Pobočni jadralec iz deprona
Moderator: carcar
Pobočni jadralec iz deprona
Danes sem spravil v zrak jadralno letalo lastne konstrukcije, za letenje na pobočnem vetru.
Leti zelo dobro, glede na to, kako preprosto je narejeno in kakšen profil krila ima.
Komaj čakam, da potegne zahodnik in grem preizkusiti, kaj zmore tale mala zadeva.
Če se bo pokazalo, da model povsem izpolnjuje moja pričakovanja, se ga bo mogoče dalo tudi ponuditi zainteresiranim modelarjem kot KIT komplet.
Gradnja je zelo preprosta, vendar majčkeno bolj zahtevna od gradnje indoor depronarja.
Ker je trup navadna škatla, s popolnoma ravnim dnom, je izdelava zelo enostavna.
Krilo pa se gradi kot odprta knjiga, v katero nalepimo rebra in nosilec, ter nato "knjigo" zapremo in stisnemo. Zelo preprosto.
Ker je spodnja ploskev krila ravna, lahko celo krilo izdelamo na mizi, brez bojazni, da bi se nam zvilo.
Kolikor sem videl danes, ima model kar zavidljiv razpon hitrosti, pa tudi okreten in ubogljiv je nad pričakovanji.
Za hec sem enkrat takoj po metu iz roke naredil levo rolo in se je izšla, le pristanek je bil potem bolj na hitro improviziran, ki pa je pokazal, da model prenese tudi grobe pristanke.
Mitja
Leti zelo dobro, glede na to, kako preprosto je narejeno in kakšen profil krila ima.
Komaj čakam, da potegne zahodnik in grem preizkusiti, kaj zmore tale mala zadeva.
Če se bo pokazalo, da model povsem izpolnjuje moja pričakovanja, se ga bo mogoče dalo tudi ponuditi zainteresiranim modelarjem kot KIT komplet.
Gradnja je zelo preprosta, vendar majčkeno bolj zahtevna od gradnje indoor depronarja.
Ker je trup navadna škatla, s popolnoma ravnim dnom, je izdelava zelo enostavna.
Krilo pa se gradi kot odprta knjiga, v katero nalepimo rebra in nosilec, ter nato "knjigo" zapremo in stisnemo. Zelo preprosto.
Ker je spodnja ploskev krila ravna, lahko celo krilo izdelamo na mizi, brez bojazni, da bi se nam zvilo.
Kolikor sem videl danes, ima model kar zavidljiv razpon hitrosti, pa tudi okreten in ubogljiv je nad pričakovanji.
Za hec sem enkrat takoj po metu iz roke naredil levo rolo in se je izšla, le pristanek je bil potem bolj na hitro improviziran, ki pa je pokazal, da model prenese tudi grobe pristanke.
Mitja
- Priponke
-
- Razpetina krila 114 cm, dolžina trupa 80 cm.
- IMG_0189.jpg (83.38 KiB) Pogledano 12384 krat
-
- IMG_0188.jpg (111.16 KiB) Pogledano 12384 krat
-
- IMG_0180.jpg (105.84 KiB) Pogledano 12384 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 10 Nov 2008, 16:48, skupaj popravljeno 2 krat.
@ Sašo, Kristjan
Na objavo načrta za enkrat sploh ne razmišljam.
Najprej je treba model dobro preizkusiti in v načrtu upoštevati morebitne popravke, narediti navodilo za izdelavo, ter pripraviti datoteke za laserski razrez.
Sestavni deli modela so oblikovani laserskem razrezu in lahkemu sestavljanju na kožo, tako da je izrez tako oblikovanih kosov "peš-na roke" nesmiselen, kajti veliko natančnih spojev (pero/utor) zelo otežkoča ročno izdelavo, za CNC je pa šala-mala.
@Toki
Moj CNC bo za balzo in šper.
KIT kompleta tega modela ne bom izdeloval jaz.
Na kitajskem forumu imam svoj blog in ga koristim za to, da vsake toliko pokažem kaj počnem.
Ne morete mi zameriti če objavljam zadeve še po drugih forumih. Saj imam ogromno prispevkov tudi na rcgroups, pa še na drugih modelarskih in letalskih forumih.
Mitja
Na objavo načrta za enkrat sploh ne razmišljam.
Najprej je treba model dobro preizkusiti in v načrtu upoštevati morebitne popravke, narediti navodilo za izdelavo, ter pripraviti datoteke za laserski razrez.
