Dynam Hawk Sky - letalokleparstvo
Moderatorji: Pisaneli, luigidon, JKSniper, alien2108
Dynam Hawk Sky - letalokleparstvo
Pozdravljeni. Tema je pravzaprav nadaljevanje teme "Letalo za popolnega začetnika", ki je bila namenjena izbiri letala, pa sem jo malo zasmetil z vprašanji, ki tja morda ne spadajo.
Letalo uporabljam tri dni (običajno polovica 1800mAh baterije), lahko najprej povzamem težave:
Težava številka 1; konektorju na motorju na 6x predolgih kablih, se ne sestavijo lepo, imajo lep potencial za kratki stik, in so preveliki da bi jih lahko potegnil v trup in nasadil motor. Rešitev; konektorje stran in zlotat kable skupaj. Pa bužirke čez, seveda.
Težava številka 2; levo krilo 13 gramov težje od desnega. Trenutna rešitev je nalepljen kovanec za 10 dinarjev (6-7g) na desnem krilu.
Težava številka 3; ko vijak na hornu zrahlja, se bovden sname, zatakne inzdrobi zobnike v servu. Rezultat: dva uničena serva v treh dneh.
Težava številka 4; originalni panti so precej trdi, tako da se smerni ne vrača lepo v nični položaj. Rešitev bo menjava pantov.
Evo, tole so težavice modela. Lahko bi dodal še probleme z dosegom in odzivnostjo komande, apak to moram še malo razčistit za kaj gre. Nadaljujem lahko s predpripravami, ki jih priporočam vsakem novem lastniku modela;
1; po celotnem dnu in še čez nos zgoraj duct tape. Za tem še okoli nosu en krog malo oblepit, da se malo ojača nos, ki običajno najbolj nastrada pri trdih pristankih. Fino je v nos zatlačit tudi kakšno spužvo, da baterija slučajno ne bi zapustila delovnega mesta skozi nos. Tudi pokrov je dobro dodatno pritrdit s kakšno gumico, drugače bo odpadel ob prvi priliki, sploh ko se model malo deformira.
2; uravnovešanje modela. Običajno zadostuje če se ga zbalansira samo po dolžini, mojega je bilo treba še bočno. CG ima ~6cm od začetka kril proti repu.
Evo, pa smo pri mojih napakah in pri popravljanju modela. Včeraj sem neuspešno strmoglavil na vrno ograjo. Mislim, da je letalo (razen nosu) precej neuničljivo za pristanke na tleh. Ko pa je krilo priletelo v ograjo, je šlo na polovico, poleg tega se je odtrgal tudi eleron. Krilo sem zlepil s priloženim lepilom, brez kakšnih ojačitev in zgleda ne bo šlo nikamor. Če se odlepi, bom vmes porinil še par zobotrebcev.
Večje težave mam z pritrditvijo eleronov. Naredil sem nekakšne pante iz selotejpa in v tretjem poskusu sem izumil nekaj kar za silo deluje. Ampak bo treba nekaj boljšega naredit, ker se letalo ne obnaša enako pri zavijanju v različne smeri. Naročil sem sicer pante iz HK, vendar bi bil vesel če ima kdo kakšno dobro povezavo do izdelave pantov iz selotejpa ali kakšne stvari, ki je bolj pri roki.
Drug problemček je v trupu, ki je prestal že precej padcev, in je rahlo počil in se zvil že prvi dan. Trenutno je počen že na treh straneh in mislim da je čas, da ga pokrpam. Glede na to, da pričakujem še par trdih pristankov iz moje strani in da ima letalo pred sabo še enega ali dva popolna začetnika, morda ne bi bilo slabo trupa nekako preventivno okrepiti.
Kako pokrpat trup? Se EPP da ravnati v topli vodi? Najprej lepilo v razpoke in potem ravnanje, ali kako to gre? Kakšni predlogi za ojačitev trupa? Nos je bil polepljen in ni še nič napokan, tu kjer je odprtina je pa že precej bogo.
Hvala za vse konstruktivne predloge, upam, da nisem bil predolg.
