Teorija letenja helikopterja - KOMENTARJI

Akrobatski in 3D modeli
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Živjo Blaž

Lepo da si si vzel čas in prebral nekaj vrstic.

Če povem po pravici, delam nekaj po zapiskih, nekaj po knjigah (kar se tematike in redosleda tiče). Nepreglednosti se več kot zavedam, ampak ne morem kaj preveč rešit če objavljam v obliki postov.

Si me pa ob tem spomnil da bi lahko vsaj oštevilčil poglavja in podpoglavja. Hvala za namig.

Bom skušal spravti poste v poglavja, kot si predlagal. Od začetka sem vsako podpoglavje spravljal v svoj post, ampak že zaradi tega postane tematika zelo nepregledna.

Teorije sem le toliko nanizal da si vsakdo lahko predstavlja kako in zakaj se posledično dogaja s helikopterjem, kot se. Npr vzgon. Samo da v hudi osnovi vsak lahko ve kako pride do nadtlaka/podtlaka - sile.




Lep je tale EC... pusti se letiti kot v sanjah.

Slika
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Nekoliko sem dopolnil že prej objavljene teme, predvsem glavne rotorje in krmiljenje helikopterja z več povdarka na modelarski vsebini.

Na prvem postu sem v kazalu dodal direktne pvezave do objavljenih tem.

Če so kake nejasnosti me prosim opozorite da temo dopolnim z pojasnili.



Na začetku te teme sem objavil anketo. Če imaš 10 sekund časa prosim glasuj.
Uporabniški avatar
Parky
Dr. Modelar
Prispevkov: 3052
Pridružen: 12 Sep 2004, 18:24
Kraj: EU-Slovenia

Odgovor Napisal/-a Parky »

Lepo si tole spedenu =D> :wink:

Lp
Borut
Lp,Borut
IksDe --->Das Hubschrauber Heli Team <---xD :car:
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Hvala,

delo gre naprej. Dopolnil sem krmiljenje glavnega rotorja s stabilizacijo

... uf, ura zgodej, jutri dalje :D
Uporabniški avatar
ajnstajn
Freak
Prispevkov: 577
Pridružen: 13 Avg 2006, 09:58
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a ajnstajn »

Morem rečt, da so tele izboljšave temo res naredile boljšo, bolj pregledno in kar je najboljše, bolj polno s podatki :jumpjump: tko da...keep up the good work :D
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Se opravičujem za daljšo odsotnost obljubljenih postov. Pišem kot mi dopušča prosti čas, katerega pa mi v zadnjem času kar manjka.


Dokončal sem drugo poglavje in v kratkem nadaljujem z Diskom rotorja.


Lp, Jure
Uporabniški avatar
Letme
Tekmovalec
Prispevkov: 449
Pridružen: 17 Nov 2004, 11:49
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Letme »

Vse pohvale teb kot avtorju. Veliko je koristnih in predvsem zanimivih informacij, ki vsekakor olajšajo razumevanje letenja helijev+ pomagajo pri nastavitvah ipd. Najbrž bom ko bo tema končana tudi sam razmislil v smeri nakupa kakšnega helija :P

Še enkrat vse pohvale za poučno temo, ki jo je vredno prebrati tudi če nisi heli-modelar
Ko naredim letalo, začnem leteti. Potem letim in razbijem letalo. Po tem sistemu pač nikoli ne pridem do tekem :(
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Hvala, se trudim, upam da res ni zaman. Vzpodbudne besede res pomagajo. Če bo pa kak heli modelar več zaradi tega, potem se pa še bolj razpišem :D
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Celotno temo sem zaradi težnjo po izboljšavah posodobil.

Torej, kdor ima željo po znanju naj še enkrat preleti celotno temo za updejti, pa tudi za osveževanje že prebranega. Razumem da je moje objavljanje tem počasnejše kot bi moralo biti za redosled razumevanju.


KLIK
Uporabniški avatar
ajnstajn
Freak
Prispevkov: 577
Pridružen: 13 Avg 2006, 09:58
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a ajnstajn »

Phoinix, eno vprašanje. Pri poglavju "Zakaj helikopter visi v lebdenju?" je na prvi in drugi sliki pri repnemu rotorju narisana rdeča puščica, ki kaže v levo. Ta naj bi kazala potisk repnega rotorja, ampak če se rotorji vrtijo v smeri urinega kazalca in se hoče trup obrniti v nasprotni smeri, se pravi da bi se rep premaknil v desno, poleg tega pa repni rotor ustvarja potisk v levo, ali to ne pomeni, da bi se trup zavrtel še hitreje? Lahko, da česa ne razumem prav, v tem primeru bi te prosil, če me "razsvetliš".
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Rdeča puščica ni potisk, oz. zračni tok, ampak sila, ki je nasprotna od potiska (newtonov zakon, vsaka akcija ima enako a nasprotno reakcijo.

Lp, Jure
Uporabniški avatar
ajnstajn
Freak
Prispevkov: 577
Pridružen: 13 Avg 2006, 09:58
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a ajnstajn »

Aha, hvala. Zmedlo me je to, da na drugi sliki piše zraven "potisk repnega rotorja" pa sem mislil, da tja "piha" :)
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Se opravičujem, moja napaka. Popravljeno.


