Obljubljene slikePeterP napisal/-a:Ok ,
hvala za spremembo maila
regler
Moderator: mucek
Sedaj je na programu še trifazani regler. Ni moja pogruntavščina,romi007 napisal/-a:PeterP napisal/-a:Ok ,
hvala za spremembo maila
ampak od g. Konze, g. Mmrmota in še ene par pametnih glavic. Jaz sem
samo vezja dal delat, pa malo zlotal.
Zelo primerno za motorje do cca. 15A.
Naslov za načrt, program itd:
http://home.versanet.de/~b-konze/blmc_bko/blmc_en.htm
Lp,
Roman.
- Priponke
-
- testni primerki.JPG (46.34 KiB) Pogledano 6073 krat
-
- Brushles2.JPG (47.61 KiB) Pogledano 6073 krat
-
- Brushles1.JPG (42.73 KiB) Pogledano 6073 krat
Zadnjič spremenil romi007, dne 21 Dec 2004, 21:56, skupaj popravljeno 1 krat.
Ja vidm da si tiskanine čist profi narejene.
Zanima me pa še neki, ali je več različnih verzij ali se motim.
To me zanima prevsem reg. za na motor 400 in 480 ?
Tsit v TO220 je verjetno 5V reg. v SO so pa feti, ali imaš kaj fetov za prodat al jih naročaš sproti v ICju? Pa še ceno povej.
Zanima me pa še neki, ali je več različnih verzij ali se motim.
To me zanima prevsem reg. za na motor 400 in 480 ?
Tsit v TO220 je verjetno 5V reg. v SO so pa feti, ali imaš kaj fetov za prodat al jih naročaš sproti v ICju? Pa še ceno povej.
Elektrika je edina k___, k se ne pusti šlatat pa še plačat jo morš!
Za 400 in 480 je ena in ista verzija. Pri 400 lahko uporabišPeterP napisal/-a:Ja vidm da si tiskanine čist profi narejene.
Zanima me pa še neki, ali je več različnih verzij ali se motim.
To me zanima prevsem reg. za na motor 400 in 480 ?
Tsit v TO220 je verjetno 5V reg. v SO so pa feti, ali imaš kaj fetov za prodat al jih naročaš sproti v ICju? Pa še ceno povej.
slabše (cenejše) tranzistorje. TO220 je L4940, Low drop
5V regulator. Tranzistorje naročam po 10 kosov v IC-ju, so kar
dragi. Ceno rabiš za katero stvar?
Lp,
Roman.
TIV=700,00 SITPeterP napisal/-a:Cenoza:
1kom tiskanina rondo
x kom fetov
Za začetek bom uporablu na 400tki sam kasnej tudi na 480.
Pa če je možno tist uporovni delilnik za turn off tut nastavit za LiPo in podobne varjante (predvsem za prihodnje projekte),?
IRF7455=1020,00SIT/kos (preveri pri IC-ju)
Delilnik je možno nastaviti na skoraj katerokoli napetost.
Petru sem že odgovoril po PM, bom pa tebi javno, da ne bo še kdo istoThe Edge napisal/-a:@PeterP
Ti bi prerihtal ta regler na 2 feta, za v minico!? Mene tudi tole zanima... lahk kej več info o tem. Jst mam tak HTE 100 stran od študenskega doma!
lp
vprašal.
Rondo je namenjen zračnemu hlajenju in TIV nima veliko bakra za
hlajenje. Za mini ECO bom narisal novo TIV, tranzistorji bodo ohišje
D2PAK (IRL3803S), 3,8W, 30V, 6mohm, 140A. Hlajenje bo zračno z
možnostjo vodnega, ter možnostjo nadgradnje tranzistorjev (osnova
2 kosa)
Lp,
Roman.
Rondo
Hm, mislim da čolni ne potrebujejo zavore .
Stvar bo precej podobna rondo-ju, ampak štirioglate oblike,
na eni strani BEC,PIC+drobiž, na drugi strani pa paralelno
dva (mogoče trije) tranzistorji. Low cost verzija en tranzistor
(kot tale tvoj rondo).
Lp,
Roman.
Stvar bo precej podobna rondo-ju, ampak štirioglate oblike,
na eni strani BEC,PIC+drobiž, na drugi strani pa paralelno
dva (mogoče trije) tranzistorji. Low cost verzija en tranzistor
(kot tale tvoj rondo).
Lp,
Roman.
