Resonančni izpuh-drugič
Resonančni izpuh-drugič
No, končno je tudi motor mojega čolna normalno zadihal. Nova "resonanca" se je kar dobro obnesla, le zvok mi še vedno ni všeč. (kaj hočem 2-taktni motor...)
Ostale slike si lahko ogledate na:
http://miran70.moj-album.com/
Ostale slike si lahko ogledate na:
http://miran70.moj-album.com/
Lupino in motor sem kupil na eBay-u in sta uvožena iz Kitajske, vso ostalo opremo pa sem nekaj naredil sam nekaj pa kupil na spletnih trgovinah. Vem da to ni pravo modelarstvo, a vseeno mi ta čoln predstavlja zadovoljstvo in užitek. Ko bom imel malo več časa se bom postopil narediti en čoln čisto sam.
Imam še eno vprašanje:
Zdi se mi da ima moj čoln malo preglobok ugrez (dodatna teža: resonanca, črpalka za hlajenje, akumulator...)
Zanima me ali je mogoče zmanjšati ugrez še kako drugače ali samo z zmanjšanjem teže?
Za odgovore oz. predloge se vam že v naprej zahvaljujem.
Imam še eno vprašanje:
Zdi se mi da ima moj čoln malo preglobok ugrez (dodatna teža: resonanca, črpalka za hlajenje, akumulator...)
Zanima me ali je mogoče zmanjšati ugrez še kako drugače ali samo z zmanjšanjem teže?
Za odgovore oz. predloge se vam že v naprej zahvaljujem.
Zanima me ali je mogoče zmanjšati ugrez še kako drugače ali samo z zmanjšanjem teže?
Pozdravljen, čestitke za čoln , po sliki ni dovolj razvidno mislim, da imaš precej v negativi postavljen strut.
Dvigni strut za 2-4mm in poskusi, če bo še oral po vodi dvigni še za 2mm dokler ne bo zglisiral.
Glede čolna, za začetek je dober, žal je grajen za zelo mirne vode. V Marina - Ranca, Ptujsko jezero imamo 16.septembra tekmo z ta pravimi Off-shore svetujem ti ogled ali še boljše udeležbo predno greš gradit novega ćolna.
Claudio
Pozdravljen, čestitke za čoln , po sliki ni dovolj razvidno mislim, da imaš precej v negativi postavljen strut.
Dvigni strut za 2-4mm in poskusi, če bo še oral po vodi dvigni še za 2mm dokler ne bo zglisiral.
Glede čolna, za začetek je dober, žal je grajen za zelo mirne vode. V Marina - Ranca, Ptujsko jezero imamo 16.septembra tekmo z ta pravimi Off-shore svetujem ti ogled ali še boljše udeležbo predno greš gradit novega ćolna.
Claudio
Claudio, prosil bi te da mi najprej razložiš kaj pomeni izraz "strut". (...začetnik nimaš kaj)
Čoln sicer zglisira, a rabi nekaj trenutkov da se pobere iz vode. To bo verjetno posledica teže.
Na tekmovanje upam da bom prišel že zaradi tega, da dobim še kakšen vaš nasvet. Ob kateri uri pa pričnete s tekmovanjem?
LP
Miran
Čoln sicer zglisira, a rabi nekaj trenutkov da se pobere iz vode. To bo verjetno posledica teže.
Na tekmovanje upam da bom prišel že zaradi tega, da dobim še kakšen vaš nasvet. Ob kateri uri pa pričnete s tekmovanjem?
LP
Miran
Ciao, na prizorišču bom od 8h dalje. V živo nasveti bolj zaležejo..
Da te ne bo do takrat mučlo:
1. kot je rekel Aleš, odstrani odvečji balast.
2. Vsi Off-shori težko zglisirajo, zato štartamo z kar visokimi obrati motorja.
3. Strut je nastavljivi del osovine pred propelerjem z vijakom 4-5 mm, o nastavitvi in ostalo ( na prizorišču).
LP
Claudio
Da te ne bo do takrat mučlo:
1. kot je rekel Aleš, odstrani odvečji balast.
2. Vsi Off-shori težko zglisirajo, zato štartamo z kar visokimi obrati motorja.
3. Strut je nastavljivi del osovine pred propelerjem z vijakom 4-5 mm, o nastavitvi in ostalo ( na prizorišču).
LP
Claudio
Pozdravljeni!
