Telstar 400 nesreča
Moderator: alien2108
Telstar 400 nesreča
Dogodek pred približno 1 letom:
Višina okoli 100m. Telstar jadra in ga spustim da pada, da bom naredil luping. Ko ga povlečem k sebi se zlomijo krila in adijo model (elementi celi)
Dogodek pred približno pol ure:
Višina okoli 200m in jadram. Pa hočem jaz prvič v življenju peljati hrbtni let z njim. Smerno krmilo maksimalno odklonim in potem potegnem višino dol in se mi model postavi hrbtno. Ampak zeloo močno mi je skakal. Hotel se je obrniti v pravo smer, ampak ker sem ga tiščal je nazaj skakal. Naenkrat počijo krila in model iz približno 150m pikira na tla. Pade v bližnjo koruzo (ki jo pospravijo z par mesci zamude). Čudno da je cel le del višinskega stabilizatorja se je odlomil in seveda krila.
Nauk: Ne izvajaj hudih akrobacij z Telstarjem če ga imaš narejenega po navodilih brez ojačitev krila.
PS: Imam pa sedaj vsaj motiv da naredim drugi model za prihodnjo sezono F5J
LP
Višina okoli 100m. Telstar jadra in ga spustim da pada, da bom naredil luping. Ko ga povlečem k sebi se zlomijo krila in adijo model (elementi celi)
Dogodek pred približno pol ure:
Višina okoli 200m in jadram. Pa hočem jaz prvič v življenju peljati hrbtni let z njim. Smerno krmilo maksimalno odklonim in potem potegnem višino dol in se mi model postavi hrbtno. Ampak zeloo močno mi je skakal. Hotel se je obrniti v pravo smer, ampak ker sem ga tiščal je nazaj skakal. Naenkrat počijo krila in model iz približno 150m pikira na tla. Pade v bližnjo koruzo (ki jo pospravijo z par mesci zamude). Čudno da je cel le del višinskega stabilizatorja se je odlomil in seveda krila.
Nauk: Ne izvajaj hudih akrobacij z Telstarjem če ga imaš narejenega po navodilih brez ojačitev krila.
PS: Imam pa sedaj vsaj motiv da naredim drugi model za prihodnjo sezono F5J
LP
Zadnjič spremenil Vombat, dne 24 Nov 2004, 20:50, skupaj popravljeno 1 krat.
Med mojimi modeli je Tel Star No1 brez kakršne koli ojačitve za seboj ima milijon lopingov in izpeljank tega lika ter pol miljona sodčkov na hrbtu pa kar resno kilometrino, za marsikateri model je "prešlatal" okolico hriba pa je na njem še ista folija in razen parih praskic je tak kot je bil
Model se nikoli ne zlomi vedno ga zlomi napačna komanda ob napačnem času
Model se nikoli ne zlomi vedno ga zlomi napačna komanda ob napačnem času
Ja jaz imam neko posebno elektroniko ki zdrži padce. Oba servota, sprejemnik, kvarca in regulator imam že nekaj let od začetka modelarstva. V tem času so zdržali "totalke" 4 modelov. Pa še za drugo leto bojo
Glede ojačitev, Miha. To sem zvedel pred mescom na tem forumu in se mi ni dalo celo krilo šeenkrat delat
Akrobacije so mi pa zelo zanimive in si moram za drugo leto nabavit kak model ki bo uspešno letel
-
- Freak
- Prispevkov: 451
- Pridružen: 15 Nov 2004, 19:59
- Kraj: Domžale
Sem nekaj casa odlasal ce naj napisem ali ne.
Sicer pa je ze Mcgajver povedal da je njegov model prezivel ze vse mogoce akrobacije.
