aerodinamika
Moderator: Pisaneli
aerodinamika
pozdrav,
zanima me v kateri knjigi je najbolje razložena aerodinamika za modelarsko uporabo oz. katero knjigo priporočate posamezniki. Zanima me predvsem do takega nivoja, da bi lahko sam ustvaril kaksen model in ne samo delal po tujih nacrtih.
zanima me v kateri knjigi je najbolje razložena aerodinamika za modelarsko uporabo oz. katero knjigo priporočate posamezniki. Zanima me predvsem do takega nivoja, da bi lahko sam ustvaril kaksen model in ne samo delal po tujih nacrtih.
lp Marko
Aerodinamika
Pozdrav!
Bojim se,da si z Cajhnom ne bo moč pomagati.Bo potrebno kar malo pogledati "zunaj".Recimo FMT založba in pa Modell imata kar širok repertuar literature, kateri zajema to tematiko.Da se pa tudi narediti tako na "oko"samo tu je že potrebno imeti precej prakse(izdelanih čim več različnih modelov in tipov)tako ,da dobiš nekakšen"občutek",da podzavestno veš ,da bo stvar "špilala".No velikokrat se zgodi ,da je izdelek samo za enkratno uporabo.
Veliko sreče
Lep pozdrav Dušan
Z večjim št modelov nisem mislil pet šest temveč petdeset,-šestdeset ali raje več( pa ne samo enostavnih treinerjev)
Bojim se,da si z Cajhnom ne bo moč pomagati.Bo potrebno kar malo pogledati "zunaj".Recimo FMT založba in pa Modell imata kar širok repertuar literature, kateri zajema to tematiko.Da se pa tudi narediti tako na "oko"samo tu je že potrebno imeti precej prakse(izdelanih čim več različnih modelov in tipov)tako ,da dobiš nekakšen"občutek",da podzavestno veš ,da bo stvar "špilala".No velikokrat se zgodi ,da je izdelek samo za enkratno uporabo.
Veliko sreče
Lep pozdrav Dušan
Z večjim št modelov nisem mislil pet šest temveč petdeset,-šestdeset ali raje več( pa ne samo enostavnih treinerjev)
tudi trske spadajo zraven
Za začetek bi morda tole viewtopic.php?t=5351&postdays=0&postorder=asc&start=30 v šestem postu zadostovalo.
lp
Sašo
Sašo
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
...na strojnem faxu nas učijo, da je vedno najbolje kopirati že obstoječe stvari.
Se pravi pogledaš model poznanega konstruktorja (npr. g. Drella), se zapičiš v določen detajl, ki ti je všeč in nato v literaturi ali na forumu poiščeš odgovor zakaj je tako narejen...
...da pa bi prebral neko knjigo in nato kar skonstruiral nek super model pa ne bo šlo...vsaj po mojem mišlenju.
Knjiga g. Cajhna je super začetek spoznavanja osvnov "aerodinamike", na katerih lahko gradiš nadalno znanje...knjige, ki bi začela z osnovami in nadaljevala z težavnostjo primerno za nekega konstruktorja, pa najbrž ni...vsaka strokovna knjiga zahteva neko predznanje.
lp
Se pravi pogledaš model poznanega konstruktorja (npr. g. Drella), se zapičiš v določen detajl, ki ti je všeč in nato v literaturi ali na forumu poiščeš odgovor zakaj je tako narejen...
...da pa bi prebral neko knjigo in nato kar skonstruiral nek super model pa ne bo šlo...vsaj po mojem mišlenju.
Knjiga g. Cajhna je super začetek spoznavanja osvnov "aerodinamike", na katerih lahko gradiš nadalno znanje...knjige, ki bi začela z osnovami in nadaljevala z težavnostjo primerno za nekega konstruktorja, pa najbrž ni...vsaka strokovna knjiga zahteva neko predznanje.
lp
OFFTOPIC; Toda tale je malce huda in ne morem biti tiho!