Ja, jasno! Moj je narejen za 400/480 tko na letalu. Ampak trije MOSFETI vzporedno? Ce smem svetovat, raje pozeni enega samega, pa tistega s kakim pravim MOS driverjem. Me ne bi presenetilo, da bi v praksi, tisti z enim MOSom delal bolje in bolj varcno kot tisti na tri. Pet nF na vratih, je tesko hitro vklopit in izklopit. Petnajst se trikrat tezje.
Saj colne ne vozite na full skoz, ka ne?
LP
Matjaz
kapacitivnost
Imaš čisto prav, ampak 5nF pri 1MHz, mi pa delamo na 2-4kHz.
Bolj kot kapacitivnost tukaj nagaja krivulja disipacije
(ne vem, kako bi prevedel Maximum Safe area),
zato je bolje delati z več paralelnimi tranzistorji.
Sicer 3x večja kapacitivnost ampak zato 3x manjša
upornost in s tem manjša disipacija v omejenem
volumnu zraka.
Tak je moj pogled na to.
Lp,
Roman.
Bolj kot kapacitivnost tukaj nagaja krivulja disipacije
(ne vem, kako bi prevedel Maximum Safe area),
zato je bolje delati z več paralelnimi tranzistorji.
Sicer 3x večja kapacitivnost ampak zato 3x manjša
upornost in s tem manjša disipacija v omejenem
volumnu zraka.
Tak je moj pogled na to.
Lp,
Roman.
- Priponke
-
- Safe area.JPG (35.27 KiB) Pogledano 5958 krat
rondo
Matjaž, tisto o 35A na tleh je mogoče za kratek čas. Ali si
poizkusil 5 minut. Računaj še na to, da je v ECO-tu regulator
zaprt neprodušno, greje se motor in regulator.
Drugače pa je pri tvojem in mojem regulatorju izhod PIC-a
vezan na tranzistor (BCxxx) kateri poganja vrata MOSFET(a)-ov.
Vrata pri IRL seriji tranzistorjev so odprta že pri 2,5V na full.
Prilagam pa sliko VGS/Total Charge in VDS/C, da bodo še drugi
vedeli o čem govoriva.
BTW, prototipni regulator ( 4 tranzistorji) že dela v čolnu celo sezono
s SPEED 700 ter 8 celic Panasonic, SubC, NiMh, 3300mAh, pa zanalašč
velik prop, da se "žvau" matra. Motor vodno hlajen, regulator pa ne.
Stvar še vedno dela.
poizkusil 5 minut. Računaj še na to, da je v ECO-tu regulator
zaprt neprodušno, greje se motor in regulator.
Drugače pa je pri tvojem in mojem regulatorju izhod PIC-a
vezan na tranzistor (BCxxx) kateri poganja vrata MOSFET(a)-ov.
Vrata pri IRL seriji tranzistorjev so odprta že pri 2,5V na full.
Prilagam pa sliko VGS/Total Charge in VDS/C, da bodo še drugi
vedeli o čem govoriva.
BTW, prototipni regulator ( 4 tranzistorji) že dela v čolnu celo sezono
s SPEED 700 ter 8 celic Panasonic, SubC, NiMh, 3300mAh, pa zanalašč
velik prop, da se "žvau" matra. Motor vodno hlajen, regulator pa ne.
Stvar še vedno dela.
- Priponke
-
- vgs.JPG (35.28 KiB) Pogledano 5895 krat
Ne, ni bilo samo par sekund!! Je kar lepo oddelal svoje v zraku. Trikrat po dve minuti, vmes pa malo jadranja. Je pa res, da je v letalu poln plin do vrha, potem zavora zapoje. Izgube so precej vecje, ce se vozis na recimo 90% duty cycle. Pa tudi nekaj prepiha je po letalu. Namen je bil zadevo sezgat v testu. In se ni zgodilo... BEC ni bil v uporabi, da ne bo pomote, samo interno je regler napajal.
Na mojem reglerju je preko tranzistorja gnan le FET za bremzo. Prvic zato, ker je navaden, ne logic serije, drugic zato, ker je N type, pa je obrnjen s sourcejem na plus od baterije in se en RC je vmes, da ne zavira tako brutalno. Pogonski gre direktno na PIC-a. Tisto kar izgleda kot BCxx, je MC34064, reset vezje za izklop pogona ob praznih baterijah. In ta direktni spoj PIC/MOSFET je sibka tocka, zato sem pa opozoril na to. Je tudi razlog zakaj sem frekvenco spustil na 400Hz... Ti imas vec prosotra, pa lahko bolj solidno mazohiras gate od feta.. Ti recem, da se splaca!
Ampak L MOSFET-i, da so odprti pri 2.5V VGS? NISO!
Takrat so se tokovni generatorji za nekaj amperov..
