Taktika voznje v ECO

Debate o ECO colnih.

Moderatorji: KlemenR, Intruder

AndrejC
Tekmovalec
Prispevkov: 246
Pridružen: 03 Maj 2001, 01:00
Kraj: Slovenija - Ajdovščina

Taktika voznje v ECO

Odgovor Napisal/-a AndrejC »

Pozdravljeni!

Pa poizkusimo skupaj spraviti en clanek s skupnimi mocmi.
Ce zacnem na zacetku. Dobro je vedeti, kaj naj bi clanek obravnaval. Torej:
- razdelali bi taktiko voznje (vpliv valov, ostalih tekmovalcev, ovir na progi,...)
- kako je s prehitevanjem????
- o pripravi modela je bilo ze precej napisanega, vendar se kaksen nasvet ne bi skodil.

LP, Andrej
Uporabniški avatar
tit
Freak
Prispevkov: 658
Pridružen: 04 Jul 2001, 01:00
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a tit »

Nasvet 1: Vozi naravnost (ne cik-cak)
nasvet 2: Ne se zaletavati :wink:
Nasvet 3: Ne probati prehitevati ce je drug model samo za malenkost pocasnejsi, raje pocakaj da sotekmovalec naredi napako.
Slika
Uporabniški avatar
JozeS
Dr. Modelar
Prispevkov: 2130
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Nova Gorica, SI

Odgovor Napisal/-a JozeS »

Zivijo,

Blek!

Na startu potegi, da si prvi na boji, sicer cakas vrsto za ovinek.

LP,
JozeS
SimonV
Razpravljalec
Prispevkov: 125
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Slovenia;Krašnja

Odgovor Napisal/-a SimonV »

Pozdravljeni,

moram reci, da nikoli nisem kaj dosti razmisljal o tej tematiki (vsaj ne "naglas") :wink:. Res je, da se da nekaj stvari tudi nauciti iz "teorije", ampak glavna stvar je vaja,vaja in se enkrat vaja. Zal smo bili pretekla leta prisiljeni "vaditi" kar na tekmah, saj ni bilo primerne vodne povrsine kjer bi lahko v miru trenirali...ampak ta tematika ne spada sem.
Ko sem bil se "vajenc" v colnih sem pri startu vedno pocakal ~2 sekundi, da so se na gornji boji "raztolkli"...sam pa sem lepo mirno odpeljal mimo njih :smile:. V Startu letos opazam isto napako...gas do daske, na zgornji boji pa "zamizis" in bo kar bo...ponavadi je rezultat precej glasen-> dobesedno. V Expertu pa je vse skupaj cisto druga zgodba...pa pustimo to za clanek.

LP,Simon
Uporabniški avatar
tit
Freak
Prispevkov: 658
Pridružen: 04 Jul 2001, 01:00
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a tit »

Tudi v standardu se borimo do prve boje, ampak tisti ki je zadaj ponavadi malo popusti ali pa gre bolj na okrogle. To se tudi vidi iz dejstva, da so bili samo trije trki (vsaj jaz se jih samo toliko spomnim) v celi letošni sezoni! Najhujsi se je koncal z zvito eliso (ki se jo je dalo popraviti).
Slika
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9302
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

Ej, fantje! Mislim, da ste tu ze prav lepo zaceli delati osnove za dobro debato! Juhej, koncno, se vsaj neki premika!

Sam imam dela cez glavo (jasno, ne samo modelarstvo, da ne bo pomote) in, da se takole trudim za tipkovnico po ze kar nekaj clankih mi ze malo preseda…

Ideja:
Naredimo skupaj tule dobro in kvalitetno debato o ECO voznji, tekmovalnih taktikah itd. Mislim, da bo debata kar dobro sla naprej. Ce se bo res nabralo veliko, predlagam prostovoljcu, da skupaj pobere in uredi v clanek. Nekaj imam ze napisanega iz prejsnjega tisocletja in damo vse skupaj v en res mega clanek tipa »vsi za vse«. A bi slo?

