ABC negovanje in vzdrževanje LiPo akumulatorjev
Na 3,6V so se nove celice sesedle po 30% kapacitete pri 10C.Brane napisal/-a:Mislim, da z lipo saverjem nastavljenim na 3,5V nihče nebi prav dolgo letal, vsaj takrat ne, če je paket kolikor toliko obremenjen. Ob rabi lipotov s tako rezervo, se smisel uporabe lipotov povsem zgubi.
Močno obremenjen lipo se sesede na 3,5V ali manj že takoj ko je poln, kaj šele čez kako minuto ali dve.
Jutri stestiram, 10C konstantnih do 3,3V na celico.
Mogoče je 3,5V malo visoko res... 3,3V bo pa skrajna meja.
lp Melly
Tudi na 3,3V se obremenjena celica lahko zelo hitro sesede, vsaj za krajši čas. Nastavljati lipo saver na več kot 3,0V je povsem nepotrebno, realno zadostuje 2,8V saj nadzira vsako celico posebej in se nikakor ne more zgoditi, da bi paketu naredili kaj škode. Nekoliko drugače je z krmilniki z Lipo podporo, ki nimajo nadzora nad vsako celico posebej. Tam je varna nastavitev odvisna od izravnanosti, kvalitete in enakovrednosti celic v paketu in je vedno višja glede na celico, kot pri lipo saverju.Melly napisal/-a:Na 3,6V so se nove celice sesedle po 30% kapacitete pri 10C.Brane napisal/-a:Mislim, da z lipo saverjem nastavljenim na 3,5V nihče nebi prav dolgo letal, vsaj takrat ne, če je paket kolikor toliko obremenjen. Ob rabi lipotov s tako rezervo, se smisel uporabe lipotov povsem zgubi.
Močno obremenjen lipo se sesede na 3,5V ali manj že takoj ko je poln, kaj šele čez kako minuto ali dve.
Jutri stestiram, 10C konstantnih do 3,3V na celico.
Mogoče je 3,5V malo visoko res... 3,3V bo pa skrajna meja.
Seveda pa to govorim za praktično rabo in ne za utekanje, kjer je praznjenje med utekanjem primerno prekiniti bistveno prej, kot je paket prazen.
Kdor pa ne uteka lipotov, pa je pametno, da se drži vsaj naslednjega
V začetku naj leti, kot je omenil jernejk, malo bolj na izi in pa, nikakor naj ne čaka, da mu bo krmilik sporočil, da so baterije prazne, pač pa naj sam neha leteti bistveno prej, preden se to lahko zgodi.
Pa še za zaključek pred kratkim sem na letališču videl modelarja, ki je po letenju z dodajanjem gasa do konca ( na nivoju lipo podpore krmilnika) praznil paket, kot je bilo v navadi početi z NiMh baterijami to je ena od NAJVEČJIH neumnosti, ki jih lahko počnemo pri uporabi lipo baterij.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Mislim, da to nič kaj dobro ne dene niti NiXh/Mh baterijam. Vse izhaja iz urbane legende o spominskem efektu. Realno gledano ima Nixx paket, ki je običajno vsaj 7s ali več zelo zelo velike šanse, da s takim praznenjem eno od celic zabijemo pod 1v ali celo v negativo. Sam sem s tako prakso uspel skrajšati življensko dobo Nixx celic, potem sem to nehal delati, pa se z memory efektom nisem nikoli srečal... OK, ampak to ni več LiPo debataBrane napisal/-a: Pa še za zaključek pred kratkim sem na letališču videl modelarja, ki je po letenju z dodajanjem gasa do konca ( na nivoju lipo podpore krmilnika) praznil paket, kot je bilo v navadi početi z NiMh baterijami to je ena od NAJVEČJIH neumnosti, ki jih lahko počnemo pri uporabi lipo baterij.
Lp
J
Re: ABC negovanje in vzdrževanje LiPo akumulatorjev
Prvo praznjenje naj bo okoli 3C (pri 2000 mAh akujih okoli 6 A) in naj se preneha pri ca 3.3 V/akumulator.