Sestavni deli modela so oblikovani laserskem razrezu in lahkemu sestavljanju na kožo, tako da je izrez tako oblikovanih kosov "peš-na roke" nesmiselen, kajti veliko natančnih spojev (pero/utor) zelo otežkoča ročno izdelavo, za CNC je pa šala-mala.
@Toki
Moj CNC bo za balzo in šper.
KIT kompleta tega modela ne bom izdeloval jaz.
Na kitajskem forumu imam svoj blog in ga koristim za to, da vsake toliko pokažem kaj počnem.
Ne morete mi zameriti če objavljam zadeve še po drugih forumih. Saj imam ogromno prispevkov tudi na rcgroups, pa še na drugih modelarskih in letalskih forumih.
Mitja
Ker bo končna varianta modela imela še nekaj detaljev, ki niso smiselni za prototipno izdelavo, imajo pa veliko vrednost pri sestavljanju modela iz KIT kompleta, nima velikega smisla objavljati skik gradnje prototipnega modela, pa vendar na želje mnogih modelarjev, naj bo torej nekaj slik o tem, kako je nastajal model.
- Priponke
-
- "Suhi" test sestavljanja...
- IMG_0078.jpg (36.66 KiB) Pogledano 11795 krat
-
- Zgornji rob kokpita je ojačan z letvico.
- IMG_0076.jpg (31.22 KiB) Pogledano 11795 krat
-
- Razrez sestavnih delov.
- IMG_0068.jpg (46.39 KiB) Pogledano 11795 krat
...
- Priponke
-
- Rebra in nosilec na spodnji oplati krila.
- IMG_0122.jpg (36.92 KiB) Pogledano 11783 krat
-
- Lepljenje nosilca krila z dvostranskim selotejpom.
- IMG_0112.jpg (49.3 KiB) Pogledano 11783 krat
-
- Risanje pozicij notranjih elementov krila. Pri KIT kompletu tega ne bo treba delati, ker bodo rebrca imela čepke, v oplati krila pa bodo luknjice. Vse bo samo po sebi sedlo na pravo mesto.
- IMG_0105.jpg (52.59 KiB) Pogledano 11783 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 11 Nov 2008, 10:25, skupaj popravljeno 1 krat.
...
- Priponke
-
- Trup je treba pobrusiti v malo bolj lepo obliko. Ostri robovi se zaokrožijo, nos pa se obdela v elipsoid.
- IMG_0167.jpg (28.95 KiB) Pogledano 8195 krat
-
- v trupu se nahaja en bovden za pogon višinskega krmila, spodaj pa je še slamica za sok, skozi katero napeljemo anteno sprejemnika.
- IMG_0150.jpg (20.28 KiB) Pogledano 8195 krat
-
- Prednji del trupa.
- IMG_0147.jpg (25.44 KiB) Pogledano 8195 krat
...
- Priponke
-
- Še poziranje od strani....
- IMG_0182.jpg (79.48 KiB) Pogledano 8194 krat
-
- Pred prvim poletom.
- IMG_0180.jpg (83.21 KiB) Pogledano 8194 krat
-
- Model sem oblepil s širokim barvnim Aero Selotejpom. Pa ravno pri kabini sem naletel na napako v selotejpu. Nastal je "racing stripe" ..haha
- IMG_0171.jpg (35.26 KiB) Pogledano 8194 krat
Za baterije je dovolj prostora in je zato izbira velika, vse dokler ne naletimo na težavo s težiščem. Uporabil sem malo baterijo Nimh 200mAh za HLG a sem moral dodati v nos še tri vijake, da sem ujel težišče.SUKHOI napisal/-a:Kakšne baterije in servoje si dal noter?
4x NimH velikosti AAA (60g) v prednjem "prekatu" kabine je nekje dovolj, za pravilno težišče. Če je baterija težja, se jo postavi v drugi prekat kabine, bliže težišča.
Servomotorji so primerni vsaki, ki gredo v odprtino 12x23mm... torej ZEBRA ZS-f135, HS55, HXT900 in podobni....
Sicer je pa prostora celo za servomotorje standardne velikosti , pa tudi baterijo 4x NimH AA velikosti...vendar za tako maso najbrž ni potrebe...
Danes ni bilo nič od napovedanega vetra. Pihljala je precej slaba sapica, tako da še vedno nisem mogel preizkusiti modela na polno...
Vseeno sem se toliko naletel z njim od pol štirih do teme, da mi je zlezel pod kožo.
