Kako ravnati z Lipo akumulatorji pri nižjih temperaturah?
Kako ravnati z Lipo akumulatorji pri nižjih temperaturah?
Veliko smo napisali kako temperaturno so občutljivi Lipo akumulatorji. Optimalna začetna temperatura je nekje 30-35°C.
Danes mi je dokončno prekipelo (kdor gleda tuje forume, mu tole ne bo tuje) in sem naredil Lipo ogrevalnik v najosnovnejši izvedbi - žarnica + ventilator. Ob priklopu 12 V se vklopi ventilator, ki piha na žarnico, le to pa poljubno vklopim s stikalom. Nameščen je termometer zraven pa imam vedno tudi IR termometer.
10 minutno gretje Kokam 2500 3S paketa - iz 21°C ----> 30°C.
Pri 20 minutnem delovanju pri 17°C okolici doseže notranjost okoli 38°C.
Notri je dovolj prostora tudi za največje pakete...
Baza škatle je iz stare škatle za 12V akumulatorje.
Pokažite še svoje (bolj izpopolnjene?) Lipo ogrevalnike
Danes mi je dokončno prekipelo (kdor gleda tuje forume, mu tole ne bo tuje) in sem naredil Lipo ogrevalnik v najosnovnejši izvedbi - žarnica + ventilator. Ob priklopu 12 V se vklopi ventilator, ki piha na žarnico, le to pa poljubno vklopim s stikalom. Nameščen je termometer zraven pa imam vedno tudi IR termometer.
10 minutno gretje Kokam 2500 3S paketa - iz 21°C ----> 30°C.
Pri 20 minutnem delovanju pri 17°C okolici doseže notranjost okoli 38°C.
Notri je dovolj prostora tudi za največje pakete...
Baza škatle je iz stare škatle za 12V akumulatorje.
Pokažite še svoje (bolj izpopolnjene?) Lipo ogrevalnike
Zadnjič spremenil mihah, dne 02 Jan 2008, 00:25, skupaj popravljeno 1 krat.
www.lipo.si
Hladilna torba z možnostjo gretja. Peltier efekt http://en.wikipedia.org/wiki/Peltier-Seebeck_effect
Doma daš notri baterije, v avtu priključiš na 12V in v torbi je cca 20 stopinj več kot v okolici. Torba ima boljšo izolacijo od lesene škatle pa še toplo pijačo imaš lahko zraven.
http://www.sun-fun.si/slo/katalog/str_hlajenje/e28.htm
http://www.visol.info/trg/detajl.php?id=188&hid=7
pa še ena manjša
http://www.visol.info/trg/detajl.php?id=145&hid=7
pa še ena cenejša
http://www.bof.si/sl/product.cp2?guid=D ... &linkid=15
p.s. če nima preklopnika gretje/hlajenje, na peltier členu obrneš napajanje (enkrat hladi, drugič pa greje).
Doma daš notri baterije, v avtu priključiš na 12V in v torbi je cca 20 stopinj več kot v okolici. Torba ima boljšo izolacijo od lesene škatle pa še toplo pijačo imaš lahko zraven.
http://www.sun-fun.si/slo/katalog/str_hlajenje/e28.htm
http://www.visol.info/trg/detajl.php?id=188&hid=7
pa še ena manjša
http://www.visol.info/trg/detajl.php?id=145&hid=7
pa še ena cenejša
http://www.bof.si/sl/product.cp2?guid=D ... &linkid=15
p.s. če nima preklopnika gretje/hlajenje, na peltier členu obrneš napajanje (enkrat hladi, drugič pa greje).
lp Melly
Ker se mi na podstrešju valajata dve hladilno grelni torbi, sem sklenil, poizkusiti efekt tovrstnega gretja.
Vzel sem eno od torb, jo priključil na napelavo v kombiju in se odpravil na leztališče. Hladne pakete lipotov, sem za vsak slučaj dal raje na armaturno ploščo , direktno na zračnike, za vetrobransko steklo. Ta sistem, sem do sedaj prakticiral le enkrat prej, a se je pokazal kot kar učinkovit. Seveda tovrstno gretje deluje le dokler je motor vžgan, torej za prvi polet, na letališču pa sem sklenil preizkusiti grelno torbo.
A po 15 min delovanja torbe , je bila notranjost torbe še vedno tako hladna, da sem nekoliko podvomil, da torba sploh deluje.