Glej se to slikco.. Spodnja crta je za 2V VGS naslednja za 3v itd... Sele pri 4V se poravna na 100A... Ampak!! 12V na gatah mu ne skodi!
LP
Matjaz
Na mojem reglerju je preko tranzistorja gnan le FET za bremzo. Prvic zato, ker je navaden, ne logic serije, drugic zato, ker je N type, pa je obrnjen s sourcejem na plus od baterije in se en RC je vmes, da ne zavira tako brutalno. Pogonski gre direktno na PIC-a. Tisto kar izgleda kot BCxx, je MC34064, reset vezje za izklop pogona ob praznih baterijah. In ta direktni spoj PIC/MOSFET je sibka tocka, zato sem pa opozoril na to. Je tudi razlog zakaj sem frekvenco spustil na 400Hz... Ti imas vec prosotra, pa lahko bolj solidno mazohiras gate od feta.. Ti recem, da se splaca!
Ampak L MOSFET-i, da so odprti pri 2.5V VGS? NISO!
Takrat so se tokovni generatorji za nekaj amperov..
Glej se to slikco.. Spodnja crta je za 2V VGS naslednja za 3v itd... Sele pri 4V se poravna na 100A... Ampak!! 12V na gatah mu ne skodi!
LP
Matjaz
- Priponke
-
- Id vs VGS @25C.jpg (45.9 KiB) Pogledano 5883 krat
rondo
Zdravo,
Poizkusi 35A statično na tleh 5 minut (raje ne, verjemi).
Še malo matematike v elektrotehniki:
Q=Ixt, Q=naboj v As, recimo 160nC pri 9V napajanju,
in VGS=8V (realno 5V)
t=0,3ms (3kHz)
I=160e-12x0,3ms=4,8e-14A alias nekaj majhnega, čeprav je
prvi trenutek kratek stik (prazen kondenzator).
Prilagam malo večjo sliko odvisnosti izhodnega toka od napetosti
na vratih.
Ne pozabi, da vrata odpiramo z napajalno napetostjo 5V, takrat je tok
krepko ćez 100A. Poudariti moram, da me tok sam po sebi ne zanima,
bolj me zanima RdsON, saj le ta povzroči disipacijo.
Lp,
Roman.
Poizkusi 35A statično na tleh 5 minut (raje ne, verjemi).
Še malo matematike v elektrotehniki:
Q=Ixt, Q=naboj v As, recimo 160nC pri 9V napajanju,
in VGS=8V (realno 5V)
t=0,3ms (3kHz)
I=160e-12x0,3ms=4,8e-14A alias nekaj majhnega, čeprav je
prvi trenutek kratek stik (prazen kondenzator).
Prilagam malo večjo sliko odvisnosti izhodnega toka od napetosti
na vratih.
Ne pozabi, da vrata odpiramo z napajalno napetostjo 5V, takrat je tok
krepko ćez 100A. Poudariti moram, da me tok sam po sebi ne zanima,
bolj me zanima RdsON, saj le ta povzroči disipacijo.
Lp,
Roman.
- Priponke
-
- VGS1.JPG (24.73 KiB) Pogledano 5877 krat
Opala!!
Matematika res krasno pase skupaj z elektroniko, ampak je treba znat...
1. 160nC ni 160 e-12 ampak 160 e-9 ( moj ima pa 1.6km cez krila!! )
2. Frekvenca nima veze z vklopnimi in izklopnimi casi, ampak doloci samo njihovo stevilo na sekundo. Recimo, da je lapsus, ampak ce hoces napolniti ali sprazniti nek C v krajsem casu, moras povecati tok, ne zmanjsati, kot zgleda v tvoji enacbi...
Pa reciva, da je 100nC @5V
Pa reciva, da bo vklopni/izklopni cas 100nS
100nC/100nS=1A HEUREKA!
Torej bo tistih 100nS teklo v gate 1A toka. Ampak PIC ima dovoljenih samo 25mA toka... 40x manj, kar pomeni, da bo polnil un naboj 40 krat dlje, kar bo 4us na FET. Potem pomnozim ta cas s polovico toka 18A, torej 9A je 36uAs na vklop, krat 2, ker ima vsak vklop se svoj izklop in krat 3000, ker je toliko sprememb na sekundo, dobim torej 0.216As krat 7 celic, torej 6V je ~1.3Ws/sekundo. Torej 1.3W gretja od vklopov in izklopov.
Zdaj pa se primerjava z izgubo zaradi Rdson-a Ta je pri polnem gasu, 5V VGS 5mohm, 1.6W.
In imamo 1.6W rds izgub pri polni moci, ko ni prehodov.