Očitno se bo res treba znebiti nekaj nepotrebnega balasta. Danes sem stehtal čoln s polnim tankom. Ne boste verjeli 7,8 kg! ':oops:'Res da je čoln kar velik, v dolžino meri 1380mm v širino pa 440mm (max) a verjetno je vzrok prevelike teže tudi moje dodajanje nepotrebnih dodatkov. Črpalko sem dodal zato da se mi ne bi pregrel motor v prostem teku, ko ne pobira vode, motor ima namreč centrifugalno sklopko, ki prinese tudi nekaj svoje teže. Dodal sem tudi elektronski modul, ki vklopi črpalko, ko pride čoln v stik z vodo. Ugrez sem verjetno še dodatno povečal z zamenjavo standardnega izpuha s resonančnim+dušilcem pri katerem sem moral podaljšati koleno da je prišel okrog motorja. Verjetno boste rekli da je to čoln za "nedeljsko vožnjo" ne pa za dirkanje. Res, da nisem nikoli imel namena dirkati, vsaj s tem čolnom ne a rad bi da doseže vsaj neko spodobno hitrost. Po moji oceni doseže tam nekje okoli 60km/h.
Upam da se v nedeljo vidimo na Ptujskem jezeru, kjer si bom napasel oči in nabral vaših nasvetov.
Lep pozdrav
Miran
Očitno se bo res treba znebiti nekaj nepotrebnega balasta. Danes sem stehtal čoln s polnim tankom. Ne boste verjeli 7,8 kg! ':oops:'Res da je čoln kar velik, v dolžino meri 1380mm v širino pa 440mm (max) a verjetno je vzrok prevelike teže tudi moje dodajanje nepotrebnih dodatkov. Črpalko sem dodal zato da se mi ne bi pregrel motor v prostem teku, ko ne pobira vode, motor ima namreč centrifugalno sklopko, ki prinese tudi nekaj svoje teže. Dodal sem tudi elektronski modul, ki vklopi črpalko, ko pride čoln v stik z vodo. Ugrez sem verjetno še dodatno povečal z zamenjavo standardnega izpuha s resonančnim+dušilcem pri katerem sem moral podaljšati koleno da je prišel okrog motorja. Verjetno boste rekli da je to čoln za "nedeljsko vožnjo" ne pa za dirkanje. Res, da nisem nikoli imel namena dirkati, vsaj s tem čolnom ne a rad bi da doseže vsaj neko spodobno hitrost. Po moji oceni doseže tam nekje okoli 60km/h.
Upam da se v nedeljo vidimo na Ptujskem jezeru, kjer si bom napasel oči in nabral vaših nasvetov.
Lep pozdrav
Miran
Moj čoln v primerjavi z vašimi tekmovalnimi vidite lahko edino le v "komediji " ne pa v akciji.
Jaz z mojim čolnom ne morem konkurirati vašim, zato si bom prišel samo ogledat tekmovanje. Tudi nimam nikakršnih izkušenj na tem področju in tudi ne poznam pravil.
Bo pa užitek si ogledati vaše čolne v akciji.
LP
Miran
Jaz z mojim čolnom ne morem konkurirati vašim, zato si bom prišel samo ogledat tekmovanje. Tudi nimam nikakršnih izkušenj na tem področju in tudi ne poznam pravil.
Bo pa užitek si ogledati vaše čolne v akciji.
LP
Miran
Saj ni potrebno tekmovati. Prineseš ga zraven in med kakšno pavzo ga lahko preizkusiš in pokažeš. Na licu mesta in v ''živo'' se bo videlo ali je potrebno kaj prenastaviti ali izboljšati.schmelzer napisal/-a:Moj čoln v primerjavi z vašimi tekmovalnimi vidite lahko edino le v "komediji " ne pa v akciji.
Jaz z mojim čolnom ne morem konkurirati vašim, zato si bom prišel samo ogledat tekmovanje. Tudi nimam nikakršnih izkušenj na tem področju in tudi ne poznam pravil.
Bo pa užitek si ogledati vaše čolne v akciji.
LP
Miran
Lp Rado
Pozdravljen Miran!schmelzer napisal/-a:Moj čoln v primerjavi z vašimi tekmovalnimi vidite lahko edino le v "komediji " ne pa v akciji.
Jaz z mojim čolnom ne morem konkurirati vašim, zato si bom prišel samo ogledat tekmovanje. Tudi nimam nikakršnih izkušenj na tem področju in tudi ne poznam pravil.
Bo pa užitek si ogledati vaše čolne v akciji.
LP
Miran
Tudi če bi z nami odpeljal eno od 4 dirk nebi bilo nič narobe, tudi moj oče je začel vozit letos, pa vozi mogoče z 10-15% hitrosti čolna in ti povem, da je po spletu okoliščin že osvojil pokal (lepo in počasi je vztrajno nabiral kroge seveda s pomočjo gospe Kobanove ).