Letalo uporabljam tri dni (običajno polovica 1800mAh baterije), lahko najprej povzamem težave:
Težava številka 1; konektorju na motorju na 6x predolgih kablih, se ne sestavijo lepo, imajo lep potencial za kratki stik, in so preveliki da bi jih lahko potegnil v trup in nasadil motor. Rešitev; konektorje stran in zlotat kable skupaj. Pa bužirke čez, seveda.
Težava številka 2; levo krilo 13 gramov težje od desnega. Trenutna rešitev je nalepljen kovanec za 10 dinarjev (6-7g) na desnem krilu.
Težava številka 3; ko vijak na hornu zrahlja, se bovden sname, zatakne inzdrobi zobnike v servu. Rezultat: dva uničena serva v treh dneh.
Težava številka 4; originalni panti so precej trdi, tako da se smerni ne vrača lepo v nični položaj. Rešitev bo menjava pantov.
Evo, tole so težavice modela. Lahko bi dodal še probleme z dosegom in odzivnostjo komande, apak to moram še malo razčistit za kaj gre. Nadaljujem lahko s predpripravami, ki jih priporočam vsakem novem lastniku modela;
1; po celotnem dnu in še čez nos zgoraj duct tape. Za tem še okoli nosu en krog malo oblepit, da se malo ojača nos, ki običajno najbolj nastrada pri trdih pristankih. Fino je v nos zatlačit tudi kakšno spužvo, da baterija slučajno ne bi zapustila delovnega mesta skozi nos. Tudi pokrov je dobro dodatno pritrdit s kakšno gumico, drugače bo odpadel ob prvi priliki, sploh ko se model malo deformira.
2; uravnovešanje modela. Običajno zadostuje če se ga zbalansira samo po dolžini, mojega je bilo treba še bočno. CG ima ~6cm od začetka kril proti repu.
Evo, pa smo pri mojih napakah in pri popravljanju modela. Včeraj sem neuspešno strmoglavil na vrno ograjo. Mislim, da je letalo (razen nosu) precej neuničljivo za pristanke na tleh. Ko pa je krilo priletelo v ograjo, je šlo na polovico, poleg tega se je odtrgal tudi eleron. Krilo sem zlepil s priloženim lepilom, brez kakšnih ojačitev in zgleda ne bo šlo nikamor. Če se odlepi, bom vmes porinil še par zobotrebcev.
Večje težave mam z pritrditvijo eleronov. Naredil sem nekakšne pante iz selotejpa in v tretjem poskusu sem izumil nekaj kar za silo deluje. Ampak bo treba nekaj boljšega naredit, ker se letalo ne obnaša enako pri zavijanju v različne smeri. Naročil sem sicer pante iz HK, vendar bi bil vesel če ima kdo kakšno dobro povezavo do izdelave pantov iz selotejpa ali kakšne stvari, ki je bolj pri roki.
Drug problemček je v trupu, ki je prestal že precej padcev, in je rahlo počil in se zvil že prvi dan. Trenutno je počen že na treh straneh in mislim da je čas, da ga pokrpam. Glede na to, da pričakujem še par trdih pristankov iz moje strani in da ima letalo pred sabo še enega ali dva popolna začetnika, morda ne bi bilo slabo trupa nekako preventivno okrepiti.
Kako pokrpat trup? Se EPP da ravnati v topli vodi? Najprej lepilo v razpoke in potem ravnanje, ali kako to gre? Kakšni predlogi za ojačitev trupa? Nos je bil polepljen in ni še nič napokan, tu kjer je odprtina je pa že precej bogo.
Hvala za vse konstruktivne predloge, upam, da nisem bil predolg.
Fly it like you stole it!
Kot vidim si že ugotovil, da so najšibkejši del letala boki kabine.
Jaz sem trup - kabino ojačal tako, a sem jo najprej zravnal koliko je bilo mogoče z res vročo vodo (površina lahko postane malo mehurjasta, prvo malo probaj), potem pa zalepil.
Potem sem kabino na najbolj izbočenem delu vpel bočno v primež, da je bila čimbljižje pravilni širini in kabino ojačal z dobro prilepljenimi 2 karbonskimi cevkami (glej da se tiščijo po celi dolžni- po potrebi fiksiraj z obešankami za perilo) ob boku kabine in še 1 na dnu kabine. Cevke segajo čez večji del votlega dela do konca kabine. Po 1 dnevu sem vzel letalo iz primeža in bočne cevke so delno prevzele tudi držanje oblike, da ne vleče več toliko v širino.