Tole zgoraj me zanima - moj polnilec lahko maksimalno prazno lipote z 1A - in ker sem nedavn kupil lipo 11,1V 2200mAh me zanima kako konkretno naj z tokom 3C izpraznim baterijo po prvem polnjenju - no, saj spodaj pise da lahko uporabim avtomobilske zarnice - sam namrec v kompletu avtomobilskih zarnic je en kup različnih zarnic razlicnih moči - ker nisem stromar pac sprasujem take "traparije"... se recimo, ce ze prikljucim gor zarnico - kako naj vem s kaksnim tokom se prazni baterija, kdaj odklopiti zadevo, itd... Drugi predlagan primer je z upori - podobna strena ki je ne razumem - praznim naj z 3C (v mojem primeru to znese 6,6A), upori se merijo pa v omih - jabolka in hruske... Prosim za konkreten nasvet kako narediti teh prvih 5 ciklov. Ali je morda ideja da baterijo po prvem polnjenju priklopim v svojga piperja in pustim motor teci na pol gasa dokler jo pac regler vn ne vrze? no hvala za pomoc, lp, anzze
Tole zgoraj me zanima - moj polnilec lahko maksimalno prazno lipote z 1A - in ker sem nedavn kupil lipo 11,1V 2200mAh me zanima kako konkretno naj z tokom 3C izpraznim baterijo po prvem polnjenju - no, saj spodaj pise da lahko uporabim avtomobilske zarnice - sam namrec v kompletu avtomobilskih zarnic je en kup različnih zarnic razlicnih moči - ker nisem stromar pac sprasujem take "traparije"... se recimo, ce ze prikljucim gor zarnico - kako naj vem s kaksnim tokom se prazni baterija, kdaj odklopiti zadevo, itd... Drugi predlagan primer je z upori - podobna strena ki je ne razumem - praznim naj z 3C (v mojem primeru to znese 6,6A), upori se merijo pa v omih - jabolka in hruske... Prosim za konkreten nasvet kako narediti teh prvih 5 ciklov. Ali je morda ideja da baterijo po prvem polnjenju priklopim v svojga piperja in pustim motor teci na pol gasa dokler jo pac regler vn ne vrze? no hvala za pomoc, lp, anzze
Nedavno nazaj sem kupil tri paketke 3s1p 800mAh Evolite. Vtekal sem jih tako, da sem jih priključil zaporedno na amper meter, amper meter na regler in seveda regler na motor. Na oddajniku sem dodajal plin po navodilih amper metra... se pravi, ko je AM pokazal željen tok (recimo 2A) sem pustil motor teči recimo 20min. Ko sem jih sprazni do 3.3V na celico, sem jih priključil na polnilnik in polnil...
Postopek sem ponovil...
Postopek sem ponovil...
I was so broke growing up...if I wasn`t a boy...I`d have nothing to play with!
lp Nejc
lp Nejc
truplo - ideja se mi zdi fajn, samo imam se en problem - imam regulator za BK motor iz katerega gredo na motor trije vodniki (zice) - ti si najbrz to pocel z regulatorjem za brezkrtacne motorje iz katerega gresta samo 2 vodnika (plus, minus sklepam) - ali lahko to naredim kakorkoli na mojem tipu reglerja?
Kakšen polnilec pa maš?ajnstajn napisal/-a:Oba paketa sem dal še enkrat na polnjenje in je spravilo not še tisto, kar je manjkalo. Upam, da celicam s tem nisem preveč škodoval. Bom videl še kako bo pri naslednjem polnjenju.
Ker sem tudi jaz naletel na težavo da je polnilec izklopil že pri nekje 12,2V (3s). Problem je bil pa v tem da sem polnil z 0,5C (0,5 X 1300mAh = 650mA) na Graupner ultramat 12 in mi ni štimalo čisto nič, saj je do takrat napolnil nekje 700mA. Seveda sem najprej mislil da jih pač nisem bolj izpraznil. Nato so se mi celice med letom nenormalno hitro izpraznile. Spet sem ponovil postopek in spet je napolnilo na 700Mah pri 12,1V. Zato sem polnjenje ponovil še enkrat in je napolnilo še preostalih 600mA.