Hvala za opozorilo.
Uporabniški avatar
Letme
Tekmovalec
Prispevkov: 449
Pridružen: 17 Nov 2004, 11:49
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Letme »

Kako pa popravimo to visenje v eno stran (če se ga sploh da, ker kakor sedaj razumem je to pač "hiba" helijev z repnim rotorjem?)
Ko naredim letalo, začnem leteti. Potem letim in razbijem letalo. Po tem sistemu pač nikoli ne pridem do tekem :(
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Visenje ne moti toliko, da bi moral popravljati. Kot si rekel, vsak helikopter z repnim rotorjem ima to hibo.

Tudi pravi helikopterji visijo in se vsak pilot mora navadit da npr. leva smučka prva dotakne tla, potem desna (pri desnosučnih helikopterjih in modelarskih sistemih obratno, prvo desna smučka). To je najbolj očitno pri helikopterjih s togim rotorjem, kot je EC135. Če visi rotor, visi cel helikopter.


Za primerjavo sem naredil nekaj slik. Modelarski helikopterji visijo v desno zaradi desno sučnega glavnega rotorja za okrog 4°. Koliko bo visel je odvisno od sile na repnem rotorju.



Slika



Za primerjavo, pravi helikopterji; primerljivo z modelarskim sistemom, togi sistem rotorja na EC visi precej več kot npr Agustin artikuliran sistem, ki dopušča da se trup poravna do neke mere v ravnovesno lego. Še vedno pa precej visi.


Slika

EC na sliki je imel nekaj bočnega vetra. Brez tega bi visel veliko bliže 4°.
Uporabniški avatar
Parky
Dr. Modelar
Prispevkov: 3052
Pridružen: 12 Sep 2004, 18:24
Kraj: EU-Slovenia

Odgovor Napisal/-a Parky »

Kapo dol za vse tole =D> =D> =D> =P~

Lp
Lp,Borut
IksDe --->Das Hubschrauber Heli Team <---xD :car:
Uporabniški avatar
Moho
Freak
Prispevkov: 558
Pridružen: 17 Jan 2007, 20:57
Kraj: Medvode

Odgovor Napisal/-a Moho »

Parky napisal/-a:Kapo dol za vse tole =D> =D> =D> =P~

Lp
Tud jest se pod tem podpišem... =D> =D> =D>
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Po zelo dolgem razmisleku sem nekoliko priredil zaključno poglavje. Namesto karakteristik, sem se odločil posvetiti določenim lastnostim helikopterjev. Kot npr. Kaj se zgodi s helikopterjem v zavoju, kako vplivajo daljši/krajši kraki na karakteristike in obremenitev diska rotorja, ki je skupni imenovale karakteristikam.

Vseeno bom razložil talno resonanco in resonanco samo, saj je vsakodnevni pojav, ki je lahko precej grob če ob tem ne delujemo previdno.

Za to sem se odločil predvsem zaradi ankete. Saj bi karakteristike glavnega/repenga rotorja lahko samo doprinesle k nerazumevanju, po drugi strani pa to niti ni tako pomembno.
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Dodana tema o H/V diagramu - Avtorotacija zaključena.
Uporabniški avatar
Letme
Tekmovalec
Prispevkov: 449
Pridružen: 17 Nov 2004, 11:49
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Letme »

Manjši premer krakov:
- večji manjši rotorja


--- najbrž manjši disk rotorja...
Ko naredim letalo, začnem leteti. Potem letim in razbijem letalo. Po tem sistemu pač nikoli ne pridem do tekem :(
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Tako je, hvala za opozorilo.

Lepo je videt da še kdo prebere poste :D
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

S poglavjem o talni resonanci sem zaključil sago o teoriji letenja helikopterja.


Upam, da ste od napisanega odnesli vsaj kanček znanja, mogoče že nekdaj osvojeno znanje osvežili ali pa sem z objavo vsaj vzpodbudil k razmišljanju. Vesel bom katere koli pozitivne posledice. Vsakič sem se trudil čim bolj nazorno in nedvoumno pojasniti kako in zakaj, upam da sem res večinoma zadel bistvo in razumljivo pisal, kot priča anketa.


Moram rečt da sem tudi sam osvežil znanje in ga zelo dopolnil na področju modelarskih helikopterjev. Vedno se učimo in danes ni izjema.


Lep pozdrav,

Jure
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Slučajno sem naletel na tole:

Knjiga "Teorija letenja helikopterja" iz leta 1972, ki je služila kot učbenik za pripadnike RV in PVO (Ratnog vazduhoplovstva in Protiv vazdušne odbrane)

ki jo navaja tudi avtor Phonix v svojem delu.


pdf za dolpotegnit:

http://rapidshare.de/files/38449992/TEO ... A.pdf.html

Mitja
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Najlepša hvala za objavo linka. =D>
Uporabniški avatar
Boeing
Freak
Prispevkov: 710
Pridružen: 15 Nov 2004, 15:03
Kraj: Rogaška Slatina

Odgovor Napisal/-a Boeing »

Super tale dodatek o repnih modifikacijah - chinese weight mod :)

Sicer pa nasploh, tale thread bi kazalo sprintat, ker najmanj kar je, je "zelo poučen in uporaben".

Superca!
Ko segaš po zvezdah, ne skrbi če katero izmed njih zgrešiš. Morebiti ujameš Luno...
Odgovori

Vrni se na Elektro helikopterji