Gorivo
Moderator: Mipo
-
- Razpravljalec
- Prispevkov: 199
- Pridružen: 23 Maj 2008, 21:13
- Kraj: (Zgornji log) Litija
Gorivo
Mene pa zanima, če kdo pozna to gorivo, https://www.cool-pc.org/productdetail.php?prodid=2747 predvsem pa ali je to dobro gorivo za utekanje 7,5 ccm IRVINE dvotaktnega motorja. Doma imam namreč COOL POWER-ja sintetika 5%, pa ne vem če je priporočljiv za utekanje motorja.
Lp.rimož
Lp.rimož
Koby, 40Mhz- 92 CH...po novem še 2,4Giga
http://jetphotos.blogspot.com/
http://jetphotos.blogspot.com/
Re: Gorivo
LP.van Primoz napisal/-a:Mene pa zanima, če kdo pozna to gorivo, https://www.cool-pc.org/productdetail.php?prodid=2747 predvsem pa ali je to dobro gorivo za utekanje 7,5 ccm IRVINE dvotaktnega motorja. Doma imam namreč COOL POWER-ja sintetika 5%, pa ne vem če je priporočljiv za utekanje motorja.
Lp.rimož
Gorivi sta obe dobri. Če pa imaš doma že Cool power, ga pa uporabi. To je dobro gorivo in ni potrebe, da bi kupoval novega. Pa če piše na kanti 5%, to pomeni, da ima 5% nitrometana, sintetike je več in še malenkost ricinusa.
Bolj pomembno je kako boš utekel motor.
LP,Klemen
Ljubezen: ime ji je letenje!!!
- shqwarch
- Profesor
- Prispevkov: 1482
- Pridružen: 02 Avg 2006, 20:24
- Kraj: Nisem Profesor, Sem Razpravljalec :) ;)
- Kontakt:
Sicer piše tema Gorivo, ki je malo drugače naravnana, samo mene bi zanimalo vprašanje katera se bo verjetno zdela kot: "naj se grem nekam soliti", vendar ga je verjetno že kdo pred mano napisal(pa ne samo eden). No zanima me, ker mi to vprašanje že dosti časa roji po glavi pa zakaj nebi lavfal metanolarja na mišelo. Seveda se zavedam da naj bi ta svečka sama segrevala od eksploij v cilindru, vendar nekaterim ni zadosti to in želijo znižati vrtljaje prostega teka in zato uporabljajo sistem Glow za trajno ogrevanje svečke. Pa naj mi en objasni ali bi bilo izvedljivo z pravim razmerjem bencina in olja in če NE, zakaj ne, v čem bi potem tičav razlog razen tega da ima naziv metanolar?
Gorivo
Pozdrav!
Na zelo grob način izraženo sta eter in nitrometan samo hitrogoreča vžigalna vrvica ,seveda vsak v svoji mešanici.Oziroma sta le "detonator",ki omogoča vžig manj eksplozivnih komponent kot sta metanol in petrolej,katera skrbita za moč,ricinus ali sintetika pa skrbita za mazanje.
Lep pozdrav Dušan
Na zelo grob način izraženo sta eter in nitrometan samo hitrogoreča vžigalna vrvica ,seveda vsak v svoji mešanici.Oziroma sta le "detonator",ki omogoča vžig manj eksplozivnih komponent kot sta metanol in petrolej,katera skrbita za moč,ricinus ali sintetika pa skrbita za mazanje.
