mig-21
mig-21
Zdravo;
Počasi pričenja nastajat scale model MIG 21 MF, ki je zaradi majhnega krila precej trd zalogaj.
Pogon:
- 6s 2400 H5 kokam
- Jazz 80
- Wemotec mini fan
- Typhon 2W25
Skupaj 950 W
RC oprema:
- sprejemnik Multiplex RX-7-SINTH DS IPD
- nagib servo Dymond D60
- flapi Dymond D60
- pendel višina/nagib verjetno HS 85 MG
Model:
- merilo 1:12, torej dolžina trupa 1040 mm in razpon krila 595mm. Celotna dolžina je celih 1275 mm, saj je tu še pitot cev, nosni konus in daleč nazaj zamaknjen rep. Čista krilna površina je malenkost čez 10 dm2!
- material balsa/epoxi
- sesalni kanal 0,4 mm aviošper
- načrtovana končna masa 1,2-1,25 kg
- profil krila RITZ 1-30-5/1-30-10
- profil smernika in višinca NACA 0006
Načrtovane letalne lastnosti:
- verjetno vertikalno vzpenjanje
- vodoravna hitrost nad 230 km/h
- pristajanje verjetno možno le z flapi
- med akrobacijami bo enako hitro izgubljal hitrost kot original
Postopek izdelave:
- trup bo iz dveh polovičnih lupin izdelanih iz 3 mm balsinih letvic, obrušen in z notranje strani pred sestavljanjem oblečen z 25 g tkanino. Rebra bodo iz "papelsperholza"-vezana plošča iz malce trše balse, osnovna rebra z bajoneti za krilo in podobno bodo oblečena v 90 g karbon. Gotov trup bo obrušen, prelakiran, pokitan z leichtspahtlom in oblečen z 50 g, na določenih mestih 80 g steklom.
- vsi izrastki bodo iz zelo lahke 1 mm balse. Z notranje strani je balsa prelakirana, danes bom zvakumiral gor ustrezna ogljikova pramena in abrajz za šarnirje. Čez pride na suho nanešena 25 g tkanina. Osnovni nosilci bodo izdelani iz že omenjenih pramenov, med katera bom vlepil 2 mm balsa stojine. Rebra bodo iz 1,5 mm balse in bodo 40 mm narazen. Gotovo krilo bom oblekel v 50 g tkanino, višinca v 25 g tkanino in smernik v japonski papir, ali 25 g tkanino.
Gotov model le še prekitam in dokončam scale površine. Končan model brez opreme mora tehtati pod 400 g, računam na maso med 320 in 360 g. V kolikor mi to uspe, bo odlično letelo!
Zvečer prilepim nekaj slik okrog izrastkov.
Tako nekako bo izgledalm, morda se kar tega lotim. (Na ilustraciji je BIS.)
Počasi pričenja nastajat scale model MIG 21 MF, ki je zaradi majhnega krila precej trd zalogaj.
Pogon:
- 6s 2400 H5 kokam
- Jazz 80
- Wemotec mini fan
- Typhon 2W25
Skupaj 950 W
RC oprema:
- sprejemnik Multiplex RX-7-SINTH DS IPD
- nagib servo Dymond D60
- flapi Dymond D60
- pendel višina/nagib verjetno HS 85 MG
Model:
- merilo 1:12, torej dolžina trupa 1040 mm in razpon krila 595mm. Celotna dolžina je celih 1275 mm, saj je tu še pitot cev, nosni konus in daleč nazaj zamaknjen rep. Čista krilna površina je malenkost čez 10 dm2!
- material balsa/epoxi
- sesalni kanal 0,4 mm aviošper
- načrtovana končna masa 1,2-1,25 kg
- profil krila RITZ 1-30-5/1-30-10
- profil smernika in višinca NACA 0006
Načrtovane letalne lastnosti:
- verjetno vertikalno vzpenjanje
- vodoravna hitrost nad 230 km/h
- pristajanje verjetno možno le z flapi
- med akrobacijami bo enako hitro izgubljal hitrost kot original
Postopek izdelave:
- trup bo iz dveh polovičnih lupin izdelanih iz 3 mm balsinih letvic, obrušen in z notranje strani pred sestavljanjem oblečen z 25 g tkanino. Rebra bodo iz "papelsperholza"-vezana plošča iz malce trše balse, osnovna rebra z bajoneti za krilo in podobno bodo oblečena v 90 g karbon. Gotov trup bo obrušen, prelakiran, pokitan z leichtspahtlom in oblečen z 50 g, na določenih mestih 80 g steklom.
