Great Planes Siren - Pogon

Debate o hitrih modelih pylon in hotlinerjih

Moderatorji: Pisaneli, AD

Odgovori
Uporabniški avatar
ZigaM
Razpravljalec
Prispevkov: 105
Pridružen: 17 Feb 2005, 16:48
Kraj: Vrhnika
Kontakt:

Great Planes Siren - Pogon

Odgovor Napisal/-a ZigaM »

Pozdravljeni,

Zanimam se za model Siren. Preden se odločim za nakup bi rad zvedel kak pogon je primeren. Na internetu sem našel odličen test:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=356191

Uporabil je pogon:
Motor: Kontronik 480 Brushless set - premer 37 mm max
• Kontronik 480-33/4.2:1
• Kontronik JAZZ 40-6-18

Pove veliko pa vendar me moti ker je pri 500W preobremenjen regler:
With the 10-cell pack and a 12.5x10 prop installed, I did a quick power check and found I was a little over 50A. Although the provided ESC was only rated for 40A continuous, it can handle 50A peak for short bursts, so I was not expecting to damage the ESC. This Kontronik model also has current limiting, so it would protect itself from overcurrent anyway. I ran the throttle for a few seconds, and found the controller cut out after about 4-5 seconds. This would be more than sufficient for launch, and once flying, the prop may unload a little, reducing current draw.
Ali je ta kombinacija zadovoljiva ali bi bilo bolj najti bolj sigurno brez preobremenitve? Katero priporočate?

Hvala za odgovore
LP Žiga
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Ta model ima leseno krilo z rebrcami in kaj več kot 500 watov ga bo raztreščilo po zraku. Po moje je tu le oblika hotlinerska, zmogljivosti pa ne preveč.

Reglerjevih 50 amperov in 5s li-po je 850 in ne 500 watov. Slika


Za ta model raje izberi kakega Welgarda ali axija 2826/8. Cena je nekajkrat nižja, oba pa zmoreta dovolj, da med dviganjem razsujeta model.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
ZigaM
Razpravljalec
Prispevkov: 105
Pridružen: 17 Feb 2005, 16:48
Kraj: Vrhnika
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a ZigaM »

raktivec napisal/-a:Ta model ima leseno krilo z rebrcami in kaj več kot 500 watov ga bo raztreščilo po zraku. Po moje je tu le oblika hotlinerska, zmogljivosti pa ne preveč.

Reglerjevih 50 amperov in 5s li-po je 850 in ne 500 watov. Slika


Za ta model raje izberi kakega Welgarda ali axija 2826/8. Cena je nekajkrat nižja, oba pa zmoreta dovolj, da med dviganjem razsujeta model.
Verjetno bom šel v uprabo 2. variante z 14.5x14 Carbon Folding Prop in 8cell NiMh:
A quick current check showed that this drew a bit over 40A, not enough to be concerned about, so we launched again and immediately noticed the increase in power. The model climbed a little better, although it did not appear to be any faster
Ker drugače letim na metanol in bi bil ta spirit moje prvo E-letalo se lahko tudi motim, vendar po ocenah na internetu vidim da je kontrolnik odličen. Res je da ima svojo ceno pa vendar Axi ne more v trup ker ima prevelik premer. Mora biti Inlinerunner. Letalo se mi zdi zanimivo, konstrukciaj je lahka in močna kar vem že iz lastnih modelov te znamke.
LP Žiga
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Ta model ima dovolj velik trup za axija 2826! Videl sem ga v trgovini čez mejo. Axi ne zaostaja bistveno za omenjenim Kontronikom, je pa občutno cenejši.
Vgradi kar hočeš, da boš le veselo letel.
Glede trdnosti pa ti žal ne morem pritrditi, ker rebrca ne morejo prenesti tega, kar se počne z hotlinerji. Mislim, da nekje v tvojem linku piše, da pri 700 watih hudo kliče po izgubi kril. Zagotovo bo močno zaflatral ob prvi pravi natišanciji, na kar tudi opozarjajo v tem linku in je povsem razumljivo. Tudi tisti bajonet lepljen iz vezane plošče in tanek višinec potrjujeta, da ta model ni to kar kaže njegov videz.
Za tak mali in lahek modelček moraš z izbiro motorja, prenosa in akuja najti prave vrtljaje na propu in vzet prop, ki je enak ali manjši od 13 col, moč pa mu večaš z korakom. Kar je več bo mešanje zraka in izguba energije. Ne igraj se z Graupnerjem, ker ima precej slabši učinek od Aeronauta. 14,5x14 je Freudenthalerjev prop, ki potegne šele nad 8000 rpm.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
ZigaM
Razpravljalec
Prispevkov: 105
Pridružen: 17 Feb 2005, 16:48
Kraj: Vrhnika
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a ZigaM »

