Teorija letenja helikopterja - KOMENTARJI

Akrobatski in 3D modeli
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Teorija letenja helikopterja - KOMENTARJI

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

V tej temi so zelo dobrodošli popravki in komentarji na temo Teorija letenja helikopterja.
Zadnjič spremenil Phoinix, dne 26 Sep 2009, 09:24, skupaj popravljeno 3 krat.
Uporabniški avatar
ajnstajn
Freak
Prispevkov: 577
Pridružen: 13 Avg 2006, 09:58
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a ajnstajn »

Me veseli, da ste se odločili deliti vaše znanje še z drugimi =D> Mene take stvari zelo zanimajo tako, da bom z veseljem spremljal temo in dopolnjeval svoje znanje.
Uporabniški avatar
bray
Freak
Prispevkov: 927
Pridružen: 04 Maj 2006, 20:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a bray »

Zelo pohvalno!
Koncno nekdo, ki je pripravljen svoje znanje deliti z ostalimi preko foruma in ne smo na kakem tecaju za xyz €. ;)
=D>
I didn't know it was impossible when i did it!
http://www.sdgpslogger.com
http://bpp-blog.blogspot.com
Uporabniški avatar
Boeing
Freak
Prispevkov: 710
Pridružen: 15 Nov 2004, 15:03
Kraj: Rogaška Slatina

Odgovor Napisal/-a Boeing »

Špica.

Sicer sem to že dal skozi na faxu, mi bo pa vseeno nadvse zanimivo prebrati še enkrat na drugačen način.


lp
j
Ko segaš po zvezdah, ne skrbi če katero izmed njih zgrešiš. Morebiti ujameš Luno...
Uporabniški avatar
Moho
Freak
Prispevkov: 558
Pridružen: 17 Jan 2007, 20:57
Kraj: Medvode

Odgovor Napisal/-a Moho »

ajnstajn napisal/-a:Me veseli, da ste se odločili deliti vaše znanje še z drugimi =D> Mene take stvari zelo zanimajo tako, da bom z veseljem spremljal temo in dopolnjeval svoje znanje.
Se pridružujem Ajnstajnovim besedam.... =D> =D> =D>

Lp Miha
Uporabniški avatar
krux666
Razpravljalec
Prispevkov: 124
Pridružen: 23 Mar 2006, 15:17
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a krux666 »

Odlično, da sta se spravla pisat o helijih. Mislim, da nas je na tem forumu ogromno novopečenih ali pa neizkušenih helijašev katerim bo ta tema ZELO v pomoč. =D> =D> =D> =D> =D>

Bravo!!!!! Čim več. :jumpjump: :jumpjump:
LP
Krux
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Zelo me veseli vaš pozitiven odziv. Upam da bom zadovoljil vaša pričakovanja.

Če so pa kaka vprašanja kar napišite, se bom trudil odgovoriti.
Uporabniški avatar
Boeing
Freak
Prispevkov: 710
Pridružen: 15 Nov 2004, 15:03
Kraj: Rogaška Slatina

Odgovor Napisal/-a Boeing »

Mojster, če rabiš kako pomoč, let me know...
Ko segaš po zvezdah, ne skrbi če katero izmed njih zgrešiš. Morebiti ujameš Luno...
Uporabniški avatar
joco
Razpravljalec
Prispevkov: 52
Pridružen: 27 Okt 2003, 12:47
Kraj: Vuzenica

Odgovor Napisal/-a joco »

zelo pohvalno, kar tako naprej !!!!!!!!!!!!!
JOCO!
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Boeing napisal/-a:Mojster, če rabiš kako pomoč, let me know...
Zaenkrat ni problemov. Največ časa mi tako ali tako vzame risanje :D
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Če so kake nejasnosti kar z besedo na dan. V prihodnih postih bo tema malo zahtevnejša in je dobro vedeti osnovne pojme.
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Vsake toliko, ko se spomnim, da kaj nisem najbolje razložil in dopolnim kako temo z dodatnimi pojasnili.
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Po moje je to malce preveč orientirano na teorijo mehanike pravega helikopterja. Morda bi ne bilo slabo sproti vleči analogijo z modeli helikopterjev.
Glave krakov glavnega rotorja pri večini modelov, le niso tako zakomplicirane v mehanskem pogledu, kot znajo biti glave večkrakih helikopterskih rotorjev. Komplicirane skice mehanike večkrakih rotorjev odvračajo pozornost bralcev in zadeva postane nezanimiva...

Se takoj vidi, da letiš s pravim helikopterjem in ti je zadeva "zlezla pod kožo".

