Težišče pri Telstar 400
Moderator: alien2108
- BostjanPerdan
- Tekmovalec
- Prispevkov: 412
- Pridružen: 12 Feb 2003, 01:00
- Kraj: Golnik, EU
Težišče pri Telstar 400
Pozdravljeni!
Pravkar sem opravil testni let modela Telstar 400, ki je bil vse prej od pričakovanega. Model je z delujočim motorjem močno silil navzgor, kar sem sprva pripisal napačnemu zamiku motorja. Po izklopu motorja pa je model pumpal in se parkrat celo zvrnil na krilo. Pomagal ni niti povsem odklonjen trimer, tako da sem ga v drsni let spravil šele z relativno velikom odklonom višine navzdol.
Po končanem testnem letu sem prišel do zaključka, da se razlog verjetno skriva v nepravilnem položaju težišča. Slednje je na načrtu označeno na 60 mm globine krila, kar se mi je že od vsega začetka zdelo malce preveč nazaj, a sem se zanašal na to, da je podatek točen. Kasnejši preračun pa je pokazal da se tedaj težišče nahaja na 38% globine krila ...
Zanima me, če je imel kdo podobne izkušnje z modelom Telstar 400 ter kje se nahaja težišče pri vaših modelih?
Pravkar sem opravil testni let modela Telstar 400, ki je bil vse prej od pričakovanega. Model je z delujočim motorjem močno silil navzgor, kar sem sprva pripisal napačnemu zamiku motorja. Po izklopu motorja pa je model pumpal in se parkrat celo zvrnil na krilo. Pomagal ni niti povsem odklonjen trimer, tako da sem ga v drsni let spravil šele z relativno velikom odklonom višine navzdol.
Po končanem testnem letu sem prišel do zaključka, da se razlog verjetno skriva v nepravilnem položaju težišča. Slednje je na načrtu označeno na 60 mm globine krila, kar se mi je že od vsega začetka zdelo malce preveč nazaj, a sem se zanašal na to, da je podatek točen. Kasnejši preračun pa je pokazal da se tedaj težišče nahaja na 38% globine krila ...
Zanima me, če je imel kdo podobne izkušnje z modelom Telstar 400 ter kje se nahaja težišče pri vaših modelih?
Lep pozdrav,
Boštjan Perdan
AK Kranj
Boštjan Perdan
AK Kranj
- BostjanPerdan
- Tekmovalec
- Prispevkov: 412
- Pridružen: 12 Feb 2003, 01:00
- Kraj: Golnik, EU
Živjo!
Vombat: Prvi vzrok bi vsekakor iskal v položaju težišča, sem pa tudi že posumil, da je morda potrebno podlaganje krila, torej spreminjanje nastavnega kota višinskega repa.
Pingi: Na načrtu označeni položaj 60 mm se nahaja 5 mm za glavnim nosilcem krila (ojačitvijo), kar je že samo po sebi sumljivo.
Hvala!
Vombat: Prvi vzrok bi vsekakor iskal v položaju težišča, sem pa tudi že posumil, da je morda potrebno podlaganje krila, torej spreminjanje nastavnega kota višinskega repa.
Pingi: Na načrtu označeni položaj 60 mm se nahaja 5 mm za glavnim nosilcem krila (ojačitvijo), kar je že samo po sebi sumljivo.
Hvala!
Lep pozdrav,
Boštjan Perdan
AK Kranj
Boštjan Perdan
AK Kranj
Ne dvomi v načrt in stokrat preizkušen tip modela! Ni vljudno do konstruktorja modela!
Največkrat je težišče letala ravno tam kjer se nahaja glavni nosilec krila. To je približno na 25 - 30% srednje tetive krila.
Če si ti moral prestaviti težišče blazno naprej, da ti je letalo letelo, ali pa tiščati krmilno ročko zelo naprej, potem pomeni, da si zagotovo nekaj zaj… pri medsebojnem razmerju kotov krila in višinskega repa.
Preveri model glede na načrt in našel boš napako. Zagotovo je napaka »geometrijske narave«.
Mitja
Največkrat je težišče letala ravno tam kjer se nahaja glavni nosilec krila. To je približno na 25 - 30% srednje tetive krila.
Če si ti moral prestaviti težišče blazno naprej, da ti je letalo letelo, ali pa tiščati krmilno ročko zelo naprej, potem pomeni, da si zagotovo nekaj zaj… pri medsebojnem razmerju kotov krila in višinskega repa.
Preveri model glede na načrt in našel boš napako. Zagotovo je napaka »geometrijske narave«.
