F1A

Načini, postopki in tehnike gradnje modelov letal, uporaba in obdelava materialov in predstavitev gradnje modelov s slikami.

Moderatorji: Pisaneli, Krist

Odgovori
feniks
Začetnik
Prispevkov: 20
Pridružen: 22 Sep 2007, 06:38
Kraj: Ljubljana

F1A

Odgovor Napisal/-a feniks »

Morda ni najbolj primerno mesto, a vseeno.
Zanima me, na kakšen način so narejeni trupi prostoletečih letal F1A (konusni del proti repu :oops: ) oziroma kje se jih da kupiti.
Prav tako me zanima ali je za prekritje kril dovolj dobra npr. folija Oralight, ali je potrebno imeti Polyspan ipd. (kje to dobiti??) Za tekmovanja verjetno Oralight odpade, ali pač?

l.p.
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist »

viewtopic.php?t=24214
Je opisan postopek za izdelavo karbonske palice, edina razlika je v obliki palice, drugo je vse enako.
feniks
Začetnik
Prispevkov: 20
Pridružen: 22 Sep 2007, 06:38
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a feniks »

Se mi je zdelo, da bo na tak način. Malo me je zavedlo nekaj slik, na katerih so se bleščali kot iz kovine (očitno prekriti z folijo ali barvani).
Hvala za odgovor.
JanezP
Tekmovalec
Prispevkov: 208
Pridružen: 03 Dec 2007, 19:30

Odgovor Napisal/-a JanezP »

Konus za trup F1A modela je narejen na kovinski matrici iz več plasti steklene tkanine in karbona. Zadnji vrhnji sloj je pa alu folija, ki da konusni cevi še dodatno trdnost oziroma togost in lepši videz. Zatem pa je vse skupaj temprano v peči.
Kajti sile pri odpenjanju modernih F1A modelov so velikanske. Še posebno pri modelih z bunt sistemom in še posebej pri najmodernejših tako imenovanif "flaperjih". To je zadnji tehnični dosežek Rusov in Ukrajincev, pri katerih se profil krila v terutku "pračke" izravna s čimer je zmanjšan upor krila, model pa doseže večjo višino. Pri odpenjanju s 50 m vrvice ti modeli dosegajo do 90 m višine.

lp,Janez
križnikm
Razpravljalec
Prispevkov: 163
Pridružen: 20 Feb 2006, 11:41
Kraj: Tabor

Odgovor Napisal/-a križnikm »

Zelo malo je govora o prostoletečih modelih. Po moje so to zelo veliki tehnični dosežki modelarstva. Je kakšen modelar, ki je morda pripravljen kaj več pokazati in povedati o teh modelih s sliko in besedo tako o gradnji in letenju? Bi bilo zelo zanimivo branje...
Uporabniški avatar
Kralj Luka
Freak
Prispevkov: 720
Pridružen: 25 Avg 2006, 10:49
Kraj: Rožna dolina (Nova gorica)

Odgovor Napisal/-a Kralj Luka »

Par slikc na hitro

elektronski F1A model od vasilya beschasnya
Slika
Slika
Slika
Slika

O gradnji pa nebi govoril saj je isto kot pri RC (prideš bolj poceni skozi če ga kupiš kot pa da greš delat vse kalupe,....) večina modelov je kupljenih od rusov, ukrajincev,... se pa še najdejo izjeme ki naredijo modele sami

Aja model lahko prekriješ z ekospanom ki ga kupiš v mibotu
JanezP
Tekmovalec
Prispevkov: 208
Pridružen: 03 Dec 2007, 19:30

Odgovor Napisal/-a JanezP »

Tule je nekaj naslovov FF strani:
http://borut.mojforum.si/borut.html
http://freeweb.siol.net/zulicbor/
http://freeweb.siol.net/zulicbor/