Lep pozdrav Dušan
tudi trske spadajo zraven
- shqwarch
- Profesor
- Prispevkov: 1482
- Pridružen: 02 Avg 2006, 20:24
- Kraj: Nisem Profesor, Sem Razpravljalec :) ;)
- Kontakt:
No pa recimo še zmeraj mi ne da miru ta ideja da bi motorček deloval kot dvotaktni na mešanico olja in 95 oktanskega bencina. Ali se je kdo poglabljal v to, kje bi lahko dobil več informaci o lastnostih goriv in olj? Vem da so disel motorčke gonili na nafto ko so jih utekali potem na petrolej pa eter pa še kaj je bilo. Se pa sprašujem če ima ta bencin preveč oktanov in da bi se ga zrečilo z ustrezno količino petrola. Namreč tako imamo prinas doma narejeno pri BCS široki kosilnici katera pretezno njen motor deluje na petrolej(razmerje 10l+ 2l bencina) lepo deluje tudi če zmešaš 10l bencina + 2l nafte, v osnovi za zagon motoraj še zmeraj potrebuješ čisti bencin. Iz tega sklepam, da v prvem primeru ima petrolej premalo oktanov za lepo delovanje motorja v drugem pa bencin preveč zaradi katerega bi se motor pregreval in posledično prej obrabil in pokvaril.
No dobil nekaj "špeha"
Najmanj oktanov ima dizel. To je 25 oktanov ima pa 38,6 MJ/liter, 95 oktanski bencin ima 39,5 MJ/liter, metanol ima najmanj MJ/liter in to je 17,9 ima pa skoraj največ oktanov to je 123 prehitita ga samo etanol in vodik pa še kakšen. Kakšne karakteristike imata pa nitrometan in eter?
No dobil nekaj "špeha"
Vendar nakoncu ugotovil da višje kot je število oktanov manj ima MJ. Vsaj za bencin je tako.Metanol CH3OH, spada med nasičene enovalentne alkohole. Metanol je brezbarven, gibljiva tekočina, ki se z vodo meša v vsakem razmerju. raztaplja številne anorganske snovi slabše pa topi maščobe, olja in smolo. Gori z modrikastim plamenom v CO2 in H2O.Največ se uporablja za proizvodnjo umetnih mas, sredstev proti škodljivcem, uporablja pa se tudi kot topilo. Ta alkohol je znan tudi pod imenom meltilni alkohol ali po domače kar Mošt. Zelo je nevaren, če pretiravamo v pitju le tega.
Bencin je mešanica lahkih ogljikovodikov. Uporablja se kot gorivo za pogon motorjev z notranjim izgorevanjem. Pridobivanje poteka z destilacijo surove nafte. Pomembna lastnost pri uporabi bencina je oktansko število. Če je to število manjše, kot ga je predpisal proizvajalec motorja, pride do samovžiba goriva. Motor ne deluje več (optimalno). Največja je poraba bencina z oktanskim številom 95. Oktansko število se poveča z dodajanjem primesi. Nekoč so dodajali svinec, ki je težka strupena kovina. Danes dodajajo druge primesi, ki se lahko izločijo iz izpušnih plinov (v katalizatorju). Prednost bencina pred mnogimi drugimi gorivi je njegova energetska vrednost na kilogram. Zaloge surove nafte in s tem bencina so omejene. Znanstveniki se trudijo poiskati gorivo, ki je ekološko bolj sprejemljivo od bencina in je obnovljivo.
Najmanj oktanov ima dizel. To je 25 oktanov ima pa 38,6 MJ/liter, 95 oktanski bencin ima 39,5 MJ/liter, metanol ima najmanj MJ/liter in to je 17,9 ima pa skoraj največ oktanov to je 123 prehitita ga samo etanol in vodik pa še kakšen. Kakšne karakteristike imata pa nitrometan in eter?
- shqwarch
- Profesor
- Prispevkov: 1482
- Pridružen: 02 Avg 2006, 20:24
- Kraj: Nisem Profesor, Sem Razpravljalec :) ;)
- Kontakt:
Če je metanol potem metanol v kombinaciji s nevem koliko ptocentov njemu ustreznega olja in nitro metana, Ker je to verjetno letalski motor potrebije malo nitrometana.