Cel kljun do konca pokrova kabine sem oblekel v barvni res močen (ampak izredno tanek) Tesa lepilni trak. Poleg tega da je kljun kompaktenejši, ga je tudi lažje čistiti, posebej če je po tleh blatno.
Jaz sem trup - kabino ojačal tako, a sem jo najprej zravnal koliko je bilo mogoče z res vročo vodo (površina lahko postane malo mehurjasta, prvo malo probaj), potem pa zalepil.
Potem sem kabino na najbolj izbočenem delu vpel bočno v primež, da je bila čimbljižje pravilni širini in kabino ojačal z dobro prilepljenimi 2 karbonskimi cevkami (glej da se tiščijo po celi dolžni- po potrebi fiksiraj z obešankami za perilo) ob boku kabine in še 1 na dnu kabine. Cevke segajo čez večji del votlega dela do konca kabine. Po 1 dnevu sem vzel letalo iz primeža in bočne cevke so delno prevzele tudi držanje oblike, da ne vleče več toliko v širino.
Cel kljun do konca pokrova kabine sem oblekel v barvni res močen (ampak izredno tanek) Tesa lepilni trak. Poleg tega da je kljun kompaktenejši, ga je tudi lažje čistiti, posebej če je po tleh blatno.
Hm, iščem in inščem po netu pa moram prebrat cele bale preden kaj napol upoarbnega najdem. Vidim da se z vročo vodo popravlja elapor (easy star), z EPPjem pa naj ne bi delovalo. Je nevarno da poškodujem model z vročino? Se sploh kaj poravna, ali je vseeno če ga kar direkt polepim in nekako vpnem, da bo lepilo in nova ojačitev držala obliko?
Prav tako sem nekje zasledil da sekundno lepilo ni najboljše za EPP. Bi me moralo skrbeti, al ni pene?
Po mojem bom jutri razkopal enega delta zmaja, bi moglo bit dost karbon palic za te ojačitve. Potem pa najboljš da mu še en airbag ali amortizer na nos montiram
Prav tako sem nekje zasledil da sekundno lepilo ni najboljše za EPP. Bi me moralo skrbeti, al ni pene?
Po mojem bom jutri razkopal enega delta zmaja, bi moglo bit dost karbon palic za te ojačitve. Potem pa najboljš da mu še en airbag ali amortizer na nos montiram
Fly it like you stole it!
Dobra ideja. Za estetiko pri tem modelu mi je precej vseeno, sem pričakoval že v štartu da bo dobil precej bušk preden ga bom obvladal.
Robi, naredi si vilčke za uravnovesit model (desko pa dva šraufa not malenkost širše od trupa), označi si dve točki 6cm od začetka kril proti repu (nekje sredina kril). Postavi letalo na to stojalo, in prestavljaj baterijo, dokler ni letalo uravnovešeno. Po potrebi lahko še kaj dodaš v nos. oziroma kamorkoli pač, dokler ne bo letalo zbalansirano.
Če ti vleče v levo, poskusi stehtat krila. Pri meni je bilo levo težje. Za začetek postavi letalo na kakšno desko po dolžini, in če ga vleče na levo stran imaš morda podobno težavo. Če ne poskusi nastavit elerone in smernik. Poleg tega poglej tudi da imaš krila lepo montirana, ker tisti kabli so katastrofa. Glej da imaš konektor zatlačen v trup, kable pa najbolje da kar pod krili ven potegneš, da ne delajo napote v sredini.
Upam, da sem pomagal. Ne obupat, če ne pa probi poiskat koga v bližini, ki se z modelarstvom ukvarja, da ti malo pokaže in pomaga nastaviti model. Z razštelanim modelom se je prej ko ne nemogoče naučiti leteti iz nule.
Robi, naredi si vilčke za uravnovesit model (desko pa dva šraufa not malenkost širše od trupa), označi si dve točki 6cm od začetka kril proti repu (nekje sredina kril). Postavi letalo na to stojalo, in prestavljaj baterijo, dokler ni letalo uravnovešeno. Po potrebi lahko še kaj dodaš v nos. oziroma kamorkoli pač, dokler ne bo letalo zbalansirano.
