HUNTER
HUNTER
Zdravo!
Na mitingu v Lescah me je Avstrijec z okretnim aradom tako navdušil, da sem sklenil izdelat čim bolj gibčen impeler model. V ožji izbor sta prišla Jastreb in Hunter. Jastreb je zaradi nostalgije vodil vse do pričetka risanja osnutkov, ki so me spomnili na to, da ima to letalo pretanek trup za 70 mm impeler. Pri modelu, ki sem ga izdelal pred leti sem malce goljufal in povečal premer trupa, tokrat pa sem se raje odločil za Hunterja, ki ima ravno dovolj tanek trup, da se vanj z težavo zrine 70 mm impeler.
Od scale se bo moj model razlikoval po slednjem:
- modelarski profil krila MH 22
- večji vstopniki in izstopnik
- ne bo zakrilc, ampak le krilca.
- zračna zavora ne bo delovala, ampak bo le maketa
Za izdelavo bo potreben naslednji material:
- plošča stirodurja 5 cm
- plošča stiroporja 3-5 cm
- nekaj deščic 1 mm balse
- dve poli japonskega papirja
- 1,5 m2 80 g steklene ali 55 g ogljikove tkanine
- 0,5 l epoxi smole
- lahki kit "leichtspachtel"
- "špric kit"
- barve za plastične modelčke
- plastenka bibite za pokrov kabine
- 1 vrečka mavca.
Pričakovana masa ob mojem pogonu bo 1,2 Kg, ob "začetniškem" pa 1,05 kg.
V mojem modelu bo vgrajen Hacker B40-8L in turbina Schuebeler DS30, aku pa bo 4s 3200 kokam. Po mojih izkušnjah bo model dobro letel z pogonom nad 300W in turbino Wemotec 480. Z pogonom kot je moj bi moral pospeševati v vertikali in dosegati hitrosti precej čez 200 km/h.
Izdelavo modela bom predstavil z fotografijami, Ultralajt pa se bo potrudil priprave načrta. Zadeva bo po predvidevanjih potekala podobno kot pri pilonu.
Z izdelavo bom pričel med božičem in novim letom, prej namreč nimam časa. Zaradi časovne stiske bo verjetno tudi izdelava trajala malce dlje, kot je v moji navadi.
To obvestilo sem objavil, ker je precej modelarjev prikazalo zanimanje za model Hunterja. Menim, da boste po tej poti prišli do dobrega modela na najcenejši možen način. Za začetnike na impeler področju predlagam pogon na 3s3200 kokam, za druge pa kaj hujšega.
lp
Sašo
Na mitingu v Lescah me je Avstrijec z okretnim aradom tako navdušil, da sem sklenil izdelat čim bolj gibčen impeler model. V ožji izbor sta prišla Jastreb in Hunter. Jastreb je zaradi nostalgije vodil vse do pričetka risanja osnutkov, ki so me spomnili na to, da ima to letalo pretanek trup za 70 mm impeler. Pri modelu, ki sem ga izdelal pred leti sem malce goljufal in povečal premer trupa, tokrat pa sem se raje odločil za Hunterja, ki ima ravno dovolj tanek trup, da se vanj z težavo zrine 70 mm impeler.
Od scale se bo moj model razlikoval po slednjem:
- modelarski profil krila MH 22
- večji vstopniki in izstopnik
- ne bo zakrilc, ampak le krilca.
- zračna zavora ne bo delovala, ampak bo le maketa
Za izdelavo bo potreben naslednji material:
- plošča stirodurja 5 cm
- plošča stiroporja 3-5 cm
- nekaj deščic 1 mm balse
- dve poli japonskega papirja
- 1,5 m2 80 g steklene ali 55 g ogljikove tkanine
- 0,5 l epoxi smole
- lahki kit "leichtspachtel"
- "špric kit"
- barve za plastične modelčke
- plastenka bibite za pokrov kabine
- 1 vrečka mavca.
Pričakovana masa ob mojem pogonu bo 1,2 Kg, ob "začetniškem" pa 1,05 kg.
V mojem modelu bo vgrajen Hacker B40-8L in turbina Schuebeler DS30, aku pa bo 4s 3200 kokam. Po mojih izkušnjah bo model dobro letel z pogonom nad 300W in turbino Wemotec 480. Z pogonom kot je moj bi moral pospeševati v vertikali in dosegati hitrosti precej čez 200 km/h.
Izdelavo modela bom predstavil z fotografijami, Ultralajt pa se bo potrudil priprave načrta. Zadeva bo po predvidevanjih potekala podobno kot pri pilonu.
