Menjavanje razporeditev komand
Moderator: Pisaneli
Menjavanje razporeditev komand
Pozdravljeni!
Imam eno vprašanje. Sem sredi privajanja na elerone in dobivam različne
napotke, kako razporeditev naj uporabljam. Sedaj sem navajen na mode3
(torej desna ročka gas+smer, leva višina), eni pa pravijo, da je bolje
pri modelih z eleroni smer in elerone potem zamenjat (torej mode1). Kaj,
kako, zakaj...prednosti in slabosti enega in drugega načina? Vaše izkušnje?
Hvala!
LP, Marko
Imam eno vprašanje. Sem sredi privajanja na elerone in dobivam različne
napotke, kako razporeditev naj uporabljam. Sedaj sem navajen na mode3
(torej desna ročka gas+smer, leva višina), eni pa pravijo, da je bolje
pri modelih z eleroni smer in elerone potem zamenjat (torej mode1). Kaj,
kako, zakaj...prednosti in slabosti enega in drugega načina? Vaše izkušnje?
Hvala!
LP, Marko
Noben še ni gor ostal!
Pozdravljen!
To temo smo prediskutirali, ampak vseeno to je stvar posameznika kako leti in s katero roko kaj počne .
Nevarno postane le letenje z inštruktorjem, ko pride do neskladja.
Povprašaj na najbližjem letališču, kako drugi letijo. Sedaj še imaš čas, da se navadiš na drugo razporeditev.
Sam kljub levi prevladi (v glavi) vozim Mode2 (desno nagib in višino; levo gas in smer) brez težav.
Lp
Tomaž
To temo smo prediskutirali, ampak vseeno to je stvar posameznika kako leti in s katero roko kaj počne .
Nevarno postane le letenje z inštruktorjem, ko pride do neskladja.
Povprašaj na najbližjem letališču, kako drugi letijo. Sedaj še imaš čas, da se navadiš na drugo razporeditev.
Sam kljub levi prevladi (v glavi) vozim Mode2 (desno nagib in višino; levo gas in smer) brez težav.
Lp
Tomaž
Davno nazaj smo na balso v vrstah čakali!!!!!!!!
Verjetno sem jaz eden redkih, ki tudi vozim mode 3. Za klasično letenje je bolj priporočlijivo imeti smer in gas skupaj, ter višino in nagib skupaj. Nekatera mnenja pa so, da za 3D (ampak mnenja, ne vem, če kdo tako vozi) imeti skupaj gas in nagib ter višino in smer. Če letiš z mode 3, ti predlagam, da letiš še naprej z mode 3, vsaka menjava te lahko stane modela.
Neskladja z inštruktorjem? Samo, če med poletom govori o ročicah (levi, desni) ne pa o višini, smeri, nagibu, gasu...
Neskladja z inštruktorjem? Samo, če med poletom govori o ročicah (levi, desni) ne pa o višini, smeri, nagibu, gasu...
lp Melly
Ja, verjamem, da je bilo o modih letenja govora...mene je zanimalo to,To temo smo prediskutirali, ampak vseeno to je stvar posameznika kako leti in s katero roko kaj počne .
da nekateri mode menjavajo od modela do modela. Torej model ki ima smer
in nima eleronov letijo kot mode3, model ki ima smer in elerone ali pa samo
elerone pa kot mode1. Na našem koncu (štajerska) tako leti kar nekaj modelarjev.
LP, M
Noben še ni gor ostal!
Zgolj moje skromno mnenje.Alex 76 napisal/-a: ...