Dejstvo je da moras biti pri uvajanju in izhajanju iz lupinga zelo nezen. Vecina (predvsem zacetnikov) pa za luping potegne palico nase brez obcutka in ponavadi kar do konca ker jih je drugace strah, da ne bo modela naredil lupinga ampak bo mogoce omahnil ali kako drugace "izsel" iz lupinga. To ponavadi naredijo potem, ko so nabrali precej hitrosti. Pri modelu ala telstar, ki ima dokaj veliko povrsino kril pomeni to zelo velik upor na krilih. Posledice pa so vsem znane. Ce pa "luping" slucajno uspe pa je zelo hiter in ponavadi se kot taksen se posebej dopade ljudem in ga potem kar naprej ponavljajo in ne razmisljajo vec o tem ali je izveden pravilno ali ne in kaksne sile takrat vplivajo na model. Materia pa potem enkrat mora popustit.
Ok mogoce sem malo zabluzil ampak malo sem hotel nakazati, da modeli kot telstar niso misljeni ravno za akrobacije, ce pa ze to izvajas pa moras biti zelo previden ter v naprej premisliti kako bos "akrobacijo" izpeljal in kaksne sile delujejo takrat na model. Mcgajver potem spadas ravno v to skupino.
Lp Bostjan
Sicer pa je ze Mcgajver povedal da je njegov model prezivel ze vse mogoce akrobacije.
Dejstvo je da moras biti pri uvajanju in izhajanju iz lupinga zelo nezen. Vecina (predvsem zacetnikov) pa za luping potegne palico nase brez obcutka in ponavadi kar do konca ker jih je drugace strah, da ne bo modela naredil lupinga ampak bo mogoce omahnil ali kako drugace "izsel" iz lupinga. To ponavadi naredijo potem, ko so nabrali precej hitrosti. Pri modelu ala telstar, ki ima dokaj veliko povrsino kril pomeni to zelo velik upor na krilih. Posledice pa so vsem znane. Ce pa "luping" slucajno uspe pa je zelo hiter in ponavadi se kot taksen se posebej dopade ljudem in ga potem kar naprej ponavljajo in ne razmisljajo vec o tem ali je izveden pravilno ali ne in kaksne sile takrat vplivajo na model. Materia pa potem enkrat mora popustit.
Ok mogoce sem malo zabluzil ampak malo sem hotel nakazati, da modeli kot telstar niso misljeni ravno za akrobacije, ce pa ze to izvajas pa moras biti zelo previden ter v naprej premisliti kako bos "akrobacijo" izpeljal in kaksne sile delujejo takrat na model. Mcgajver potem spadas ravno v to skupino.
Lp Bostjan
kiwi prav imaš loping je akrobacija ki je zelo preprosta od pilota zahteva samo dve stvari in sicer lepa krožnica (ne krompir) in konstantna kitrost če zadovolimo ta dva zahtevka je verjetnost, da se bo model prelomil izredno majhna.
Večina modelarjev pa izvaja loping tako, da model natišči in zategne višino, obremenitev kril je tako v prvem delu kot na koncu nenormajno velika in vćasih materijal popusti (kratek aplavz) na kar jim je "kriv" model
Večina modelarjev pa izvaja loping tako, da model natišči in zategne višino, obremenitev kril je tako v prvem delu kot na koncu nenormajno velika in vćasih materijal popusti (kratek aplavz) na kar jim je "kriv" model
skakal?
Najbrž si tudi ti skakal z višinsko komando. Mislim si lahko; da, ko si ga uvajal na hrbet si nabral kar precejšno hitrost in model je ratal zelo živahen po višini, Ali pa tudi ni to to.
No pa še kako se je meni zlomil moj Telstar.
Takoj po 14 dnevnem dopustu sem jasno takoj šel nafilat baterije
in ta tretji paket sem priklopu po ene dveh urah.Tiščalo je gor malodane po celem polju. Človek se spozabi-opogumi kajjastvem. Model sem na kakih 100 metrih prevleku in ga navil v nekak ploski luping(več njih zapovrstjo) in kar vlekel smer in višino tak da ni zgubljal višine.
Hitrost ni bla tak velika.
Flutter, pol sekunde, buć, ode krilo.
Srečo sem imel da sem med padanjem držal še zategnjeno smer, tako da
se je zašel trup full rotirat in je padal vsaj pol počaneje in se ni poškodoval, razen kar je udrlo nosilec od motorja.