Exkluzivno objavljam moj kratek clanek, ce se temu lahko tako rece. :wink:
www.lipo.si
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9302
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

Šola dobre vožnje v kategoriji FSR-E ECO


Vožnja RV tekmovalnega čolna naj bi zabavala. Da bi zabava bila prijetna in varna, zlasti na tekmovanjih, bi moral vsak voditelj svojega čolna spoznati njegove hidrodinamične sposobnosti. V tem članku boste lahko prebrali o osnovah varne vožnje in nasvete za tekmovanja.
Hidrodinamične sposobnosti naj bi moral (v osnovi) voditelj spoznati po 20-tih vožnjah (oz. po dveh tekmah in nekaj treningih). Že pred tekmo se je dobro pomeriti s prijatelji na treningih tako, da na tekmo ne pride ravno "sveže pečeni" čolnar. Modelar začetnik se najtežje privadi in skoncentrira na tako imenovano točko gledanja. Ta točka mora biti okoli 1,5 do 2 m (odvisna od hitrosti čolna) pred čolnom. Tako voditelj ne gleda točno v čoln ampak naprej. Točka je le neka centimetrov nad vodno površino in je prikazana na skici 1. Prednost se pokaže na tekmovanjih, saj voditelj lažje opravlja prehitevanje in pravočasno ukrepa ter tako poveča varnost do sotekmovalcev. Za začetnika je to na začetku težko, saj se mora navaditi predvidevati premike in prilagoditi razdaljo gledanja na hitrost čolna. Ko se akumulatorju zniža napetost in se čoln upočasnuje hitrost, se mora obvezno zmanjševati tudi razdalja med točko in čolnom.
Za ostalo pa naj povem še nekaj nasvetov za začetnike na treningih. Med vožnjo je priporočena čim večja koncentracija na čoln, zlasti če je čoln hiter. Vseh 5 minut naj voznik zbrano gleda čoln, naj se ne da motiti, čim manj naj se pogovarja, vozi vsaj 5 m od obale, pazi na plavajoče predmete ali rastlinje, itd.
Na prvi tekmi je začetnik navadno precej zmeden. Med vožnjo se nervoza poveča v kritičnih situacijah. Nervoza bo veliko manjša, če bi upoštevali naslednje:
ď‚· Poštena vožnja brez oviranj
ď‚· Prehitevanje po zunanji strani
ď‚· Blagi zavoji
ď‚· Ravna (nevijugasta) vožnja na ravninah

Velikokrat se zgodi trk, ki je prikazan na skici 2. Izkušeni tekmovalec pelje po liniji 1, začetnik pa po liniji 2. Tako je začetnik diskvalificiran. Oglejmo si to podrobneje. Izkušeni tekmovalec vozi pravilno. Začetnik še nima dovolj dobre prostorske predstve in ne ujame točne navidezne linije med bojama. Napaka se iz metra v meter povečuje, vendar to opazi šele pri boji in sunkovito zavije in zapre pot modelarju na liniji 2, ki vozi za njim. Temu se začetnik izogne z že omenjenim blagim ovinkom.
Tretji, najpomembnejši faktor je vzburkanost bajerja/jezera. Vsak urejenih valovih brez težav. Vendar, ko se čolni zberejo na tekmovanju, se pojavijo problemi. Čoln postane nastabilen, se preobrača, dela 180 stopinjske horizontalne obrate, ipd. Žal, je le tekma tisti pravi preizkus stabilnosti čolna.
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9302
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

Pa se skici:
Slika
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9302
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

Osnove sem zgoraj zelo priblizno razlozil, ja to je bilo leta 94 in za tedanjih 20 do 23 krogov. Ce komu ni kaj jasno naj kar povprasa ali pa tudi pokomentira!

Sicer, pa predlagam, da zacnemo z debato o samem startu. Naj kar sam zacnem:

Ze pred samim startom je do neke mere zelo koristno vedeti kaj o sotekmovalcih v grupi, njihovih vozniskih navadah in njihovih modelih. Jasno je, da vsak zacetek sezone poln novosti in pricakovanj in nervoze…zato je popolnoma nespametno riniti z glavo skozi zid in voziti na vse ali nic ze takoj na zacetku.
Treninge je menda odvec omenjati, saj so v bistvu edini pravi nacin da umirjeno spoznamo obnasanje modela med voznjo (in seveda, da lahko naredimo popravke na modelu). Zelo in poudarjam zelo priporocljivi so treningi na vsaj priblizni progi skupaj s cimvec kolegi. Edino tako se lahko »simulira« dejanske pogoje na tekmi. Tako je zacetnikom precej lazje in tudi zelo poucno!