Psihomotorika je pri človeku delno pogojena z biološkimi lastnostmi, delno s prakso, torej vsakodnevnimi navadami. Glede na to, da se pri večini, že od malega dalje bolj razvija sposobnosti desne roke (pisanje, risanje, v zadnjem času pa uporaba miške,…) je edino logično, da se funkcije, ki zahtevajo kar največ občutka in se največ uporabljajo, krmilijo z desno roko. Smer premika ročic je odraz naših zaznav okolja in naših reakcij nanj. Sistem je dodobra uveljavljen v pravem letalstvu in ne nazadnje tudi v drugih sferah našega življenja. Na podlagi teh izhodišč lahko postavimo naslednji razpored komand:
Motorno letalo krmiljeno po treh oseh
Desna ročica komande
Naprej spuščanje nosu (pitch -)
Nazaj dviganje nosu (pitch +)
Levo nagib v levo (roll -)
Desno nagib v desno (roll +)
Leva ročica komande
Naprej povečevanje obratov motorja
Nazaj zmanjševanje obratov motorja
Levo zanos nosu v levo (yaw -)
Desno zanos nosu v desno (yaw +)
Motorno letalo krmiljeno po dveh oseh
Glede na to za kakšen namen v tem primeru služi zanos (yaw) je smotrno, da funkciji združimo na eni komandi.
Desna ročica komande
Naprej spuščanje nosu (pitch -)
Nazaj dviganje nosu (pitch +)
Levo zanos nosu v levo (yaw -)
Desno zanos nosu v desno (yaw +)
Leva ročica komande
Naprej povečevanje obratov motorja
Nazaj zmanjševanje obratov motorja
Zgoraj omenjena kombinacija je predvidena za desnake, pri levakih (tisti ki imajo levo roko vodilno) pa bi bilo glede na njihove psihomotorične sposobnosti smotrno razmisliti o zamenjavi funkcij leve in desne ročice.
Uporaba standardnega nabora; tistega, ki ga posameznik namerava uporabljati pri vseh svojih modelih, že od samega začetka, je po moje mnenju izredno pomembna, saj je kasneje bistveno teže spremeniti sistem postavitve funkcij; težje kot na začetku, ker postanejo gibi po določenem času uporabe avtomatizirani.
Seveda se lahko uporabijo tudi drugačne kombinacije vendar meni, da se je tega težje naučiti, saj zgornja razporeditev kar najbolje posnema že naučene vzorce razmišljanja.
...
LP
Alex
Zadnjič spremenil Alex 76, dne 23 Sep 2008, 08:52, skupaj popravljeno 1 krat.
Hja, malo čudno si potem napisal vprašanje...pagemaker napisal/-a:Ja, verjamem, da je bilo o modih letenja govora...mene je zanimalo to,To temo smo prediskutirali, ampak vseeno to je stvar posameznika kako leti in s katero roko kaj počne .
da nekateri mode menjavajo od modela do modela. Torej model ki ima smer
in nima eleronov letijo kot mode3, model ki ima smer in elerone ali pa samo
elerone pa kot mode1. Na našem koncu (štajerska) tako leti kar nekaj modelarjev.
LP, M
Če letiš letalo s smerjo, višino in gasom, daš ponavadi višino in smer skupaj na isto ročico... mode 1 ali 3 je pa nekaj drugega.
Sicer pa si očitno levičar? Desničarji ponavadi letijo mode 2 ali 4.
lp Melly
Se strinjam...prvo vprašanje je bilo bolj čudno, zato sem ga napisalHja, malo čudno si potem napisal vprašanje...
Če letiš letalo s smerjo, višino in gasom, daš ponavadi višino in smer skupaj na isto ročico... mode 1 ali 3 je pa nekaj drugega.
Sicer pa si očitno levičar? Desničarji ponavadi letijo mode 2 ali 4.
še enkrat...
Drugače sem desničar, tako kot letim sem se pač navadil ker sem prvih
nekaj ur učenja in letenja v rokah držal komando od kolega, ki ima
takšno razporeditev.
Ravno zaradi tega, ker je desna roka pač pri desničarjih bolj natančna,
bi bilo seveda bolje imeti elerone na desni roki. V tem primeru bi pač smer
moral dati na levo roko. Z višino in gasom mislim da ni takih težav glede
priciznosti...no vsaj jaz jih še nisem imel, res pa je, da ne letim ravno akro
programa ali pa 3D
LP, Marko
Noben še ni gor ostal!