Je pa lepo, da se je še nekdo začel zanimat za ta hobi.
LP. Leon
Claudio in Leon za trenutek ustavita konje!
Miran naj najprej pride na dirko- brez obveze, da sploh vidi kaj in kako se vse skupaj dogaja, za udeležbo pa kot sam pravi še ni pripravljen.
Ker so na dirki zbrani skoraj vsi, ki imajo izkušnje z tovrstnimi modeli bi bilo dobro, da model prineseš s sabo in ga tudi demonstriraš. Kaj hitro boš (in bodo) ugotovili kaj je potrebno postoriti na modelu in potem.....dobrodošel med tekmovalci.
Miran naj najprej pride na dirko- brez obveze, da sploh vidi kaj in kako se vse skupaj dogaja, za udeležbo pa kot sam pravi še ni pripravljen.
Ker so na dirki zbrani skoraj vsi, ki imajo izkušnje z tovrstnimi modeli bi bilo dobro, da model prineseš s sabo in ga tudi demonstriraš. Kaj hitro boš (in bodo) ugotovili kaj je potrebno postoriti na modelu in potem.....dobrodošel med tekmovalci.
Lp Rado
Pozdravljeni Rado, Claudio, Wunek in ostali!
Najprej se vam moram opravičiti, ker mi ni uspelo priti na vaše tekmovanje. Res mi je hudo da nisem videl vaših čolnov v akciji, a ni šlo drugače. (...problemi, ki jih ne bi razlagal tu). Upam da lahko pridem na kakšno vaše naslednje tekmovanje ali srečanje. Je tekmovanje uspelo in ste zadovoljni z razultati?
Moram povedat da sem upošteval vaš nasvet in sem odstranil vso nepotrebno kramo (črpalko, akumulator...) iz čolna. Zadnjič bi skoraj uničil motor ker sem pozabil napolnit akumulator in mi je črpalka "počakala" sredi vožnje. Motor sem krepko pregrel, tako se je kar kadilo iz čolna. Sedaj imam hlajenje motorja speljano direktno z zajemom vode pod čolnom, pa spet ni dobro. Zdi se mi da se motor še vedno pregreva, saj po določenem času zgubi moč in obrate, tako da ga imam problem spraviti na suho. Včasih me prime, da bi ga nekam zabrisal...
Zanima me ali je kdaj že kdo tekmoval s čolnom na dvotaktni motor? Mislim da se ne more primerjati z nitro motorji.
Lep pozdrav
Miran
Najprej se vam moram opravičiti, ker mi ni uspelo priti na vaše tekmovanje. Res mi je hudo da nisem videl vaših čolnov v akciji, a ni šlo drugače. (...problemi, ki jih ne bi razlagal tu). Upam da lahko pridem na kakšno vaše naslednje tekmovanje ali srečanje. Je tekmovanje uspelo in ste zadovoljni z razultati?
Moram povedat da sem upošteval vaš nasvet in sem odstranil vso nepotrebno kramo (črpalko, akumulator...) iz čolna. Zadnjič bi skoraj uničil motor ker sem pozabil napolnit akumulator in mi je črpalka "počakala" sredi vožnje. Motor sem krepko pregrel, tako se je kar kadilo iz čolna. Sedaj imam hlajenje motorja speljano direktno z zajemom vode pod čolnom, pa spet ni dobro. Zdi se mi da se motor še vedno pregreva, saj po določenem času zgubi moč in obrate, tako da ga imam problem spraviti na suho. Včasih me prime, da bi ga nekam zabrisal...
Zanima me ali je kdaj že kdo tekmoval s čolnom na dvotaktni motor? Mislim da se ne more primerjati z nitro motorji.
Lep pozdrav
Miran
Mogoče boste sedaj razumeli, ko govorimo o tem, da se modelarski navdušenci (ne glede na zvrst) oglasite na kakšni tekmi kjer boste iz prve roke od izkušenejših dobili prepotrebne informacije.
Zelo lahko se zgodi (in se tudi dogaja), da zaradi nepoznavanja ne znamo rešiti kakšen malenkosten problem, rezultat tega pa je uničenje modela in v končni fazi opustitev hobija.
Zelo lahko se zgodi (in se tudi dogaja), da zaradi nepoznavanja ne znamo rešiti kakšen malenkosten problem, rezultat tega pa je uničenje modela in v končni fazi opustitev hobija.
Lp Rado
Pozdravljen Miran, na napakah se najhitreje učimo, tudi, če so žal nepotrebne.
