Utekanje
Moderator: Mipo
- Sebastijan Kravos
- Razpravljalec
- Prispevkov: 95
- Pridružen: 26 Dec 2007, 15:33
- Kraj: Dobravlje
Utekanje
Kupil sem nov motor ASP .25 ( 4,07ccm ) Glow, v navodilih nikjer ne piše priporočeno gorivo za utekanje. Saj vem da je priporočljivo dati 20% ricinusa vendar jast imam gorivo kupljeno pred kratkim s 15% ricinusa ali lahko utekam kar s tem gorivom, kaj mi svetujete.
- Sebastijan Kravos
- Razpravljalec
- Prispevkov: 95
- Pridružen: 26 Dec 2007, 15:33
- Kraj: Dobravlje
odgovor
gorivo je Promix power Metanol 75%, Nitrometan 10%, Ricinus 15% gorivo je bilo kupljeno kot mešanica.
Jaz nebi priporočal 10% nitrota za vtekanje motorja- še posebej ne, razen morda izjemoma kakšnega OSa. Max 5% nitrota in 20+% olja - pojdi in kupi 1 liter takšnega goriva ter pravilno uteči motor... utečen motor ti bo kasneje prihranil precej sivih las
Ko naredim letalo, začnem leteti. Potem letim in razbijem letalo. Po tem sistemu pač nikoli ne pridem do tekem
Tukaj imaš pa napotke za vtekanje
http://www2.arnes.si/~sspnmako/tips.htm#2.%20odst
http://www2.arnes.si/~sspnmako/tips.htm#2.%20odst
S takim gorivom jaz letim OSa Erm ja trik olja pri ulavfavanju je, da izredno hladi motor ter bolj "gladko" spravi ven kakšne opilke, ki so ostali tam od izdelave ter tako manj poškoduje steno bata, resonance itd. Glede na to, da ima motor ASP, sploh ne vem če bo dolgo deloval na stalno mešanico 10% nitrometana saj se bojim, da bo obraba prevelika, ampak zagotovo bodo pospeški zakonfilius napisal/-a:Sam sem motorje ulavfaval z navadnim gorivom: 15% ricinus,5%nitrometan, 80%metanol. Pa vsi delujejo kakor je treba. Na tleh sm porabil caa. 0,5 l, ko sm motor lahko naštelal kakor je treba sm šel letet.
Torej več ricinusa (ali bolje sintetike) ni nič narobe pri vtekavanju motorja in tudi kdaj pa kdaj lahko že dolgo letenemu motorju privoščimo tank ali dva malce bolj mastnega goriva zato, da ponovno "podmažemo" vse dele ne da bi motor razstavili... Torej tisti en liter 20+% sintetike (olja, ricinusa) bo vedno prišel prav. (Drugače pa je cajhen napisal, da se motorje vteka z 25% olja in 75% metanola - brez nitrota, kar je pomoje še najboljše za motor, saj je nitro ravno tako kot bi človek takoj brez ogrevanja začel na polno šprintati na 600m: posledice na sklepe, mišice so znane )
Ko naredim letalo, začnem leteti. Potem letim in razbijem letalo. Po tem sistemu pač nikoli ne pridem do tekem
Zakaj ne?:oBor00 napisal/-a:Pa sej motorja ne ulaufavaš pod polnimi obrati. Zato je tvoja primerjava slaba
Sam vtekam ABC motorje tako, da jih čim hitreje segrejem na delovno temperaturo (za marsikoga na previsokih vrtljajih). Pustim jih teči le kratek čas (prvič manj kot minuto), potem počakam, da se nekoliko ohladijo in zadevo ponovim za kakšno minuto dalj. Tako to ponavljam dokler niso visoki obrati "gladki" in enakomerni.
Seveda imamo vsak svoj recept za vtekanje, glede na zahteve, ki jih do motorjev imamo.
Mipo
Nekje sem to že zapisal, pa ponavljam:
Cilj utekanja motorja je njegova obraba na delih, kjer nastaja največji tlak na stiku dveh površin, ki drsita ena po drugi. Na obdelovalnem stroju se ne da doseči ustrezne geometrije, ker se motor pri delovanju segreje in s tem spremeni svojo obliko.
Zato je najboljše utekanje pri delovni emperaturi motorja. Z uporabo goriv, ki vsebujejo dodatke proti obrabi (npr: Cool Power) preprečujemo obrabo in zato traja utekanje več časa in je slabše izpeljano. Mazalne sposobnosti ricinusa so ravno prave za postopek utekanja. Resnica pa je, da z drugačnim gorivom dobimo tudi drugačne temperaturne razmere v motorju in zato utekanje spet ni optimalno. Vendat tokrat govorimo že o finesah utekanja.