Poizkusi se postaviti v kožo začetnika ali nekoga, ki ga zanima aerodinamika in kinematika helikopterja, in poizkušaj povedati tisto, kar bi tebe v njihovi koži zanimalo. Oni (mi) pa so lahko univerzitetni profesorji, peki, mesarji, trgovci, dijaki, cicibani, podjetniki, luftarji....

samo moje mneje....

Mitja
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Phoinix napisal/-a:...
Iz tega dobimo teorijo o delcu, ki se na začetku profila razdeli na dva konca in vsak del mora priti na konec profila ob istem času.
:o ... '' to zame ni zadostna razlaga....

Hmmm..kako ve molekula zraka, ki se pelje preko zgornje konture profila, kdaj mora priti do izhodnega roba profila, da se spet sreča s sestrico, ki jo je zapustila pri naletu ob nevtralno točko na vpadnem robu profila. Enako vprašanje velja tudi za sestrico, ki se je odločila odpeketati po spodnji strani profila.
Zgornji molekuli je težko življenje, saj ne ve kaj bi storila, ko naleti na "balonček" (laminar separation bubble) in ne ve, ali ga bo enostavno preskočila, ali se pridružila nori žurki na tem mestu. Pravzaprav, od kje so se našle molekule v tem balončku? So pozabile na sestrice, ki so jih zaman pričakovale na spodnjem koncu ob zadnjem robu profila? Razočarane so žalostno odbrzele same z neznanci naprej.....


Pravzaprav niso odbrzele nikamor. Samo profil je švistnl mimo njih, one pa so zadregetale in, ko so se umirile, niso več bile zraven svojih sosedov.


Mater, dones sem pa pesniško razpoložen! Je kriv Cviček?

Ne, ne! Samo povedati hočem, da tudi v šolah ne raztajčajo vsega do konca.... pa ne vem zakaj...a ni časa ali kaj....

LP Mitja
Uporabniški avatar
Moho
Freak
Prispevkov: 558
Pridružen: 17 Jan 2007, 20:57
Kraj: Medvode

Odgovor Napisal/-a Moho »

No da še jst podam svoje mnenje... :D
Lahko smo veseli in hvaležni, da se je nekdo odločil malo razjasnit svet helikopterjev, =D> =D> v tem primeru Phoinix, ki je ob enem pravi in rc pilot helikopterja in mu ta stvar ni tuja...tako nam lahko iz prve roke pove kako in kaj..
Mislm, da je stvar prikazana zelo vredu,tudi nam prizemljenim na tleh,tako da se da razbrat kako ta stvar deluje... res je da je podano veliko nevsakdanjih izrazov,ki so za laika letalstva malo čudni,vendar če se ukvarjaš s tem poslom je treba tudi to poznat :)
Sem se pogovarjav s kolegi modelarji o helijih pa so oni začeli uporabljati svoj žargon,sem sam debelo gledov... :o :o in nisem vedu sploh o čem teče debata..sam mal se z glavo majal :D :D
Phoinix je lepo reku,če kakšnemu stvar ni jasna me povprašajte in z veseljem vam bom odgovoru,tko da jst tukaj ne vidm problema...

Phoinix jst upam,da boš še naprej nadaljeval z razlago,obenem pa upam, da se nism komu zameru (v tem primeru Ultralajtu), ki ima pač svoje mnenje...je pa tko...ljudje smo si različn in vsake oči majo svojga malarja... :D :D
Skipper
Tekmovalec
Prispevkov: 200
Pridružen: 13 Nov 2005, 19:20
Kraj: Maribor
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Skipper »

V splošnem dinamični vzgon lahko predstavita dve teoriji:
Oprosti, ampak fiziki ze dolgo vemo, da niti ena, niti druga teorija ne dajata dovolj, da bi letalo ali helikopter drzalo v zraku. Niti, ce bi obe komponenti sesteli, nebi bilo dovolj vzgona.

Za razlago edine verjetne in trenutno aktualne teorije, ki da dovolj dobre rezultate, si v knjiznici sposodi "Obzornik za matematiko in fiziko" 2006, letnik 53, 6 in si preberi članek "Modeli dinamičnega vzgona letalskih kril" avtorjev Saša Kneza in Rudolfa Podgornika.

Če boš imel težavo najt zadevo, lahko poskeniram in objavim.

lp
Bostjan
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Ultralajt napisal/-a:Po moje je to malce preveč orientirano na teorijo mehanike pravega helikopterja. Morda bi ne bilo slabo sproti vleči analogijo z modeli helikopterjev.
Glave krakov glavnega rotorja pri večini modelov, le niso tako zakomplicirane v mehanskem pogledu, kot znajo biti glave večkrakih helikopterskih rotorjev. Komplicirane skice mehanike večkrakih rotorjev odvračajo pozornost bralcev in zadeva postane nezanimiva...