Glede FF ( Free Flight) modelov je pa tako. Gradenj doma skoraj, da ni več sicer je ene par izjem, ki pa teško konkurirajo Rusom in Ukrajincem, tako po tehniki še bolj pa po aerodinamiki. Lahko si predstavljate kakšni tehnično in aerodinamsko dovršeni izdelki so to, če veste, da so sestavljeni iz profesionalno izdelanih komponent v večjih modelarskih zadrugah,kjer je vsaka specializirana za določeno komponento. Za izdelavo uporabljajo najmodernejše CNC mašinah in z uporabo najmodernejših materialov. Knstruktorji pa so skoraj vsi po vrsti diplomanti modelarske ali aeronavtične akademije. Ja prav ste prebrali,Rusi so imeli svoj čas modelarsko fakulteto. Vsi ti kadri pa so v večini primerov delali v vojaških inštitutih kjer so imeli dostop do zadnjih dognanj aerodinamike in neusahljiv vir najmodernejših, exsotičnih materialov in tehnologij. Zato so njihovi modeli resnično višek aerodinamike, tehnike in kvalitete.
Zato na tekmah v večini letijo modelarji z njihovimi modeli, ali pa sestavljenimi iz pri nih kupljenih komponent. Cene se gibljejo od 1000 EUR za enostavnejši model z dvema servo motorjema, pa 1500 ali več EUR za flaperje, ki imajo 4 ali več servo motorjev.

lp,Janez
križnikm
Razpravljalec
Prispevkov: 163
Pridružen: 20 Feb 2006, 11:41
Kraj: Tabor

Odgovor Napisal/-a križnikm »

Ja, sem slišal za Ruse in Ukrajince. Koliko pa je kaj zanimanja te vrste panoge pri nas? Enkrat bi pa res si z veseljem ogledal kakšno tekmo a zmeraj zamudim datum.
Kako pa je kaj s tem ali obstajajo kakšni bolj preprostejši modeli, saj takšen dovršen model ni ravno za začetnija, tako o spoznavanju tehnike kot tudi cene modela?
feniks
Začetnik
Prispevkov: 20
Pridružen: 22 Sep 2007, 06:38
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a feniks »

zanimivo branje :) ...samo če povzamem, si torej s samogradnjo popolnoma nekonkurenčen že na nivoju slovenije?
Ali potemtakem obstaja kakšna kategorija, ki ni odvisna od vloženih eur v elektroniko in kupljenih komponent temveč od lastnega dela in natančnosti?
Uporabniški avatar
pete_
Tekmovalec
Prispevkov: 306
Pridružen: 01 Apr 2009, 12:50
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a pete_ »

Kit kompleti F1H modelov so sedaj na voljo pri Top-modeltehniku.

Lp,

Peter
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist »

Jaz sem tudi slišal za ruse in ukrajince :oops:
Sicer ne vidim pri teh modelih nobene znanosti v gradnji, pač karbon in balza. Za to pa rabiš en mali cnc za rezanje reber in vakumirko za izdelavo karbonskih D-boxov in nosilcev kril...

Je pa zanimivo, da imajo naši v večini kupljene modele. Sprašujem se, ali je temu krivo pomanjkanje časa, ali pa raje dajo kaki tisočak € več in raje trenirajo z modelom pol sezone, kot pa da ga gradijo toliko časa. Kolikor sem se menil z novomeškimi avio modelarji, so mi rekli, da ti modeli pridejo tudi do 2000€ ne prekriti.
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

feniks napisal/-a:zanimivo branje :) ...samo če povzamem, si torej s samogradnjo popolnoma nekonkurenčen že na nivoju slovenije?
Odvisno od tekmovanja...
Mislim, da je treba začeti spodaj in se počasi pomikati navzgor skladno s pridobljenimi izkušnjami in pridobljenim "finančnim pospeškom" (stara mama, ata , mama, strici, sponzorji...).