Zadnjič spremenil shqwarch, dne 18 Nov 2008, 23:58, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: 7.5 ccm
Stopi v prvo modelarsko trgovino, povej kaj potrebuješ in dobil boš. Načeloma pa bo motorček lepo deloval z mešanico metanola (82%) in ricinusovega olja (18%). Olje lahko zamenjaš tudi s katerim od sintetičnih olj, le paziti je potrebno, da se meša za alkoholom. To namreč ni ista lastnost kot mešanje z bencinom!!!.koruza napisal/-a:doma imam motor na metanol in sicer o.s. 46la in nevem katero gorivo naj uporabim
@shqwarch
Malce omeji svoje nepreverjene nasvete. Metanol in kerozin nimata kaj veliko skupnega (No ja, oba vsebujeta ogljik).
Mipo
Zadnjič spremenil Mipo, dne 18 Nov 2008, 08:21, skupaj popravljeno 1 krat.
Lepo pozdravljen!shqwarch napisal/-a:Če je metanol(menda je pod drugim imenom kerozin) potem metanol v kombinaciji s nevem koliko ptocentov njemu ustreznega olja in nitro metana, Ker je to verjetno letalski motor potrebije malo nitrometana.
Ko sem naletel na tvoj post me je kar spreletelo. Le kako lahko objavljaš takšne neumnosti? Ničesar nimam proti tebi osebno ampak glede na tvoje poste se vidi, da tudi sam ne veš veliko o motorjih kakor tudi ne o osnovni kemiji. Kako lahko torej nekomu, ki je lepo vljudno postavil vprašanje tako suvereno odgovoriš z neko na hitro spisano neumnostjo? A se ne bi raje malo zadržal, če sam veš da tavaš v temi? Metat metanol in kerozin v isti koš je le malce preveč.
Pa brez zamere, ampak raje drugič prej premisli preden napišeš nekaj, kar lahko nič hudega slutečemu znanja željnemu modelarju škoduje. Verjetno tudi sam ne bi bil vesel, če bi te nekdo kar tako malo za šalo naplahtal.
Pa še nekaj, Glow Plug modelarski motor ne bo deloval na mešanico benzina in dvotaktola. Da bi ti razlagal zakaj, bi bilo tratenje časa. Preprosto vzami na znanje da ne bo deloval.
LP!
Iztok
Leti vse, kar ima dovolj močan motor!
Iztok
Leti vse, kar ima dovolj močan motor!
No, Shqwarch, dajva tvojo teorijo malo bolj "znanstveno" pogledat, da ne boš rekel, da nisi bil prav razumljen. Slučajno nekaj pišem na to temo in imam podatke pri roki
Razlika med metanolom in bencinom.... Hja, komaj je kaj podobnost, bi prej rekel. Pa poglejmo:
Metanol:
Kemijska sestava: C - 37,5%
H - 12,6%
O - 49,9%
Gostota (kg/l): 0,796
Točka zmrzovanja (°C): - 97,5
Točka vrelišča (°C): 65
Parni tlak kPa (38°C): 32
Specifična toplota (kJ/kg-K): 2,5
Topnost v vodi (%): 100
Latentna toplota (kJ/kg): 1178
Kurilna vrednost- spodnja (MJ/l): 15,8
Točka vžiga (°C): 11
Temperatura samovžiga(°C): 464
Eksplozivna mešanica (%): od 7,3 do 36
Stehiometrijsko razmerje: 6,45
Bencin
Kemijska sestava: C - 85%
H - 12%
O - 3%
Gostota (kg/l): 0,69 - 0,79
Točka zmrzovanja (°C): - 40
Točka vrelišča (°C): 27-225
Parni tlak kPa (38°C): 48-103
Specifična toplota (kJ/kg-K): 2,0
Topnost v vodi (%): manjša od 0,1
Latentna toplota (kJ/kg): 349
Kurilna vrednost- spodnja (MJ/l): 30-33
Točka vžiga (°C): - 43
Temperatura samovžiga(°C): 257
Eksplozivna mešanica (%): od 1,4 do 7,6
Stehiometrijsko razmerje: 14,7
Dajva zdaj malo praktično pogledat. Za delovanje v motorju je nekaj posebej pomembnih razlik:
Različna tem. vrelišča in parni tlak kažeta na to, da metanol precej težje tvori gorljive pare - težje ga je nahecati, da se pravilno zmeša z zrakom...