En set lipotov za Yaka sem dal v model, drugega pa sem pustil raje na od sonca topli armaturni plošči... naredil sem en polet naredil sem dva in medtem, ko se je prvi set polnil, sem preizkusil, če bo pakete po polnjenju vredno dati še malo gret v torbo
no, po cca 1 uri delovanja, je bila torba segreta le toliko, da sem nehal dvomiti, da sploh dela a temperatura še zdaleč ni bila taka, da bi si lahko kaj pomagal in s tem grel lipote, pravzaprav, je bila zaznavno topla samo na enem delu, na drugem pa še skoraj povsem hladna
Torej ...gretje lipotov v hladilno grelni torbi
Myth BUSTED
Vzel sem eno od torb, jo priključil na napelavo v kombiju in se odpravil na leztališče. Hladne pakete lipotov, sem za vsak slučaj dal raje na armaturno ploščo , direktno na zračnike, za vetrobransko steklo. Ta sistem, sem do sedaj prakticiral le enkrat prej, a se je pokazal kot kar učinkovit. Seveda tovrstno gretje deluje le dokler je motor vžgan, torej za prvi polet, na letališču pa sem sklenil preizkusiti grelno torbo.
A po 15 min delovanja torbe , je bila notranjost torbe še vedno tako hladna, da sem nekoliko podvomil, da torba sploh deluje.
En set lipotov za Yaka sem dal v model, drugega pa sem pustil raje na od sonca topli armaturni plošči... naredil sem en polet naredil sem dva in medtem, ko se je prvi set polnil, sem preizkusil, če bo pakete po polnjenju vredno dati še malo gret v torbo
no, po cca 1 uri delovanja, je bila torba segreta le toliko, da sem nehal dvomiti, da sploh dela a temperatura še zdaleč ni bila taka, da bi si lahko kaj pomagal in s tem grel lipote, pravzaprav, je bila zaznavno topla samo na enem delu, na drugem pa še skoraj povsem hladna
Torej ...gretje lipotov v hladilno grelni torbi
Myth BUSTED
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Dober, preprost nasvet, ki sem ga prakticiral za 3S do 2500 mAh pakete.raktivec napisal/-a:Pod bundo pulover z žepom...
Pri večjih je masa prevelika... žepi premajhni
No danes smo tale Lipo ogrelnik testirali v Lijaku, sam sem zelo zadovoljen, poleg mene sta grelnik koristila tudi Simon in Rupert. Lipci so sekali tako kot poleti, ali še bolj in to od samega začetka.
Zunanja je bila dejansko na sončku okoli 12°C
Po ~25 minutah...
Po eni uri
Ampak ni panike, Lipoti so imeli nekaj stopinj manj, potem pa so se hitro začeli hladiti. Ampak sekalo pa je zadosti
www.lipo.si
Koliko je bila pa zunanja temperatura?Brane napisal/-a:Ker se mi na podstrešju valajata dve hladilno grelni torbi, sem sklenil, poizkusiti efekt tovrstnega gretja.
Vzel sem eno od torb, jo priključil na napelavo v kombiju in se odpravil na leztališče. Hladne pakete lipotov, sem za vsak slučaj dal raje na armaturno ploščo , direktno na zračnike, za vetrobransko steklo. Ta sistem, sem do sedaj prakticiral le enkrat prej, a se je pokazal kot kar učinkovit. Seveda tovrstno gretje deluje le dokler je motor vžgan, torej za prvi polet, na letališču pa sem sklenil preizkusiti grelno torbo.
A po 15 min delovanja torbe , je bila notranjost torbe še vedno tako hladna, da sem nekoliko podvomil, da torba sploh deluje.
En set lipotov za Yaka sem dal v model, drugega pa sem pustil raje na od sonca topli armaturni plošči... naredil sem en polet naredil sem dva in medtem, ko se je prvi set polnil, sem preizkusil, če bo pakete po polnjenju vredno dati še malo gret v torbo
no, po cca 1 uri delovanja, je bila torba segreta le toliko, da sem nehal dvomiti, da sploh dela a temperatura še zdaleč ni bila taka, da bi si lahko kaj pomagal in s tem grel lipote, pravzaprav, je bila zaznavno topla samo na enem delu, na drugem pa še skoraj povsem hladna
Torej ...gretje lipotov v hladilno grelni torbi
Myth BUSTED
Miha je imel 12 stopinj, kar je relativno veliko, verjetno na Gorenjskem ni bilo nad ničlo...