- vsi izrastki bodo iz zelo lahke 1 mm balse. Z notranje strani je balsa prelakirana, danes bom zvakumiral gor ustrezna ogljikova pramena in abrajz za šarnirje. Čez pride na suho nanešena 25 g tkanina. Osnovni nosilci bodo izdelani iz že omenjenih pramenov, med katera bom vlepil 2 mm balsa stojine. Rebra bodo iz 1,5 mm balse in bodo 40 mm narazen. Gotovo krilo bom oblekel v 50 g tkanino, višinca v 25 g tkanino in smernik v japonski papir, ali 25 g tkanino.
Gotov model le še prekitam in dokončam scale površine. Končan model brez opreme mora tehtati pod 400 g, računam na maso med 320 in 360 g. V kolikor mi to uspe, bo odlično letelo!
Zvečer prilepim nekaj slik okrog izrastkov.
Tako nekako bo izgledalm, morda se kar tega lotim. (Na ilustraciji je BIS.)
Zadnjič spremenil raktivec, dne 04 Okt 2008, 10:05, skupaj popravljeno 1 krat.
lp
Sašo
Sašo
MiG-21 rocks
To mora dobro letet, pa niti nima tako majhne površine kot zgleda (F-5 ali F-104 bi imel v istem merilu skoraj pol manjšo) edino po nagibu bo verjetno precej živahen, ampak tudi to je scale
Veliko veselja z novo igračo!
Lp Črt
Med MF in Bis verzijo (L-16 in L-17 po naše) na zunaj skoraj ni razlike, Bis ima motor Tumansky R-25, ki je močnejši od tistega v MF, povečane ima rezervoarje in podobne malenkosti.
To mora dobro letet, pa niti nima tako majhne površine kot zgleda (F-5 ali F-104 bi imel v istem merilu skoraj pol manjšo) edino po nagibu bo verjetno precej živahen, ampak tudi to je scale
Veliko veselja z novo igračo!
Lp Črt
Med MF in Bis verzijo (L-16 in L-17 po naše) na zunaj skoraj ni razlike, Bis ima motor Tumansky R-25, ki je močnejši od tistega v MF, povečane ima rezervoarje in podobne malenkosti.
Pameti je na svetu vedno enaka količina, število ljudi se pa povečuje.
Vertikalni in vodoravni rep imata zvakumirano notranjo plast skupaj z ojačitvami in vsemi rebri.
Tako izgleda zlepljeno
Višinc z vlepljeno cevko za pendel bajonet. Manjka le še nosna letev, brušenje in prekrivanje z vrhnjo tkanino.
Krilo z vsemi ojačitvami. Jutri sledijo rebra in sestavljanje.
Tako izgleda zlepljeno
Višinc z vlepljeno cevko za pendel bajonet. Manjka le še nosna letev, brušenje in prekrivanje z vrhnjo tkanino.
Krilo z vsemi ojačitvami. Jutri sledijo rebra in sestavljanje.
lp
Sašo
Sašo
Končno "jutri".
V krilo je vlepljeno vse potrebno, da je po pokrivanju z gornjo oplato vse zaprto in so izrezana krilca že gotova. Nosilca imata stojine iz zelo lahke 3 mm balse.
Trup ima osnovo iz pol reber. Za prvo polovico sem rebra v ravni črti nalepil na iverko in jih polepil z trakovi lahke 3 mm balse. Rebra druge polovice sem nalepil na pol lupino in še to pokril. Hrbtišče trupa puščam odprto, da bom lahko namestil ojačitvene ogljikove niti za bajonete, vlepil sesalno cev...