Z izdelavo bom pričel med božičem in novim letom, prej namreč nimam časa. Zaradi časovne stiske bo verjetno tudi izdelava trajala malce dlje, kot je v moji navadi.
To obvestilo sem objavil, ker je precej modelarjev prikazalo zanimanje za model Hunterja. Menim, da boste po tej poti prišli do dobrega modela na najcenejši možen način. Za začetnike na impeler področju predlagam pogon na 3s3200 kokam, za druge pa kaj hujšega.
lp
Sašo
Zdravo!
Model je na papirju skoraj gotov. Izdelan bo v merilu 1:14, torej bo malenkost večji od tega, ki ga prodaja RBCKITS. Pred leti sem namreč izdelal model točno v merilu 1:14,5. Tehtal je okrog 1,25 kg. letel je kolikor toliko, le pristanki so bili morilski. Enostavno je bila površina kril premajhna. Enak problem je zaslediti tudi v podatkih na forumu, kjer se vsi trudijo za aku 3s, ker bi bil pri 4s model pretežak. V izogib prehudim krilnim obremenitvam sem šel v večje merilo in pridobil 10% krilne površine. Model zaradi tega ne bo nič počasnejši, ker bo letel pod manjšim vpadnim kotom, bo pa okretnejši in bo lahko sprejel 4s ali celo 5s aku.
Dimenzije modela:
- dolžina točno 1 m
- premer trupa 88 mm
- razpon 735 mm
- krilna površina skupaj z vsesniki 15,5 dm2, dejansko nekaj manj.
- izbran profil:
- v korenu MH22
- na koncu naca 0008 zvita za 1,5o
-zaradi večje verodostojnosti bo imel smerni stabilizator profil naca 0007.
Čeprav zvijanje tako majhnih kril aerodinamično ni bokve kaj, sem se zaradi negativnega V loma in "pasjega zoba" skorajda moral odločiti za aerodinamično in geometrijsko zvitje krila.
Da ne bo koga strah izbrane kombinacije profilov naj omenim, da pri impeler modelih ni tako redka.
Toliko za danes. V drugi polovici prihajajočega tedna bom imel malce časa in bom v grobem izdelal trup ter problematično jedro za izdelavo učinkovitih vsesnikov. Vse skupaj bo dokumentirano z opisom ter forografijami v rubriki gradnja.
lp
Sašo
Model je na papirju skoraj gotov. Izdelan bo v merilu 1:14, torej bo malenkost večji od tega, ki ga prodaja RBCKITS. Pred leti sem namreč izdelal model točno v merilu 1:14,5. Tehtal je okrog 1,25 kg. letel je kolikor toliko, le pristanki so bili morilski. Enostavno je bila površina kril premajhna. Enak problem je zaslediti tudi v podatkih na forumu, kjer se vsi trudijo za aku 3s, ker bi bil pri 4s model pretežak. V izogib prehudim krilnim obremenitvam sem šel v večje merilo in pridobil 10% krilne površine. Model zaradi tega ne bo nič počasnejši, ker bo letel pod manjšim vpadnim kotom, bo pa okretnejši in bo lahko sprejel 4s ali celo 5s aku.
Dimenzije modela:
- dolžina točno 1 m
- premer trupa 88 mm
- razpon 735 mm
- krilna površina skupaj z vsesniki 15,5 dm2, dejansko nekaj manj.
- izbran profil:
- v korenu MH22
- na koncu naca 0008 zvita za 1,5o
-zaradi večje verodostojnosti bo imel smerni stabilizator profil naca 0007.
Čeprav zvijanje tako majhnih kril aerodinamično ni bokve kaj, sem se zaradi negativnega V loma in "pasjega zoba" skorajda moral odločiti za aerodinamično in geometrijsko zvitje krila.
Da ne bo koga strah izbrane kombinacije profilov naj omenim, da pri impeler modelih ni tako redka.
Toliko za danes. V drugi polovici prihajajočega tedna bom imel malce časa in bom v grobem izdelal trup ter problematično jedro za izdelavo učinkovitih vsesnikov. Vse skupaj bo dokumentirano z opisom ter forografijami v rubriki gradnja.
lp
Sašo
Bi lahko, če imaš, prilepil kakšne slike? Me namreč zelo zanima kakšen bo ta avion.
mail: [email protected]
fenix napisal/-a:Bi lahko, če imaš, prilepil kakšne slike? Me namreč zelo zanima kakšen bo ta avion.
viewtopic.php?t=8049
Slike modela bodo objavljene, ko bo gotov.
lp
Sašo
evo kakšnega prodaja westwings v kit izvedbi: http://www.flugmodellbau.ch/index.php?s ... art=hunter
merilo je 1:14,5
merilo je 1:14,5
lp Marko
mark8o7 napisal/-a:evo kakšnega prodaja westwings v kit izvedbi: http://www.flugmodellbau.ch/index.php?s ... art=hunter
merilo je 1:14,5
Ta članek je krivec za nastajanje forumskega Hunterja. Poglej si tisto stran o HET FA18.
lp
Sašo
Malce za popestritev:
Tole je moj pogon, ki ga že nekaj časa uporabljam v mojih modelih. Na tej sliki se vidi kako majhna zadevica je to. Ni čudno, da ob več kot 600W piha precej hitro.
