Predelava Thunder tigra 6,5
Moderator: Mipo
Predelava Thunder tigra 6,5
V klubu sem pred lani dobil dva Thunder tigra 6,5 z enako okvaro. Zdrobilo jim je kletko kroglic v zadnjem ležaju in posledica je bila uničenje srajčk in batov. Po tem sem se pa lotil svojega največjega projekta doslej, v moji karieri modelarja. Pri tem sem uporabil samo bat od originala, ostalo sem pa naredil, namreč zastružit kanal za L rink na vrhu bata, postružiti rink in ga pripasal na bat. Namesto Krogličnega ležaja sem naredil drsni lezaj v AL puši enakih dimenzij kot original kroglični ležaj. Za tem je pa prišel najtežji del, izdelava srajčke iz sive litine, ki jo uporabljajo za odlivanje kompresorskih blokov v Livarju. Ko je bila srajčka postružena na toleranco, so prišli na vrsto kanali v steni cilindra. Ozke kanale sem pa naredil zato, da se rink ne more zataknit in z tem nisem rabil varovat rinka proti vrtenju v njegovem kanalu.
Za tem je pa prišlo zlaganje in montaža motorja na treinerja ter preizkus. Najprej dva rezervoarja goriva za utekanje za tem pa v zrak. Testni pilot je bil moj sin (Viharnik)in kljub katastrofalnemu vremenu in nizki zunanji temperaturi, (bil je lanski december okoli božiča) je vse skupaj začuda delovalo .Ta motor je tako deloval cca 10 ur kar zadovoljivo, zatem je pa začel crkavat, nakar sem ga dal začasno v dim.
Danes sem ga pa razdrl in tu je nekaj slik mojega doktorata.
Za tem je pa prišlo zlaganje in montaža motorja na treinerja ter preizkus. Najprej dva rezervoarja goriva za utekanje za tem pa v zrak. Testni pilot je bil moj sin (Viharnik)in kljub katastrofalnemu vremenu in nizki zunanji temperaturi, (bil je lanski december okoli božiča) je vse skupaj začuda delovalo .Ta motor je tako deloval cca 10 ur kar zadovoljivo, zatem je pa začel crkavat, nakar sem ga dal začasno v dim.
Danes sem ga pa razdrl in tu je nekaj slik mojega doktorata.
- Priponke
-
- Unicen lezaj in nov drsni lezaj in original bat ter predelan z L rinkom
- prej potem.JPG (87.22 KiB) Pogledano 5406 krat
Res si! Po mojem vprašanju sodeč na : http://modelarji.com/forum/viewtopic.php?t=2730Big A napisal/-a:Žuž, ti si pa majster!
v zvezi z obnovo cilindra na mojem pokvarjenem OS Maxu 3,5ccm, so mi vsi povedali, da naj na vse kar pozabim, a tale tvoja fotoreportaža je odkrila varianto, da se da narediti nova srajčka. Zanimivo!
Kaj misliš da je vzrok da je motor spet opešal? Obraba ali kaj drugega?
Ali se morda drsni ležaj bolj greje kot kroglični, pa da toplotne deformacije kaj stisnejo elemente med sabo...
Kake so pa kaj tolerance ..zračnost med deli?
LP. Mitja
P.S.: Tvoj vplinjač na moji Enyi gre danes spet letet
- slo-warhavk
- Freak
- Prispevkov: 704
- Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
- Kraj: Hrastnik
Žuž bravo!
Mislim... Žuž ej, res si faca, si nisem niti predstavljal... Zakaj je prišlo do okvare, še originalnih motorjev? Mogoče prerevna mešanica olja in metanola, ali se je uporabljal nitrometan in sintetika ?
LP Darko
LP Darko
- slo-warhavk
- Freak
- Prispevkov: 704
- Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
- Kraj: Hrastnik
Ej Žuž. Pri podrobnejšem ogledu slik, se da videt, da se na postruženem batu za L ring nakahjajo ostanki izgorjenega metanola, in to v vsem obsegu. Verjetno je to posledica vrtenja ring-a. Zanima me kakšen bi bil rezultat, če bi bila v bat udelana zagozda ( v stičišču ) , proti vrtenju ring-a, pa tudi izguba kompresije bi bila manjša ? Se boš mogoče lotil naslednjega projekta ? Bilo bi zanimivo videti rezulat.
rgr Darko
rgr Darko
Aha, sem vam vrgel kost za odabat.
