spitfire MK 8 (marutaka)
se opravičujem za offtopic!
to da se nagne hitreje sem mislo kot da je bolj nestabilen, da se sam od sebe nagne oz če veter zapiha in se sam ne poravna tako kot bi se visokokrilno.
glede izgubljanja visine pa sem mislo da če ga nebi v zavojih gor potegno, da bi bolj izgubil višino kot pa naprimer moj LUPO.
to da se nagne hitreje sem mislo kot da je bolj nestabilen, da se sam od sebe nagne oz če veter zapiha in se sam ne poravna tako kot bi se visokokrilno.
glede izgubljanja visine pa sem mislo da če ga nebi v zavojih gor potegno, da bi bolj izgubil višino kot pa naprimer moj LUPO.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ni nujno.short_Y napisal/-a:se opravičujem za offtopic!
to da se nagne hitreje sem mislo kot da je bolj nestabilen, da se sam od sebe nagne oz če veter zapiha in se sam ne poravna tako kot bi se visokokrilno.
glede izgubljanja visine pa sem mislo da če ga nebi v zavojih gor potegno, da bi bolj izgubil višino kot pa naprimer moj LUPO.
Lep pozdrav
Medard
Medard
lepota
pi**da ampak spidfire je pa tok lep... gledou sm ga med letom ene 2 mesca nzaj nekje u šmarci... kaj je model delov(letalo mislm) taka lepota... to je men osebno eden najlepših letal na nebu (poleg moje montane seveda;))
NAJTEŽJI JE ZAČETEK!!
lp, MLEkar
lp, MLEkar
Re: lepota
Zadnjič spremenil filius, dne 20 Feb 2008, 09:03, skupaj popravljeno 1 krat.
- slo-warhavk
- Freak
- Prispevkov: 704
- Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
- Kraj: Hrastnik
- slo-warhavk
- Freak
- Prispevkov: 704
- Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
- Kraj: Hrastnik
crt napisal/-a:I-16 ni imel split flapov, temveč flaperone. Split flapi veretno povzročijo močan podtlak za zadnjim robom kril, tako da se zgornja mejna plast ne odlepi tako hitro.
Še dandanašnji se jih vgrajuje na nekatera letala. Npr. Pilatus Pc-9, Cessne Citationi,...
Nekje sem prebral, da so split flapi (razcepna zakrilca) edini pravi flapi. Stvar okusa
Mislim da se bova ustavila nekje vmes Res je imel I16 flaperone, vendar tudi split flape . S split flapi, so se odklonili tudi flaperoni, kaj praviš na del med aileroni_flaperoni
LP Darko
PS. Vse v zvezi z eleroni naj se odpre nova tema v za to določenem delu foruma prosim.
Ja sem videl, da ima oboje. Kaj češ, celo življenje se učimoslo-warhavk napisal/-a:Mislim da se bova ustavila nekje vmes Res je imel I16 flaperone, vendar tudi split flape . S split flapi, so se odklonili tudi flaperoni, kaj praviš na del med aileroni_flaperoni
LP Darko
PS. Vse v zvezi z eleroni naj se odpre nova tema v za to določenem delu foruma prosim.
Pameti je na svetu vedno enaka količina, število ljudi se pa povečuje.
- slo-warhavk
- Freak
- Prispevkov: 704
- Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
- Kraj: Hrastnik
Jaooo Rupert kaj si mi prodal.....
No dost heca. Včeraj je bil dan D za mene in mojga (Rupertovga) Spita. Dolgo sem z njim odlašal, pa tudi časa si enostavno ne vzamem, da bi zadeve hitreje tekle. Kakorkoli. Na novo je Spit opremljen z 20 kubično štiritaktno Enyo ter tri krakim Graupner propelerjem dimenzije 14/7.
Do sedaj sem letel le kombat modele, leteča krila in enega jadralca, zato je bila to zame nova izkušnja.
Dogodek se je odvijal na letališču v Krškem. Veter je na začetku kar močno pihal, zato sem nekaj časa odlašal. Ko pa mi je moja draga navrgla:" a si ga boš upal u luft spraut?"je blo pa dost zajeb..cije.... Ti mi pa že ne boš po mojem egu sem si mislil...Požrl sem knedl, se odkašlu, pa zakurblu mašino. Ja teli Glovi so pa res zakon. Motor sem na suho štiri krat obrnu, da sem ga dobrn zalil, pol pa samo s tremi prsti frc.. spiner v kontra smer. Fr..fr..fr..fr.. ja lep zvok dajejo od sebe teli firtaktarji.
