Gorivo

Splošna debata o motorjih in modelih z eksplozijskim pogonom

Moderator: Mipo

van Primoz
Razpravljalec
Prispevkov: 199
Pridružen: 23 Maj 2008, 21:13
Kraj: (Zgornji log) Litija

Gorivo

Odgovor Napisal/-a van Primoz »

Mene pa zanima, če kdo pozna to gorivo, https://www.cool-pc.org/productdetail.php?prodid=2747 predvsem pa ali je to dobro gorivo za utekanje 7,5 ccm IRVINE dvotaktnega motorja. Doma imam namreč COOL POWER-ja sintetika 5%, pa ne vem če je priporočljiv za utekanje motorja.



Lp.:Primož
Koby, 40Mhz- 92 CH...po novem še 2,4Giga
http://jetphotos.blogspot.com/
Uporabniški avatar
filius
Freak
Prispevkov: 775
Pridružen: 30 Dec 2006, 11:26

Odgovor Napisal/-a filius »

Sam vtekam z gorivom high power 7% ki je podoben Coll powerju pa do sedaj nisem imel nobenih problemov.
Mladost je norost, ki skače čez jarek tam kjer je most!
Uporabniški avatar
peugeot1
Freak
Prispevkov: 924
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:05
Kraj: Selca

Re: Gorivo

Odgovor Napisal/-a peugeot1 »

van Primoz napisal/-a:Mene pa zanima, če kdo pozna to gorivo, https://www.cool-pc.org/productdetail.php?prodid=2747 predvsem pa ali je to dobro gorivo za utekanje 7,5 ccm IRVINE dvotaktnega motorja. Doma imam namreč COOL POWER-ja sintetika 5%, pa ne vem če je priporočljiv za utekanje motorja.



Lp.:Primož
LP.

Gorivi sta obe dobri. Če pa imaš doma že Cool power, ga pa uporabi. To je dobro gorivo in ni potrebe, da bi kupoval novega. Pa če piše na kanti 5%, to pomeni, da ima 5% nitrometana, sintetike je več in še malenkost ricinusa.
Bolj pomembno je kako boš utekel motor.

LP,Klemen
Ljubezen: ime ji je letenje!!!
Uporabniški avatar
Nemo1978
Razpravljalec
Prispevkov: 56
Pridružen: 13 Feb 2008, 08:15
Kraj: Rogatec

Odgovor Napisal/-a Nemo1978 »

Sam imam tudi COOL POWER gorivo in 6,5 ccm IRVINE dvotaktni motor. Le da sem jaz dodal še malo ricinusa ko sem vtekal motor.
L.P. Roko
40Mhz K50, K55, K57 in K90
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3304
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Uporabniški avatar
shqwarch
Profesor
Prispevkov: 1482
Pridružen: 02 Avg 2006, 20:24
Kraj: Nisem Profesor, Sem Razpravljalec :) ;)
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a shqwarch »

Sicer piše tema Gorivo, ki je malo drugače naravnana, samo mene bi zanimalo vprašanje katera se bo verjetno zdela kot: "naj se grem nekam soliti", vendar ga je verjetno že kdo pred mano napisal(pa ne samo eden). No zanima me, ker mi to vprašanje že dosti časa roji po glavi pa zakaj nebi lavfal metanolarja na mišelo. Seveda se zavedam da naj bi ta svečka sama segrevala od eksploij v cilindru, vendar nekaterim ni zadosti to in želijo znižati vrtljaje prostega teka in zato uporabljajo sistem Glow za trajno ogrevanje svečke. Pa naj mi en objasni ali bi bilo izvedljivo z pravim razmerjem bencina in olja in če NE, zakaj ne, v čem bi potem tičav razlog razen tega da ima naziv metanolar?
Slika
Uporabniški avatar
shqwarch
Profesor
Prispevkov: 1482
Pridružen: 02 Avg 2006, 20:24
Kraj: Nisem Profesor, Sem Razpravljalec :) ;)
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a shqwarch »