Za ta projekt sem se odločil kar tako iz čistega firbca, če mi bo ratalo in recimo da mi je. Problem je samo izbira materiala. Za srajčko bi morala bit nodularna litina, ki je dosti bolj trda in odporna na obrabo, kot je navadna siva litina in v tem je vzrok da je srajčka na vrhu hitro dobila rob od rinka in z tem izgubo kompresije. Rink je jeklen, samo po premeru sem ga naredil premajhnega in ko sem ga prerezal je ostala prevelika reža in z tem takoj na začetku izgube kompresije. Mislim da bo kmalu drugi rink v izdelavi. Pregrevanja nisem opazil nobenega, kljub temu da je letel pretežno z polnim gasom. Je pa proti koncu rad ugašal pod štan gasom. Treba je pa vzeti v zakup da je ta motor laufal po predelavi lani po zimi in letos spomladi. Kar se tiče tolerance ležaj gred je nekje 3 - 4 stotinke zračnosti po digitalnemu šublerju, bolj je bilo pripasevanje po občutku. Zračnost med batom in srajčko pa je nekje okoli 8 stotink odvisno kje merim bat ker je malenkost ovalen.
Moje mišljene zakaj so crknili originalni ležaji pa je vprašanje kvalitete ležajev, ker na dveh enakih in iztočasno nabavljenih motorjih dve identične okvare...hm, in kolikor je meni znano ni krivo gorivo, ker so kurili ricinus in mislim z jako malo nitrometana.
Za ta projekt sem se odločil kar tako iz čistega firbca, če mi bo ratalo in recimo da mi je. Problem je samo izbira materiala. Za srajčko bi morala bit nodularna litina, ki je dosti bolj trda in odporna na obrabo, kot je navadna siva litina in v tem je vzrok da je srajčka na vrhu hitro dobila rob od rinka in z tem izgubo kompresije. Rink je jeklen, samo po premeru sem ga naredil premajhnega in ko sem ga prerezal je ostala prevelika reža in z tem takoj na začetku izgube kompresije. Mislim da bo kmalu drugi rink v izdelavi. Pregrevanja nisem opazil nobenega, kljub temu da je letel pretežno z polnim gasom. Je pa proti koncu rad ugašal pod štan gasom. Treba je pa vzeti v zakup da je ta motor laufal po predelavi lani po zimi in letos spomladi. Kar se tiče tolerance ležaj gred je nekje 3 - 4 stotinke zračnosti po digitalnemu šublerju, bolj je bilo pripasevanje po občutku. Zračnost med batom in srajčko pa je nekje okoli 8 stotink odvisno kje merim bat ker je malenkost ovalen.
Moje mišljene zakaj so crknili originalni ležaji pa je vprašanje kvalitete ležajev, ker na dveh enakih in iztočasno nabavljenih motorjih dve identične okvare...hm, in kolikor je meni znano ni krivo gorivo, ker so kurili ricinus in mislim z jako malo nitrometana.
- slo-warhavk
- Freak
- Prispevkov: 704
- Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
- Kraj: Hrastnik
- slo-warhavk
- Freak
- Prispevkov: 704
- Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
- Kraj: Hrastnik
Hja, zaenkrat bom probal naredit nov rink z boljšimi tolerancami in kot praviš z varovalom proti vrtenju rinka. Kar se pa tiče tvojega zadnjega stavka, bom zaenkrat ostal na takih poskusih.slo-warhavk napisal/-a:Res je Stane. Res si nam vrgel kost. Kako se boš lotil novega podviga ? Enak material ring in srajčka (mogoče jeklena), manjša toleranca ringa, zagozda proti vrtenju ringa..? Še mal pa boš začel sam izdelovat komplet motorje..
lp žuž
Ne Andrej, nisi brcnil v temo. Kolikor vem so rinki tudi narejeni iz podobne litine kot je siva litina, samo da ima bolj fino kristalično strukturo, kajti navadna siva litina ima grafit v litini grobo zrnat in nima elastičnosti in bi tako tanek rink hitro počil zato sem se odločil za jeklenega.Big A napisal/-a:Žuž,
Lahko, da bom brcnil v temo s temle razmišljanjem: Kaj če bi bi bil batni obroček iz mehkejšega materiala kot pa cilinder? Tak primer je pri ABC izvedbi (kroman cilinder in aluminijast bat).