Pol pa na pisto. Bučarjev ata me je že prej opozoril, da majo krtka na obisku zato sem z modelom zapeljal bolj na vzhodni del piste.. Model poravnam nato globok vdih in še daljši izdih. pogled usmerim v smeri piste, se fokusiram in počasen gas. Spit zapelje po stezi, ki je kar nekam premehka, desna roka na višini pripravljena, za primer če bodo potrebni popravki,zaradi morebitnega zvračanja na nos.. Toda na to sem lahko pozabil, po kakšnih dvanajstih metrih model že sam sili navzgor... Milimeter do dva višine nase in model se lepo počasi scale dvigne v zrak. Nato na primerno višino in trimanje, ki skoraj ni bilo potrebno..bolj zaradi vetra kot česa drugega..Rupert dobr si poštimov krilo . Sedaj pa šolski krogi in privajanje na model. Hitrost..... , tle bo treba nekaj potuhtat... Model ob polnem plinu leti počasi ko smrkelj vendar hallooooo..., da ne bo kdo mislil lepo zares lepo scale No tako sem naredil cca 10 minutni polet in počasi je bilo treba v pristajalni maneverl... toda glej ga zlomka.. motor je začel sam od sebe zgubljati obrate... , že tako je izredno počasen... treba bo dol bolj na silo... Model usmerim v levi 180 stopinjski zavoj, ... višina pa....zelooo nizkooo. Imel sem le še toliko časa, da sem model poravnal in že je sedel na pisto.. Ufff, tole je pa bilo blizu....
Nato pa malo pauze, štelanje motorja.. Imel sem občutek, da mi motor zaliva, po pristanku je bila glava le nekoliko topla, nikakor pa vroča.. Odločil sem se in na motorju zapiral glavno iglo iz enega in pol obrata na malo manj kot en obrat. Motor se je hitreje odzival, obrati so tako na uho malo zrasli. Toda poglejmo kaj bo v zraku.
Pa smo šli v drug štart. Znova poravnam model s pisto dva globoka vdiha in gas. Čutilo se je , da je moč nekoliko večja, vendar še daleč od tega kar bi lahko bilo. Zaradi dosti premajhne hitrosti sem se odločil, da bom letel le v šolskih krogih, preizkušal niske prelete in to je bilo to.. Pristanek pa lepo počasen scale... Rupert... model pristaja tako lepo da je prste za obliznit...
Naredil sem še par štartov vmes eno zelo počasno rolo, na koncu pa sem se odločil, da bom pri pristanku uporabil flape. Delam levi šolski krok in na polovici kroga spustim flape do konca.. model zelo rahlo začne zgubljat višino in sam začnem z 180 stopinjskim zavojem. Ko je model lepo v bejzu poravnan, pa samo malo več gasa in ga pripeljem do steze.. nizko počasi... Model sede neverjetno mirno.. res lepo.. šele ko se model zapelje po stezi odvzamem plin. Nobene tendence zvračanja na nos ali kaj podobnega ...bjudifull
Občutki so bili fantastični. Model leti zares lepo.
Model leti s tem propelerjem počasi, za moje pojme prepočasi. S takšno hitrostjo si enostavno nisem upal izvest več rol, ali mogoče Luping, to bi bil čisti samomor. Tudi ko sem z modelom pikiral in izvedel "brisanac" model ni bil kaj občutno hitrejši. Zato tisti ki že imate izkušnje - izbira propelerja PREDLOGI plisssss. Sem pa z velikostjo propelerja omejen na 14 col.
Žal sam nisem imel fotoaparata, da bi zadevo dokumentiral, je pa en izmed članov MD Krško posnel par fotk... Upam da jih prilima.
Pa še zate Rupert. Model mi bo zagotovo nudil obilo užitkov...
Zadnjič spremenil slo-warhavk, dne 24 Feb 2008, 15:25, skupaj popravljeno 3 krat.
- slo-warhavk
- Freak
- Prispevkov: 704
- Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
- Kraj: Hrastnik
- slo-warhavk
- Freak
- Prispevkov: 704
- Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
- Kraj: Hrastnik
Mormo se enkrat zment tudi z Markom Frankom k ma ta lepga BF 109 pa da en popoldan v letenju in druženju skup preživimo. Tudi podvozje je prištimano, samo kompresor še nabavim pol pa hmmmm
Sem pa gledal propelerje na Ripmaxovi strani. APC 13,8 x 10 - 4 kraki bi bil mislim pa ta pravi. vsaj kolikor sem sam preračunaval.
Ajde Miloš in ostali ANY SUGGESTIONS ?
LP
- slo-warhavk
- Freak
- Prispevkov: 704
- Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
- Kraj: Hrastnik
- slo-warhavk
- Freak
- Prispevkov: 704
- Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
- Kraj: Hrastnik
Pri dolgih propelerjih (takih z velikim korakom ) ne toliko kot pri ta kratkih s katerimi letimo na akrobatihslo-warhavk napisal/-a:
Danes meril obrate. Propeler trikraki 13,4 x 13,5 full trotle 6800 - 7000 RPM.
Tole bi pa mogl letet mal hireje. Maximalna hitrost naj bi bila 144 km, a bo držal?
Brane, Mipo, Živnorc in ostali, kaj pravite? Koliko naj bi obrati narasli v letu?
LP
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
- slo-warhavk
- Freak
- Prispevkov: 704
- Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
- Kraj: Hrastnik