Pred tekom se je kar dobro zavedati startne pozicije na pomolu. Srednji morajo voziti res lepo naravnost ali pa le z blagimi (in predvidljivimi) popravki smeri. Ce mu tega ne dovoljuje sam model (ga premetava levo ali desno ipd.) naj sportno odstopi kaksen polozaj boljsemu modelu in njegovemu vozniku. Tekma se ne konca na startu, ampak traja se celih 6/8 minut. Zato le »take it easy«, ce ne gre tako, kot si je voznik zamislil.
Stranska voznika imata vec svobode. Pri zgornji boji bolj vroce postane tistemu notranjemu, torej tisti, ki je na najbolj levem st. polozaju. V naslabsem primeru »pokosi« model ali dva, ki sta ze v ostrem levem zavoju (po moznosti se vsi trije ustavijo…samo, da ne bo pretepa na pomolu :wink: ), v najboljsem pa zavije tik ob boji pod polnim plinom (zelo tvegan manever primeren le za izkusene tekmovalce, ki odlicno poznajo obnasanje modela).

Nadaljne teme za debato:

-voznja na ravninah (ja tudi tukaj je nekaj umetnosti)
-ovinki od A do Z
-razlicni pogoji na tekmah…kako se na to pripraviti
-idealna linija voznje

Posedne opombe Start, Standard in Expert in se ECO Team!!!!

Taktike:
-nastavitve modelov
-prehitevanja
-nacini voznje

Ostale male skrivnosti mojstrov:
-kar se da hitro speljevanje
-res ostri in hitri ovinki
-defenzivno ali ofenzivno?
-psihologija voznje na tekmah (to je zelo splosna tema, debati se lahko pridruzi vsak tekmovalec.…)

In se malce tehnike:
-regulatorji (predvsem kaksen je obcutek pri razlicnih tipih)
-servomotorji (kateri tipi so primerni, namestitve v modelu)
-krmila (vplivi na obnasanje modela)
-propelerji (vplivi na obnasanje modela)

Ce vsako od alinej odbdelujemo dan ali dva bo to vec kot dovolj do sezone, kajne?

A sem podal dovolj iztocnic? :grin: Bomo vsaj enkrat tole dlakocepsko, picajzlarsko & kirursko razdelali :wink: Ajmo, na plan s pravo debato!


P.S. @ »Mladci«, to bo obvezno ctivo! :lol:
www.lipo.si
tata-smrk
Tekmovalec
Prispevkov: 305
Pridružen: 26 Jun 2001, 01:00
Kraj: Ajdovščina

Odgovor Napisal/-a tata-smrk »

to se prav rs lepo didi da je nas profesor pa tudi ostali tu prisotni pripravlejni razkriti nacine voznje in na kaj je potrebno pazit

ker sem bil lani na DP le kot opazovalec oz mehanik :smile: se mi je zdela zelo zanimiva voznja gregorja vida (ce se ne motim v standardu) ko je na vsaki boji odvzel malo gasa pa peljal cisto na bojo in pokazalo se je da je to res dobra tehnika kaj pravite experti a bi bilo pametno trenirat ravno ta nacin voznje ali je bolje peljat ful gas pa raje malo bol okrog boje..
M&A-racing team (Ajdovščina)
Slika
Uporabniški avatar
tit
Freak
Prispevkov: 658
Pridružen: 04 Jul 2001, 01:00
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a tit »

tata-smrk:
Odvisno od modela. Leteci colni lahko vec pridobijo z malo bolj "okroglo" voznjo okoli boj, ker bi drugace prevec potonili v vodo. "Klasicni" modeli nimajo takega problema zato je (pri nekaterih!) bolje, da spustijo gas in naredijo oster ovinek. To se je poznalo na zacetku sezone pri Mini ECOtu. Miha in Simon sta imela hitrejsa colna, ampak jaz sem jih lahko "zapiral" tako, da sem vozil direkt na bojo (na koncu sezone sem imev problem s "overpowerjom") :wink: .
Slika
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9302
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

@Marko:

v bistvu je Tit ze pojasnil prednosti taksnega nacina voznje - taktike, vendar lahko Gregorjev nacin voznje se malce bolj tehnicno pojasnim.