Bo pa treba se malo pogledat po priročnikih, kar se tiče materialov.
Kar se tiče jeklenih kompletov bat srajčka jih imajo Enje, Ameriški Coksi, doma imam Rossija z tem kompletom in še bi se našlo.
Bom se pa probal pozanimat pri firmi Hartchrom Rendulič iz Zgornjih dupelj, če bi se dalo kromirat tako male stvari in potem še stvar pobrusit, ker za našo firmo kar dosti delajo, popravila batnic od hiravličnih cilindrov.
lp žuž
Na juris!!!
Jep! Nasmehnil sem se, ko sem prebral tole zgodbico. Nimam nic proti, da se kdo spravi na taksno rocno delo, da ne bo kdo kaj narobe razumel. Ampak deset uric dela za deset uric delovanja, ta je pa huda. Pa ne bom pametoval v smer, kaj vse je bilo v osnovi zgresenega pri konstrukciji...
AMPAK ZUZ!!!! Ce imas toliko casa in moznosti uporabe strojev, narediva deal. Jaz ti kupim Dva nova Th. Tigercka, ti mi pa naredi tole, kar vidis na spodnji slikci. Potem privijeva gor se par koncev od minimoto motorcka, pa imava bencinskega norca, ki zmore ene 8 konjickov...Ce dava tri take reci v serijo, dobiva pogon za mojega mustanga, pa +24 konjickov Vse ze skonstruirano, samo se roke se iscejo, pa nekoga, ki ima cas .
Se nekaj je del deala... Una tvoja stara Th.Tigercka bom s flekso razpolovil... Da ti slucajno se kdaj na pamet ne pade
Re: Na juris!!!
Ojoj, Matjaž! Kaj se skriva za tem stavkom? Ali je ta Mustang velika skrivnost? Joj kolk sem radoveden!Matjaz napisal/-a:..... pogon za mojega mustanga, pa +24 konjickov Vse ze skonstruirano,...
Miloš
Ha ha ha!!
Ni skrivnost!
Pred leti sem se ga ze lotil. Gre za Zirolijevega P-51D, 2.5 metra cez krila. Prav takega je ze napravil kolega Brane, pa ga tudi vzemljil, pa spet postimal. Njegov ima montiranega 90ccm Kinga, ki pa je za moje pojme preslaboten. Jaz hocem 2kg/konjicka in amen. Brane je stvar noro detajliral, jaz bi dal vec poudarka na robustnost in vzdrzljivost. Motor pa kot sem rekel.. Trocilindrski vrstni, 120ccm, vodno hlajeni, planetni reduktor. Motor sem videl v minimotu, priscvrscenega na Dynotech. 8 konjickov na zadnjem kolesu. Aha... Moj ima epoksi trup, branetov je lesen komplet. Moram imeti plac za rezonance.
To je to.
LP
Jest
Pred leti sem se ga ze lotil. Gre za Zirolijevega P-51D, 2.5 metra cez krila. Prav takega je ze napravil kolega Brane, pa ga tudi vzemljil, pa spet postimal. Njegov ima montiranega 90ccm Kinga, ki pa je za moje pojme preslaboten. Jaz hocem 2kg/konjicka in amen. Brane je stvar noro detajliral, jaz bi dal vec poudarka na robustnost in vzdrzljivost. Motor pa kot sem rekel.. Trocilindrski vrstni, 120ccm, vodno hlajeni, planetni reduktor. Motor sem videl v minimotu, priscvrscenega na Dynotech. 8 konjickov na zadnjem kolesu. Aha... Moj ima epoksi trup, branetov je lesen komplet. Moram imeti plac za rezonance.
To je to.
LP
Jest