Ma karbonska palčka u telstarju se mi zdi pa: kokr da bi imel eno jekleno štango skrito v povštru. Bol se mi dopade da krilo diha in je elastično.
Imam narejeno krilo novo za Tel* in sicer je še vedno nepokrito in se
privaja na atmosfero... še mal, pa še mal...
Evo dokazni materijal. 10 cm večji razpon in 5% bolj tanek profil v
centroplanu.
Najbrž si tudi ti skakal z višinsko komando. Mislim si lahko; da, ko si ga uvajal na hrbet si nabral kar precejšno hitrost in model je ratal zelo živahen po višini, Ali pa tudi ni to to.
No pa še kako se je meni zlomil moj Telstar.
Takoj po 14 dnevnem dopustu sem jasno takoj šel nafilat baterije
in ta tretji paket sem priklopu po ene dveh urah.Tiščalo je gor malodane po celem polju. Človek se spozabi-opogumi kajjastvem. Model sem na kakih 100 metrih prevleku in ga navil v nekak ploski luping(več njih zapovrstjo) in kar vlekel smer in višino tak da ni zgubljal višine.
Hitrost ni bla tak velika.
Flutter, pol sekunde, buć, ode krilo.
Srečo sem imel da sem med padanjem držal še zategnjeno smer, tako da
se je zašel trup full rotirat in je padal vsaj pol počaneje in se ni poškodoval, razen kar je udrlo nosilec od motorja.
Ma karbonska palčka u telstarju se mi zdi pa: kokr da bi imel eno jekleno štango skrito v povštru. Bol se mi dopade da krilo diha in je elastično.
Imam narejeno krilo novo za Tel* in sicer je še vedno nepokrito in se
privaja na atmosfero... še mal, pa še mal...
Evo dokazni materijal. 10 cm večji razpon in 5% bolj tanek profil v
centroplanu.
- Priponke
-
- Dsc01259.jpg (24.93 KiB) Pogledano 10339 krat
šmergl itaq rulz
Hm jasno, da je Telstar ob nenadnih gibih zelo občutljiv. Še posebej zanimivo pa je, da nas večino stare izkušnje ne izučijo preveč (vsaj mene niso... do zadnjič ) Torej kot že tolikokrat povedana zgodba, vendar nisem pa slišal, da bi kdo delal z telstarjem kovit No meni je ta akrobacija zeloooooo všeč, in jo ponavadi zvajam na ogrooomnih višinah in seveda tudi pri telstarju je bilo isto. Nažalost pa sem naredil kot je rekel McGayver- Najprej mi je prvih nekaj poletov veliko kovitov (oziroma svedrov, ali vertikalnih vrijev) odlično uspevalo - tudi po 3-4je obrati proti materi zemlji... Nakar pa se hočem postaviti pred prijateljem in narediti en kovit "zanj". Seveda je pri 3 obratu ostala polovica krila sama v zraku, medtem ko je trup frčal proti tlom (z ogromnim številom obratov in z izklopljenim motorjem - po zlomu sem ga seveda izklopil )
In še nekaj: nekdo je rekel, da mu je trup začel rotirati in je zato imel veliko manj škode... pri meni pa je trup rotiral kot nor, in edina stvar ki je ostala "cela" je bil CELOTEN rep modela no ja, pa elektronka, ki je bila v peno oblečena je bila tudi cela...
Uglavnem: kako je bilo možno, da ti je trup tako močno rotiral, da je ustvarjal avtorotacijo? Je to sploh še kje možno, ali si imel samo ti takšno srečo?
In še nekaj: nekdo je rekel, da mu je trup začel rotirati in je zato imel veliko manj škode... pri meni pa je trup rotiral kot nor, in edina stvar ki je ostala "cela" je bil CELOTEN rep modela no ja, pa elektronka, ki je bila v peno oblečena je bila tudi cela...
Uglavnem: kako je bilo možno, da ti je trup tako močno rotiral, da je ustvarjal avtorotacijo? Je to sploh še kje možno, ali si imel samo ti takšno srečo?