Melly napisal/-a:Verjetno sem jaz eden redkih, ki tudi vozim mode 3. Za klasično letenje je bolj priporočlijivo imeti smer in gas skupaj, ter višino in nagib skupaj. Nekatera mnenja pa so, da za 3D (ampak mnenja, ne vem, če kdo tako vozi) imeti skupaj gas in nagib ter višino in smer. Če letiš z mode 3, ti predlagam, da letiš še naprej z mode 3, vsaka menjava te lahko stane modela.
Neskladja z inštruktorjem? Samo, če med poletom govori o ročicah (levi, desni) ne pa o višini, smeri, nagibu, gasu...
Pri inštrukcijah za začetnike je poleg ustnih navodil prisotna možnost, da ob veliki napaki oz. zmedenosti učenca prevzameš komande in poizkušaš rešiti model.
Druga možnost je priklop na povezavo Učitelj-učenec. Tudi tam morajo biti komande enake.
Zelo nerodno je, če zagrabiš komande pa moraš razmišlajti kateri "mode" je na komandah.
Lp
Tomaž
Davno nazaj smo na balso v vrstah čakali!!!!!!!!
Nihče ni odgovoril @pagemakerju, kar je spraševal. Mogoče ga niste dobro razumeli.
Ne gre za letenje z inštruktorjem, @pagemaker že dolgo leti samostojno. Res pa je, da se je šele sedaj začel dobro spoznavati z komando nagiba.
In sedaj razmišlja ali naj na modelu, ki voden po teh oseh, zamenja smer in nagib med seboj ali ne. Eni namreč to redno počnejo, da imajo "kao" primarno komando vedno v recimo desni roki (torej ali smer ali nagib-odvisno od ali ima model samo smer ali ima tudi nagib...).
Moj odgovor je nekako takole:
Naredi kakor ti paše, nekateri to delajo, drugi ne. Meni osebno to menjavanje ni všeč, ker potem "nikoli ne vem sigurno" kaj imam kje. Smer je pri vedno meni na levi, eleroni pa vedno na desni. Če model ene od komand nima, je odgovarjajoča ročica brez funkcije.
Po tej logiki menjavanja bi lahko menjal še gas in višino-odvisno od tega ali trenutno letiš jadralca ali motorca
(zadnji stavek je hec, da ne boste nekateri po zraku skakali od zgražanja).
Pač naredi kot želiš, zagovornikov obeh načinov je dosti in na tak način do pametnega zaključka verjetno ne boš prišel...
Ne gre za letenje z inštruktorjem, @pagemaker že dolgo leti samostojno. Res pa je, da se je šele sedaj začel dobro spoznavati z komando nagiba.
In sedaj razmišlja ali naj na modelu, ki voden po teh oseh, zamenja smer in nagib med seboj ali ne. Eni namreč to redno počnejo, da imajo "kao" primarno komando vedno v recimo desni roki (torej ali smer ali nagib-odvisno od ali ima model samo smer ali ima tudi nagib...).
Moj odgovor je nekako takole:
Naredi kakor ti paše, nekateri to delajo, drugi ne. Meni osebno to menjavanje ni všeč, ker potem "nikoli ne vem sigurno" kaj imam kje. Smer je pri vedno meni na levi, eleroni pa vedno na desni. Če model ene od komand nima, je odgovarjajoča ročica brez funkcije.
Po tej logiki menjavanja bi lahko menjal še gas in višino-odvisno od tega ali trenutno letiš jadralca ali motorca
(zadnji stavek je hec, da ne boste nekateri po zraku skakali od zgražanja).
Pač naredi kot želiš, zagovornikov obeh načinov je dosti in na tak način do pametnega zaključka verjetno ne boš prišel...
GRAVITY SUCKS
No večina modelarjev kar hitro preide na letenje z zakrilci. Za začetek je spreminjanje smeri in višine vedno na desni roki. Če se pojavi nagib se prestavi smer na levo roko. Vzrok temu je, da modelarji največkrat spreminjamo smer letenja kar z nagibom. Smer je bolj za okras oziroma za popravke in akrobacije. No ja, pa za pristajanje in vožnjo po tleh.
Kot je bilo že dostikrat napisano najlažje je leteti tako, kot si navajen.