Gregorjev model (M&J Team XR V3) ima extremno nazaj pomaknjene komponente in ga je res spedenal, da leti dobesedno po riti in to res z minimalno energije (samo poglejte komponente!!!).
Mogoce res ne drvi (menda, saj tudi ni toliko energije v akujih) vendar kljub temu bi coln lahko postal malce »prenervozen« v tako ostrih ovinkih. Tako tik pred ovinkom Grega spusti plin (ZELO pomembno, da je to ravno pravsnje odvzemanje - ne iz 1 v 0; in prav hitro), da se model dotakne vode z malce vecjo vodno povrsino, dovolj veliko, da »zagrabi« v ovinek ravno prav. Iz ovinka pa spet ravno prav doda plin, da model spet v ravno prav dvigne in ne (potratno) zaniha. To seveda zahteva mnogo vaje in kar nekaj izkusenj in vse se dogaja ze podzavestno…in to 120 ovinkov v 8 minutah…
Ce bi njegov model dobil v roke drug voznik, bi mogoce drugacen nacin voznje premalo, da bi model lahko vozil 8 minut. Tu so lahko razlike tudi do 30 sekund…tisti A ali dva vec v tistem delcku casa, ko pritisnemo plin…
Se bolj extremen primer je moj model, s katerim se mi je vsake toliko casa posrecilo izvesti podoben »manever«â€¦.mogoce se pomni kdo? Hitrosti so dosti vecje, ker pa nismo imeli nic treningov pa se je to bolj pokrompirilo kot ne…ampak ce bi vozil vsaj 50% ovinkov tako, bi postavljal rekorde, se ne zezam…upam, da bo letos malce bolje.

Kar se tice letecih modelov zahtevajo v bistvu se vec koncentracije. Dobro se spomnim »magicnega« nastopa Joerga M. na EP 2000, ko je v drugem in ali tretjem teku stepal kroge kot za salo in je deloma vozil zelo na boje. To mu je kasneje uspevalo vedno manj…

Mislim, da bodo v prihodnje leteci modeli zaceli tudi zavijati bolj po »klasicno« - mislim na razvoj oblike in nastavitev v tej smeri.

Za konec danasnjega dne, »vam vrzem se kost za glodanje«:

Kaksen nacin speljevanja iz mirovanja se vam zdi najhitrejsi? Zakaj? Kako dodajate plin?
www.lipo.si
Uporabniški avatar
tit
Freak
Prispevkov: 658
Pridružen: 04 Jul 2001, 01:00
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a tit »

Osebno sem zmeraj pospesoval s takojsnim polnim gasom. Do sedaj nisem imel modela (ECO) da bi zakavitiral ob startu (mogoce mini eco na speed 400 race (4,8V) na 8 celic in 25 elisico). Mono mi je tudi najhitreje zlezel iz vode pod polnim plinom.
Slika
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9302
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

Ma kaj ste ze upehani od »debate«? Sej se se sploh ni zacelo?! 1 post vs. 5 vcerajsnjih do te ure…

Tole s speljavanjem pustim se malo v debati, potem pa povem svoje mnenje.

Sedaj pa malce trikov in nasvetov za voznjo po ravninah:

Vsakemu je jasno, da je od ene boje do druge najhitreje naravnost. Malokdo pa tako tudi vozi na tekmi, saj so le malokdaj dani taki pogoji skupaj z ostalimi (petimi) tekmovalci. Vsekakor je priporocljivo poskusati zavijati le v eno smer - torej v levo. Popravki v drugo smer ne samo da kradejo cas ampak tudi energijo…meni osebno se zdijo tovrstni popravki res zelo nadlezni in samo pomeni, da sem nezbran pri voznji.

Drugo so valovi, ki marsikdaj zagodejo modelom, ki so bolj nad vodno povrsino kot na vodni povrsini. Zlasti na tekmi, ko valovi prihajajo z vseh smeri - posebno se na prednji ravnini, ce se valovi odbijajo od pomola. Majhni 1 cm do 2 cm valovcki se lahko posteno sestejejo in naslednji trenutek pa nastane »luknja«. Vse je odvisno od modela, vendar lahko to delno omilimo s smelim uporabljanjem zadevice, ki se ji rece regulator hitrosti. Ne boste verjeli, vendar je gre vcasih po ravninah hitreje, ce ne vozimo pod polnim plinom! To velja za posebno letece modele…v vodi propeler mnogo bolje deluje kot na zraku. Odvzemanje/dodajanje plina naj bo kvecjemu reda 10 do 15 % vse naj pa bolj lepo zvezno, ne pa pomiki rocice od 85 do 100% kakor hitro gre…Z malo vaje na treningu to ne sme predstavljati problema. »Huje« je na tekmah, ko adrenalin narekuje drugace … :wink: Vsekakor cool down na tekmi … vedno pa se zavedajte da je »zvezna in gladka« voznja najhitrejsa, cetudi nimate najhitrejsega modela! Zgled - kdo drug kot Gregor Vida na zadnjih tekmah lanske sezone!