En tri in pol minutni video posnetek:
http://www.youtube.com/watch?v=a0uiLmmHbEY
Mitja
Vseeno sem se toliko naletel z njim od pol štirih do teme, da mi je zlezel pod kožo.
En tri in pol minutni video posnetek:
http://www.youtube.com/watch?v=a0uiLmmHbEY
Mitja
Poezija !!!Ultralajt napisal/-a:Danes ni bilo nič od napovedanega vetra. Pihljala je precej slaba sapica, tako da še vedno nisem mogel preizkusiti modela na polno...
Vseeno sem se toliko naletel z njim od pol štirih do teme, da mi je zlezel pod kožo.
En tri in pol minutni video posnetek:
http://www.youtube.com/watch?v=a0uiLmmHbEY
Mitja
LP Kristjan
LP Kristjan
Model je komaj v prototipni varjanti pa bi "vsevedi" že kar nekaj predelovali !?
Modelov s pogonom, ki so podobni je malo morje !
Ultralajt jaz bi ti čestital, ampak ne toliko za konstrukcijo ter gradnjo modela, kot za pogum da sploh kaj objavljaš.
Modelov s pogonom, ki so podobni je malo morje !
Ultralajt jaz bi ti čestital, ampak ne toliko za konstrukcijo ter gradnjo modela, kot za pogum da sploh kaj objavljaš.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
- Albert Einstein
- Albert Einstein
"Pobočni jadralec"...z motorjem malce nerodno je slišati....
No, vsekakor sem mislil tudi na izvedbo nosnega dela modela z motorjem, za tiste reveže, ki so daleč stran od primernih pobočij.
Včeraj sem se prepričal o okretnosti modela. Uboga tako, da je veselje.
Žal se na video posnetku ne vidi najbolje, saj sem kamero postavil kar v travo na mejo za hrbtom, pa se je ta malce navzdol premaknila in je zato snemala preveč zemlje in premalo neba...
Sem pa včeraj ugotovil, da bo treba narediti eno dodatno rebro v trupu, tam kjer se ga prime za met. Če ga hočeš dobro zagnati, moraš dobro prijeti, trup pa mora biti tam zato dovolj trd. Dodal bom še eno 6 mm rebro, pa bo dovolj.
Tudi smerni stabilizator bom za malenkost povečal. Bo bilo videti bolje, pa tudi uvajanje v zavoje bo bilo potem lepše.
Ker je še dovolj prostora za servomotorje, bom za KIT komplet predvidel tudi dogradnjo servomotorja za smer. Ta bo prišla prav tistim, ki radi delajo lepe akrobacije in koordinirane zavoje, tam pa je nujno potrebno smerno krmilo.
Sicer pa mislim, da bo za večino modelarjev čisto dovolj nagib in višina. Potem ga žgeš kot kakšno kombat letalo.... ga nažgeš, nagneš in zategneš, pa se obrne kot na vrtiljaku.
Sedaj sledi dodelava načrtov, ter čakanje na dobro vetrovno vreme, (po možnosti sončno) da si dam duška....
Mitja
- slo-warhavk
- Freak
- Prispevkov: 704
- Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
- Kraj: Hrastnik
Pozdravljen Mitja.
Šele zdaj sem videl tvoj prispevek. Fascinira me tvoja domišlija, kateri enostavno ni konca. Predvsem pa to s kakšno lahkoto svoje ideje udejanjiš in posreduješ naprej. Vidi se, da so vsi tvoji modeli skrbno načrtovani. Kot sem spremljal tvoje "produkte" vsi lepo letijo, obenem so enostavni za gradnjo in poceni. In ravno ta pristop k enostavnosti je zanimive tudi za take, ki jim gradnja ne gre ravno od rok, želijo pa uživati v lepem letenju..
Vse čestitke.
LP Darko
Šele zdaj sem videl tvoj prispevek. Fascinira me tvoja domišlija, kateri enostavno ni konca. Predvsem pa to s kakšno lahkoto svoje ideje udejanjiš in posreduješ naprej. Vidi se, da so vsi tvoji modeli skrbno načrtovani. Kot sem spremljal tvoje "produkte" vsi lepo letijo, obenem so enostavni za gradnjo in poceni. In ravno ta pristop k enostavnosti je zanimive tudi za take, ki jim gradnja ne gre ravno od rok, želijo pa uživati v lepem letenju..
Vse čestitke.
LP Darko
-
- Razpravljalec
- Prispevkov: 142
- Pridružen: 09 Dec 2004, 12:30