Vidijo se tudi zaceljene bojne rane. Kljub majhnosti sem moral porezat bočne nosilce za privijačenje v model. Imajo enostavno prevelik razpon za v spodoben trup.
Rotor ima 5 krakov, stator pa le štiri, kar je povsem skregano z teorijo, ki jo učijo v šolah. Moralo bi namreč biti obratno. Schuebeler ima še večjo "napako". Stator in rotor imata enako število krakov!!! To je strojniško nezaslišana zadeva.
Premeri so majhni, hitrosti velike in zrak se že prične čudno obnašat. Zato tudi take rešitve, ki pa v obeh primerih odlično delujeta. Ob dovolj močnem pogonu so izkoristki celo boljši od enakovrednih propov.
Spiner sem snel zaradi priporočil, ki pravijo, da je to treba pri več kot 600W.
Navezujoč se na eno prejšnjih debat o hlajenju motorjev sem v obe čelni plošči motorja zavrtal po štiri izvrtine. Rotor ima namreč v jedru majhno vetrnico, ki veselo žene zrak ob in sedaj tudi skoz motor.
Videti je tudi kako imam speljane žice med motorjem in reglerjem. Na tak način je upor kar se da majhen.
Zadnjega aerodinamičnega konusa ne natikam na motor. Razloga sta dva:
- motor se tako bolje hladi.
- za motorjem se ustvari zajezni otoček zraka, ki deluje podobno ali še bolje od aerodinamičnega zaključka.
Končni efekt je tako boljši.
lp
Sašo
Tole je moj pogon, ki ga že nekaj časa uporabljam v mojih modelih. Na tej sliki se vidi kako majhna zadevica je to. Ni čudno, da ob več kot 600W piha precej hitro.
Vidijo se tudi zaceljene bojne rane. Kljub majhnosti sem moral porezat bočne nosilce za privijačenje v model. Imajo enostavno prevelik razpon za v spodoben trup.
Rotor ima 5 krakov, stator pa le štiri, kar je povsem skregano z teorijo, ki jo učijo v šolah. Moralo bi namreč biti obratno. Schuebeler ima še večjo "napako". Stator in rotor imata enako število krakov!!! To je strojniško nezaslišana zadeva.
Premeri so majhni, hitrosti velike in zrak se že prične čudno obnašat. Zato tudi take rešitve, ki pa v obeh primerih odlično delujeta. Ob dovolj močnem pogonu so izkoristki celo boljši od enakovrednih propov.
Spiner sem snel zaradi priporočil, ki pravijo, da je to treba pri več kot 600W.
Navezujoč se na eno prejšnjih debat o hlajenju motorjev sem v obe čelni plošči motorja zavrtal po štiri izvrtine. Rotor ima namreč v jedru majhno vetrnico, ki veselo žene zrak ob in sedaj tudi skoz motor.
Videti je tudi kako imam speljane žice med motorjem in reglerjem. Na tak način je upor kar se da majhen.
Zadnjega aerodinamičnega konusa ne natikam na motor. Razloga sta dva:
- motor se tako bolje hladi.
- za motorjem se ustvari zajezni otoček zraka, ki deluje podobno ali še bolje od aerodinamičnega zaključka.
Končni efekt je tako boljši.
lp
Sašo
- Vsenafarbos
- Razpravljalec
- Prispevkov: 80
- Pridružen: 19 Nov 2004, 23:50
- Kraj: Sodražica-Radovljica
"Itak"frcac napisal/-a:Mitja je tu res fenomenalen... kapo dolraktivec napisal/-a:Se mi zdi, da so načrti lepši od modela.
Lep dan, Sašo
- Priponke
-
- HUNTER - 6.1.2006.pdf
- Navodila za izdelavo in načrt.
Zamisel, konstrukcija, izdelava in opis gradnje, sta raktivčeva, jaz sem to samo "vrgel na papir".
Mitja - (1.57 MiB) Prenešeno 1118 krat