Ce vozis z 80% dutycyclom pa imas 1.28W rds izgub in 1.3W izgub zaradi preklopov. (Zato sem spraseval, ce vozite skoz na full)
Ce das 5 fetov, se bo preklopni cas povecal za 5 krat, disipirana moc pa prav tako.
TOREJ?
Ma ja... Brez kalkulatorja na sinovi masini, na silvestrovo, po kozarcku ali dveh ali treh... Naj mi elektrofreaki oprostijo, ker sem zbanaliziral resne probleme, zaokrozeval in poenostavljal, racunal preko prsta in se kje kako vejico za mesto levo desno zmaknil. A namen je bil dober.
Srecnega pa veselega vsem!
Matjaz
PS Roman... Bi ga gnal un moj tudi 5 minut na zemlji, pa nimam 12 celic, ki bi dale ven 3Ah. Zdrzal pa bi! Za pivo?
Matematika res krasno pase skupaj z elektroniko, ampak je treba znat...
1. 160nC ni 160 e-12 ampak 160 e-9 ( moj ima pa 1.6km cez krila!! )
2. Frekvenca nima veze z vklopnimi in izklopnimi casi, ampak doloci samo njihovo stevilo na sekundo. Recimo, da je lapsus, ampak ce hoces napolniti ali sprazniti nek C v krajsem casu, moras povecati tok, ne zmanjsati, kot zgleda v tvoji enacbi...
Pa reciva, da je 100nC @5V
Pa reciva, da bo vklopni/izklopni cas 100nS
100nC/100nS=1A HEUREKA!
Torej bo tistih 100nS teklo v gate 1A toka. Ampak PIC ima dovoljenih samo 25mA toka... 40x manj, kar pomeni, da bo polnil un naboj 40 krat dlje, kar bo 4us na FET. Potem pomnozim ta cas s polovico toka 18A, torej 9A je 36uAs na vklop, krat 2, ker ima vsak vklop se svoj izklop in krat 3000, ker je toliko sprememb na sekundo, dobim torej 0.216As krat 7 celic, torej 6V je ~1.3Ws/sekundo. Torej 1.3W gretja od vklopov in izklopov.
Zdaj pa se primerjava z izgubo zaradi Rdson-a Ta je pri polnem gasu, 5V VGS 5mohm, 1.6W.
In imamo 1.6W rds izgub pri polni moci, ko ni prehodov.
Ce vozis z 80% dutycyclom pa imas 1.28W rds izgub in 1.3W izgub zaradi preklopov. (Zato sem spraseval, ce vozite skoz na full)
Ce das 5 fetov, se bo preklopni cas povecal za 5 krat, disipirana moc pa prav tako.
TOREJ?
Ma ja... Brez kalkulatorja na sinovi masini, na silvestrovo, po kozarcku ali dveh ali treh... Naj mi elektrofreaki oprostijo, ker sem zbanaliziral resne probleme, zaokrozeval in poenostavljal, racunal preko prsta in se kje kako vejico za mesto levo desno zmaknil. A namen je bil dober.
Srecnega pa veselega vsem!
Matjaz
PS Roman... Bi ga gnal un moj tudi 5 minut na zemlji, pa nimam 12 celic, ki bi dale ven 3Ah. Zdrzal pa bi! Za pivo?
Ooooops, Sem vedel včeraj da nekaj ni v redu, danes pa
se mi tudi ne da kaj dosti razmišljati, zato povzetek:
Kot že rečeno, izhod iz PIC-a je vezan na TRANZISTOR BCxxx, kateri
krmili vrata FET-a. Da ne bova še bolj zašla, si poglej:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=74379
Kar se tiče piva, ni blema, četudi se ti regler sežge, častim.
Lp,
Roman.
se mi tudi ne da kaj dosti razmišljati, zato povzetek:
Kot že rečeno, izhod iz PIC-a je vezan na TRANZISTOR BCxxx, kateri
krmili vrata FET-a. Da ne bova še bolj zašla, si poglej:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=74379
Kar se tiče piva, ni blema, četudi se ti regler sežge, častim.
Lp,
Roman.
Casi so taki...
Sem pogledal na rcgroups, pa ne vem no...
Ce imas plac, potem daj namesto BC.. raje eno tole zadevico, pa bos srecen ti in MOSFET-i, pa se motorin...
http://www.irf.com/product-info/datashe ... ir4426.pdf
Itak jih moram narocit eno steko, pa ce te mika it zraven, se lahko zmeniva.
Tudi par stek razlicnih MOSFETOV bo v tem narocilu.
LP
Matjaz