Kar sem videl v video posnetku je model zdržal. Tako da zame bi bil sigurno primeren. Kakega drugega primernega Hotlinerja pa še nisem našel. Očitno bo to še velik problem najti pravi pogon, regler itd.
2. možnost mi je všeč ker se lepo dviguje, saj ne iščem rakete. Kakor sem napisal me je skrbel regler pri 3ji možnosti. Moram najti komplet ki bo podoben navedenemu..malo cenejši pa vseeno dober.
LP Žiga
Nemo
Freak
Prispevkov: 523
Pridružen: 14 Jan 2006, 16:52
Kraj: Čadovlje

Odgovor Napisal/-a Nemo »

Sam imam Ion-a, kateri je precej podoben Siren-ci. Izbiral sem med tema dvema modeloma, potem sem se odločil za Iona. Glede na to, da je Siren še nekaj lažji od mojega, sem prepričan, da bi bil zadovoljen tudi z motorjem 2820 (sam imam Welgarda). S propom 12/6,5 vleče okoli 35A in model gre navpično. Deset-petnajst sekund, pa modela, ki ni posebno velik, ne vidiš več. Regulator imam tudi Welgard 40 A. To je poceni pogon, kateri, če nimaš namena streljati po zraku, povsem zadostuje.
Čez 500W moči za Sireno, pa bi me skrbelo (kot je napisal reaktivec), če bo vse prišlo dol v enem kosu.
LP Nemo
Uporabniški avatar
ZigaM
Razpravljalec
Prispevkov: 105
Pridružen: 17 Feb 2005, 16:48
Kraj: Vrhnika
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a ZigaM »

Nemo:

Ali imaš tudi kak prenos ali je direktno montiran propeler?
LP Žiga
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

ZigaM napisal/-a:Nemo:

Ali imaš tudi kak prenos ali je direktno montiran propeler?

Brez zamere, ampak mogoče bi se bilo dobro malce poglobit v že napisano na tem forumu ali v tabele, ki jih ponujajo trgovci. Vprašanje je namreč tako, da poraja dvome o resnosti tvoje teme.Slika





@Nemo;
Kot praviš je 2820/12 dovolj, saj zmore ob 10 voltih do 60 amperov in mislim, da tega malčka odstreli v zrak.



Morda še tole:
2826/10 zmore ob 14 voltih krepkih 80 amperov, kar Kontronikov 480 komaj preseže, z reduktorjem vred pa je težji za okrog 50 gramov.

Seveda morata biti motorja hlajena in take moči prenašata le kakih 10-15 sekund.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
ZigaM
Razpravljalec
Prispevkov: 105
Pridružen: 17 Feb 2005, 16:48
Kraj: Vrhnika
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a ZigaM »

Saj pravim da se na štrom se spoznam zato sem se obrnil na forum. Pri večini modelov sem opazil da imajo prenos pa se mi je zdelo čudno.
LP Žiga
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Motorji z zunanjim rotorjem-outrunerji imajo veliko polov in velik navor in se vrtijo dovolj počasi, da jih lahko uporabljamo direktno brez reduktorja.

Motorji z notranjim rotorjem-inrunerji se ob najboljšem izkoristku vrtijo blizu 60 000 rpm in seveda rabijo reduktor. Prednost teh je nekaj boljši izkoristek-se manj grejejo, zato jih lahko bolj obremenimo.