Se opravičujem če sem bil nejasen. Pod besedo "mišela" sem imel v mislih 95 oktanski bencin z dodanim 2T oljem (Dvotaktol, Shtill,...). Upam da bo sedaj malček bolj razumljivo.
Slika
dremih
Tekmovalec
Prispevkov: 396
Pridružen: 08 Jan 2004, 20:22
Kraj: kočevje

"mišela"

Odgovor Napisal/-a dremih »

Pozdrav!
Zaradi oktanskega števila,ki je različno za obe gorivi-
Lep pozdrav Dušan
tudi trske spadajo zraven
Uporabniški avatar
shqwarch
Profesor
Prispevkov: 1482
Pridružen: 02 Avg 2006, 20:24
Kraj: Nisem Profesor, Sem Razpravljalec :) ;)
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a shqwarch »

Koliko oktanov pa ima metanol sam, ali pa z dodatkom nitrometana? Aja kako je pa s petrolejem, pa etrom? Če me občutek tu ne vara je petrol po gorenju podoben alkoholu, špiritu, medtem ko je eter skoraj da tempirana bomba.
Slika
dremih
Tekmovalec
Prispevkov: 396
Pridružen: 08 Jan 2004, 20:22
Kraj: kočevje

Gorivo

Odgovor Napisal/-a dremih »

Pozdrav!
Na zelo grob način izraženo sta eter in nitrometan samo hitrogoreča vžigalna vrvica ,seveda vsak v svoji mešanici.Oziroma sta le "detonator",ki omogoča vžig manj eksplozivnih komponent kot sta metanol in petrolej,katera skrbita za moč,ricinus ali sintetika pa skrbita za mazanje.
Lep pozdrav Dušan
tudi trske spadajo zraven
Uporabniški avatar
shqwarch
Profesor
Prispevkov: 1482
Pridružen: 02 Avg 2006, 20:24
Kraj: Nisem Profesor, Sem Razpravljalec :) ;)
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a shqwarch »

No pa recimo še zmeraj mi ne da miru ta ideja da bi motorček deloval kot dvotaktni na mešanico olja in 95 oktanskega bencina. Ali se je kdo poglabljal v to, kje bi lahko dobil več informaci o lastnostih goriv in olj? Vem da so disel motorčke gonili na nafto ko so jih utekali potem na petrolej pa eter pa še kaj je bilo. Se pa sprašujem če ima ta bencin preveč oktanov in da bi se ga zrečilo z ustrezno količino petrola. Namreč tako imamo prinas doma narejeno pri BCS široki kosilnici katera pretezno njen motor deluje na petrolej(razmerje 10l+ 2l bencina) lepo deluje tudi če zmešaš 10l bencina + 2l nafte, v osnovi za zagon motoraj še zmeraj potrebuješ čisti bencin. Iz tega sklepam, da v prvem primeru ima petrolej premalo oktanov za lepo delovanje motorja v drugem pa bencin preveč zaradi katerega bi se motor pregreval in posledično prej obrabil in pokvaril.

No dobil nekaj "špeha"
Metanol CH3OH, spada med nasičene enovalentne alkohole. Metanol je brezbarven, gibljiva tekočina, ki se z vodo meša v vsakem razmerju. raztaplja številne anorganske snovi slabše pa topi maščobe, olja in smolo. Gori z modrikastim plamenom v CO2 in H2O.Največ se uporablja za proizvodnjo umetnih mas, sredstev proti škodljivcem, uporablja pa se tudi kot topilo. Ta alkohol je znan tudi pod imenom meltilni alkohol ali po domače kar Mošt. Zelo je nevaren, če pretiravamo v pitju le tega.

Bencin je mešanica lahkih ogljikovodikov. Uporablja se kot gorivo za pogon motorjev z notranjim izgorevanjem. Pridobivanje poteka z destilacijo surove nafte. Pomembna lastnost pri uporabi bencina je oktansko število. Če je to število manjše, kot ga je predpisal proizvajalec motorja, pride do samovžiba goriva. Motor ne deluje več (optimalno). Največja je poraba bencina z oktanskim številom 95. Oktansko število se poveča z dodajanjem primesi. Nekoč so dodajali svinec, ki je težka strupena kovina. Danes dodajajo druge primesi, ki se lahko izločijo iz izpušnih plinov (v katalizatorju). Prednost bencina pred mnogimi drugimi gorivi je njegova energetska vrednost na kilogram. Zaloge surove nafte in s tem bencina so omejene. Znanstveniki se trudijo poiskati gorivo, ki je ekološko bolj sprejemljivo od bencina in je obnovljivo.
Vendar nakoncu ugotovil da višje kot je število oktanov manj ima MJ. Vsaj za bencin je tako.