Pred trupom sta zbrušeni krili, pripravljeni na končno prekrivanje.
Prvi obrisi ruske "lot lampe". Krila so resnično mini izrastki in me kar malce skrbijo.
V krilo je vlepljeno vse potrebno, da je po pokrivanju z gornjo oplato vse zaprto in so izrezana krilca že gotova. Nosilca imata stojine iz zelo lahke 3 mm balse.
Trup ima osnovo iz pol reber. Za prvo polovico sem rebra v ravni črti nalepil na iverko in jih polepil z trakovi lahke 3 mm balse. Rebra druge polovice sem nalepil na pol lupino in še to pokril. Hrbtišče trupa puščam odprto, da bom lahko namestil ojačitvene ogljikove niti za bajonete, vlepil sesalno cev...
Pred trupom sta zbrušeni krili, pripravljeni na končno prekrivanje.
Prvi obrisi ruske "lot lampe". Krila so resnično mini izrastki in me kar malce skrbijo.
lp
Sašo
Sašo
Trup je oblečen v 80 g tkanino, krila in smernik so prilepljeni, vse je v grobem pokitano in tam kjer bo kabina je "klada" trde balse iz katere bom zbrusil kalup za kabino.
Klada
Kanal je iz dveh plasti 80 in ene 25 g tkanine, zvakuumirane na ravno ploščo iz naknadno zvite v cev. Spoj je lepljen z sekundnikom. Glede na dolžino okeog 700 mm z svojimi 65g niti ni težak.
Mig 21 seveda ne bi bil pravi, če ne bi imel masivne radar konice. Zaradi zahtev, ki jih ima presek 69 mm impelerja mora biti velikost žal prirejena povsem uvlečenemu konusu, čeprav bi mnogo raje videl vsaj srednji položaj, ker se mi zdi to ena zanimivejših oblikovnih potez tega letala.
Osrednji del je zvit iz 0,6 mm aviošpera, prednji in zadnji konuv pa sta iz segmentov 5 mm balse. Zadnji del tega tokovničnega telesa služi za mehak prehod v idealni notranji premer sesalnega kanala.
V hrbtišču in kabini je ogromen več kot 500 mm dolg prostor za opremo. Tla so iz 0,6 mm aviošpera nalepljenega na 3 mm mehko balso. Mislim, da aku tudi ob malce trših pristankih ne bo mogel udarit tu skoz.
Trenutna masa je 390 g in pričakujem, da se po brušenju, ter špric kitu ne bo višala, šla bo kvečjemu navzdol.
Klada
Kanal je iz dveh plasti 80 in ene 25 g tkanine, zvakuumirane na ravno ploščo iz naknadno zvite v cev. Spoj je lepljen z sekundnikom. Glede na dolžino okeog 700 mm z svojimi 65g niti ni težak.
Mig 21 seveda ne bi bil pravi, če ne bi imel masivne radar konice. Zaradi zahtev, ki jih ima presek 69 mm impelerja mora biti velikost žal prirejena povsem uvlečenemu konusu, čeprav bi mnogo raje videl vsaj srednji položaj, ker se mi zdi to ena zanimivejših oblikovnih potez tega letala.
Osrednji del je zvit iz 0,6 mm aviošpera, prednji in zadnji konuv pa sta iz segmentov 5 mm balse. Zadnji del tega tokovničnega telesa služi za mehak prehod v idealni notranji premer sesalnega kanala.
V hrbtišču in kabini je ogromen več kot 500 mm dolg prostor za opremo. Tla so iz 0,6 mm aviošpera nalepljenega na 3 mm mehko balso. Mislim, da aku tudi ob malce trših pristankih ne bo mogel udarit tu skoz.
Trenutna masa je 390 g in pričakujem, da se po brušenju, ter špric kitu ne bo višala, šla bo kvečjemu navzdol.
lp
Sašo
Sašo
Našel sem malce časa in počasi bo mig pripravljen na končno barvo. Osnovo smo razčistili, sedaj me zanima, če kdo ve kake barve so nosni konus in pokrovi repnih anten?
