Mali akrobatek Kolibri alias Čebelca - pomoč pri gradnji
Mali akrobatek Kolibri alias Čebelca - pomoč pri gradnji
Ravno sem se vrnil z dopusta, pa vidim da je prva številka TIMa že v pošti. Vsi graditelji notri dobite načrt za kvazi mini F3A akrobatek Kolibri... žal me je za izdelavo načrta in objavo vsega hudo preganjal čas, zato prvič kiks z imenom (žal je še ves material v zaključek redakcije hudo hitro, tako da ko sem pomislil na Kristovega Kolibrija je bilo že prepozno), druga napaka je pa da testni let ni bil opravljen.
Vsi podatki, predvsem tisti o masi (stehtano), težišču in krmilnih hodih držijo oziroma so dovolj dobri za izhodišče (na podlagi informativnih izračunov), slik se je nabralo precej več kot jih je objavljenih, ko pa uspem zadihati bom v niz dodal slike poteka gradnje, letenja in seveda tudi aktualne podatke po mojemu okusu (torej položaj težišča za nevtralno akro letenje in krmilne hode z expo vrednostmi).
Lep pozdrav, Sašo
Vsi podatki, predvsem tisti o masi (stehtano), težišču in krmilnih hodih držijo oziroma so dovolj dobri za izhodišče (na podlagi informativnih izračunov), slik se je nabralo precej več kot jih je objavljenih, ko pa uspem zadihati bom v niz dodal slike poteka gradnje, letenja in seveda tudi aktualne podatke po mojemu okusu (torej položaj težišča za nevtralno akro letenje in krmilne hode z expo vrednostmi).
Lep pozdrav, Sašo
"It's not how close you get to the ground, but how precise you can fly the airplane..." - Bob Hoover
Revija je že v prosti prodaji in pri naročnikih, akrobatek pa preizkušen - vsekakor sem z modelom zadovoljen, za testni let pa sem izbral ne preveč posrečen prop, model je z novim APCjem 8x4E in fiksnim vpretjem (prej GWS 9x3.8 na prop saverju) čisto nekaj drugega, oziroma točno tak kot sem hotel da je
Težišče na načrtu štima, hodi tudi - s tem da sem si krilca nagiba zmehčal s 35% expota, višino pa z 20% expota. Miha ki je z modelom tudi naredil par krogov je pokomentiral hode, nastavljene po mojem okusu kot zelo divje, oz. sam bi si jih premaknil na višjo D/R stopnjo. Za dobiti občutek o velikosti modela:
Prototip ima vzletno maso 571g, s celicami 3S 950 mAh je mogoč polet tja do šestih minut (vsekakor jih zamenjam z vsaj 1200tkami)... letenje? Zelo nevtralen in odziven, leti dobesedno kot po tirih, lahko bi ga opisal kot mini-Relaxa, če je treba precej hiter (razpotegnjeni liki), uporabljen pogon nima moči na pretek, a vsekakor popolnoma dovolj. Iz vodoravnega leta ima model cca. 50m izredno lepe vertikale, potem pa malo opeša.
Težišče na načrtu štima, hodi tudi - s tem da sem si krilca nagiba zmehčal s 35% expota, višino pa z 20% expota. Miha ki je z modelom tudi naredil par krogov je pokomentiral hode, nastavljene po mojem okusu kot zelo divje, oz. sam bi si jih premaknil na višjo D/R stopnjo. Za dobiti občutek o velikosti modela:
Prototip ima vzletno maso 571g, s celicami 3S 950 mAh je mogoč polet tja do šestih minut (vsekakor jih zamenjam z vsaj 1200tkami)... letenje? Zelo nevtralen in odziven, leti dobesedno kot po tirih, lahko bi ga opisal kot mini-Relaxa, če je treba precej hiter (razpotegnjeni liki), uporabljen pogon nima moči na pretek, a vsekakor popolnoma dovolj. Iz vodoravnega leta ima model cca. 50m izredno lepe vertikale, potem pa malo opeša.
"It's not how close you get to the ground, but how precise you can fly the airplane..." - Bob Hoover
Omeniti je potrebno, da je model izdelan dovolj lahko, za njega pa sem namenil tudi lahek pogon - konkretno Kontronikovega Dancerja. Zaradi tega tudi tako elegantno dolg nos. V primeru uporabe močnejšega (težjega) pogona lahko pričakujemo položaj pogonskih lipotov nekje na krilu.