Torej: če motor utekamo pri prenizki temperaturi, dosežemo njegovo prehitro in prekomerno obrabo. Zato "gre" ABC motor mrzel le težko skozi gornjo mrtvo točko, vroč pa z lahkoto. Pri utekanju "na hladno" se srajca in bat v gornjem delu prekomerno obrabita in tesnenje je slabše s tem pa tudi kompresija ter posledično moč motorja. Srajca ima večji razteznostni faktor kot bat. Za prav veliko debate in teoretiziranja tukaj ni več prostora.
Mipo
Cilj utekanja motorja je njegova obraba na delih, kjer nastaja največji tlak na stiku dveh površin, ki drsita ena po drugi. Na obdelovalnem stroju se ne da doseči ustrezne geometrije, ker se motor pri delovanju segreje in s tem spremeni svojo obliko.
Zato je najboljše utekanje pri delovni emperaturi motorja. Z uporabo goriv, ki vsebujejo dodatke proti obrabi (npr: Cool Power) preprečujemo obrabo in zato traja utekanje več časa in je slabše izpeljano. Mazalne sposobnosti ricinusa so ravno prave za postopek utekanja. Resnica pa je, da z drugačnim gorivom dobimo tudi drugačne temperaturne razmere v motorju in zato utekanje spet ni optimalno. Vendat tokrat govorimo že o finesah utekanja.
Torej: če motor utekamo pri prenizki temperaturi, dosežemo njegovo prehitro in prekomerno obrabo. Zato "gre" ABC motor mrzel le težko skozi gornjo mrtvo točko, vroč pa z lahkoto. Pri utekanju "na hladno" se srajca in bat v gornjem delu prekomerno obrabita in tesnenje je slabše s tem pa tudi kompresija ter posledično moč motorja. Srajca ima večji razteznostni faktor kot bat. Za prav veliko debate in teoretiziranja tukaj ni več prostora.
Mipo
Zanimivo. Sicer se sliši logično.
Tuki se mi pojavita dve vprašanji.
1. Kako je potem ko je motor že vtečen? Ali malo počakat da se segreje ali pri mrzlem prec gas? (tuki je spet raztezanje in krčenej materjalov z temperaturo)
2. Zakaj potem sploh utekanje motorja, če ga utekaš pri visokih obratih. Potem pa greš kr direkt letet z recimo 1/2 do 3/4 gasa pa je. Ali je potrebno samo zaradi nastavlanja motorja ?
Tuki se mi pojavita dve vprašanji.
1. Kako je potem ko je motor že vtečen? Ali malo počakat da se segreje ali pri mrzlem prec gas? (tuki je spet raztezanje in krčenej materjalov z temperaturo)
2. Zakaj potem sploh utekanje motorja, če ga utekaš pri visokih obratih. Potem pa greš kr direkt letet z recimo 1/2 do 3/4 gasa pa je. Ali je potrebno samo zaradi nastavlanja motorja ?
Ad.1Bor00 napisal/-a:Zanimivo. Sicer se sliši logično.
Tuki se mi pojavita dve vprašanji.
1. Kako je potem ko je motor že vtečen? Ali malo počakat da se segreje ali pri mrzlem prec gas? (tuki je spet raztezanje in krčenej materjalov z temperaturo)
2. Zakaj potem sploh utekanje motorja, če ga utekaš pri visokih obratih. Potem pa greš kr direkt letet z recimo 1/2 do 3/4 gasa pa je. Ali je potrebno samo zaradi nastavlanja motorja ?
Nastavitve motorja (uplinjača) so nastavljene za segret motor. Zato je uporaba hladnega že z vidika varnosti nesmotrna.
Motor visoke obremenitve lažje prenese takrat, ko je na delovni temperaturi. Te pa ne smemo doseči s preobremenitvami!
Ad.2
V štirih prispevkih višje (prejšnja stran) sem zapisal, kako utekam sam. Prvi zagoni motorja trajajo manj kot minuto. Poleti z modelom v večini primerov ( ) nekoliko dalj.
Mipo
- Sebastijan Kravos
- Razpravljalec
- Prispevkov: 95
- Pridružen: 26 Dec 2007, 15:33
- Kraj: Dobravlje
odgovor
Motor sem utekel s tem gorivom, ki sem ga opisal in motor deluje popolnoma odlično.