V kolikor ne misliš tekmovat, vozit hitrih pilonov, impeler modelov ali zmogljivih hotlinerjev z 2+ KW je vsaj po moje uporaba inrunerja neumnost. Svoj čas so bili dvopolni inrunerji edino kar se je dobilo in so bili špica. To so motorji Kontronik, Hacker, Lehner. Pred parimi leti so se pojavili več polni inrunerji in dobesedno pokosili dvopolne motorje. Predstavniki teh so Neu Motor, Plettenberg in Mega. Zaradi velikega navora in male notranje upornosti imajo boljši izkoristek in se jih lahko še bolj obremeni. Moj Typhon 2W25, ki je kopija Mege 16-25-2 je npr. v impelerju trajno obremenjen z okoli 900 wati in tehta le 110 g! Na kratke šuse se ga lahko napne do 1,4 KW.



Več si boš moral poiskat, saj se na tem forumu najde marsikaj. Predvsem se loti teme o lipo akumulatorjih, da ne izgubiš veselja preden se zares lotiš. Mislim, da je izbira akuja pomembnejša od izbire motorja.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
ZigaM
Razpravljalec
Prispevkov: 105
Pridružen: 17 Feb 2005, 16:48
Kraj: Vrhnika
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a ZigaM »

Hvala za razlago
LP Žiga
Nemo
Freak
Prispevkov: 523
Pridružen: 14 Jan 2006, 16:52
Kraj: Čadovlje

Odgovor Napisal/-a Nemo »

No, saj ti je že Reaktivec vse povedal. Motor 2820 je namenjen pretežno za montažo brez reduktorja. Pri meni se suče tam nekje okoli 10.000 obratov. Je pa res, kar pravi, da se bolj poglobi v baterijo. Vsekakor bi bila najbolj primerna Li-po (3C), tam nekje okoli 2500 mAh. Ampak to potegne precej stvari za sabo (pravi polnilec, balanser..).
LP Nemo
Uporabniški avatar
ZigaM
Razpravljalec
Prispevkov: 105
Pridružen: 17 Feb 2005, 16:48
Kraj: Vrhnika
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a ZigaM »

Polnilec sem že izbral. Najverjetneje bo:
http://www.der-schweighofer.at/web/prod ... &prodID=10

Torej naj uporabim motor: Axi ali AC
LP Žiga
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

1.) axi 2820/12, 3s2000 30C (Hyperion ali 2150 EVO) in prop 12x9
2.) axi 2826/10, 4s2000 30C in prop 12x10

V obeh primrih regler Jeti advanced 70A-opto in 4x650 kan za sprejemnik.

Oba motorja zmoreta v tej kombinaciji vrteti 13x11 Aeronauta, vendar bo šel model v treske, če ga natakneš.




p.s.

Pri polnilcu ni treba tako pretiravat. Za začetek bo dober kak tak, ki polni 5s z 5 amperi, nekje v cenovnem rangu med 50 in 80 evri.
Moj Ultimate na primer polni 4s in če polnim po dve paralelno, lahko polnim 8s, kar je več kot dovolj. Uporabiš pač dva manjša paketa, kar je itak bolje kot en velik 8s paket, kjer se z notranjimi celicami vse sorte dogaja.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
ZigaM
Razpravljalec
Prispevkov: 105
Pridružen: 17 Feb 2005, 16:48
Kraj: Vrhnika
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a ZigaM »

Za ta polnilec sem se odločil ker sem gledal med dvema ( Robbe ): Infinity 3 in Power Peak Ultimat 2.

Ker bom vse batarije polnil na novi polnilnik je nujno da ima dva izhoda. Dobiti bo treba še adapter za hišno napeljavo.

Hvala za priporočilo motorjev.

Ali si z "4x650 kan za sprejemnik." mislil da bi imel dvojne batarije v trupu? Pogonske in sprejemniške? Malo me skrbi zaradi teže, pa čeprav bi bil v prednosti zaradi litijevih batarij tako da bi se res lahko dalo.
LP Žiga
Uporabniški avatar
ZigaM
Razpravljalec
Prispevkov: 105
Pridružen: 17 Feb 2005, 16:48
Kraj: Vrhnika
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a ZigaM »

Najverjetneje bi šel v varianto z axi 2820/12, 3s2000
LP Žiga
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

ZigaM napisal/-a:Najverjetneje bi šel v varianto z axi 2820/12, 3s2000

Vzemi raje 2826/10, je precej močnejši. Tudi tega lahko goniš na 3s, bo pač prop nekaj večji, npr. 13x10 ali 13x11. V prihodnjem modelu boš lahko nataknil nov 4s aku, večji prop in šlo bo kot se spodobi.