Tisti, ki je izdelal original ima vsaj naslednje strateške prednosti:
- lahko govori, da izdeluje original in splošno mnenje o morali ga v tem podpira
- pozna vse zanke, ki se pojavljajo v izdelavi originala in mnogo bolje pozna izdelek od katerega koli falsifikatorja. (Primer take neumnosti je tista o Dreli "Se zapičiš v nek detajl, ga nagruntaš in uporabiš." Fantek; Drela je izdelal cel model in vsak detajl ima svojo funkcijo, ki ustrezno deluje šele v celoti. Take detajle, ki so ti všeč lahko uporabljajo designerji in ostali umetniki, od univerzitetnega inžinirja pa se pričakuje malce bolj analitični pristop.
- ima ogromno prednost, ki se imenuje reklama
- ima občutno časovno prednost pred falsifikatorjem
Falsifikator bo šele čez mnogo časa spoznal kam resnično pes taco moli in v tem času navadno izvirnik doživi toliko izboljšav, da je falsifikator zopet vsaj eno generacijo zadaj.
In na tak način nas bodo nadebudni univerzitetno izobraženi falsifikatorji popeljali v korak pred konkurenco, ter skrbeli za ustrezno dodano vrednost?Matjaž_Černivc napisal/-a:...na strojnem faxu nas učijo, da je vedno najbolje kopirati že obstoječe stvari.
Tisti, ki je izdelal original ima vsaj naslednje strateške prednosti:
- lahko govori, da izdeluje original in splošno mnenje o morali ga v tem podpira
- pozna vse zanke, ki se pojavljajo v izdelavi originala in mnogo bolje pozna izdelek od katerega koli falsifikatorja. (Primer take neumnosti je tista o Dreli "Se zapičiš v nek detajl, ga nagruntaš in uporabiš." Fantek; Drela je izdelal cel model in vsak detajl ima svojo funkcijo, ki ustrezno deluje šele v celoti. Take detajle, ki so ti všeč lahko uporabljajo designerji in ostali umetniki, od univerzitetnega inžinirja pa se pričakuje malce bolj analitični pristop.
- ima ogromno prednost, ki se imenuje reklama
- ima občutno časovno prednost pred falsifikatorjem
Falsifikator bo šele čez mnogo časa spoznal kam resnično pes taco moli in v tem času navadno izvirnik doživi toliko izboljšav, da je falsifikator zopet vsaj eno generacijo zadaj.
Zadnjič spremenil raktivec, dne 27 Sep 2008, 14:37, skupaj popravljeno 2 krat.
lp
Sašo
Sašo
Druga taka cvetka iz tega faksa je (po pripovedovanju) "šparat, šparat, šparat pri materialih ..." Dobro, da A380 ni lesen...raktivec napisal/-a:In na tak način nas bodo nadebudni univerzitetno izobraženi falsifikatorji popeljali v korak pred konkurenco, ter skrbeli za ustrezno dodano vrednost?Matjaž_Černivc napisal/-a:...na strojnem faxu nas učijo, da je vedno najbolje kopirati že obstoječe stvari.
Pozdrav!
Druga taka cvetka iz tega faksa je (po pripovedovanju) "šparat, šparat, šparat pri materialih ..." Dobro, da A380 ni lesen...[/quote]
Za začetek predlagam bambus.Japonci so v daljnih tridesetih in štiridesetih letih uspešno osvojili tehnologijo izdelave.(pred kakšnimi štiridesetimi leti sem bil tudi sam slušatelj omenjene ustanove,a me določeni zapovedani pogledi na projektiranje niso posebno ogreli in sem preživel)
Lep pozdrav Dušan
Druga taka cvetka iz tega faksa je (po pripovedovanju) "šparat, šparat, šparat pri materialih ..." Dobro, da A380 ni lesen...[/quote]
Za začetek predlagam bambus.Japonci so v daljnih tridesetih in štiridesetih letih uspešno osvojili tehnologijo izdelave.(pred kakšnimi štiridesetimi leti sem bil tudi sam slušatelj omenjene ustanove,a me določeni zapovedani pogledi na projektiranje niso posebno ogreli in sem preživel)
Lep pozdrav Dušan
tudi trske spadajo zraven
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
...pa kako bomo neki zelenci po 9 semestrih, z diplomo v roki sploh lahko pogruntali kaj novega, ko smo se te 4 leta in pol, v večji meri študirali iz knjig starejših od naših očetov...?raktivec napisal/-a:OFFTOPIC; Toda tale je malce huda in ne morem biti tiho!