Letentna toplota (toplota, ki se porabi za prehod iz ene faz v drugi plin/tekočina) je pri metanolu nekjakrat večja - torej - poenostavljeno- precej bolje hladi motor..
Hitrost gorenja bencina je skoraj za polovico večja...
Metanol se vžge v zraku v bistveno večjem razmerju kot bencin - torej je na razpolago večji razpon mešanice...
Oktansko število metanola je precej višje od bencina (113)...
Stehiometrijsko razmerje (to je tisto pri katerem pride do idealnega zgoretja mešanice-nič ne ostane) je zelo različno. Za isto dobljeno energijo (ali moč- če hočeš) je potrebno še enkrat več metanola - vendar enaka količina zraka...
O.K. Dosti bo, ne da se mi več... Upam, da smo to dilemo razčistili
LP Nemo
Razlika med metanolom in bencinom.... Hja, komaj je kaj podobnost, bi prej rekel. Pa poglejmo:
Metanol:
Kemijska sestava: C - 37,5%
H - 12,6%
O - 49,9%
Gostota (kg/l): 0,796
Točka zmrzovanja (°C): - 97,5
Točka vrelišča (°C): 65
Parni tlak kPa (38°C): 32
Specifična toplota (kJ/kg-K): 2,5
Topnost v vodi (%): 100
Latentna toplota (kJ/kg): 1178
Kurilna vrednost- spodnja (MJ/l): 15,8
Točka vžiga (°C): 11
Temperatura samovžiga(°C): 464
Eksplozivna mešanica (%): od 7,3 do 36
Stehiometrijsko razmerje: 6,45
Bencin
Kemijska sestava: C - 85%
H - 12%
O - 3%
Gostota (kg/l): 0,69 - 0,79
Točka zmrzovanja (°C): - 40
Točka vrelišča (°C): 27-225
Parni tlak kPa (38°C): 48-103
Specifična toplota (kJ/kg-K): 2,0
Topnost v vodi (%): manjša od 0,1
Latentna toplota (kJ/kg): 349
Kurilna vrednost- spodnja (MJ/l): 30-33
Točka vžiga (°C): - 43
Temperatura samovžiga(°C): 257
Eksplozivna mešanica (%): od 1,4 do 7,6
Stehiometrijsko razmerje: 14,7
Dajva zdaj malo praktično pogledat. Za delovanje v motorju je nekaj posebej pomembnih razlik:
Različna tem. vrelišča in parni tlak kažeta na to, da metanol precej težje tvori gorljive pare - težje ga je nahecati, da se pravilno zmeša z zrakom...
Letentna toplota (toplota, ki se porabi za prehod iz ene faz v drugi plin/tekočina) je pri metanolu nekjakrat večja - torej - poenostavljeno- precej bolje hladi motor..
Hitrost gorenja bencina je skoraj za polovico večja...
Metanol se vžge v zraku v bistveno večjem razmerju kot bencin - torej je na razpolago večji razpon mešanice...
Oktansko število metanola je precej višje od bencina (113)...
Stehiometrijsko razmerje (to je tisto pri katerem pride do idealnega zgoretja mešanice-nič ne ostane) je zelo različno. Za isto dobljeno energijo (ali moč- če hočeš) je potrebno še enkrat več metanola - vendar enaka količina zraka...