Problem je v veliki prostornini torbe, lipoti so pa relativno majhni, verjetno bi bilo pametno nafilati torbo s stiroporjem in pustiti samo toliko prostora, da grejo lipoti na vrh. Bom poročal kako se obnese... (torbo imam v firmi)
lp Melly
Jaz tako kot raktivec, dam celice v notranji žep na toplo in to je to.
Če pa bi si delal kako posebno škatlo, bi šel raje kupiti tisti mali alu kuferček, ki je znotraj obložen in bi tam vgradil grelni trak, ki deluje na 12V. Z malo znanja elektronike, pa bi se dalo sestavit kako preprosto vezje za uravnavanje toplote.
Miha, če bi imel notri kaj izolacije, bi verjetno hitreje dosegel enako temperaturo, pa tudi toplotne izgube bi bile manjše.
Če pa bi si delal kako posebno škatlo, bi šel raje kupiti tisti mali alu kuferček, ki je znotraj obložen in bi tam vgradil grelni trak, ki deluje na 12V. Z malo znanja elektronike, pa bi se dalo sestavit kako preprosto vezje za uravnavanje toplote.
Miha, če bi imel notri kaj izolacije, bi verjetno hitreje dosegel enako temperaturo, pa tudi toplotne izgube bi bile manjše.
... za nojnunfinfcig ojro pri helajnu...
Komercialna rešitev za 59 € pri http://www.hoelleinshop.com
Tale moja škatla je "Ferrari" proti tile tubici na 16W
Komercialna rešitev za 59 € pri http://www.hoelleinshop.com
Ein Akku mit ca. 200g benötigt beispielsweise etwa 30 Minuten um sich von 6°C auf 22°C zu erwärmen.
Tale moja škatla je "Ferrari" proti tile tubici na 16W
www.lipo.si
Ja res je MihaH 59 ojrotov se heacjo.
Razmišljam o Kristovi ideji. Kufrček, na dnu alu plošča (3mm) pod njo pa nekaj 10W uporov, en NTC, mosfet, trimer... par ledic za signalizacijo. Na alu ploščo položiš celice, trimer nastaviš na 35 stopinj in počakaš, verjetno bi bilo 6 uporov (15E) vzporedno dovolj, na 12V cca 40W (3-4A)... bo treba sestavit. Mogoče je v kufru še dovolj prostora za en 12V svinčen akumulator 7.2Ah. Za eno uro bi bil sigurno dovolj, mogoče tudi za dve.
Razmišljam o Kristovi ideji. Kufrček, na dnu alu plošča (3mm) pod njo pa nekaj 10W uporov, en NTC, mosfet, trimer... par ledic za signalizacijo. Na alu ploščo položiš celice, trimer nastaviš na 35 stopinj in počakaš, verjetno bi bilo 6 uporov (15E) vzporedno dovolj, na 12V cca 40W (3-4A)... bo treba sestavit. Mogoče je v kufru še dovolj prostora za en 12V svinčen akumulator 7.2Ah. Za eno uro bi bil sigurno dovolj, mogoče tudi za dve.
lp Melly
Ideja o alu plošči mi ni všeč. Vedno je v stiku del celic oz, če brezbrižno daš notri ena celica na plošči. Ta celica se potem hitreje prazni in paket je bolj kot ne neizenačen.... da ne rečem med skrčko in alu ploščo je bolj kot ne revšna in upoštevajoč male mase akumulatorjev...
Še vedno me mora kdo prepričati, da je kakšna ideja boljša kot topel zrak okoli celic...
Kolega si bo že naredil boks z regulacijo temperature...
Zadnjič sem na 5 A obremenjeval 1 leto star 7.2 Ah Pb. Orkamadona, samo za reciklažo bo. Prejšnji mi je držal 8 let po tamalem! Ma je skoraj ceneje kitajske lipce gor za gretje ponucat
Še vedno me mora kdo prepričati, da je kakšna ideja boljša kot topel zrak okoli celic...
Kolega si bo že naredil boks z regulacijo temperature...
Zadnjič sem na 5 A obremenjeval 1 leto star 7.2 Ah Pb. Orkamadona, samo za reciklažo bo. Prejšnji mi je držal 8 let po tamalem! Ma je skoraj ceneje kitajske lipce gor za gretje ponucat
www.lipo.si
Jaz ga tudi ne bi biksal z alu ploščo Raje stekleno vsaj 5mm debelo.
Tiste toplotne trakove sem videl v avtodomih, kjer jih uporabljajo za gretje vode v cevi. Neke vrste pretočni bojler.
