SERVO ZA ZAVIJANJE

Moderatorji: Nebec, jannyy, mihec87

Odgovori
žigafirename
Začetnik
Prispevkov: 24
Pridružen: 26 Sep 2008, 10:51

SERVO ZA ZAVIJANJE

Odgovor Napisal/-a žigafirename »

Zanima kateri servo je najbolj primeren ter zmogljiv za zavijanje. Trenutno imam avto CEN MATRIX rtr (buggy), v katerem je nameščen servo CEN HIGH TORQUE 10kg. Zanima me če je ta servo vredu ali je boljše da kupim kakšnega boljšega????

hvala
Uporabniški avatar
Alex 76
Profesor
Prispevkov: 1189
Pridružen: 27 Okt 2006, 08:14
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Alex 76 »

Servo motor za krmiljenje smeri je ena bolj obremenjenih elektro-mehanskih komponent na modelu, še posebej pri terenskih modelih. Mnogi uporabniki prav to komponento mnogokrat zamenjajo oz. popravljajo. Velika večina razlog za to pripisuje slabi kakovosti komponente, žal pa velikokrat tiči razlog za kvarjenje v dejstvu, da se uporabniki v zadostni meri ne poglobijo v razumevanje celotnega krmilnega sistema.

Najprej moramo vedeti koliko želimo imeti maksimalni odklon krmilnih koles. Pri tem se moramo zavedati, da je se s povečevanjem poveča okretnost modela, prav tako pa se povečajo sile, ki nastajajo na krmilnem sistemu. Nekateri preprosto zmanjšajo gib servo motorja s pomočjo oddajnika. Veliko bolje je s pomočjo premikanja vpetja ročičevja krmilnega mehanizma le tega prilagoditi tako, da je od maksimalnem premiku servo motorja premik krmilnih koles znotraj naših želja. S tem minimiziramo obremenjenost servo motorja in maksimiziramo natančnost vodenja modela. Prav tako je potrebno paziti, da servo motor ne sili mehanizma preko skrajnih možnosti odklonov samega krmilnega mehanizma. Takšno stanje vodi do povečane porabe električne energije, gretja servo mehanizma in obremenitve zobnikov v servo motorju, kar lahko privede do odpovedi.

Prav tako pomemben del krmilnega mehanizma je ohranjevalnik servo mehanizma ali »servo saver«. Njegova izključna naloga je preprečevati, da se nasilni premiki krmilnega ročičevja, ki so posledica udarcev v krmilna kolesa, nenadzorovano prenesejo na servo motor. Naprava omogoča, da s pomočjo regulacijskega vijaka določimo točko, ko vez med krmilnimi koles in servo motorjem ne bo več toga. Nastavitev, ko pride do posredovanja ohranjevalnika servo mehanizma prehitro, rezultira v slabi vodljivosti modela. Žal gredo nekateri uporabniki v nasprotno skrajnost in ustvarijo izredno togo povezavo, ki posledično privede do poškodb ali uničenja servo mehanizma ali celo poškodbe krmilnega ročičevja. Idealno nastavljen je takrat, ko še ravno toliko, da pri trenutnih pogojih vožnje ohranja togo povezavo.

K natančnosti krmiljenja modela poleg kakovostnega servo motorja odločilno prispeva tudi krmilni sistem brez nepotrebne zračnosti. Tako vgradnja tudi najkakovostnejšega servo motorja ne bo imela pričakovanih učinkov.

Servo motor z močjo 10kg, bi moral zadostovati za potrebe krmiljenja.


LP
Alex
Uporabniški avatar
andrejgr
Tekmovalec
Prispevkov: 288
Pridružen: 22 Nov 2003, 14:09
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a andrejgr »

Jaz uporabljam na mojem off-road modelu za volan:
FUTABA SERVO BLS 351 DIGITAL BRUSHLESS

za gas:
FUTABA SERVO BLS 451 DIGITAL BRUSHLESS

Res je, da sta malo dražja servota, vendar letos nista zatajila (niti v največjem nalivu) Meni osebno dobra servota!!
Odgovori

Vrni se na 1:8 OFF-ROAD