Najmanj oktanov ima dizel. To je 25 oktanov ima pa 38,6 MJ/liter, 95 oktanski bencin ima 39,5 MJ/liter, metanol ima najmanj MJ/liter in to je 17,9 ima pa skoraj največ oktanov to je 123 prehitita ga samo etanol in vodik pa še kakšen. Kakšne karakteristike imata pa nitrometan in eter?
Slika
koruza
Začetnik
Prispevkov: 49
Pridružen: 08 Nov 2008, 20:24
Kraj: Ljubljana

7.5 ccm

Odgovor Napisal/-a koruza »

doma imam motor na metanol in sicer o.s. 46la in nevem katero gorivo naj uporabim
Uporabniški avatar
shqwarch
Profesor
Prispevkov: 1482
Pridružen: 02 Avg 2006, 20:24
Kraj: Nisem Profesor, Sem Razpravljalec :) ;)
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a shqwarch »

Če je metanol potem metanol v kombinaciji s nevem koliko ptocentov njemu ustreznega olja in nitro metana, Ker je to verjetno letalski motor potrebije malo nitrometana.
Zadnjič spremenil shqwarch, dne 18 Nov 2008, 23:58, skupaj popravljeno 1 krat.
Slika
Uporabniški avatar
AlesZ
Dr. Modelar
Prispevkov: 3220
Pridružen: 22 Maj 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a AlesZ »

Kerozin je po domače povedano vrsta petroleja,precej nakvalitetno ,ampak relativno poceni gorivo.....
Slika
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3304
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: 7.5 ccm

Odgovor Napisal/-a Mipo »

koruza napisal/-a:doma imam motor na metanol in sicer o.s. 46la in nevem katero gorivo naj uporabim
Stopi v prvo modelarsko trgovino, povej kaj potrebuješ in dobil boš. Načeloma pa bo motorček lepo deloval z mešanico metanola (82%) in ricinusovega olja (18%). Olje lahko zamenjaš tudi s katerim od sintetičnih olj, le paziti je potrebno, da se meša za alkoholom. To namreč ni ista lastnost kot mešanje z bencinom!!!.

@shqwarch
Malce omeji svoje nepreverjene nasvete. Metanol in kerozin nimata kaj veliko skupnega (No ja, oba vsebujeta ogljik).

Mipo
Zadnjič spremenil Mipo, dne 18 Nov 2008, 08:21, skupaj popravljeno 1 krat.
Nemo
Freak
Prispevkov: 523
Pridružen: 14 Jan 2006, 16:52
Kraj: Čadovlje

Odgovor Napisal/-a Nemo »

Metanola 82% in olja 18%... :lol:
LP Nemo
Uporabniški avatar
iztok_p
Tekmovalec
Prispevkov: 363
Pridružen: 04 Dec 2007, 17:38
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a iztok_p »

shqwarch napisal/-a:Če je metanol(menda je pod drugim imenom kerozin) potem metanol v kombinaciji s nevem koliko ptocentov njemu ustreznega olja in nitro metana, Ker je to verjetno letalski motor potrebije malo nitrometana.
Lepo pozdravljen!
Ko sem naletel na tvoj post me je kar spreletelo. Le kako lahko objavljaš takšne neumnosti? Ničesar nimam proti tebi osebno ampak glede na tvoje poste se vidi, da tudi sam ne veš veliko o motorjih kakor tudi ne o osnovni kemiji. Kako lahko torej nekomu, ki je lepo vljudno postavil vprašanje tako suvereno odgovoriš z neko na hitro spisano neumnostjo? A se ne bi raje malo zadržal, če sam veš da tavaš v temi? Metat metanol in kerozin v isti koš je le malce preveč.
Pa brez zamere, ampak raje drugič prej premisli preden napišeš nekaj, kar lahko nič hudega slutečemu znanja željnemu modelarju škoduje. Verjetno tudi sam ne bi bil vesel, če bi te nekdo kar tako malo za šalo naplahtal.
Pa še nekaj, Glow Plug modelarski motor ne bo deloval na mešanico benzina in dvotaktola. Da bi ti razlagal zakaj, bi bilo tratenje časa. Preprosto vzami na znanje da ne bo deloval.
LP!