Nekaj takega sem imel v mislih:
http://www.koop.si/index.php?option=con ... iew&id=113
http://www.ogrevanje12v.si/tehnicni_podatki.html
Verjetno bi se dalo zmeniti, da jih izdelajo po meri ali pa dajo kak mali ostanek kot vzorec. Z malce spretnosti bi se dalo marsikaj narediti.
Tiste toplotne trakove sem videl v avtodomih, kjer jih uporabljajo za gretje vode v cevi. Neke vrste pretočni bojler.
Nekaj takega sem imel v mislih:
http://www.koop.si/index.php?option=con ... iew&id=113
http://www.ogrevanje12v.si/tehnicni_podatki.html
Verjetno bi se dalo zmeniti, da jih izdelajo po meri ali pa dajo kak mali ostanek kot vzorec. Z malce spretnosti bi se dalo marsikaj narediti.
Prav, potem pa namesto alu plošče hladilna rebra za elektroniko in en pc ventilator, ah se že bližam tvoji rešitvi, ampak žarnice pa ne dam noter
http://www.mali-sp.si/hladilna_rebra1.htm
Ali pa kakšen hladilnik za procesor z ventilatorjem in gor pritrjen upor-grelec.
Temperaturna regulacija ne bo problem... Dva taka v kovček, vsak na svoji strani vmes pa celice v pretoku toplega zraka.
Ah ko bi lahko tale prenosnik na katerega zdaj pišem imel za grelec bi imele celice 50 stopinj, moja kolena jih imajo verjetno še več, prava muka.
http://www.mali-sp.si/hladilna_rebra1.htm
Ali pa kakšen hladilnik za procesor z ventilatorjem in gor pritrjen upor-grelec.
Temperaturna regulacija ne bo problem... Dva taka v kovček, vsak na svoji strani vmes pa celice v pretoku toplega zraka.
Ah ko bi lahko tale prenosnik na katerega zdaj pišem imel za grelec bi imele celice 50 stopinj, moja kolena jih imajo verjetno še več, prava muka.
lp Melly
Daleč od tega...mihah napisal/-a:To je pa že kompliciranje
To je uživanje v hobiju...
Sam včasih malce pretiravam pri stvareh, ki se tičejo hobija. Pa ne zato, ker ne znam naredit preprostega, ampak zato, ker hočem imeti nekaj drugačnega, kar nima vsakdo. Hladilno torbo lahko vsak kupi, prav tako tisti tulec, neko lično zadevo pa ne vsak.
@Melly
Po aluminiju lahko daš Tesnit ploščo, ki je odporna na visoke temperature, pa tudi ne prevaja.
Idej je ogromno, važno je, da so celice pri meru in da so zavarovane pred raznimi kratkimi stiki...
Kdor se boji katastrofe, pač v plastiko ulepi konektorje, tako da je akumulator v kovčku "priklopljen" in kabli ne morejo nemoteno bingljati po kovčku. Po mojem bi bilo dovolj, če se zaščiti ne od konektorjev.
Ventilator za PC PS, 6 uporov 10W 22E (skupaj približno 40W toplote). Kovček OBI 12 evrov. Ventilator piha zrak v vroče upore, napajam pa iz starega avtomobilskega akumulatorja. Po 5 minutah (v delavnici je 18 stopinj) sem prišel na 35 stopinj-merjeno na lipo.
V ponedeljek dodam še regulacijo. (irfz44, ntc 22k, par uporov, en precizni trimer)
V ponedeljek dodam še regulacijo. (irfz44, ntc 22k, par uporov, en precizni trimer)
- Priponke
-
- Picture 010.jpg (74.73 KiB) Pogledano 15952 krat
lp Melly
Točno tako sem si jaz zamislil.Melly napisal/-a:Ventilator za PC PS, 6 uporov 10W 22E (skupaj približno 40W toplote). Kovček OBI 12 evrov. Ventilator piha zrak v vroče upore, napajam pa iz starega avtomobilskega akumulatorja. Po 5 minutah (v delavnici je 18 stopinj) sem prišel na 35 stopinj-merjeno na lipo.
V ponedeljek dodam še regulacijo. (irfz44, ntc 22k, par uporov, en precizni trimer)
Odlično
Edino fino bi bilo dodati kak ježek na dno kovčka, da celice fiksiraš pa mogoče kako alu mrežo pred upore, če ne drugega, da izgleda še bolj profi. Ali pa pleksi z luknjami (okrogle ali pa satje, bi na muč zažigalo).
To je tisti mali kuferček, ali se motim?
P.S.: en paket deluje malce zatečeno