Na enih slikah deluje kot mat črna, na drugih temno zelena. Na barvnih shemah, ki sem jih našel na netu so označene osnovne barve, omenjene pa mi ostajajo uganka.
Bi kdo vedel?
Na enih slikah deluje kot mat črna, na drugih temno zelena. Na barvnih shemah, ki sem jih našel na netu so označene osnovne barve, omenjene pa mi ostajajo uganka.
Bi kdo vedel?
lp
Sašo
Sašo
Pozdravljen!
Že od nekdaj so mi bili všeč ruske letalne naprave predvsem z svojo dokaj preprosto obliko. Todi sam sem se že lotil pred nekaj časa zgraditi brata od 21-tke MIGa 15. Takrat je bil na razpolago bolj malo impelerjev pa sem se odločil za Robbejev impeler ki je bil cenovno ugoden, premera malo manj kot 80mm. Problem mi je bil spravit vso opremo v trup, pa tudi potiska ni obljubljal veliko pa sem zato ta projekt opustil in ga odložil na podstrešje.
še vedno pa me včasih zamik, da bi ta projekt oživel.
Zanima me kako imaš rešeno glede vgradnje baterij? Predvsem kako je z prostorom?
Drugače pa želim veliko užitka in sreče pri gradnji in nadaljnem letenju!
L.P.
Že od nekdaj so mi bili všeč ruske letalne naprave predvsem z svojo dokaj preprosto obliko. Todi sam sem se že lotil pred nekaj časa zgraditi brata od 21-tke MIGa 15. Takrat je bil na razpolago bolj malo impelerjev pa sem se odločil za Robbejev impeler ki je bil cenovno ugoden, premera malo manj kot 80mm. Problem mi je bil spravit vso opremo v trup, pa tudi potiska ni obljubljal veliko pa sem zato ta projekt opustil in ga odložil na podstrešje.
še vedno pa me včasih zamik, da bi ta projekt oživel.
Zanima me kako imaš rešeno glede vgradnje baterij? Predvsem kako je z prostorom?
Drugače pa želim veliko užitka in sreče pri gradnji in nadaljnem letenju!
L.P.
@Aeroexpo; Pri tem modelu mi je slučajno zelo pomembno kateri odtenek zelene, ker bi rad, da se mu maketa ne reče le zaradi lepšega.
@Križnikm; Mig 15 ima dovolj prostora za aku v kabini sami, pri mig-21 pa sem se ravno zaradi opreme odločil za izpeljanko bis, ki ima dolg kanal za kabino. Ta je ravno pravega preseka za li-po celice in dolg kakega pol metra. Glede prostora me muči edino prostor za zadnja dva servota, ki bosta gonila pendel višinca, a ga bom že našel.
V tistih časih, ko se je še uporabljal Robejev impeler so bili pogoni take težke in nezmogljive zadeve, da z manj kot teh 75 mm skorajda ni šlo. Predstavljaj si sedaj v istem modelu 70 mm impeler, li-po celice in majhne servote. Prostor v mig-15 najdeš skoraj kjer hočeš.
@Križnikm; Mig 15 ima dovolj prostora za aku v kabini sami, pri mig-21 pa sem se ravno zaradi opreme odločil za izpeljanko bis, ki ima dolg kanal za kabino. Ta je ravno pravega preseka za li-po celice in dolg kakega pol metra. Glede prostora me muči edino prostor za zadnja dva servota, ki bosta gonila pendel višinca, a ga bom že našel.
V tistih časih, ko se je še uporabljal Robejev impeler so bili pogoni take težke in nezmogljive zadeve, da z manj kot teh 75 mm skorajda ni šlo. Predstavljaj si sedaj v istem modelu 70 mm impeler, li-po celice in majhne servote. Prostor v mig-15 najdeš skoraj kjer hočeš.
lp
Sašo
Sašo
tuki sem dobil eno barvno tabelo sam ne vem a ti bo pomagala..emm ja pa revellove barve so
http://www.revell.de/en/products/model_ ... index.html
http://www.revell.de/en/products/model_ ... index.html
https://www.argentglobalnetwork.com/?klemen7