Ko naredim letalo, začnem leteti. Potem letim in razbijem letalo. Po tem sistemu pač nikoli ne pridem do tekem
eeeeh hotlinerji... tist je šele problem, ker je treba dost natančno sestavt pa pol še previdn letet (sem slišal, da je zadevšna kar hitra). Tako, da je konec koncev ceneje izdelati enga Telstarja pa ga mal "ojačat" pa maš zajebancijomihah napisal/-a: Dečki, za tišancijo so hotlinerji!
(za konec pa še to: Najbolj se mi zašibrijo kolena ko model udari ob tla, pospravim anteno in grem proti njemu. Ko ga pa začnem pobirat (oziroma koščke) me pa ma, da bi se kar sesedel... v glavnem boljši feeling kakor katerakoli droga )
Drugače pa vsakemu povem: Kupi si Telstarja, saj tako poceni modela še nisem videl (panda je bila ko sem jo jaz nazadnje gledal 10k)
lp
Crt
(Danes sem zgleda precej dobre volje)
Ko naredim letalo, začnem leteti. Potem letim in razbijem letalo. Po tem sistemu pač nikoli ne pridem do tekem
Vsak ima svoje poglede.
Črt, ker si napisal "... sem slišal..." , te za naslednjo sezono vabim na ogled mojega hotlinerja Flasha. Če že ne boš kje drugje to zadevšno videl...
Jaz ti bom tudi z veseljem razložil to in ono. Mogoče ti bo potem bolj jasno, ali pa tudi ne
Do takrat pa lahko malo pogledaš po forumu, pa boš videl, da se nekaj dogaja (hint: Gradnja..., kasneje visokozmogljivi modeli...)
Glede natančnosti - povsod v modelarstvu je potrbno biti natančen. Kaj je to natančnost in kje je meja pa je jasno odvisno od vsakega modelarja posebej. Nekateri modelarji se bodo proglasili za nenatančne, ker so na svojem 5 gramskem modelu zalepili višino pod 89 stopinjskim kotom glede na trup, drugi pa se ne bodo sekirali za 3 mm večjo špranjo na svoji "šlep mašini".
Je pa tudi res to kar praviš, da vsak po svoje najde nekaj zanimivega in adrenalinskega. Še dobro, da smo različni
Črt, ker si napisal "... sem slišal..." , te za naslednjo sezono vabim na ogled mojega hotlinerja Flasha. Če že ne boš kje drugje to zadevšno videl...
Jaz ti bom tudi z veseljem razložil to in ono. Mogoče ti bo potem bolj jasno, ali pa tudi ne
Do takrat pa lahko malo pogledaš po forumu, pa boš videl, da se nekaj dogaja (hint: Gradnja..., kasneje visokozmogljivi modeli...)
Glede natančnosti - povsod v modelarstvu je potrbno biti natančen. Kaj je to natančnost in kje je meja pa je jasno odvisno od vsakega modelarja posebej. Nekateri modelarji se bodo proglasili za nenatančne, ker so na svojem 5 gramskem modelu zalepili višino pod 89 stopinjskim kotom glede na trup, drugi pa se ne bodo sekirali za 3 mm večjo špranjo na svoji "šlep mašini".
Je pa tudi res to kar praviš, da vsak po svoje najde nekaj zanimivega in adrenalinskega. Še dobro, da smo različni
Veliko lepega ste nanizali v prejšnjih postih in z vsem se strinjam razen z naslovno trditvijo
Torej blatite dobro ime super modelčka......... ni fer
Tel star 400 je za akrobacije ampak jih je treba znat odpeljat
Če damo smrkavcu Ferarija za peljat in se zalepi na zid ne pomeni, da je avto zanič ampak je bil v rokah zanič šoferja
Isto velja za modele in modelčke vsi so dobri samo vsak ima svoj namen in sposobnosti
Torej blatite dobro ime super modelčka......... ni fer
Tel star 400 je za akrobacije ampak jih je treba znat odpeljat
Če damo smrkavcu Ferarija za peljat in se zalepi na zid ne pomeni, da je avto zanič ampak je bil v rokah zanič šoferja
Isto velja za modele in modelčke vsi so dobri samo vsak ima svoj namen in sposobnosti
Jst mam zdj drugega telstarja (s prvim sem se naucil letenja, pa se mu je zaradi zacetniskih napak odlomil rep-pa ne v zraku), pa se strinjam z gayverjem, telstar je res spica model, tud akrobacije se dal delat, vendar z obcutkom. Moj kolega je neojacanega nateral s full gasom iz ~200m, pa je ostal cel. Je pa logicno da ce zategnes visino pri full gasu ne bo telstar ostal cel....