Če ti vleče v levo, poskusi stehtat krila. Pri meni je bilo levo težje. Za začetek postavi letalo na kakšno desko po dolžini, in če ga vleče na levo stran imaš morda podobno težavo. Če ne poskusi nastavit elerone in smernik. Poleg tega poglej tudi da imaš krila lepo montirana, ker tisti kabli so katastrofa. Glej da imaš konektor zatlačen v trup, kable pa najbolje da kar pod krili ven potegneš, da ne delajo napote v sredini.
Upam, da sem pomagal. Ne obupat, če ne pa probi poiskat koga v bližini, ki se z modelarstvom ukvarja, da ti malo pokaže in pomaga nastaviti model. Z razštelanim modelom se je prej ko ne nemogoče naučiti leteti iz nule.
Fly it like you stole it!
Jst sem prvi dan počakal na nekoga z nekaj izkušnjami, tako da sem vsaj te osnove zvedel. Zdej pa malo hit and miss tehnike
Sej zdej če bi se mi šlo samo za to da model obdržim v zraku bi mi že uspelo. Celo normalno sem ga že pristal dvakrat. In naredil par lupingov
Samo ternutno je malo defekten in se bo treba še malo poigrat z nastavljanjem. Naslednji korak je, da si vzamem čas in ga naredim še malo odpornejšega proti trkom in naredim boljše pante za elerone. Vsaj za tega odlomljenega.
Potem pa nastavljanje da zadeva leti naravnost brez motorja, potem pa v zrak in strimat še zavijanje in takšna jajca
Sej zdej če bi se mi šlo samo za to da model obdržim v zraku bi mi že uspelo. Celo normalno sem ga že pristal dvakrat. In naredil par lupingov
Samo ternutno je malo defekten in se bo treba še malo poigrat z nastavljanjem. Naslednji korak je, da si vzamem čas in ga naredim še malo odpornejšega proti trkom in naredim boljše pante za elerone. Vsaj za tega odlomljenega.
Potem pa nastavljanje da zadeva leti naravnost brez motorja, potem pa v zrak in strimat še zavijanje in takšna jajca
Fly it like you stole it!
Evo razkopal zmaja za 5€, dobil ven za 100€ karbonskih palic če bi jih kupil pri naših ugodnih modelarskih trgovinah.
So pa kr precejšen overkill za tole- 4mm polne palice raznih dolžin in 2x 2mmx 20cm. Ne vem ali bi samo nos ojačal s tem dvema tamalima, ali bi odrezal eno daljšo na dva kosa in jo zlepil še notr čez trup. Hm, ali pa razrežem eno večjo na 2 kosa in jih zlepim okoli kabine, pa še tamali dve napnem iz nosa pa zadi notr, to mislim da bi moralo preživet še marsikateri crash potem. :]
Nič, najprej grem kabino nekako zlepit in poravnat, popoldan pa rollcage montirat.
So pa kr precejšen overkill za tole- 4mm polne palice raznih dolžin in 2x 2mmx 20cm. Ne vem ali bi samo nos ojačal s tem dvema tamalima, ali bi odrezal eno daljšo na dva kosa in jo zlepil še notr čez trup. Hm, ali pa razrežem eno večjo na 2 kosa in jih zlepim okoli kabine, pa še tamali dve napnem iz nosa pa zadi notr, to mislim da bi moralo preživet še marsikateri crash potem. :]
Nič, najprej grem kabino nekako zlepit in poravnat, popoldan pa rollcage montirat.
Fly it like you stole it!
Evo, model bo dobil z notranje strani ob dnu 2 paličici, 2mm debeli in dobrih 20 dolgi. Malo višje na vsaki strani slabo polovico tišlarskega svinčnika. Sprva sem ga postavil tja samo da sem poravnal obliko, ko sem stisnil s sponami. Ko sem spone pobral stran, je pa polovica svinčnika ostala prilepljena gor, drugo polovico pa sem sedaj nalepil na drugo stran. Poleg tega sem tudi na zunanji strani prilepil razcepljeno karbon palčko.
Trenutno se vse skupaj suši, pa notri moram še eno palčko prilepit, ker sem samo eno danes. Bom jutri prilepil še kakšno sliko moje umetnije.