Mitja
Tel star po mojem ni sploh občutljiv na težišče sam se z težiščem veliko igram ker dajem različne akuje na različne konce in ni nikoli kake posebnosti
v zelo vetrovnem je dobro težišče imeti malo naprej drugače pa 15mm gor ali dol vseeno.
na kot motorja je kar občutljiv na konstruktorski kot pa zelo
v zelo vetrovnem je dobro težišče imeti malo naprej drugače pa 15mm gor ali dol vseeno.
na kot motorja je kar občutljiv na konstruktorski kot pa zelo
- BostjanPerdan
- Tekmovalec
- Prispevkov: 412
- Pridružen: 12 Feb 2003, 01:00
- Kraj: Golnik, EU
Pa vendarle je na načrtu označeno drugače ...Ultralajt napisal/-a:Ne dvomi v načrt in stokrat preizkušen tip modela! Ni vljudno do konstruktorja modela!
Največkrat je težišče letala ravno tam kjer se nahaja glavni nosilec krila. To je približno na 25 - 30% srednje tetive krila.
Mitja
Lep pozdrav,
Boštjan Perdan
AK Kranj
Boštjan Perdan
AK Kranj
Na načrtu je sigurno faljeno težišče. Je pa res kar je že McGayver povedal da telstar ni preveč občutljiv na težišče, saj sem v mojega dajal dvojne različne celice kar tako od oka nekam pa težišča sploh nisem preveril, pa je vedno dobro letel (dokler nisem iz pikiranja prehitro zategnil višine, pa je bil posajen nov model).
Boštjan,
Moj Telstar ima glavno krilo zadaj podloženo za 3 mm. Le v tem primeru je višinsko krmilo poravnano s stabilizatorjem.
Kot motorja sem večkrat spreminjal in sedaj ga imam pod kotom cca 4 stopinje navzdol. Kljub temu ob prižganem motorju še vedno vleče navzgor. Problem sem rešil z mixom na oddajniku: ob polnem plinu je višinsko krmilo za -9% zategnjeno navzdol.
Videl sem že več Telstarjev in izgleda imajo vsi več ali manj podobne probleme kot jih ima moj.
LP
A
Moj Telstar ima glavno krilo zadaj podloženo za 3 mm. Le v tem primeru je višinsko krmilo poravnano s stabilizatorjem.
Kot motorja sem večkrat spreminjal in sedaj ga imam pod kotom cca 4 stopinje navzdol. Kljub temu ob prižganem motorju še vedno vleče navzgor. Problem sem rešil z mixom na oddajniku: ob polnem plinu je višinsko krmilo za -9% zategnjeno navzdol.
Videl sem že več Telstarjev in izgleda imajo vsi več ali manj podobne probleme kot jih ima moj.
LP
A
samo če ni narjen tako kot bi moral bitPingi napisal/-a:Pa sej je normalno da jadralno letalo ob polnem plinu sili navzgor al ne !?!
V elektro jadralca si želimo dat majhno baterijo ki bi cel dan držala in za to smo pripravljeni veliko "maredit" nismo pa pripravljeni porihtat modela da ne bi stran metali energije kar tiščanje višine naprej pri uporabi gasa nesporno je
modele tipa Tel star je potrebno namenit 1 (en) popoldan in ga popedenamo v nulo
[quote="MC GAYVER.........
V elektro jadralca si želimo dat majhno baterijo ki bi cel dan držala in za to smo pripravljeni veliko "maredit" nismo pa pripravljeni porihtat modela da ne bi stran metali energije kar tiščanje višine naprej pri uporabi gasa nesporno je
modele tipa Tel star je potrebno namenit 1 (en) popoldan in ga popedenamo v nulo [/quote]
Mac, imaš prav. Model leti bolje, če je popedenan v nulo. Žal je za kaj takega ponavadi premalo nameniti samo 1 (en) popoldan. Ponavadi je treba večkrat na pisto in testirati, vmes pa postopno dodajati spremembe.
Kot motroja, ki bi odpravil tiščanje višine navzdol, sem povečeval dvakrat. potem pa sem odnehal, ker bi mi zadnji del motorja pričel tiščati v trup, in bi moral trup dodatno predelovati. Hibo sem kompenziral z mixom na oddajniku, kar se mi ne zdi prav velik greh, ker je bila potrebna korekcija majhna in na oko komaj vidna. Pri tem je treba reči, da je odvečno trošenje energije tudi, če motor zaradi prevelikega kota vleče v stran in ne v smeri letenja.
Telstar ima krilo, ki se mu ob povečevanju hitrosti zelo povečuje vzgon. To je lastnost, ki jo konstruktorji namenoma vgrajujejo v začetniške modele, saj s tem postane model stabilen po prečni osi: če je hitrost premajhna, model samodejno pada in si s tem povečuje hitrost - in obratno: če hitrost naraste, model vleče navzgor in s tem se hitrost samodejno zmanjšuje. To je dobro, ampak ne zmeraj: en primer smo že omenili - ob delujočem motorju. Drug primer pa je, če nas močna termika posrka navzgor in je treba na silo dol.
Če bi hoteli imeti Telstarja, ki ga ne bi nikoli nikamor vleklo, bi bilo treba spremniti profil krila. Ampak potem to ne bi bil več začetniški model.