Se takoj vidi, da letiš s pravim helikopterjem in ti je zadeva "zlezla pod kožo".

Poizkusi se postaviti v kožo začetnika ali nekoga, ki ga zanima aerodinamika in kinematika helikopterja, in poizkušaj povedati tisto, kar bi tebe v njihovi koži zanimalo. Oni (mi) pa so lahko univerzitetni profesorji, peki, mesarji, trgovci, dijaki, cicibani, podjetniki, luftarji....

samo moje mneje....

Mitja


Hvala za pripombe. Kot sem povedal, so zelo dobrodošle da se razumevaje izboljša.

Kar se tiče glav rotorjev sem res malo zadriftal v svet pravh. Bom naredil še razlago kake pogoste modelarske glave helikopterja. Je pa v bistvu malo bolj komplicirano kar se tiče krmiljenja kot navadna npr. 4 kraka zasnova.

Se skušam postavit v kožo začetnika, zato tudi kak dan ali dva po objavi, ko še enkrat preberem naredim kak popravek na temo. Upam da mi uspe.
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Skipper napisal/-a:
V splošnem dinamični vzgon lahko predstavita dve teoriji:


Oprosti, ampak fiziki ze dolgo vemo, da niti ena, niti druga teorija ne dajata dovolj, da bi letalo ali helikopter drzalo v zraku. Niti, ce bi obe komponenti sesteli, nebi bilo dovolj vzgona.

Za razlago edine verjetne in trenutno aktualne teorije, ki da dovolj dobre rezultate, si v knjiznici sposodi "Obzornik za matematiko in fiziko" 2006, letnik 53, 6 in si preberi članek "Modeli dinamičnega vzgona letalskih kril" avtorjev Saša Kneza in Rudolfa Podgornika.

Če boš imel težavo najt zadevo, lahko poskeniram in objavim.

lp
Bostjan
Boštjan, hvala za komentar. Mitja, pojasnilo je tudi za tebe

Za zelo skrajšano in sila preprosto razlago vzgona na profilu krila sem se odločil ker sama razlaga in porazdelitev vzgona po elementu ni najpreporstejša stvar ko pride do helikopterskega kraka in je definitivno bol kompleksna snov kot vzgon na krilu. Po mojem mnenju razlaga zadošča da si vsaj povšalno vsak predstavlja kako sploh nastaja vzgon.

Pri vzgonu helikopterskega kraka pridejo v poštev teorija idealnega propelerja, teorija elementa kraka (BET) in kombinacija obeh (BEMT). V izogib razlagi sem se odločil predvsem zaradi tega, ker sam vzgon na kraku (profilu) ni toliko pomemben kot samo poznavanje dinamike kraka in značilnosti diska rotorja, do katerega še pridemo. Disk rotorja tisti bistveni del pri razlagi vzgona in kakakteristik in ne profil kraka samega oz. krak v zračnem toku.
Zadnjič spremenil Phoinix, dne 22 Okt 2007, 07:22, skupaj popravljeno 3 krat.
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Moho napisal/-a:No da še jst podam svoje mnenje... :D
Mislm, da je stvar prikazana zelo vredu,tudi nam prizemljenim na tleh,tako da se da razbrat kako ta stvar deluje... res je da je podano veliko nevsakdanjih izrazov,ki so za laika letalstva malo čudni,vendar če se ukvarjaš s tem poslom je treba tudi to poznat :)

Phoinix jst upam,da boš še naprej nadaljeval z razlago,obenem pa upam, da se nism komu zameru (v tem primeru Ultralajtu), ki ima pač svoje mnenje...je pa tko...ljudje smo si različn in vsake oči majo svojga malarja... :D :D

Hvala Miha,

Se oproščam ker nisem takoj razložil vseh izrazov. Če se le da, prosim napiši kateri izrazi ti še niso pojasnjeni in se potrudim da odgovorim na vse.

Tako kot je ugotovil že Mitja (Ultralajt), meni se zdi vse veliko bolj vsaodnevno in enostavno, zato prosim, pockat za rokav in vprašat za pojasnila.

Seveda bom nadaljeval z razlago. Vesel sem da je odziv prebiralcev te teme, kar je dober znak da možgančki delajo ob branju.
Uporabniški avatar
MarE69
Freak
Prispevkov: 525
Pridružen: 30 Nov 2004, 07:45
Kraj: NM

Odgovor Napisal/-a MarE69 »

Phoinix napisal/-a:Aeroprofili


Helikopterski aeroprofili so od začetka do danes prehodili kar dolgo pot, med tem pa so pridobili veliko število predelav in izboljšav.