Tretje - ostali modeli in prehitevanje na ravninah.
Marsikdo je spoznal, da voznja direktno za modelom sotekmovalca ni ravno prijetna … konca pa se lahko prej ali slej z dvema stojecima modeloma. Ce ze hocete vozite na ravninah vstric z njim na zunanji strani na neki varnostni razdalji.
Prehitevanje pocasnejsih modelov na ravninah je mozno le, ce se dokaj velike razlike v hitrosti…kar malo se poigrajte koliko blizu pri izhodu iz ovinka morate biti, ce hocete nekoga prehiteti, ki je X m/s pocasnejsi. Na koncu ravnine v vhodu v ovinek pa morate imeti ze vsaj 2 do tri colne prednosti, ce ne bo se bo prehitevanje neslavno koncalo.
Pri priblizno enako hitirh modelih je vsekakor je potrebno biti zelo potrpezljiv in bolje voziti za nekom, dokler ne naredi napake. Verjamite, ta se zgodi vsakomur tudi profesionalcem prej ali slej.

In se majcken trik:

Voznja za nekom v njegovih valovih je marsikdaj tudi koristna. Naj tokrat podam kar zgled iz mojih tekmovalnih izkusenj, da ne bo toliko suhoparnega nakladanja…
Ravenna 1998, 2 dnevna tekma, sobota popoldan, nehalo je pihati, na vrsti pa je bil ECO na prirejeni ovalni progi - M. Mislim, da nas je bilo v moji skupini okoli 5, vendar sva v zadnji minuti in pol ostala samo dva ali pa trije. Voda je izgledala neverjetno lepljiva in se minuta in pol do konca …. RC2000 + Aveox 1406/2Y in hvala bogu Aveox regler s Hybridrive II tehnologijo (sedaj Andrejev setup) v Ozonu Evolution (ta visok)….skratka, vedel sem, da ce bom vozil na ful ne bo slo do konca. Bil sem v vodstvu in sem ravno imel namen prehiteti italijnski (ali svicarksi) model…nope, raje malo gasa nazaj in lepo za njim v njegovih valovih…tipo si je ze mislil, tale pa ne bo sel do konca, ko sem se celo malo bolj zacel oddaljevati….no in tako smo vozili eno minuto…zadnje pol minute pa gas do daske in gremo….tipo ni mogel verjeti od kje ta energija….no in skratka koncal sem b.p. Vsi smo se na koncu preserno smejali, sotekmovalcu pa sem pojasnil moj »trik« in razkazal Aveoxovo »cudo od tehnike«â€¦.
BTW, v nedeljo sem stal na zmag. stopnicki, drugo mesto sta si delila Bojan Burkeljc in Dirk Staudt (ja, do s enk cas!), ki je mlajsemu Bojanu getlemensko odstopil 2. mesto, cetrta pa je bila moja sestra (ja, v all in goes ECO in clanski konkurenci!)… to so lepi spomini.

Pa nasvidenje do jutri….
www.lipo.si
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9302
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

24 ur je naokoli in nic novih postov :sad: :sad: :sad:
tata-smrk
Tekmovalec
Prispevkov: 305
Pridružen: 26 Jun 2001, 01:00
Kraj: Ajdovščina

Odgovor Napisal/-a tata-smrk »

hmm miha ne bodi toliko zalosten

pac je bila kost ki si nam jo ponudil zlo obilna.. :smile: pa se en vzrok je bil da se nisem nc oglasil zuuur (so meli 1 letniki brucovanje :smile: )

stvari ki so bile napisane tu na forumu sem s pridom uposteval pri postavitvi komponent v coln ce bo vse po sreci bo jutri coln RTR


tko da bomo poskusili vse finte ki so bile napisane tu in potem porocam kako je slo

do takrat pa lep pozdrav iz sicer oblacne Ajdovscine

Marko
M&A-racing team (Ajdovščina)
Slika
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9302
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

Ne, ne Marko, ne me razumeti narobe. Sicer sem res malce nesrecen, ker sem pred dnevi poslal spet majhno okroznico vsem osebkom, ki so bolj zagreti colnarji in imajo email naslov…spet gluha usesa, nada, zero, nista, nic odgovorov…popolna nepismenost ali pa sploh nezanimanje za tovrstno komunikacijo. Pa tudi od ostalih ~ 50 osebkov tule ni nic kaj prida (Primorci in se tistih nekaj ostalih aktivnih izvzetih, se razume!).