Sem imel čast nekoč pred leti prisostvovati kot sodnik v Levcu (AK Celje) na eni tekmi F1A, ko so se pomerili osnovnošolci. (takrat sva se s Kristom videla, a se še nisva poznala)

"Moj" tekmovalec Tadej (fant, ki sem mu štopal čas), je tekmoval z modelom od Praprotnika (Krilo in rep iz balze v celoti....jedelski profil in nobenega Hi techa....razen repne cevke iz karbona) in "pral" vse ostale...tako da se mi je kar smejalo!!! :jumpjump:

Pri nekaterih modelarjih sem videl modele, ki so bili pokriti s plastično folijo, skozi katero se je kazala filigransko dovršena karbonska struktura (očitno kupljeni modeli), drugi, ki so imeli pokrite modele z japonskim papirjem, so se mi pa kar zasmilili, ko sta jim rosa in droben dež nagubala krila do skrajnosti....
Ne enim, ne drugim, ni bilo pomoči. (vrhunski model v rokah nesposobnega, zmaličen model v rokah sposobnega)

In kaj sem takrat videl?

Videl sem, da je za tiste razmere, ki so takrat vladale (oblačno, megleno in rahlo rosenje s kratkimi pavzami) zelo pomembno, kako je modelar odklopil model; tako, da mu pri odklopu ni zapumpal in da je odletel z višine odklopa brez kakih "popadkov", ter kako je bil model natriman; da je odletel s hitrostjo najmanjšega vertikalnega padanja in s tem dosegel v danem vremenu najdaljši čas letenja. Tadej je naredil par Maxov kot za šalo.

Spretnost modelarja in njegova sposobnost pravilnega trimanja modela je bila takrat odločujoča. No, tistim, ki jim je vlaga skrivenčila model ni bilo pomoči... :cry:

Mislim, da je tu treba začeti čisto na začetku..na podnu... ter če si iz pravega testa in da te zares zagrabi in vpijaš zadeve kot spužva in da te zares s srcem in dušo potegne noter, ni hudiča, da se počasi prebiješ navzgor in naenkrat tudi 1000€ za model ne bo predstavljalo neko težavo.

Če bi pa že kar v začetku mislil na to, da je treba nabaviti "konkurenčen model", špa da ti bo to zagotovilo, da boš pošteno zmešal štrene na vsakem tekmovanju, je utopija.

Najboljši so pretekli kilometre in kilometre s svojim modelom vpetim na vrvico, ter potem kilometre in kilometre dirjali pod njim , dokler ni pristal....nabirali izkušnje iz raznoraznih vremenskih pogojev in se naučili pravilnih odločitev, ki omogočijo maksimalno trajanje leta modela.

tako, da hitrega recepta najbrž ni. In ker "konkurenčni model" sam po sebi še ni dovolj, je najceneje začeti z "običajnim" modelom, ker tudi z njim lahko zapopademo trimanje, startanje modela, spoznavanje vremena in termičnih balonov, tekmovalne strategije........

:lol: :lol:
Lej, zagotovo je to prava pot. Samo poglej, kako sem se jaz razpisal, pa sem bil samo enkrat na tekmi, kjer sem si zadevo ogledal. kaj bi šele bilo, če bi začel aktivno sodelovati, kot tekmovalec?
Ampak, ta vrsta modelov me ne vleče.

LP Mitja
Uporabniški avatar
sspkzorm
Freak
Prispevkov: 485
Pridružen: 21 Jun 2006, 08:51
Kraj: Maribor

S srcem

Odgovor Napisal/-a sspkzorm »

Mitja

Se vidi, da si modelarstvu predan 101%.

L.P. Karl
L.P. Karl
JanezP
Tekmovalec
Prispevkov: 208
Pridružen: 03 Dec 2007, 19:30

Odgovor Napisal/-a JanezP »

Na strani LZS imate koledar tekem za slovenski pokal, na vam najbližjem mestu si boste lahko v živo ogledali modele in tudi tehniko vleka.

Strinjam se s Kristom, da je tak model mogoče izdelati tudi doma. Vendar je za kvaliteten model potrebno veliko znanja, ki pa ga samo en nima.