Iztok

Leti vse, kar ima dovolj močan motor!
Nemo
Freak
Prispevkov: 523
Pridružen: 14 Jan 2006, 16:52
Kraj: Čadovlje

Odgovor Napisal/-a Nemo »

No, Shqwarch, dajva tvojo teorijo malo bolj "znanstveno" pogledat, da ne boš rekel, da nisi bil prav razumljen. Slučajno nekaj pišem na to temo in imam podatke pri roki

Razlika med metanolom in bencinom.... Hja, komaj je kaj podobnost, bi prej rekel. Pa poglejmo:

Metanol:
Kemijska sestava: C - 37,5%
H - 12,6%
O - 49,9%
Gostota (kg/l): 0,796
Točka zmrzovanja (°C): - 97,5
Točka vrelišča (°C): 65
Parni tlak kPa (38°C): 32
Specifična toplota (kJ/kg-K): 2,5
Topnost v vodi (%): 100
Latentna toplota (kJ/kg): 1178
Kurilna vrednost- spodnja (MJ/l): 15,8
Točka vžiga (°C): 11
Temperatura samovžiga(°C): 464
Eksplozivna mešanica (%): od 7,3 do 36
Stehiometrijsko razmerje: 6,45

Bencin
Kemijska sestava: C - 85%
H - 12%
O - 3%
Gostota (kg/l): 0,69 - 0,79
Točka zmrzovanja (°C): - 40
Točka vrelišča (°C): 27-225
Parni tlak kPa (38°C): 48-103
Specifična toplota (kJ/kg-K): 2,0
Topnost v vodi (%): manjša od 0,1
Latentna toplota (kJ/kg): 349
Kurilna vrednost- spodnja (MJ/l): 30-33
Točka vžiga (°C): - 43
Temperatura samovžiga(°C): 257
Eksplozivna mešanica (%): od 1,4 do 7,6
Stehiometrijsko razmerje: 14,7

Dajva zdaj malo praktično pogledat. Za delovanje v motorju je nekaj posebej pomembnih razlik:
Različna tem. vrelišča in parni tlak kažeta na to, da metanol precej težje tvori gorljive pare - težje ga je nahecati, da se pravilno zmeša z zrakom...
Letentna toplota (toplota, ki se porabi za prehod iz ene faz v drugi plin/tekočina) je pri metanolu nekjakrat večja - torej - poenostavljeno- precej bolje hladi motor..
Hitrost gorenja bencina je skoraj za polovico večja...
Metanol se vžge v zraku v bistveno večjem razmerju kot bencin - torej je na razpolago večji razpon mešanice...
Oktansko število metanola je precej višje od bencina (113)...
Stehiometrijsko razmerje (to je tisto pri katerem pride do idealnega zgoretja mešanice-nič ne ostane) je zelo različno. Za isto dobljeno energijo (ali moč- če hočeš) je potrebno še enkrat več metanola - vendar enaka količina zraka...
O.K. Dosti bo, ne da se mi več... Upam, da smo to dilemo razčistili :lol:

LP Nemo
Uporabniški avatar
shqwarch
Profesor
Prispevkov: 1482
Pridružen: 02 Avg 2006, 20:24
Kraj: Nisem Profesor, Sem Razpravljalec :) ;)
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a shqwarch »

No končno. Najlepša ti hvala. Saj nočem težit vendar potem ko se ti bo dalo bi me zanimalo še za kerozin in petrol in zakaj jaz točin v BCS kosilnico 10 enot petrola+2 enoti bencina ter 2. 10 enot bencina+2 enoti nafte. Sem pač bil pograjan s strani nekaterih tu zgoraj, vseeno hvala za opozorilo, ampak tankate tudi kerozin. Zakaj ga potem hodite "krast" na letališe brnik?(hec) :D :lol:
Slika
Uporabniški avatar
jernejk
Profesor
Prispevkov: 1116
Pridružen: 02 Apr 2005, 23:29
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a jernejk »

http://en.wikipedia.org/wiki/Jet_fuel

http://en.wikipedia.org/wiki/Kerosene

http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_gallon_equivalent

Malo bi se lahko sam potrudil :roll:

