Obremenjevanje motorja z večjim propom

Baza informacij o motorjih, krmilnikih, prenosih, propelerjih v modelih letal

Moderator: Pisaneli

Odgovori
Helium
Tekmovalec
Prispevkov: 398
Pridružen: 22 Mar 2009, 15:31

Obremenjevanje motorja z večjim propom

Odgovor Napisal/-a Helium »

Živijo! Zadnje čase se spopadam s problemom vleka na moji Sebartovi Katani. Imam tale motor: http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=7125 in na njega obešen APC 13X8. Kot vidim se na Katanah večino uporabljajo propi velikosti 14X7. Torej sem se odločil, da najprej menjam prop in vidim, če je mogoče krivec slab vlek. Problem je ta, ker se bojim, da bom motor skuril. Regler imam 60A, tako da bi verjetno lahko zdržal. Nekateri so mi rekli, da bo motor skurilo, drugi spet drugače.


Kaj pa menite vi ?


Hvala že vnaprej za vaša mnenja!


Lp, Marko!
Spektrum DX6i

GB-Models Yak 55M 1.4m
Helium
Tekmovalec
Prispevkov: 398
Pridružen: 22 Mar 2009, 15:31

Odgovor Napisal/-a Helium »

Kakršen koli nasvet ?



LP, Marko!
Spektrum DX6i

GB-Models Yak 55M 1.4m
Uporabniški avatar
Coil
Profesor
Prispevkov: 1145
Pridružen: 22 Mar 2008, 00:00
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Coil »

Saj motor se ne skuri v momentu :) Probaj. Daj gor željeni prop, letaj 1 minuto in pristani ter potipaj motor, leti 2 minuti pristani, potipaj motor in tako naprej. Dokler lahko držiš motor z roko 3-5s je vredu.
Helium
Tekmovalec
Prispevkov: 398
Pridružen: 22 Mar 2009, 15:31

Odgovor Napisal/-a Helium »

Ok, hvala za nasvet!!!


Lp, Marko!
Spektrum DX6i

GB-Models Yak 55M 1.4m
Uporabniški avatar
s56vtb
Razpravljalec
Prispevkov: 156
Pridružen: 05 Apr 2006, 18:55
Kraj: VRHNIKA

Tokovne klešče

Odgovor Napisal/-a s56vtb »

Zdravo

Lahko pa izmeriš tok pri uporabi novega propelerja z uporabo tokovnih klešč. Pa bo vse v nekaj sekundah razrešeno in varno.

lp Tomaž

P.S.: Če bi imeli člani foruma napisan kraj iz katerega so, bi se marsikdo odzval in jim nudil potrebno pomoč.
Uporabniški avatar
Coil
Profesor
Prispevkov: 1145
Pridružen: 22 Mar 2008, 00:00
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Coil »

Z samim tokom si bol malo pomagaš če ne veš kakšna je učinkovitost motorja oz koliko te izgube gre v toploto. Pa še vse to je v veliki meri odvisno od stila letanja in prepiha čez motor. Zdaj ko je zunaj minus se motorji odlično počutijo :)
Uporabniški avatar
s56vtb
Razpravljalec
Prispevkov: 156
Pridružen: 05 Apr 2006, 18:55
Kraj: VRHNIKA

Tok

Odgovor Napisal/-a s56vtb »

Zdravo

Vse komponente imajo limite napisane v A električnega toka. Kako torej si s tokom ne moreš pomagati? Tega res ne razumem.

Pa brez zamere. lp Tomaž
Uporabniški avatar
Coil
Profesor
Prispevkov: 1145
Pridružen: 22 Mar 2008, 00:00
Kraj: Kamnik

Re: Tok

Odgovor Napisal/-a Coil »

Motor ni varovalka da bi lahko imel limit v amperih, regler ima 60A, kar menim da bo dovolj če veš da 14x7 ne vleče veliko več toka kot 13x8. Odviso kje na krivulji je ta poraba, v njegovem primeru okoli 10%. Pri manši voltaži je za isto moč veliko več izgube.
Uporabniški avatar
Marko Mencin
Freak
Prispevkov: 728
Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
Kraj: LJ-Barje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Marko Mencin »

Hoj!

Malce za orientacijo!

http://www.e-modelar.net/clanki-43.html

Seveda so to le statične meritve; Uporabljeni prop (APC-E13x8), vsekakor v smislu huvranja ni primeren, saj potrebuješ poteg takorekoč iz nične hitrosti.
Že prehod na 13x6,5 bi pomenil nekaj pridobitve v smislu vleka.
14x7 bi v hladnih pogojih morda celo šel!
Kaj pa celice? Velikost, lastnosti?

LP

Marko
We is E-xperts.
janjan1212
Tekmovalec
Prispevkov: 299
Pridružen: 02 Sep 2008, 13:25
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a janjan1212 »

Glede na to, da si napisal da se "zadnje čase spopadaš s problemom vleka" nam najprej povej, če si s tem setupom letel tudi poleti in je bilo dovolj vleka.
Sumim namreč, da pri nizkih temperaturah vtakneš mrzle celice v model in letiš. Celice pri nizkih temperaturah izgubijo zelo veliko moči zato jih je potrebno predhodno ogreti na cca. 35°C in šele na to vstaviti v model in hitro poleteti. V Zraku se celice zaradi praznenja same grejejo...gretje v zraku je odvisno od tega koliko toka vlečeš iz njih.
Odgovori

Vrni se na Elektropogon