Zato bi bilo zanimivo, da bi začeli s skupnim projektom in izdelali eno serijo modelov. Tu so potrebni aerodinamiki, konstruktorji ki obvladajo CAD ali kaj podobnega, poznavaleci umetnih smol in materialov,
elektroniki, strojniki, ki imajo CNC in njim ni žal časa,...

lp,Janez
Uporabniški avatar
Ultimate
Tekmovalec
Prispevkov: 371
Pridružen: 07 Dec 2004, 21:46
Kraj: Rezervat

F1H

Odgovor Napisal/-a Ultimate »

Ko sem bral Mitjev post se mi je kar zasmejalo...

Pred parimi leti sem bil na državnem z OŠ Cirkovce, kjer sva s kmečkim pjebom in Praprotnikovo A1 (seveda lesenjačo) naprala vse, šlo je hudičevo na knap in pristala na 2. mestu...

To enostavno ni šlo v račun g. Žuliču (1. in 3.mesto), ki pa je imel svoja dva sinova opremeljena kot na kakšni profi F1H ekipi, karbonski modeli, ruske kljuke, timerji z x funkcijami...

Midva pa s fajn posolitranimi fitili in s faracajgom v 2m suhi travi...

Še danes se mi smeji...

Hhaaahhaaahahahahahaaa #-o :D
Albert Einstein:
Samo dve stvari sta neskončni: vesolje in človeška neumnost, čeravno glede prvega nisem gotov.
bike-2007
Tekmovalec
Prispevkov: 306
Pridružen: 04 Jul 2007, 12:09
Kraj: Kjer piha...

Odgovor Napisal/-a bike-2007 »

križnikm napisal/-a:Ja, sem slišal za Ruse in Ukrajince. Koliko pa je kaj zanimanja te vrste panoge pri nas? Enkrat bi pa res si z veseljem ogledal kakšno tekmo a zmeraj zamudim datum.
Kako pa je kaj s tem ali obstajajo kakšni bolj preprostejši modeli, saj takšen dovršen model ni ravno za začetnija, tako o spoznavanju tehnike kot tudi cene modela?
Ja zanimanje je zelo veliko, in tudi rezultati naših fantov so v zadnjih letih zelo odmevni, kot naprimer R. Koglot iz Šempetra pri gorici je v zadnjih letih postal 2x zmagovalec svetovnega pokala v Kategoriji F1A, da ne govorimo o mladincih, ki pobirajo in zmagujejo največja tekmovanja. Sam sem bil reprezentant leta 2008 v člkanski ekipi, ampak priznam, da sem nekoliko to zadevo opustil prav zaradi stroška ki nastane ob vsem tem. Tekmovalec, ki želi osvojiti sam svetovni vrh, mora za to tudi nekaj prepotovati, in ga lahko to konec sezone stane tudi več kot 30.ooo evrov.
Sicer sam sem zaradi pomanjkanja časa modele izdeloval doma le do neke mere, običajno sem krila vedno kupil, trup pa sem sestavil sam doma, tudi elektroniko z 3 servi. Zadeva je lahko zelo kokkurenčna če je narejena doma, seveda pa je lažje nekomu dati 1000 evrov in ima model narejen takoj. sam se spuščam v razvoj t.i. flaperja in s kolegom nama to kar dobro uspeva, vendar sedaj zaradi drugih obveznosti zadeva nekoliko počiva. Gradnja doma je vsekakor zelo spodbudna, le da mora biti materijal ter sam sistem gradnje precej drugačen, kot si kdo misli. Marsikateri "konstruktor" kot se kdo opeva, bi pri tem zelo popušil, ker dokler se dejansko enkrat zadeve ne lotiš doma in vidiš da enostavno ne deluje ne boš tega verjel. Ni le dovol da model v teh časih leti, mora tudi preživeti preko 3000 startov, kjer je sila na tako drobcen nosilček tudi več kot 80kg.
Če pa kdo potrebuje trup, jih jaz prodajam..:)
Sanje so vse!
Uporabniški avatar
Damian
Začetnik
Prispevkov: 13
Pridružen: 27 Feb 2005, 17:08
Kraj: Novo mesto

Re: F1H

Odgovor Napisal/-a Damian »

Ultimate napisal/-a:Ko sem bral Mitjev post se mi je kar zasmejalo...