LP
A
V elektro jadralca si želimo dat majhno baterijo ki bi cel dan držala in za to smo pripravljeni veliko "maredit" nismo pa pripravljeni porihtat modela da ne bi stran metali energije kar tiščanje višine naprej pri uporabi gasa nesporno je
modele tipa Tel star je potrebno namenit 1 (en) popoldan in ga popedenamo v nulo [/quote]
Mac, imaš prav. Model leti bolje, če je popedenan v nulo. Žal je za kaj takega ponavadi premalo nameniti samo 1 (en) popoldan. Ponavadi je treba večkrat na pisto in testirati, vmes pa postopno dodajati spremembe.
Kot motroja, ki bi odpravil tiščanje višine navzdol, sem povečeval dvakrat. potem pa sem odnehal, ker bi mi zadnji del motorja pričel tiščati v trup, in bi moral trup dodatno predelovati. Hibo sem kompenziral z mixom na oddajniku, kar se mi ne zdi prav velik greh, ker je bila potrebna korekcija majhna in na oko komaj vidna. Pri tem je treba reči, da je odvečno trošenje energije tudi, če motor zaradi prevelikega kota vleče v stran in ne v smeri letenja.
Telstar ima krilo, ki se mu ob povečevanju hitrosti zelo povečuje vzgon. To je lastnost, ki jo konstruktorji namenoma vgrajujejo v začetniške modele, saj s tem postane model stabilen po prečni osi: če je hitrost premajhna, model samodejno pada in si s tem povečuje hitrost - in obratno: če hitrost naraste, model vleče navzgor in s tem se hitrost samodejno zmanjšuje. To je dobro, ampak ne zmeraj: en primer smo že omenili - ob delujočem motorju. Drug primer pa je, če nas močna termika posrka navzgor in je treba na silo dol.
Če bi hoteli imeti Telstarja, ki ga ne bi nikoli nikamor vleklo, bi bilo treba spremniti profil krila. Ampak potem to ne bi bil več začetniški model.
LP
A
- BostjanPerdan
- Tekmovalec
- Prispevkov: 412
- Pridružen: 12 Feb 2003, 01:00
- Kraj: Golnik, EU
Fantje,
hvala za vaše odgovore ... težišče sem na modelu premaknil za 10 mm naprej od označene lege (na 50 mm globine krila). Ker pa s tem še vedno nisem povsem rešil problema, sem krilo na zadnjem robu podložil za 3 mm. Sedaj se model obnaša precej drugače, čeprav se mi zdi, da je še vedno na meji in zahteva pazljivo rokco (sploh pri prehodu v drsni let), sicer začne pumpati. Pri vklopljenjem motorju sili precej močno navzgor, a naklona motorja ne nameravam spreminjati, saj bi preveč trpel izgled modela. Mi je pa žal, da sem pozabil to upoštevati pri izdelavi modela, saj mi je bil problem že prej znan.
Mi je že pri prvih testnih letih uspelo malce pojadrati, čeprav sem antitalent za iskanje termike ... najbolje pri vsem tem pa je, da se je to zgodilo kar nad domačo hišo!
PS. To sporočilo sem napisal predvsem z namenom, da ne bi preveč očrnil modela in s tem koga odvrnil od nakupa. Model je mene nadušil ... je pa res, da ni brez napak. Ni prvi in zagotovo tudi ne zadnji ... tudi pri Robbejevem Charterju (moj prvi model) je bila ustaljena praksa, da je treba zadnji rob krila podložiti kar za 1 cm.
hvala za vaše odgovore ... težišče sem na modelu premaknil za 10 mm naprej od označene lege (na 50 mm globine krila). Ker pa s tem še vedno nisem povsem rešil problema, sem krilo na zadnjem robu podložil za 3 mm. Sedaj se model obnaša precej drugače, čeprav se mi zdi, da je še vedno na meji in zahteva pazljivo rokco (sploh pri prehodu v drsni let), sicer začne pumpati. Pri vklopljenjem motorju sili precej močno navzgor, a naklona motorja ne nameravam spreminjati, saj bi preveč trpel izgled modela. Mi je pa žal, da sem pozabil to upoštevati pri izdelavi modela, saj mi je bil problem že prej znan.
Mi je že pri prvih testnih letih uspelo malce pojadrati, čeprav sem antitalent za iskanje termike ... najbolje pri vsem tem pa je, da se je to zgodilo kar nad domačo hišo!
PS. To sporočilo sem napisal predvsem z namenom, da ne bi preveč očrnil modela in s tem koga odvrnil od nakupa. Model je mene nadušil ... je pa res, da ni brez napak. Ni prvi in zagotovo tudi ne zadnji ... tudi pri Robbejevem Charterju (moj prvi model) je bila ustaljena praksa, da je treba zadnji rob krila podložiti kar za 1 cm.
Lep pozdrav,
Boštjan Perdan
AK Kranj
Boštjan Perdan
AK Kranj