O.K. Dosti bo, ne da se mi več... Upam, da smo to dilemo razčistili
LP Nemo
- shqwarch
- Profesor
- Prispevkov: 1482
- Pridružen: 02 Avg 2006, 20:24
- Kraj: Nisem Profesor, Sem Razpravljalec :) ;)
- Kontakt:
No končno. Najlepša ti hvala. Saj nočem težit vendar potem ko se ti bo dalo bi me zanimalo še za kerozin in petrol in zakaj jaz točin v BCS kosilnico 10 enot petrola+2 enoti bencina ter 2. 10 enot bencina+2 enoti nafte. Sem pač bil pograjan s strani nekaterih tu zgoraj, vseeno hvala za opozorilo, ampak tankate tudi kerozin. Zakaj ga potem hodite "krast" na letališe brnik?(hec)
http://en.wikipedia.org/wiki/Jet_fuel
http://en.wikipedia.org/wiki/Kerosene
http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_gallon_equivalent
Malo bi se lahko sam potrudil
Kot mi je znano, se kerzozin / petrolej v modelarstvu uporablja za jete.
http://en.wikipedia.org/wiki/Kerosene
http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_gallon_equivalent
Malo bi se lahko sam potrudil
Kot mi je znano, se kerzozin / petrolej v modelarstvu uporablja za jete.
- shqwarch
- Profesor
- Prispevkov: 1482
- Pridružen: 02 Avg 2006, 20:24
- Kraj: Nisem Profesor, Sem Razpravljalec :) ;)
- Kontakt:
Ja saj jaz sem iskal na wikipedii. Kako se potem dal gor tudi citate, kako moraš napisati da se nisem nič trudil? No men je bilo povedano da je tudi kerozin dober za v te motorčke. Dizel motorčki so pa tudi uporabljali in še uporabljajo petrol sicer v razmerju z etrom in oljem 1:1:1. Jah, vem sem sitem, ampak če mi po eni strani očitate da nimam pojma se moram očitno zmotiti vede ali ne vede da si potem pridem na jasmo. Ja očitno se moram včasi res narediti mona in ta zdaleč ni bila v prvo.
Kerozin se uporablja kot jet gorivo, tudi za modelarske turbine. Če ga dodaš v majhni količini k plinskemu olju ga prebavi tudi kak starejši ( tehnološko enostavnejši ) dieselski motor, obstajajo pa tudi miltifuel batni motorji, ki srkajo skoraj vse, kar jim ponudiš ( kot npr motor v tanku Leopard ). Modelarski glow plug motor pa z njim ne bo tekel. In tudi ne na benzin. Nima pravega kompresijskega razmerja, ne ustvarja prave mešanice, vžig vseh treh konceptov ( metanol, benzin, diesel ) pa je povsem različen. Kerozina ne moreš vžigati z iskro zato se modelarske turbine zaganjajo bodisi z plinom ali z posebno žarilno svečko.
LP!
Iztok
Leti vse, kar ima dovolj močan motor!
Iztok
Leti vse, kar ima dovolj močan motor!
BCS
Pozdrav!
Odgovore na tvoja vprašanja poišči v kakšni strokovni knjigi o motorjih z notranjim izgorevanjem.Včasih je bil v četrtem letniku srednje strojne to tudi predmet.Izvedel boš da obstojajo tudi drugačni motorji za različna goriva in ne le bencinarji in disli,so tudi posebni motorji za petrolej,pa Solvex motorji, pa plinski kateri si niso različni med seboj le po konstrukciji temveč tudi po termodinamičnih adiabatah.
Pozdrav Dušan
Odgovore na tvoja vprašanja poišči v kakšni strokovni knjigi o motorjih z notranjim izgorevanjem.Včasih je bil v četrtem letniku srednje strojne to tudi predmet.Izvedel boš da obstojajo tudi drugačni motorji za različna goriva in ne le bencinarji in disli,so tudi posebni motorji za petrolej,pa Solvex motorji, pa plinski kateri si niso različni med seboj le po konstrukciji temveč tudi po termodinamičnih adiabatah.
Pozdrav Dušan
tudi trske spadajo zraven
- Sebastijan Kravos
- Razpravljalec
- Prispevkov: 95
- Pridružen: 26 Dec 2007, 15:33
- Kraj: Dobravlje
Vprasanje
Ali lahko cool power 5% gorivu dodamo dodatno kupljen ricinus, da bi imel gorivo za utekanje z malo vec ricinusa.