Pred parimi leti sem bil na državnem z OŠ Cirkovce, kjer sva s kmečkim pjebom in Praprotnikovo A1 (seveda lesenjačo) naprala vse, šlo je hudičevo na knap in pristala na 2. mestu...

To enostavno ni šlo v račun g. Žuliču (1. in 3.mesto), ki pa je imel svoja dva sinova opremeljena kot na kakšni profi F1H ekipi, karbonski modeli, ruske kljuke, timerji z x funkcijami...

Midva pa s fajn posolitranimi fitili in s faracajgom v 2m suhi travi...

Še danes se mi smeji...

Hhaaahhaaahahahahahaaa #-o :D

Lep pozdrav vsem skupaj.

Najprej naj se dotaknem Mitjevega prispevka. Zelo realen, edino v kategoriji je verjetno prišlo do pomote. F1A je bolj članska kategorija, kategorija, kjer so potekale tekme pod okriljem tehnične kulture pa je F1H , v kateri, vsaj v Sloveniji, nastopajo v glavnem juniorji. Razlika je v teži ter v površini. Razpon kril v F1H je 120 do 160 cm, v F1A pa 200-260 cm.



Sedaj pa bi še malce pokomentiral Ultimatov post. Mladi kolega se namreč malce moti in sicer:

-Žulič se takrat ni čisto nič čudil, saj že od nekdaj zagovarja, da je pri jadralnih modelih srce ,znanje in občutek za termiko skupaj s kančkom sreče veliko važnejši, kot tehnika.

-Praprotnikova lesenjača je v Žuličevih očeh genialna kostrukcija,enostavna za izdelavo, vendar vrhunskih letalnih lastnosti, sploh v termiki. Tečajniki v N.mestu so, odkar je Stane Meglič prenehal izdelovati M-22 v glavnem delali Praprotnikovo lesenjačo.

-Žuličeva sinova tudi slučajno nista bila opremljena s kakšnoi hi-tech tehniko.Krila so sicer bila karbonska, kupljena v kit kompletu,zlepljena in prekrita doma, prav tako sta bila doma narejena trupa in stabilizatorja. En trup je bil z rusko kljuko, drugi pa z navadno,oba modela z navadnimi enofunkcijskimi timerji (eden ruski,drugi Graupner).

-Kljub temu, da je starejši sin že obvladal vrtenje na vlečni vrvici in iskanje termike, tega sistema ni uporabljal, saj je ata Žulič hotel biti fer do vseh ostalih tekmovalcev, ki te možnosti niso imeli.


Da se vam še danes smeji zaradi tega pa je prav in pozitivno. Smeh je namreč zelo zdrav.




No, da ne bom samo "odgovarjal".....bom poskusil v naslednjih dneh napisati malo o F1A kategoriji. Iz mojega zornega kota. Do takrat pa lep pozdrav

Damjan Žulič
Aeroklub KRKA
Uporabniški avatar
Zvone
Tekmovalec
Prispevkov: 347
Pridružen: 13 Sep 2006, 16:12
Kraj: Litija

Odgovor Napisal/-a Zvone »

Damjan daj piši in objavi kakšne stvari ki se dogajajo v kategoriji prosto letečih modelov. Vsakemu bi priporočal da se udeleži ene tekme.Po tem ogledu bo imel drugačno mnenje o tej kategoriji in o gradnji teh modelov če hočeš biti konkurenčen.Jast sem tekmoval v kategoriji gumenjakov zato vem kaj je tekma pa čeprav je bilo zunaj-18 stopin ko smo se preganjali po Prečni!
lp Zvone
Odgovori

Vrni se na Gradnja in projekti