In na tak način nas bodo nadebudni univerzitetno izobraženi falsifikatorji popeljali v korak pred konkurenco, ter skrbeli za ustrezno dodano vrednost?Matjaž_Černivc napisal/-a:...na strojnem faxu nas učijo, da je vedno najbolje kopirati že obstoječe stvari.
Star sem "šele" 21 let, tako je moje znaje in moj pogled na svet je temu primeren. Kolikor uspem videti (TV), v sloveniji nihče ne ceni inovatorjev in njihovega dela.
Vsako letalo je neka celota, vendar ima vsak detalj nek odgovor na vprašanje zakaj ravno tako in ne drugače.
V mojem avatarju je model, ki sem ga "konstruiral" sam. Tloris kril je kopija nekega f3b jadralca...napaka; eliptična krila f3b jadralca in počasem model ne gresta skupaj...zato pravim, da je potrebno naštudirati zakaj tak "detajl".
lp
Matjaž_Černivc napisal/-a: ...pa kako bomo neki zelenci po 9 semestrih, z diplomo v roki sploh lahko pogruntali kaj novega, ko smo se te 4 leta in pol, v večji meri študirali iz knjig starejših od naših očetov...?
Kolikor uspem videti (TV), v sloveniji nihče ne ceni inovatorjev in njihovega dela.
Verjetno nihče od nas ni streljal po tebi, temveč po ustanovi, ki uči iz muzejskih knjig.
Tole, da nihče ne ceni inovatorjev je ena tendenciozno luzerska bedarija!
Ves hec tiči v tem, da ima mnogo ljudi neskončno mnogo idej. Seveda so povsem različne in večinoma v najboljšem primeru primerne le za debato ob šanku, a so vseeno ideje. Nekateri te in podobne ideje obelodanijo v imenu inovacij, toda: Inovacija je vredna svojega denarja šele, ko je dodelana in uspešno tržena. Vsi tisti, ki zadnjih dveh pogojev ne uspejo izpolnit so žal streljali v meglo. Po domače so se šli Baltazarje ter zapravljali čas in denar, nato pa jokajo kako jih nihče ne upošteva.
Primer ene resnične in totalno odbite inovacije:
Coco Schanel je bil v škripcih, kako prodat večjo količino njihovega najbolje trženega parfuma. Po tednih neprespanih noči se oglasi Bosanec, ki jim pove, da je našel rešitev. Podpišejo pogodbo o participaciji pri morebitnem dobičku in možak jim izda skrivnost.
Predlagal je, da povečajo luknjico na flaški in dame bodo porabile več parfuma, dišijo pa itak že sedaj preveč. Rečeno storjeno in možak je hudo obogatel!
Bi ta človek dobil nagrado na kakšnem srečanju inovatorjev? Niti poizkusil ni, šel je raje z idejo po denar.
Morda še tale o ubogem 21 let starem fantku.
Večina najboljših idej je nastala v starosti med 20 in 30 leti! Veš koliko je bil npr. star Newton, ko mu je "jabolko padlo na glavo" in koliko je bil star Ainstein, ko ga je prvič prešinila tista okrog pospeškov ter mas?
Koliko je bil star Kete, ko je napisal svoje pesmi...?
lp
Sašo
Sašo
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
Aerodinamika
Pozdrav!
Tista o stari literaturi je pa malo "kruta".Veš vsi izračuni za "šraufe" in ostalo "šlosarsko "ropotijo so ostali isti,ravno tako velja za teoreme iz statike in dinamike,....Tudi trdnosti materialov se niso spremenile,pojavili so se novi,kateri imajo pa drugačne zakonitosti in zahtevajo nove prijeme.
Pač je potrebno slediti novim trendom,teh novic pa ne prinaša obvezna študijska literatura,ampakje potrebno malo (ali pa bolje veliko) samoinciative.Ni dobro če poznamo učbenik na pamet,veliko bolje je če vemo kje poiskati rešitev-pomoč- in jo tudi sami znati uporabiti in dodati nekaj "svojega".Pa ni potrebno biti izumitelj in inovator...
