FAI setupa trenutno nima noben v SLO in ga tudi še dolgo časa ne bo imel. FAI 2005 pravila za F5B še niso napisana, so le predlogi.
Problem FAI setpov je kot prvo stroškovno kar velika investicija, potem pa nenasitnost z akuji. Še tako dobri so hitro "samo za trening". FAI pogon zahteva tudi ustrezen model in nenazadnje modelarja, ki zna tak model tudi leteti. V SLO ni to zaenkrat nobeden, saj ni nobenih izkušenj.
Smo na začetku!
1. Počakajmo na marec in FAI (pravilnik 2005)
2. Prevod pravilnika 2005
3. Neko skupno srečanje z modeli v kaki predavalnici s projektorjem, kjer bi organizirali mini predavanje o teoriji. In sicer teoriji E-pogonov kako in kaj, toeriji modelov, teoriji nastavitve oddajnikov & rv opreme in seveda teoriji letenja (F3B pomoč). Vabljeni bi bili prav vsi, seveda pa zelo zaželjeni predavatalje.
Jaz se osebno javim za teorijo E-pogonom (motor, krmilnik, akumulatorji, prenosi, propelerji...)
4. Srečanje na terenu z vsem kar imamo! Prve demostracije letenja.
5. Odločitev kako in kaj bomo v SLO glede na interes. Delikatna odločitev ali se potrebuje SLO kategorijo tipa F5B-400 ipd. ?
6. Ogled tekme F5B v tujini (Damjan je že podal eno, ki zna biti zelo zanimiva)
7. ...
@Damjan:
Vsi smo nekoliko preveč obsedeni glede na setupe, nimamo pa totalno nič izkušenj pri letenju.
V samem začetku, bo, če bo, zanimivo za široko množico modelarjev, ker noben ne zna leteti, kasneje pa se bo že pokazalo kdo in kako. Šele po kakem letu ali celo dveh se začne delati na setupih, ko se vidi, da model ali setup omejuje zmožnosti za doseganje boljšega rezultata. Prej pa je to naše letenje.
________
Moje osebno mnenje glede modelov primernih za začetek:
Modeli Omega 1.5 m, Micro Flash, ipd 1.5 m lahki hotlinerji s hitrim profilom
Motor: Cyclon Mini Elite, 400 velikosti BK 4000 do 5000 obr/V
Celice: 8 do 10 celic (12) GP1100
Krmilnik: 40 do 70 A
Prop: 10 do 13 col (velika hitrost pretoka zraka pred velikim statičnim potiskom, zanimiv je recimo 13x11)
Slovenski začetki scene F5B
Se popolnoma strinjam, setup bo v zacetku sekundaren. Vazna je tehnika! Zato pa sem omenil FLY-Qje in druge "cenejse" modele, da se ne bo kdo takoj na zacetku vstrasil tvojega in setupa obeh Arian in si mislil eh proti temu nimam sans...Vsi smo nekoliko preveč obsedeni glede na setupe, nimamo pa totalno nič izkušenj pri letenju.
V samem začetku, bo, če bo, zanimivo za široko množico modelarjev, ker noben ne zna leteti, kasneje pa se bo že pokazalo kdo in kako. Šele po kakem letu ali celo dveh se začne delati na setupih, ko se vidi, da model ali setup omejuje zmožnosti za doseganje boljšega rezultata. Prej pa je to naše letenje.
LP
Damjan
Enako zmotno razmišljanja kot lansko leto pri F5J:
Jaz s svojim Telstarjem nimam za kruh proti F5J specialkam ...
In smo potem venomer čvekali in se je na tekmah potrjevalo, da je Telstar čisto OK in sploh ni za odmet, kar je važno, je roka in občutek!
Pri hitrih zadevah pa je stvar lahko še bolj delikatna in ti ne pomaga še tako oh in sploh model.
Dokler pa za nami ni vsaj nekaj srečanj, pa o tem sploh ni potrebno izgubljati besed ... lahko samo rečem:
VABLJENI STE VSI!
Jaz s svojim Telstarjem nimam za kruh proti F5J specialkam ...
In smo potem venomer čvekali in se je na tekmah potrjevalo, da je Telstar čisto OK in sploh ni za odmet, kar je važno, je roka in občutek!
Pri hitrih zadevah pa je stvar lahko še bolj delikatna in ti ne pomaga še tako oh in sploh model.
Dokler pa za nami ni vsaj nekaj srečanj, pa o tem sploh ni potrebno izgubljati besed ... lahko samo rečem:
VABLJENI STE VSI!
Predno zakompliciramo F5B z raznimi pravilniki in omejitvami se dajmo nekajkrat dobiti in poskusiti kako bi stvar delovala. Na podlagi izkušenj bomo lažje oblikovali pravila in omejitve za naslednje leto.
Nobenemu ni prepovedano uporabljati 400 motorja. Mislim pa, da je v poplavi raznih cenenih brezkrtačnikov to povsem brezpotrebno.
Naj formula ostane formula. Najbolje uvrščena 400tka lahko dobi posebno nagrado.
Če že se mi zdi omejevanje motorja bolj smiselno izvesti z omejitvijo toka in števila celic (na primer maksimalno 10 celic in 30 A - 300W). Na tak način lahko vse skupaj ostane cenejše.
Nobenemu ni prepovedano uporabljati 400 motorja. Mislim pa, da je v poplavi raznih cenenih brezkrtačnikov to povsem brezpotrebno.
Naj formula ostane formula. Najbolje uvrščena 400tka lahko dobi posebno nagrado.
Če že se mi zdi omejevanje motorja bolj smiselno izvesti z omejitvijo toka in števila celic (na primer maksimalno 10 celic in 30 A - 300W). Na tak način lahko vse skupaj ostane cenejše.
Ali je mogoče v tej panogi uvesti handicap faktor npr. za doma izdelane modele ali motorje tipa npr. axi 2820/12?
Sam imam točno tako kombinacijo, ki se z profilom HD 47 in težo 1 250 g vzpenja navpično, odlično jadra, zagotovo pa brez handicapa nima kaj iskati proti specialkam z nekajkrat več wati moči.
lp
Raktivec
Sam imam točno tako kombinacijo, ki se z profilom HD 47 in težo 1 250 g vzpenja navpično, odlično jadra, zagotovo pa brez handicapa nima kaj iskati proti specialkam z nekajkrat več wati moči.
lp
Raktivec
Ne potrebuješ nikakršnega hendikepa kajti moč motorja začne resneje vplivati na rezultate ko vrhunsko obvledaš tekmo tega pa še vsaj tri leta ne bo v SLOraktivec napisal/-a:Ali je mogoče v tej panogi uvesti handicap faktor npr. za doma izdelane modele ali motorje tipa npr. axi 2820/12?
Sam imam točno tako kombinacijo, ki se z profilom HD 47 in težo 1 250 g vzpenja navpično, odlično jadra, zagotovo pa brez handicapa nima kaj iskati proti specialkam z nekajkrat več wati moči.
lp
Raktivec
Večkratni svetovni prvak v F5B je v intervjujo rekel " Za uspešno tekmovanje potrebujemo hiter model z nekaj močnejšim motorjem in ogromno treninga "
Kaj ti pomaga motor ki te za 2 sek hitreje gor spravi če na vsakem zavoju zgubiš 2,5-3,5 sek dvigov je max 10 zavojev pa 60