Ne poznam modelarja, ki ni sesul nobenega motorja.
Pri vseh Off-shor čolni najboljše hlajenje je iz krmila in tega uporabi za glavo motorja!!!
Moram priznat, da ne uporabljam benz. dvotaktnih motorjev, mislim ,da pravila sta enaka kot za motorje na metanol.
Zajetje vode izpod čolna ni priporočiljivo, ker ni kostantnega pretoka(kar ukini) Za hlajenje kolektorja uporabi izhod iz glave, jaz imam tako izpeljano (to preveri, tako, da po par minut vožnje lahko nežno držiš z roko glavo motorja). Če bo pretopla boš moral izpeljet medeninasto ali alu cev notranji pr.4 mm skozi zadnjo steno nad in srkanje za eliso. ( v priliki slike ).
Lep pozdrav
Claudio
Ne poznam modelarja, ki ni sesul nobenega motorja.
Pri vseh Off-shor čolni najboljše hlajenje je iz krmila in tega uporabi za glavo motorja!!!
Moram priznat, da ne uporabljam benz. dvotaktnih motorjev, mislim ,da pravila sta enaka kot za motorje na metanol.
Zajetje vode izpod čolna ni priporočiljivo, ker ni kostantnega pretoka(kar ukini) Za hlajenje kolektorja uporabi izhod iz glave, jaz imam tako izpeljano (to preveri, tako, da po par minut vožnje lahko nežno držiš z roko glavo motorja). Če bo pretopla boš moral izpeljet medeninasto ali alu cev notranji pr.4 mm skozi zadnjo steno nad in srkanje za eliso. ( v priliki slike ).
Lep pozdrav
Claudio
Zadnjič spremenil spic, dne 18 Sep 2007, 10:55, skupaj popravljeno 1 krat.
Na tej simulaciji vidiš pretok vode v čolnu.
Pretok vode je označen z modro premikajočo piko.
Tipično krmilo z zajemanjem vode. Vstop vode je v spodnjem delu (-stranska luknjica), potuje skozi krmilo in se na vrhu z silikonsko cevjo pelje v notranjost čolna- na glavo motorja.
Lahko pa rešiš zajemanje vode tudi tako.
Pretok vode je označen z modro premikajočo piko.
Tipično krmilo z zajemanjem vode. Vstop vode je v spodnjem delu (-stranska luknjica), potuje skozi krmilo in se na vrhu z silikonsko cevjo pelje v notranjost čolna- na glavo motorja.
Lahko pa rešiš zajemanje vode tudi tako.
Lp Rado
Mešanico sem zmešal v razmerju 25:1 tako kot je priporočal proizvajalec motorja. Zmešal sem jo 5 litrov naenkrat in še vedno uporabljam isto kot prvi dan.
Čisto mogoče je da sem uničil motor zadnjič, ko je motor za nekaj časa ostal brez hlajenja.
Poizkusil bom še spremeniti način hlajenja (speljal bom iz krmila), mogoče je problem v tem da je motor preslabo ohlajen.
Hvala za pomoč in lep pozdrav
Miran
Čisto mogoče je da sem uničil motor zadnjič, ko je motor za nekaj časa ostal brez hlajenja.
Poizkusil bom še spremeniti način hlajenja (speljal bom iz krmila), mogoče je problem v tem da je motor preslabo ohlajen.
Hvala za pomoč in lep pozdrav
Miran
Takšno ugotavljanje napak in virtualno štelanje motorja preko interneta je zelo neproduktivno in v končni fazi zelo neuspešno. Da je temu tako je bojazen, da si motor pregrel in uničil.
Miran, če boš se hotel kaj naučiti in sprejeti znanja se boš moral pokazati na ''terenu'' in dovoliti, da ti kdo, ki ima izkušnje nastavi motor in čoln. Po sedanjem sistemu boš imel vedno večje težave in posredno tudi škodo.
Če ti ni izpod časti se predstavi iz katerega konca Slovenije si in prosi za pomoč modelarjev iz teh krajev. Sigurno se bo našel kdo, ki ti bo rade volje pomagal.
Miran, če boš se hotel kaj naučiti in sprejeti znanja se boš moral pokazati na ''terenu'' in dovoliti, da ti kdo, ki ima izkušnje nastavi motor in čoln. Po sedanjem sistemu boš imel vedno večje težave in posredno tudi škodo.
Če ti ni izpod časti se predstavi iz katerega konca Slovenije si in prosi za pomoč modelarjev iz teh krajev. Sigurno se bo našel kdo, ki ti bo rade volje pomagal.
Lp Rado