Za preprost dostop v sam trup model je del trupa, namenjen odpiranju (zatič z zadnje strani) dovolj velik.
Vsekakor se bom potrudil za boljšo sliko modela - trenutno se igram z idejami kako malo razbijem belo-rdečo barvno shemo
Za preprost dostop v sam trup model je del trupa, namenjen odpiranju (zatič z zadnje strani) dovolj velik.
Vsekakor se bom potrudil za boljšo sliko modela - trenutno se igram z idejami kako malo razbijem belo-rdečo barvno shemo
"It's not how close you get to the ground, but how precise you can fly the airplane..." - Bob Hoover
Gradnja repnih površin je trivialna - lepljenje letvic balze 5 mm ustreznih širin z belim lepilom na šablonski deski, brušenje, vstavljanje t.i. CA pantov (samo izdelava rež, krmilne površine oz. CA tečaje lepimo šele po prekrivanju)
To je to - repe lahko prekrijemo in počakamo na ostale dele modela
To je to - repe lahko prekrijemo in počakamo na ostale dele modela
"It's not how close you get to the ground, but how precise you can fly the airplane..." - Bob Hoover
Krilo je malo bolj "tricky", a le zato ker je precej majhne razpetine in ga je zaradi debeline materialov potrebno lepiti s paziljivostjo.
Krilna rebra pripnemo na delovno površino, nanje poveznemo in prilepimo smrekovo letvico 8 x 2
nadaljujemo z zadnjim balzinim trakom
Ko se lepilo posuši in je stvar dovolj trdna, nadaljujemo z zgornjo balzino oplato
Krilu z zgornje strani nalepimo še 6 mm široke balzine trakove po rebrih in "poplankamo" sredino za torzijskim nosom
Krilo obrnemo okrog, odstranimo jezičke ki so nam pomagali, da je krilo med delom ravno, na smrekovo letvico prilepimo balzovo stojino (glej smer letnic), nanjo pa drugo smrekovo letvico.
Ne pozabimo na podloge na zadnjem robu, ki skrbi za pravilno (neobstoječe) zvitje krila. Ponovimo vajo z zgornje strani krila - namestimo oplato torzijskega nosa in zadnji balzin trak
Poravnamo robove, na krilo prilepimo naletno letvico iz 5 mm balze in krilne konice. Sedaj iz krila izrežemo krilca za nagib, utor razširimo na 10 mm, krilo zapremo z balzo 5 mm, enako tudi krilce za nagib
Krilo ima pred končnim brušenjem, ki še kar nekaj odnese maso slabih 90 g
Krilna rebra pripnemo na delovno površino, nanje poveznemo in prilepimo smrekovo letvico 8 x 2
nadaljujemo z zadnjim balzinim trakom
Ko se lepilo posuši in je stvar dovolj trdna, nadaljujemo z zgornjo balzino oplato
Krilu z zgornje strani nalepimo še 6 mm široke balzine trakove po rebrih in "poplankamo" sredino za torzijskim nosom
Krilo obrnemo okrog, odstranimo jezičke ki so nam pomagali, da je krilo med delom ravno, na smrekovo letvico prilepimo balzovo stojino (glej smer letnic), nanjo pa drugo smrekovo letvico.
Ne pozabimo na podloge na zadnjem robu, ki skrbi za pravilno (neobstoječe) zvitje krila. Ponovimo vajo z zgornje strani krila - namestimo oplato torzijskega nosa in zadnji balzin trak
Poravnamo robove, na krilo prilepimo naletno letvico iz 5 mm balze in krilne konice. Sedaj iz krila izrežemo krilca za nagib, utor razširimo na 10 mm, krilo zapremo z balzo 5 mm, enako tudi krilce za nagib
Krilo ima pred končnim brušenjem, ki še kar nekaj odnese maso slabih 90 g
"It's not how close you get to the ground, but how precise you can fly the airplane..." - Bob Hoover
Nadaljujemo s trupom, katerega osnovna konstrukcija je zelo preprosta - nekaj 5 x 5 balzovih letvic in reber iz topolove vezane plošče
Pripravimo stranici trupa in ...