Finta pa je v tem, kot je nekdo že omenil, da pri recimo Ultramat 12 in mogoče še katerem drugem polnilniku ne nastavljamo toka s katerim naj bi celice polnili ampak nazivno kapaciteto (pozor na izpis na zaslonu - razlika je med mA in mAh), polnilec pa glede nato pač avtomatsko regulira tok polnjenja.
Mogoče se tudi tebi to dogaja, zato pozorno preberi navodila.
Zdaj pa vedno nastavim nazivno kapaciteto in pustim, da polnilec naredi svoje.
LP
Uf, to je pa že stara zgodba. Ko sem lipote, po utekanju, začel uporabljati v modelu in jih polnil z 1C, je začuda vse spet delalo normalno. Ultramat 12 me od takrat še nikoli ni na kak podoben način razočaral. In ja, čez vsa možna navodila sem šel miljonkrat, da ne govorim o številu ur brskanja po internetu za podobnimi težavami.
Točno tako, lipo-AM-regler-moped. Mislim, da je preprosta rešitev, če le imaš AM.Perx napisal/-a:Tako kot je uporabnik truplo napisal, če sem prav razumel, je ampermeter vezal med baterijo in regulator. Tam moraš tudi ti imeti dve žici
Peter
I was so broke growing up...if I wasn`t a boy...I`d have nothing to play with!
lp Nejc
lp Nejc
Ja.ajnstajn napisal/-a:Uf, to je pa že stara zgodba. Ko sem lipote, po utekanju, začel uporabljati v modelu in jih polnil z 1C, je začuda vse spet delalo normalno. Ultramat 12 me od takrat še nikoli ni na kak podoben način razočaral. In ja, čez vsa možna navodila sem šel miljonkrat, da ne govorim o številu ur brskanja po internetu za podobnimi težavami.
Se mi pa zdi pomembno to omenit v tej temi, da še kdo drug nebi odkrival tople vode po nepotrebnem.
- UROŠ MURKOVIČ
- Dr. Modelar
- Prispevkov: 2428
- Pridružen: 25 Dec 2005, 12:29
- Kraj: Lj-Črnuče MKV-Vrhnika
Pozdrav
Pred kratkim sem kupil 2S 2170mAh LiPo baterijo. Imam tudi nov polnilec in sicer ultramat 16. Pred prvo uporabo jih nameravam sciklat po priporočilih s prve strani, zatakne pa se pri praznjenju. 3C bi naj za mojo baterijo predstavljalo nekje 6,5A , vendar ima polnilec zgornjo mejo 5A pri praznjenju. Kaj storiti?
lp
Pred kratkim sem kupil 2S 2170mAh LiPo baterijo. Imam tudi nov polnilec in sicer ultramat 16. Pred prvo uporabo jih nameravam sciklat po priporočilih s prve strani, zatakne pa se pri praznjenju. 3C bi naj za mojo baterijo predstavljalo nekje 6,5A , vendar ima polnilec zgornjo mejo 5A pri praznjenju. Kaj storiti?
lp
- Električar
- Tekmovalec
- Prispevkov: 310
- Pridružen: 13 Sep 2006, 16:16
- Kraj: Novo mesto
Nevem, če je možno, zagotovo pa ni smiselno. Pred dnevi sem obudil baterijo, ki je prišla nova iz HK z voltažami celic 1.15V in 0.6V.
Na silo sem jo napolnil lepo do 8.2V, kolikor je pa šlo... Potem pa sem poizkusil narediti kratek stik, da bi bilo vsaj kej za videt od nje, če že za uporabo nebi bila. No, še preden sem zares staknil + ter - sem ponesreči naredil stik samo za trenutek. In v tistem trenutku se je spraznila iz 8.4V na 0.12V.
Verjetno bi podobno nizko padla zelo zelo hitro tudi pod majhno obremenitvijo.
Poleg tega pa še ni ravno najbolj varno se igrat s tem.
Peter
Na silo sem jo napolnil lepo do 8.2V, kolikor je pa šlo... Potem pa sem poizkusil narediti kratek stik, da bi bilo vsaj kej za videt od nje, če že za uporabo nebi bila. No, še preden sem zares staknil + ter - sem ponesreči naredil stik samo za trenutek. In v tistem trenutku se je spraznila iz 8.4V na 0.12V.