Trenutno se vse skupaj suši, pa notri moram še eno palčko prilepit, ker sem samo eno danes. Bom jutri prilepil še kakšno sliko moje umetnije.
Fly it like you stole it!
Al pa letet v tem radiju :/ Jst še nisem testiru dosega, tud vseg karbona še nisem pollimu ker mi je zmankal že tretje tube lepila ta tedn. Mimogrde, CA se ne prime skor nič... Sem pa danes kupil uhu por in od aerota on barvni trak, tako da ko pridem domov prilepim še tisto eno nesrečno palčko, oblepim nazaj kljun in akcija
Veš, če je nekaj črno, še ne pomeni, da je iz karbona.T0RN4D0 napisal/-a:Evo razkopal zmaja za 5€, dobil ven za 100€ karbonskih palic če bi jih kupil pri naših ugodnih modelarskih trgovinah.
So pa kr precejšen overkill za tole- 4mm polne palice raznih dolžin in 2x 2mmx 20cm. Ne vem ali bi samo nos ojačal s tem dvema tamalima, ali bi odrezal eno daljšo na dva kosa in jo zlepil še notr čez trup. Hm, ali pa razrežem eno večjo na 2 kosa in jih zlepim okoli kabine, pa še tamali dve napnem iz nosa pa zadi notr, to mislim da bi moralo preživet še marsikateri crash potem. :]
Nič, najprej grem kabino nekako zlepit in poravnat, popoldan pa rollcage montirat.
Drugače pa kot je napisal Klemen, poiščite si izkušenega modelarja, vam bo vsak z veseljem pomagal. Sam sem bil tudi samouk, mogoče sem imel srečo, ker sem fental samo leteče krilo (ene tri pa res), potem sem pa prešaltal na lesene modele. Tu gre zahvala Ultralajtu za načrt letečega krila, ki ga je objavil v timu.
Evo bolid pripravljen na nove trke Zdejle sem mu še mehurčke nalepu na nos, grdo ampak mislim da bo služilo namenu.
novi panti
karbon palčka na tleh in pol svinčnika na notranji strani, na obeh straneh
Buuubbbleees Pa velkro trakce sem na pokrov montiru, gumica me je zadnjič razočarala in sem pokrov najdu potem ko sem že obupal in spakiral
Po sredini na zunanji strani razcepljena palčka, polepljen nos :]
Me zanima kaj sem s težiščem naredu Zvečer mislim da bom še receiver opremil z velkro ježkom, ker tale lepilka ne deluje več (pravzaprav nikoli ni...)
novi panti
karbon palčka na tleh in pol svinčnika na notranji strani, na obeh straneh
Buuubbbleees Pa velkro trakce sem na pokrov montiru, gumica me je zadnjič razočarala in sem pokrov najdu potem ko sem že obupal in spakiral
Po sredini na zunanji strani razcepljena palčka, polepljen nos :]
Me zanima kaj sem s težiščem naredu Zvečer mislim da bom še receiver opremil z velkro ježkom, ker tale lepilka ne deluje več (pravzaprav nikoli ni...)
Fly it like you stole it!
Obtežil ga niti nisem pretirano, ker majo vse te palčke skupi par deset gramov (30ish?), škrnicl je pa namesto airbaga dobil ker smo letel mal v vetru, mal so težave s konektorji, pant tudi ne deluje tako kot treba. Za dobro mero sem po poti po tleh spustil še komando in odlomil anteno. No, mogoče še bolje je da mi ga je enkrat pobral in vrgu en poba, ki ni dobro sestavil kril. Rezultat je razcvetena karbonska palica ki povezuje krila
Enim res ni pomoči
Enim res ni pomoči
Fly it like you stole it!
[quote="T0RN4D0"] No, mogoče še bolje je da mi ga je enkrat pobral in vrgu en poba, ki ni dobro sestavil kril. Rezultat je razcvetena karbonska palica ki povezuje krila
/quote]
ehja... to se na easy starju ne zgodi pa če so bila še kako krila narazen potegnjena
/quote]
ehja... to se na easy starju ne zgodi pa če so bila še kako krila narazen potegnjena
Štromar ima včasih prav, elektrika pa vedno!