Kot mi je znano, se kerzozin / petrolej v modelarstvu uporablja za jete.
Uporabniški avatar
shqwarch
Profesor
Prispevkov: 1482
Pridružen: 02 Avg 2006, 20:24
Kraj: Nisem Profesor, Sem Razpravljalec :) ;)
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a shqwarch »

Ja saj jaz sem iskal na wikipedii. Kako se potem dal gor tudi citate, kako moraš napisati da se nisem nič trudil? No men je bilo povedano da je tudi kerozin dober za v te motorčke. Dizel motorčki so pa tudi uporabljali in še uporabljajo petrol sicer v razmerju z etrom in oljem 1:1:1. Jah, vem sem sitem, ampak če mi po eni strani očitate da nimam pojma se moram očitno zmotiti vede ali ne vede da si potem pridem na jasmo. Ja očitno se moram včasi res narediti mona in ta zdaleč ni bila v prvo. :lol: :D
Slika
Uporabniški avatar
iztok_p
Tekmovalec
Prispevkov: 363
Pridružen: 04 Dec 2007, 17:38
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a iztok_p »

Kerozin se uporablja kot jet gorivo, tudi za modelarske turbine. Če ga dodaš v majhni količini k plinskemu olju ga prebavi tudi kak starejši ( tehnološko enostavnejši ) dieselski motor, obstajajo pa tudi miltifuel batni motorji, ki srkajo skoraj vse, kar jim ponudiš ( kot npr motor v tanku Leopard ). Modelarski glow plug motor pa z njim ne bo tekel. In tudi ne na benzin. Nima pravega kompresijskega razmerja, ne ustvarja prave mešanice, vžig vseh treh konceptov ( metanol, benzin, diesel ) pa je povsem različen. Kerozina ne moreš vžigati z iskro zato se modelarske turbine zaganjajo bodisi z plinom ali z posebno žarilno svečko.
LP!

Iztok

Leti vse, kar ima dovolj močan motor!
Uporabniški avatar
shqwarch
Profesor
Prispevkov: 1482
Pridružen: 02 Avg 2006, 20:24
Kraj: Nisem Profesor, Sem Razpravljalec :) ;)
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a shqwarch »

Ja no potem me čudi to. Petrol naj bi bil podoben kerozinu oz. naj bi bil ta malo slabši. Kako jaz potem lahko gonim poleti BCS kosilnnico pretežno na petrol katera uporablja vžih na iskro(edino za vžgat potrebuje čisti bencin, potem ga je pa samo nekaj dodanega petrolu)?
Slika
dremih
Tekmovalec
Prispevkov: 396
Pridružen: 08 Jan 2004, 20:22
Kraj: kočevje

BCS

Odgovor Napisal/-a dremih »

Pozdrav!
Odgovore na tvoja vprašanja poišči v kakšni strokovni knjigi o motorjih z notranjim izgorevanjem.Včasih je bil v četrtem letniku srednje strojne to tudi predmet.Izvedel boš da obstojajo tudi drugačni motorji za različna goriva in ne le bencinarji in disli,so tudi posebni motorji za petrolej,pa Solvex motorji, pa plinski kateri si niso različni med seboj le po konstrukciji temveč tudi po termodinamičnih adiabatah.
Pozdrav Dušan
tudi trske spadajo zraven
Uporabniški avatar
Sebastijan Kravos
Razpravljalec
Prispevkov: 95
Pridružen: 26 Dec 2007, 15:33
Kraj: Dobravlje

Vprasanje

Odgovor Napisal/-a Sebastijan Kravos »

Ali lahko cool power 5% gorivu dodamo dodatno kupljen ricinus, da bi imel gorivo za utekanje z malo vec ricinusa.
Odgovori

Vrni se na Splošni pogovori o modelih z eksplozijskim pogonom