OK, z zanimanjem pricakujemo krst … mogoce kaksne fotke???

Nazaj na temo - tisto s speljevanjem ostaja odprto…

Sam pa sem se le malenkostno razpisal o eni izmed mojih petnajstih podanih predlogov za debate :wink:
www.lipo.si
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9302
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

OK, »zjalice«, ali se mi se splaca pisati naprej, ali Vam je tole napisano cisto dovolj? Je prevec blebetanja, prevec pikolovsko, kako se Vam zdi?

Res bi rad se kaj napisal, da Vam bo se kaj pomagalo, vendar potrebujem feedback! Dejmo si malce pretegnit prste, no, in vsaj en stavek skupaj spravit! Ali je to tako tezko??
www.lipo.si
tata-smrk
Tekmovalec
Prispevkov: 305
Pridružen: 26 Jun 2001, 01:00
Kraj: Ajdovščina

Odgovor Napisal/-a tata-smrk »

hmm Miha

Je brezveze tko govorit in prebirat teorijo ce pa se s treningi skoraj noben se ni lotil... je pac treba kar je bilo napisano na forumi o nacinih kakao izboljsati voznjo tudi sprobat..potem vidis odzive colna odzive sebe na nacin in potem zasujes Miha in podobne z vprasanji in novimi predlogi :smile:

nc lep pozdrav (je treba it v solo :sad: )

Marko
M&A-racing team (Ajdovščina)
Slika
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9302
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

@ Marko

nekateri ze malce dlje casa vrtijo »hebelne«â€¦mislil sem predvsem na njih. Ti bi npr. zelo lahko vedeli kako se najhitreje pritisne na gas :wink:
Uporabniški avatar
alesb
Profesor
Prispevkov: 1660
Pridružen: 03 Maj 2001, 01:00
Kraj: Nova Gorica

Odgovor Napisal/-a alesb »

S katerim prevajalnikom pa lahko prevedem ta izraz "hebelni"?
tata-smrk
Tekmovalec
Prispevkov: 305
Pridružen: 26 Jun 2001, 01:00
Kraj: Ajdovščina

Odgovor Napisal/-a tata-smrk »

ales ce sem jas pravilno zastopu miha je to rocica hebeln=rocica
Uporabniški avatar
JozeS
Dr. Modelar
Prispevkov: 2130
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Nova Gorica, SI

Odgovor Napisal/-a JozeS »

Zivijo,

veliko o voznji in taktiki lahko izvemo tudi iz pravilnika, ki doloca kaj je dovoljeno in kaj se ne sme. Potem pa coln v vodo in komende v roke in preizkus kaj se izide in kaj ne.

Poglejte v pravilnik marsikaj je napisano, ce prav preberemo.

LP,
JozeS
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9302
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

@ Ales

Ja, hebel je rocica :grin:

@ Joze

Hja, to je res tako, kot bi si vsi predstavljali za zacetek…branje pravilnika narekuje nacin voznje, vendar samo na grobo. V prvi vrsti je napisano, kaj se sme in kaj ne sme. Okoli sme in ne sme pa je ogromno stvari….in povrhu je tisto kar se »ne sme« dostikrat uporabljeno na tekmi, pa sodniki sploh ne ukrepajo. To ne mislim na nase tekme, kjer je to zaenkrat solidno urejeno, ampak predvsem na tuje tekme in EP/SP, kjer se to mnogokrat konca z neuspelo pritozbo na sodnike.

@ Vsi:

ma zdej je pa res ze skrajni cajt, da priznate, da ko startate, »pohodite hebel« oz. potegnete sprozilec pri pistolci kar najhitreje do daske.
www.lipo.si
Uporabniški avatar
tit
Freak
Prispevkov: 658
Pridružen: 04 Jul 2001, 01:00
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a tit »

Ja, razen za mini Ecota. Ceto tam probas, naredi model saltico skoraj na mestu!
Slika
Odgovori

Vrni se na ECO