Verjetno bi podobno nizko padla zelo zelo hitro tudi pod majhno obremenitvijo.
Poleg tega pa še ni ravno najbolj varno se igrat s tem.
Peter
Foam is just german for fun!
Jaz imam Loong Max 2250 2S baterijo staro par mesecev in sem z njo naredil ena dva cikla. Nato sem jo shranil na 3.8V in po dveh mesecih skušal napolniti, pa mi je polnilec javil napako. Ko sem izmeril napetost celic je ena bila normalna druga pa 0V.
Ker je z polnilcem nisem mogel obuditi sem vzel kar napajalnik, ga tokovno omejil na 2A in ji počasi dajal budilne šoke. Po enih 15 min je prišla k sebi. Sem že skoraj obupal
Nato sem jo preko servisnih priključkov 3x praznil in polnil z 1A. Vendar je šlo noter vedno samo 1000 mAh.
Ali mislite, da so se mogoče zmotili in dali skupaj dve celici različnih kapacitet (verjetno ni možno, saj bi bila razlika v velikosti) ali pa je celica že v osnovi defektna?
Ker je z polnilcem nisem mogel obuditi sem vzel kar napajalnik, ga tokovno omejil na 2A in ji počasi dajal budilne šoke. Po enih 15 min je prišla k sebi. Sem že skoraj obupal
Nato sem jo preko servisnih priključkov 3x praznil in polnil z 1A. Vendar je šlo noter vedno samo 1000 mAh.
Ali mislite, da so se mogoče zmotili in dali skupaj dve celici različnih kapacitet (verjetno ni možno, saj bi bila razlika v velikosti) ali pa je celica že v osnovi defektna?
Fear of a Flat Planet.
-slopescream-
-slopescream-
Imam kokame 450mah(2C) 2s 30c. Imam sledečo težavo: Motor je e-max 2805,regler Tower pro(30A Lipo zaščita nastavljena na 2,8V po celici !).Celice naj bi zdržale 14A toka,meni motor na 8*4 prop vleče cca 10A.Težava je v tem da mi po približno tridesetih(30) sekundah motor deluje le še na tretino(Obrati hitro padajo,kar mi pri depronarju ni preveč všeč) .Je možno da se celice sesedajo?Mogoče kdo ve v čem bi lahko bil problem?
Se opravičujem ker sem vprašal v tej temi.......
Vsakršne pomoči bom zelo vesel.
Se opravičujem ker sem vprašal v tej temi.......
Vsakršne pomoči bom zelo vesel.
Teorija pravi da se morajo ohladiti, jaz se pa tega ne držim, namensko, ker hočem preizkusiti, če to celicam v resnici tako škoduje kot pravijo.tomazcc napisal/-a:Tudi mene tole zanima, pa nisem našel odgovora.aviator123 napisal/-a:Ali je potrebno, da se lipoti ohladijo predem jih dam polnit?
Med polnenjem se sploh nic ne segrejejo. Ko jih vzamem iz letala, so pa tople, ne vroce.
Polnilec sigma pro peak. Polni avtomatsko na 1C.
Moji preizkusi kažejo, da lipote lahko daš polnit takoj po uporabi, saj imam že 5 paketov, ki dobro služijo že preko 200 ciklov, kar pri modelarjih vidijo le redke visoko obremenjene celice.
Prepričan sem, da velika večina modelarjev (prav gotovo več kot 90% ) lipote uniči zaradi prenizkega izpraznjenja, vsi ostali vzroki poberejo manj kot 10% zato ni treba imeti prav nobene slabe vesti, če se ti mudi in daš lipote polnit takoj po letenju, tako, ali tako bodo po končanem polnjenju že hladne.
Je pa zelo malo modelarjev, ki svoje celice, zdrave in zmogljive, prižene do dvestotga cikla ali čez, če se spomnim časov NiMh, ni bil niti en moj visoko obremenjen paket uporaben in čil do stotega cikla.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???