Lp,
Rok
Rok
Ja to se strinjam z vama telstar je špica! zanima me pa tudi kakšne propelerje imate vidva. Jaz imam 6x4 zložljivo vetrnico. Je počasnejše vendar dobro penja. Poskusni let sem naredil z guntnjerjem pa je bil telstar hitrejši. To da pa ga razsuješ pr pikiranju+full gas je pa skoraj normal morš met dost sreče, da ga ne razsuješ.
lp mihay
lp mihay
Jaz sem se naučil letet s Telstarjem, z njim sem delal lupinge, kovite in na koncu tudi role, pa se mi ni nič zlomilo, seveda je govora o neojačanem krilu, je pa res da je prekrit z oracoverjem, morda tudi to kaj pripomore k trdnosti
Pameti je na svetu vedno enaka količina, število ljudi se pa povečuje.
jst morm reč da je moj telstar tud dost trd;
-preživel je pristanek v drvih ne da bi se polomil
-naredu sm kar nekaj lupingov enga pri ful gasu in full višino ne da bi se kej polomil (seveda ostalim tega ne priporočam)
-poskus pikiranja iz cc120 metrov na 50m (tud to ne priporočam) delno se mi je odlimal višinski stabilizator, ki je bil priliman le z kapljco sekundnega
=> vseno je uspel normalen pristanek
-ko sem ponesreči stopil na krilo direkt na rebro; rebro je ostalo povsem celo počilo je malo balse prek prve 1/3 krila, letvica na 1/3 krila in na koncu (bolj malo in lahko popravljivo) ter seveda folija = pretrgana
okrepljen pa je le z trakom ogljika na koncu krila, ki pomaga da se krilo ne zvija preveč
ga morm res pohvaliti.
-preživel je pristanek v drvih ne da bi se polomil
-naredu sm kar nekaj lupingov enga pri ful gasu in full višino ne da bi se kej polomil (seveda ostalim tega ne priporočam)
-poskus pikiranja iz cc120 metrov na 50m (tud to ne priporočam) delno se mi je odlimal višinski stabilizator, ki je bil priliman le z kapljco sekundnega
=> vseno je uspel normalen pristanek
-ko sem ponesreči stopil na krilo direkt na rebro; rebro je ostalo povsem celo počilo je malo balse prek prve 1/3 krila, letvica na 1/3 krila in na koncu (bolj malo in lahko popravljivo) ter seveda folija = pretrgana
okrepljen pa je le z trakom ogljika na koncu krila, ki pomaga da se krilo ne zvija preveč
ga morm res pohvaliti.
Uf, moj telstar je preživel že marsikaj... tudi krilo sem že polomol, samo ni šlo nikoli na pol... samo tista balsa je razpadla v enih 3-4ih prostorčkih med rebri. Looping gre lepo, če je 400tka na koncu z močmi rabi malo zaleta, hrbtno mi ne leti prav lepo, ker imam premajhne odklone in stalno malo tone.
Največkrat sem odlomil smerni stabilizator ter palčko, ki povezuje levo in desno polovico višinskega krmila... kaplica sekundarja pa je dober
Sicer pa super model za sprostitev, začetnike,...
Ma, vse zmore, sam "po pameti"...
Največkrat sem odlomil smerni stabilizator ter palčko, ki povezuje levo in desno polovico višinskega krmila... kaplica sekundarja pa je dober
Sicer pa super model za sprostitev, začetnike,...
Ma, vse zmore, sam "po pameti"...