Lp
Tomaž
Kot je bilo že dostikrat napisano najlažje je leteti tako, kot si navajen.
Lp
Tomaž
Davno nazaj smo na balso v vrstah čakali!!!!!!!!
S tem zadnjim se ne bi strinjal, saj je razporeditev kanalov v PPM signalu enaka, ne glede na mode (1-4), mode določa samo katera ročica se veže na določen kanal.Kladu napisal/-a:
Druga možnost je priklop na povezavo Učitelj-učenec. Tudi tam morajo biti komande enake.
Sam sem učil z mode 3, učenca z mode 2, dela brez problemov. Res pa je, ko mu komando spuliš iz rok je malce težje leteti recimo mode 2, če letiš ponavadi z mode 3.
lp Melly
Samo iz lastnih izkušenj lahko napišem, da se je kasneje učiti uporabljati smer prava muka. Nekje sem prebral, da je potrebno kar nekaj sto poletov, da obvladamo smer kot je treba.
Ko sem junija začel leteti s helikopterjem, sem se zavestno odločil, da grem lepo počasi korak za korakom (z letali je bilo prehitro). Vse kar se učim, ponavljam v obe smeri (levo/desno ali gor/dol), tako, da odpravim pomanjkljivosti (ponavadi nam letenje v eno od smeri gre bolje)... Recimo, če se vrtim v eno smer (lažje mi gre v desno) potem še večkrat ponovim v levo dokler ni enako.
Metodičen pristop se obrestuje, je pa kdaj prava muka ponavljati eno in isto, zato predlagam vsakemu začetniku, naj en paket leti za učenje, en paket ponavlja tisto kar že zna, en paket pa za sprostitev.
Ko sem junija začel leteti s helikopterjem, sem se zavestno odločil, da grem lepo počasi korak za korakom (z letali je bilo prehitro). Vse kar se učim, ponavljam v obe smeri (levo/desno ali gor/dol), tako, da odpravim pomanjkljivosti (ponavadi nam letenje v eno od smeri gre bolje)... Recimo, če se vrtim v eno smer (lažje mi gre v desno) potem še večkrat ponovim v levo dokler ni enako.
Metodičen pristop se obrestuje, je pa kdaj prava muka ponavljati eno in isto, zato predlagam vsakemu začetniku, naj en paket leti za učenje, en paket ponavlja tisto kar že zna, en paket pa za sprostitev.
lp Melly
Tomba in Melly
Teorija je eno realnost pa žal drugo. Sistematično učenje letenja z modeli je bolj teorija na forumu oz. v glavah modelarjev, kot pa realnost na modelarskih letališčih. Le malo je modelarjev začetnikov, ki bi pristali na učenje po g. Cajhnu. Večina ima tako tresoče prste da komaj drži komando, kaj šele hkrati uporabo obeh komand za spreminjanje smeri. Ko pa malo obvlada model že strmi po zahtevnejšem.
Tempo življenja je pač prehiter da bi se vse dogajalo po "teorijah". Raje se pač učimo na lastnih napakah.
Ko pri pristajanju usuješ nekaj modelov zaradi uporabe nagiba kaj hitro začneš pravilno uporabljati smer.
Lp
Tomaž
Teorija je eno realnost pa žal drugo. Sistematično učenje letenja z modeli je bolj teorija na forumu oz. v glavah modelarjev, kot pa realnost na modelarskih letališčih. Le malo je modelarjev začetnikov, ki bi pristali na učenje po g. Cajhnu. Večina ima tako tresoče prste da komaj drži komando, kaj šele hkrati uporabo obeh komand za spreminjanje smeri. Ko pa malo obvlada model že strmi po zahtevnejšem.
Tempo življenja je pač prehiter da bi se vse dogajalo po "teorijah". Raje se pač učimo na lastnih napakah.
Ko pri pristajanju usuješ nekaj modelov zaradi uporabe nagiba kaj hitro začneš pravilno uporabljati smer.
Lp
Tomaž
Davno nazaj smo na balso v vrstah čakali!!!!!!!!