Osnovo trupa zaščitimo z navadnim selotejpom da se ne sprime z okvirjem dela trupa za odpiranje...
Z oplatami zaključimo zadnji del trupa
Zadnji del trupa oz. hrbta med smernim in višinskim stabilizatorjem izdelamo iz polne balze
Krilo na trup enostavno prilepimo - seveda preverimo simetrijo in njegov položaj, spoj trup - krilo se mora popolnoma ujemati
Zdaj dokončamo tudi del, ki služi dostopu v trup
... model kar naenkrat dobi obliko
O prekrivanju, vgradnji RV opreme in ostalih stvari pa jutri
Lahko noč, Sašo
Pripravimo stranici trupa in ...
Osnovo trupa zaščitimo z navadnim selotejpom da se ne sprime z okvirjem dela trupa za odpiranje...
Z oplatami zaključimo zadnji del trupa
Zadnji del trupa oz. hrbta med smernim in višinskim stabilizatorjem izdelamo iz polne balze
Krilo na trup enostavno prilepimo - seveda preverimo simetrijo in njegov položaj, spoj trup - krilo se mora popolnoma ujemati
Zdaj dokončamo tudi del, ki služi dostopu v trup
... model kar naenkrat dobi obliko
O prekrivanju, vgradnji RV opreme in ostalih stvari pa jutri
Lahko noč, Sašo
"It's not how close you get to the ground, but how precise you can fly the airplane..." - Bob Hoover
Zelo lep prikaz gradnje! Tudi kvaliteta izdelave, kolikor je videti iz slik, je na zavidljivem nivoju! Boš pokazal še kaj več kot je mogoče videti v reviji TIM?
Mislim, da za popularnost modela, poskrbijo tudi prikazi gradnje in letenja, modelarjev, ki med prvimi naredijo model. Bomo videli, kdo se bo prvi opogumil.
Piko na i pa kot vedno, dajo dobri video posnetki in pa komentarji zadovoljnih modelarjev.
Upam, da bo tule še kaj slik gradnje in pa seveda slike in morebiti še videoposnetki z letenja.
Mitja
CNC razrez je možno dobiti. V kolikor obstaja načrt v AutoCadu je zrezano še danes, v kolikor pa morem "prerisati" načrt v AutoCadu iz načrta 1:2 v Timu pa zna malo trajati.
Mogoče obstaja AutoCad načrt (.dxf, .dwg? ) od tega modela?
LP!
Jure
Mogoče obstaja AutoCad načrt (.dxf, .dwg? ) od tega modela?
LP!
Jure
CNC Frezanje Aluminija, medenine, lesa, karbona in umetnih materialov + Struženje kovin
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
Slik je še kar precej, seveda forum omogoča veliko tega materiala, v TIMu pa si pač včasih omejen s samim prostorom.
Tehnični podatki modela:
razpetina 980 mm
dolžina (s spinerjem) 980 mm
masa modela okrog 600g (prototip 571g, 3S 950mAh 25C)
krilna obremenitev 35 g/dm2
profil krila 10% NACA62A010 z zelo majhnim vpadnim kotom (laminarni profil z največjo debelino nekje cca. na 40% globine krila, mišljen sicer za malo višja Re števila, a zelo "čist" profil z malo več upora pri višjih hitrostih v primerjavi s kakšno klasično NACA009, kar omogoča konstantno hitrost izvajanja akrobacij, malo upora pa ima pri nizkih hitrostih kar se opazi na lahkotnosti modela in odzivnosti na krmilih)
uporabljeni pogon Kontronik Dancer (HetRc Typhoon Micro5), priporočam elektrifikacijo tam nekje dobrih 200W, krmilnik vrtljajev Kontronik 18A
servomehanizmi 4x Hitec HS55
sprejemmnik Graupner R700
V načrtu dosti stvari ni vrisanih, glede na to da je konstrukcija modela sorazmeroma filigranska se ga ne bo lotil vsak, glede na letenje tudi ne, tisti ki se ga pa bo, bo pa najbrž že znal zmontirati tistih nekaj servomehanizmov. V pomoč mu bodo slike v naslednjih postih
Lep pozdrav, Sašo
Tehnični podatki modela:
razpetina 980 mm
dolžina (s spinerjem) 980 mm
masa modela okrog 600g (prototip 571g, 3S 950mAh 25C)
krilna obremenitev 35 g/dm2
profil krila 10% NACA62A010 z zelo majhnim vpadnim kotom (laminarni profil z največjo debelino nekje cca. na 40% globine krila, mišljen sicer za malo višja Re števila, a zelo "čist" profil z malo več upora pri višjih hitrostih v primerjavi s kakšno klasično NACA009, kar omogoča konstantno hitrost izvajanja akrobacij, malo upora pa ima pri nizkih hitrostih kar se opazi na lahkotnosti modela in odzivnosti na krmilih)
uporabljeni pogon Kontronik Dancer (HetRc Typhoon Micro5), priporočam elektrifikacijo tam nekje dobrih 200W, krmilnik vrtljajev Kontronik 18A
servomehanizmi 4x Hitec HS55
sprejemmnik Graupner R700
V načrtu dosti stvari ni vrisanih, glede na to da je konstrukcija modela sorazmeroma filigranska se ga ne bo lotil vsak, glede na letenje tudi ne, tisti ki se ga pa bo, bo pa najbrž že znal zmontirati tistih nekaj servomehanizmov. V pomoč mu bodo slike v naslednjih postih
Lep pozdrav, Sašo
"It's not how close you get to the ground, but how precise you can fly the airplane..." - Bob Hoover
Interesa je ogromno, pripravil bom PDF datoteke z vsemi za izdelavo modela potrebnimi kosi. CNC razrez trenutno še ni mogoč, žal imam s tem bolj slabe izkušnje. Ena varianta je short-kit (bomo videli kako in kje), druga pa da vsak tistih nekaj delov izreže sam
Lep pozdrav, Sašo
Lep pozdrav, Sašo
"It's not how close you get to the ground, but how precise you can fly the airplane..." - Bob Hoover
Se prikaz montaže nekaterih stvari:
Podvozje je vpeto v sredini trupa, privijačeno v za to namenjeno ploščico, vezano med obe stranici. Gre za 115mm visoko karbonsko podvozje (+ 50 mm ultralahka kolesa na oseh iz stebelnih imbusnih vijakov M3 x 25), kupljeno v HK.
Motor je pritrjen na doma izdelan nosilec iz 3 mm topolove vezane plošče, privijačen na ustrezno rebro iz 1,5 mm vitroplasta. Spoj nosilec - prvo rebro je ojačan s trikotnimi balzovimi letvicami 5 x 5 mm
V ozadju se vidi, kako je izvedeno zatikanje pokrova trupa v sam trup oziroma v rebro, ki je za to namenjeno.
Vgradnja dveh servomehanizmov za smer in višino, pomembno je da so bovdni dovoljkrat pritrjeni v trup in se med zvijanjem ne podajajo / premikajo. Višinsko krmilo je gnano z dvemi bovdni, vsaka polovica po svoje torej
Jeklena žica 0.8mm teče po 2.0 / 0.8 mm plastičnih bovdnih, na vitroplast krmilnih ročicah je žica zavita v L, zavarovana s koščkom termoskrčke in kapljico gostega sekundnega lepila - spoj se mora prosto vreteti!
Krilca za nagib so izvedena elegantneje, a na isti način - z žico 1,5mm...
Sledijo še slike vgradnje servomehanizmov v krilo - zaradi velikosti modela so tam vgrajeni trajno, oziroma je za njihovo odstranitev potrebno rezati folijo za prekrivanje.
Podvozje je vpeto v sredini trupa, privijačeno v za to namenjeno ploščico, vezano med obe stranici. Gre za 115mm visoko karbonsko podvozje (+ 50 mm ultralahka kolesa na oseh iz stebelnih imbusnih vijakov M3 x 25), kupljeno v HK.
Motor je pritrjen na doma izdelan nosilec iz 3 mm topolove vezane plošče, privijačen na ustrezno rebro iz 1,5 mm vitroplasta. Spoj nosilec - prvo rebro je ojačan s trikotnimi balzovimi letvicami 5 x 5 mm
V ozadju se vidi, kako je izvedeno zatikanje pokrova trupa v sam trup oziroma v rebro, ki je za to namenjeno.