( K meni zahajajo tudi otroci iz okolice -osnovnošolci,dijaki ...V šoli imajo tudi nekakšno "logiko".Pa sem ugotovil ,da je tista LOGIKA dobra le za sam" vrag si ga vedi kaj "Enostavno ne znajo razmišljati in res logično sklepati-zatorej :"Išči in našel boš,samo ne bo padlo z neba)
Lep pozdrav in veliko uspeha (predvsem pa "trme")
Dušan
Tista o stari literaturi je pa malo "kruta".Veš vsi izračuni za "šraufe" in ostalo "šlosarsko "ropotijo so ostali isti,ravno tako velja za teoreme iz statike in dinamike,....Tudi trdnosti materialov se niso spremenile,pojavili so se novi,kateri imajo pa drugačne zakonitosti in zahtevajo nove prijeme.
Pač je potrebno slediti novim trendom,teh novic pa ne prinaša obvezna študijska literatura,ampakje potrebno malo (ali pa bolje veliko) samoinciative.Ni dobro če poznamo učbenik na pamet,veliko bolje je če vemo kje poiskati rešitev-pomoč- in jo tudi sami znati uporabiti in dodati nekaj "svojega".Pa ni potrebno biti izumitelj in inovator...
( K meni zahajajo tudi otroci iz okolice -osnovnošolci,dijaki ...V šoli imajo tudi nekakšno "logiko".Pa sem ugotovil ,da je tista LOGIKA dobra le za sam" vrag si ga vedi kaj "Enostavno ne znajo razmišljati in res logično sklepati-zatorej :"Išči in našel boš,samo ne bo padlo z neba)
Lep pozdrav in veliko uspeha (predvsem pa "trme")
Dušan
tudi trske spadajo zraven
Aerodinamika
Pozdrav!
Saj res,samo od teme se odmikamo!Spomnil sem se ,da je bilo v letih po II vojni,tja do polovice šestdesetih modelarstvo v Jugi zelo razvito in tudi teoretične literature je bilo obilo-v srbohrvaščini-.Poglej malo po knjižnicah in v kakšnem pozabljenem kotu boš našel zanimive stvari.Tudi jaz sem v Kočevju odkril "čuda",ko so selili knjižnico.Veliko stvari so namenili reciklaži,a nekaj mi jo je uspelo rešiti.Naredil sem pa napako ker sem jo začel posojati raznim "modelarjem"(kateri jo pa sigurno niso prebrali),so jo pa uspešno izgubili.Žal
Lep pozdrav Dušan
Saj res,samo od teme se odmikamo!Spomnil sem se ,da je bilo v letih po II vojni,tja do polovice šestdesetih modelarstvo v Jugi zelo razvito in tudi teoretične literature je bilo obilo-v srbohrvaščini-.Poglej malo po knjižnicah in v kakšnem pozabljenem kotu boš našel zanimive stvari.Tudi jaz sem v Kočevju odkril "čuda",ko so selili knjižnico.Veliko stvari so namenili reciklaži,a nekaj mi jo je uspelo rešiti.Naredil sem pa napako ker sem jo začel posojati raznim "modelarjem"(kateri jo pa sigurno niso prebrali),so jo pa uspešno izgubili.Žal
Lep pozdrav Dušan
tudi trske spadajo zraven
Reaktivec in dremih sta zadela žebljico na glavico. Ideja, izvedba, trženje, vmes pa ogromno trme!
Dodal bi še to: v našem okolju boš slišal ogroooommnooo "pametnih", ki bodo minirali vsako tvojo idejo v smislu "ah, to se pa ne da" in "ma brezveze" ali "ma to ne bi šlo" itd. Ne jim verjet. Se da. Ni pa rečeno, da je enostavno.
Toliko priložnosti, kot jih imaš pri 21h (in vse do tja, da bo neko dete odvisno od tebe) ne boš imel nikoli.
Just do it
Dodal bi še to: v našem okolju boš slišal ogroooommnooo "pametnih", ki bodo minirali vsako tvojo idejo v smislu "ah, to se pa ne da" in "ma brezveze" ali "ma to ne bi šlo" itd. Ne jim verjet. Se da. Ni pa rečeno, da je enostavno.
Toliko priložnosti, kot jih imaš pri 21h (in vse do tja, da bo neko dete odvisno od tebe) ne boš imel nikoli.
Just do it