimalne spremembe, predvsem zaradi tiste špice na koncu trupa. Malce odstopa položaj krila, predvsem zaradi reber, tako da pride bajonet prislonjen ob eno rebro. Mere so zaokrožene na cele lepe številke, pač minimalne spremembe.
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist »

V bistvu s pristanki ne bo nekih težav, ker bosta repni kolesi malenkost nižji.
Sicer pa bi flapi rešili tudi to težavo.
lucky
Profesor
Prispevkov: 1488
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a lucky »

Ja pete_ sem razumelkaj misliš verjetno bo to res malček problem, no, sicer o emu bomo razmišljali ko bo model skupaj z podvozjem prikazan v številkah, pol pa bomo krajšali oz. daljšali noge podvozja, ali pa naredili rampo, kot jih imajo ruske letalonosilke.

Hvala krist, na rizbi se mi je zdela globina nekoliko manjša verjetno optična varka zaradi konusa zadnjega dela.

kaj pa kej način in materjal gradnje? les ali kalup?
Upam, da bo vidlo luč tudi pdf varjanta načrta.....za tiste ki se ga ćelijo peš narest.

mi pa še ni jasno kje je problem pri pokrovu motorja, če bo model iz kalupa, se ga da narest posebej.
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist »

Bo kar les, mogoče samo pokrov motorja v kalupu ali pa na vakum potegnjen.

Slika


Slika

Tu se lepo vidi prehod med trupom in pokrovom motorja, s tem sem se malce namučil, ampak sem našel preprosto rešitev z balzo.

Glede načrta ne morem nič obljubit. Verjetno bo imel model kar nekaj kosov, tako da bo verjetno prej varjanta s kakim short kitom.

ciljam ne nekako tak način gradnje

Slika

Slika

Mogoče ni tako slaba ideja

Slika
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist »

Učeraj sem si rahlo povečal model in narisal trup malce vitkejši.
Zgleda veliko bolj elegantno, pa še s proporcijami ne bo težav.
Razpon kril bo 1566mm. Globina krila 245mm. Dolžina trupa pa 1050mm.
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist »

Zgleda bo treba res odprt novo temo...
Danes sicer bolj na polahko, ampak je napredek. Pogon je v grobem izbran.
Turnigy SK 4240-750, prop 14x7, 3S lipo (med 3000 in 3700). Servomotorji verjetno nekaj v rangu 20g za krila, za rep pa nekaj v rangu do 30g.
Regulator 40A.
Najvišje rebro ima 240mm. Prostora v modelu je več kot dovolj. Vsa oprema pa bo skoncentrirana pod pokrovom motorja, edino sprejemnik bo malce zadaj zaradi varnosti.
Glede na velikost bi se upal napovedat vzletno maso. Računam nekje okoli 1500g. Nekje v rangu klasičnega treinerja na elektro pogon.
Uporabniški avatar
T0RN4D0
Dr. Modelar
Prispevkov: 2979
Pridružen: 15 Feb 2010, 20:40
Kraj: sevnica

Odgovor Napisal/-a T0RN4D0 »

Hehe zabavna konstrukcija :D
Fly it like you stole it!
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Jaz bi se lotil trupa tako, (ker ima veliko krivin) da bi ga razdelil na levo in desno polovico, da bi se lahko enostavno gradila vsaka polovička na ravni montažni deski. Potem bi ju pa zlepil skupaj in dokončal detajle.
Odgovori

Vrni se na Gradnja in projekti