Špica je poletela
Špica je poletela
Ojla,
spodaj bom prikazal model, ki sem ga sedaj dokončal. Namenjen je za na pobočje.
razpon:2250mm
globina v korenu:220mm
profil: RG15
teža: 1750g
površina 40,5dm2
Trup je iz kalupa in je delo kolega. Teža trupa (surovca) je bila 228g. Narejen je iz steklenih vlaken, ter karbonskih rovingov za ojačitev.
Krila so narejena po metodi gradnje kril stiro-balza, opisani na www.aerodesign.de.
Za sredice sem rezal stirodur, ker nimam vakumirke in sem se bal, da bom beli stiropor z mizarskimi cvingami speštal(se mi je že naredilo).
Oplata je iz 1,5mm balze, premazana z epoksi.
Krila imajo nosilec, ki sega do 1/3 krila. Narejen je iz smrekove letvice 3mm, v katero je vlepljena nožnica, vse skupaj pa je povito z karbonskim rovingom. Za nožnico in bajonet sem se odločil uporabiti pravokotnik, kaer pri trdih pristankih "spusti" krila". Servo v krilu je MG125. Masa krila je 405g, desnega pa 420g.
Zdaj pa k slikam:
spodaj bom prikazal model, ki sem ga sedaj dokončal. Namenjen je za na pobočje.
razpon:2250mm
globina v korenu:220mm
profil: RG15
teža: 1750g
površina 40,5dm2
Trup je iz kalupa in je delo kolega. Teža trupa (surovca) je bila 228g. Narejen je iz steklenih vlaken, ter karbonskih rovingov za ojačitev.
Krila so narejena po metodi gradnje kril stiro-balza, opisani na www.aerodesign.de.
Za sredice sem rezal stirodur, ker nimam vakumirke in sem se bal, da bom beli stiropor z mizarskimi cvingami speštal(se mi je že naredilo).
Oplata je iz 1,5mm balze, premazana z epoksi.
Krila imajo nosilec, ki sega do 1/3 krila. Narejen je iz smrekove letvice 3mm, v katero je vlepljena nožnica, vse skupaj pa je povito z karbonskim rovingom. Za nožnico in bajonet sem se odločil uporabiti pravokotnik, kaer pri trdih pristankih "spusti" krila". Servo v krilu je MG125. Masa krila je 405g, desnega pa 420g.
Zdaj pa k slikam:
- Priponke
-
- spica_1-1.jpg (98.76 KiB) Pogledano 12388 krat
Babooni so ponovno med nami !
Profil krila v korenu. Vidi se kabel za servo, nožnica, iz katere se nadaljuje nosilec za krilo. Čez nosilec je zgoraj in spodaj karbonski UD trak. 30cm 4plasti, 40cm 3plasti, 60cm 2plasti in 1 plast do konca. V koncu profila pa sta tudi dve tkanini 140g(med oplatami). Spredaj ima smrekovo letev 10mm, ki upam da bo nekakšen "WINGSAVER" pri pristankih v grmovju.
- Priponke
-
- krilo_profil.jpg (72.04 KiB) Pogledano 12383 krat
Zadnjič spremenil no_name, dne 12 Jan 2005, 14:58, skupaj popravljeno 1 krat.
Babooni so ponovno med nami !
V trupu imam za smer in višino dva standard servomotorja; enega za drugim. Na 1.servo imam tudi pritrjen sprejemnik. Le ta je pritrjen tako:
-na servo in sprejemnik nalepljen krep trak
-na kreptrak pa je z sekundnim lepilom nalepljen "maček"
-na servo in sprejemnik nalepljen krep trak
-na kreptrak pa je z sekundnim lepilom nalepljen "maček"
- Priponke
-
- sprejemnik_pritrditev_edited.jpg (95.26 KiB) Pogledano 12375 krat
Babooni so ponovno med nami !
Pa še čreva! Pred vsem tem imam pa 4x sanyo 1000mAh pa 230g svinca v nosu. Spredaj je servo za smer, povezava preko bovdna, zadaj za višino, povezava preko palice.
- Priponke
-
- creva.jpg (31.14 KiB) Pogledano 12251 krat
Zadnjič spremenil no_name, dne 13 Jan 2005, 08:34, skupaj popravljeno 2 krat.
Babooni so ponovno med nami !
1. polet, ki ga je bil model deležen se je končal v robidovju. Tu so sledi popravila. "graben" ki je nastal sem zafilal z gosto smolo. Zaradi tega sem se odločil, da sem celo spodnjo stran krila prekril še z 25g steklenko.
- Priponke
-
- krilo_popravilo.jpg (80.41 KiB) Pogledano 12364 krat
Babooni so ponovno med nami !