Prvi kraki so bili simetričnega profila, le te pa so kmalu zamenjali nesimetrični, ker pač 1:1 helikopterji ne lebdijo na glavi.

Tako obliko ima lopatica EC135. Materiali so korak pred modelarskimi, saj so zaenkrat še vse sestavine skrivne.



Slika
A je to presek sodobnega profila? Kaj je tisto nametano spredaj? Zdi se mi malo neurejeno in kaotično za sodobne, tehnološko napredne izvedbe.
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

MarE69 napisal/-a:....Kaj je tisto nametano spredaj? Zdi se mi malo neurejeno in kaotično za sodobne, tehnološko napredne izvedbe.

Slika
To je po moje najbrž masa za statično uravnoteženje kraka rotorja (anti - flater ukrep), lahko pa da so notri tudi palice, ki se zoperstavljajo strašanski centrifugalni sili, ki nastane na kraku rotorja med njegovim vrtenjem.

LP Mitja
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

To je presek v zunanji četrtini kraka EC135, torej sodoben profil. Tisto v sprednjem delu je obtežitev. Krak iz uporabljenih materialov je bil v zunanjem preseku prelahek in s tem imel premalo vztrajnosti za varno avtorotacijo.

Izgleda res neurejeno. Vidijo se preseki žic okroglih in pravokotnih oblik, ki imajo točno določeno dolžino in s tem maso. Ta utež je le groba, preliminarna, glavno balansiranje se opravi v dveh "žepih" v sredini in koncu v kraka z možnostjo zelo finih popravkov.

V proizvodnji eurocopterja imajo en temeljni krak, preko katerega se balansira vse krake za določene tipe helikopterjev, s tem pa so vsi po lastnostih neaki in med seboj izmenjlivi.
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Izgleda zelo dobro!

Slika
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

Zaradi zaradi službenih obveznosti bom z sledečo tematiko - modelarsko glavo in delovanjem mehanizma - nadaljeval v prihodnjem tednu.

Lp
blazkowic
Začetnik
Prispevkov: 8
Pridružen: 09 Nov 2006, 13:47
Kraj: Domžale

Odgovor Napisal/-a blazkowic »

@Phoinix & Simon:

Po pregledu teme in nekaterih komentarjih se mi zdi, da si temo mogoče zastavil raaaahlo napačno. Po moje rahlo preveč zakomplicirano za čiste začetnike in prelahko za poznavalce in doktorje znanosti in poete :P . Ampak ne skrbi, očitno si zadevo zastavil tako, da je živa in dovzetna za spremembe.
Projekt zaenkrat izgleda kakor neskončno nizanje poenostavljenih definicij, ki so podkrepljene s slikami. Pomoje je vse to zelo nepregledno in težko sledljivo. Moti me to, da so posamezne teme oziroma poglavja(krepko tiskane vrstice v kazalu) ločene v več postov. Nevem kakšne omejitve ima forumov urejevalnik besedila ampak, če je možno predlagam, da celotno poglavje spraviš v en post. Tudi sam boš lažje sledil kaj je že napisano in kaj spada kam. Po možnosti naštej in predstavi pojme, ki jih boš razlagal v podpoglavjih. Postavi si obliko v kateri boš pisal in podajal znanje, kot npr:

Ob predpostavki, da boš lahko spravil celo poglavje v en post bi lahko zadeva izpadla sledeče:


NASLOV POGLAVJA

Uvodni bla bla, helikopter je oh in sploh pa še ropota pa še kej ampak mi jih imamo radi.

NASLOV PODPOGLAVJA

POJEM 1
POJEM 2
POJEM 3

pojasni pojem 1 s tekstom in slikami...

pojasni pojem 2...
.
.
.

Toliko o oblikovnih zadevah zaenkrat. Da skočim še na vsebino pa še tuki mal posolim. Phoinix kolkr sva se pogovarjala, si reku, da hočeš modelarjem predstavit in pojasnit osnove delovanja helikopterjev. Mogoče bi se blo pri tem dobro izognit dokazovanju teorij. Povsem dovolj bo navesti dejstva v obliki vzrok --> posledica. Sej se spomniš, da smo na faksu poenostavili 3 teorije, da smo na koncu dobili ven četrto, ki smo jo prilagajali, da smo lahko računali to kar smo hotli. Če pa hočeš predstavit tudi bolj zahteven del teorije, ti svetujem, da začneš z najbolj enostavnimi in jih potlej pokažeš, da niso tako enostavne.

No, toliko na splošno od mene... pa uspešno pisanje dalje.

LP
Gravity is overrated
Odgovori

Vrni se na Elektro helikopterji