Vgradnja dveh servomehanizmov za smer in višino, pomembno je da so bovdni dovoljkrat pritrjeni v trup in se med zvijanjem ne podajajo / premikajo. Višinsko krmilo je gnano z dvemi bovdni, vsaka polovica po svoje torej
Jeklena žica 0.8mm teče po 2.0 / 0.8 mm plastičnih bovdnih, na vitroplast krmilnih ročicah je žica zavita v L, zavarovana s koščkom termoskrčke in kapljico gostega sekundnega lepila - spoj se mora prosto vreteti!
Krilca za nagib so izvedena elegantneje, a na isti način - z žico 1,5mm...
Sledijo še slike vgradnje servomehanizmov v krilo - zaradi velikosti modela so tam vgrajeni trajno, oziroma je za njihovo odstranitev potrebno rezati folijo za prekrivanje.
"It's not how close you get to the ground, but how precise you can fly the airplane..." - Bob Hoover
Servomehanizma za nagib s pomočjo malo vezane plošče enostavno privijačimo v rebro krila pred krilcem za nagib (prozorna cevka je bila ob drugačni montaži servomehanizmov mišljena kot vodilo kablov)
... nato pa ga z zgornje strani zapremo s 3 mm balzo, seveda z utorom za krmilno ročico. Krilo po brušenju enostavno prekrijemo
Za začetek bi bilo to to... kot izhodišče pa še tole - težišče kot je označeno na načrtu štima, hodi krmil pa naj bodo naslednji:
višina + / - 10 mm, 20% expo
smer - kakor gre
krilca nagiba + / - 15 mm, 35% expo.
Veliko zabave z modelom vam želim
Lep dan, Sašo
... nato pa ga z zgornje strani zapremo s 3 mm balzo, seveda z utorom za krmilno ročico. Krilo po brušenju enostavno prekrijemo
Za začetek bi bilo to to... kot izhodišče pa še tole - težišče kot je označeno na načrtu štima, hodi krmil pa naj bodo naslednji:
višina + / - 10 mm, 20% expo
smer - kakor gre
krilca nagiba + / - 15 mm, 35% expo.
Veliko zabave z modelom vam želim
Lep dan, Sašo
"It's not how close you get to the ground, but how precise you can fly the airplane..." - Bob Hoover
- KolarModelar
- Freak
- Prispevkov: 994
- Pridružen: 19 Okt 2007, 15:52
- Kraj: Letuš
Bodvni višine in smeri so od servomehanizmov do krmil zadaj vpeti trikrat, tako da o kakšnih mrtvih hodih tu ni debate
Sicer pa še par "frišnih"...
Na hrbtu se pelje res z minimalnim odklonom višine naprej...
... še zadnja danes
Še štopan čas - izvajanje klasičnega akro programa na 950mAh 3S 25C lipotih si v zraku dobrih 6 minut, potem pa malo opeša, sicer se še pelje do osmih minut, a to ni več to. Pri slikah je potrebno upoštevati uporabo malo boljše, a še vedno trotlzihrce (DSLR je pobožna želja... pa bo - ko bom velik) in razpetino pod meter
Lep pozdrav, Sašo
Sicer pa še par "frišnih"...
Na hrbtu se pelje res z minimalnim odklonom višine naprej...
... še zadnja danes
Še štopan čas - izvajanje klasičnega akro programa na 950mAh 3S 25C lipotih si v zraku dobrih 6 minut, potem pa malo opeša, sicer se še pelje do osmih minut, a to ni več to. Pri slikah je potrebno upoštevati uporabo malo boljše, a še vedno trotlzihrce (DSLR je pobožna želja... pa bo - ko bom velik) in razpetino pod meter
Lep pozdrav, Sašo
"It's not how close you get to the ground, but how precise you can fly the airplane..." - Bob Hoover
Evo, končno sem uspel na pet listov A4 nametati še vse za Čebelco potrebne sestavne dele. Pri tiskanju na domači printer OBVEZNO pogledati nastavitev "Page scaling" in izbrati NONE (Fit To Paper ponavadi stvari malo pomanjša), po tiskanju pa liste enostavno polepiti skupaj z lepilnim trakom, križci v kotih služijo za poravnavo.
Lep pozdrav, Sašo
Lep pozdrav, Sašo
- Priponke
-
- Cebelca deli.pdf
- (34.92 KiB) Prenešeno 731 krat
"It's not how close you get to the ground, but how precise you can fly the airplane..." - Bob Hoover