Ko bodo pa še kake slike iz zraka jih bom prilepil.
Model je bil prejšnji teden na Strmci. Izkazal se je kot dober jadralec, za kaj več je pa prelahek. Od zadnjega poleta, sem mu smiksal še zračne zavore, ter dodal malo V-loma. Prej je bil brez oz je imel negativnega, saj so bila krila ravna na spodnji rob. V-lom sem mu dal zgolj zaradi estetike, saj je v zraku izgledal kot en pohabljen krokar.
To je to.
Mislim, da bo model dobro služil namenu.
Samo še vremena pa vetra pa ŽGAT !!
Model je bil prejšnji teden na Strmci. Izkazal se je kot dober jadralec, za kaj več je pa prelahek. Od zadnjega poleta, sem mu smiksal še zračne zavore, ter dodal malo V-loma. Prej je bil brez oz je imel negativnega, saj so bila krila ravna na spodnji rob. V-lom sem mu dal zgolj zaradi estetike, saj je v zraku izgledal kot en pohabljen krokar.
To je to.
Mislim, da bo model dobro služil namenu.
Samo še vremena pa vetra pa ŽGAT !!
Babooni so ponovno med nami !
še malo luštov, ko smo ravno pri špicah; malo podatkov; razpon 230 cm, profil RG14, globina v korenu 220 mm, teža malo manj kot 1700 g, leti pa kot angel , samo je bila prva špica, ki je imela 2kg pri enakih podatkih, precej bolj huda v hudem vremenu
- Priponke
-
- ta je čisto frišna!
- špica 100.jpg (98.6 KiB) Pogledano 10550 krat
Zadnjič spremenil KamiKaza, dne 16 Jan 2005, 00:11, skupaj popravljeno 1 krat.
Višina je 4mm balza(zato taka debelina, da notr paše medeninasta cevka fi4/fi3), čez pa je z obeh strani položena steklena tkanina 80g. Robovi so zabrušeni na okroglo ter premazani z NITRO lakom, ker ga les globoko vpije.MC GAYVER napisal/-a:A lahko poveš kako je narejeno višinsko krmilo (samo balsa ali.......)
Problem tu je teža, saj je ta z bajoneti vred kar 58g, zaradi tega je treba dat v nos ~110g in suma je 168g.
Če bi višino zlajšal za dobrih 30g bi bil model lahko lažji za 100g, vendar kot se je izkazalo na Strmci je še prelahek, tko da se z lajšanjem višine ne bom ubadal
Babooni so ponovno med nami !
MC GAYVER napisal/-a:A lahko poveš kako je narejeno višinsko krmilo (samo balsa ali.......)
Gradnja je klasična --- stiropor(stirodur- ni potrebe ) , oplata balsa 1mm s tem da v korenu vstaviš med balzo in stiropor še 2cm širok trak tkanine; drugače se lahko zgodi da si boš izpulil bajonete (možno pri špici pri hudih manevrih)
Pa še teža: pri meni malo pod 40 grami, pri pazljivejših graditeljih pa verjetno še nekaj manj
Vlepljanje bajonetov: izdolbeš stiropor, zapolniš z mikrobalonom in vstaviš bajoneta in puši
- Priponke
-
- višina.jpg (37.63 KiB) Pogledano 10520 krat
zgodovina
Boris, bravo
letel smo jo že videli...
kdaj na hom? na prvo letošnjo termiko!!!
Baje ima šipca že kar dolgoletno tradicijo in je verjetno en starejših modelov, pri nas,narejenih doma in predvsem za hrib...jaz sem prvo videl leteti 20 let nazaj...
lp uroš
letel smo jo že videli...
kdaj na hom? na prvo letošnjo termiko!!!
Baje ima šipca že kar dolgoletno tradicijo in je verjetno en starejših modelov, pri nas,narejenih doma in predvsem za hrib...jaz sem prvo videl leteti 20 let nazaj...
lp uroš
jurehb napisal/-a:Tudi meni je všeč tale model!
Nekaj pa bi vprašal! Prvič slišim za tale model špica čeprav pravite da je to že zelo stara zadeva. Kje pa se da dobiti načrt?
LP Jure
prvi modeli so verjetno stari že več kot 30 let ( ena takih je verjetno še vedno leteča)
drugače pa načrtov žal ni; vse je stvar trenutnega navdiha graditelja.
trenutno letijo 4 različne modifikacije --vse zelo dobro
- Priponke
-
- pa še v elementu
- špica stara -Hom.JPG (24.23 KiB) Pogledano 10850 krat
-
- ta trup naj bi bil star vsaj 25 let
- špica stara- Hom.jpg (63.02 KiB) Pogledano 10850 krat