Masa tistih 4 sprejemniških celic naj te ne skrbi preveč. Nič ni hujšega kot odpoved komand! Pogost vzrok temu je odpoved pogonskega akuja. Nikoli ne veš kdaj bo kaj narobe in ob 40+ amperih je dobro imeti ločeno napajanje. Poleg tega ti opto regulatorji omogočajo več celic, kar pomeni več moči. Jaz imam še v 500 g, 650W pilonu ločeno napajanje z 350 mAh celicami. Ravno kake 14 dni nazaj sem po neumnosti en aku napihnil v zraku in brez ločenega akuja za sprejemnik bi bil ob model.



p.s.

Boš tako hudo letel, da boš moral polniti dva packa naenkrat? Z 2000 akujem si v zraku cel dan. Ob predpostavki, da boš imel 1,2 kg težak model, ga boš okrog 10 krat dvognil na 200 metrov. Dviganje bo z 500 W okrog 17 m/s, kar je ravno še dobra vertikala.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
ZigaM
Razpravljalec
Prispevkov: 105
Pridružen: 17 Feb 2005, 16:48
Kraj: Vrhnika
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a ZigaM »

Uporabljal ga bom za polnenje oddajniških, sprejmeniških, pogonskih akumulatorjev. Pa nikoli ne veš kdaj bo prazna batarija, ko prideš na letališče :D
LP Žiga
Uporabniški avatar
_jackson_
Tekmovalec
Prispevkov: 303
Pridružen: 19 Dec 2006, 20:08
Kraj: Begunje na Gorenjskem

Re: Great Planes Siren - Pogon

Odgovor Napisal/-a _jackson_ »

Tema je sicer potegnjena iz naftalina, vendar vseeno upam na kak uporaben nasvet.
Prosil bi, če lahko kdo priloži sliko pritrditve motorja. Problem je namreč v tem, da ima outrunner kable spredaj, zato bi se pri uporabi veselo drgnili ob motor ](*,) . Rešitev, ki bi lahko bila smiselna je taka, da bi kable speljal ven iz trupa in takoj za motorjem spet nazaj v trup. Sicer bi zgledalo malo grdo, ne bi bilo pa bojazni, da se pretrgajo.
Ima kdo še kak drug nasvet?
Še noben ni v zraku ostal.
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: Great Planes Siren - Pogon

Odgovor Napisal/-a raktivec »

1.) Na vrhu trupa izdelaš zračnik in ga uporabiš kot premostitveni kanal za kable. Pokrov zračnika lahko izrežeš iz 20 mm plastične cevi za kabliranje - elektrikarska.
2.) Vzameš varovalke iz gredi, razstaviš motor in ga obrneš okrog, da boš dobil steno z kabli na zadnjo stran. Problem je tu le še nova požarna stena, ki mora biti precej zadaj.

Najbolje je uporabit tisto z zračnikom. Na trup prilepiš pokrov z sekundnikom.
lp
Sašo
Sašo
Razpravljalec
Prispevkov: 96
Pridružen: 26 Apr 2010, 13:00
Kraj: žiri

Re: Great Planes Siren - Pogon

Odgovor Napisal/-a Sašo »

Odličen hotliner pa za dosti ugodno ceno je ravno JP model ,mini ion,kot ga Freudenthaler prodaja pod svojo znamko.
Modelček 165cm,veliko prostora za baterije ,pogon, regler,dovolj vzdržljiv za moj pogon:
Mega 16/35/1 + 4.2:1 RFM 14,5x10 YGE120,ki celo izklopi če preveč nabijam,Wellpower 5S 3200mah 45C
Dviganje če GPS recorder prav kaže je med 55-60 m/s hitrost raven letpa, 230km/h

Po zimi ko je bilo okoli 0°C sem imel gor 14,5x14 in mi je zaflatralo krilo,če je bil podatek iz GPSa točen je bilo to pri 270km/h,kar je pa za tak model več kot odlično.

Je pa tudi zelo pomembno da je krilo enodelno,manj možnosti da ti zaflatra.

LP
Sašo
Priponke
04122011199_1.jpg
04122011199_1.jpg (117.23 KiB) Pogledano 11741 krat
Hitri in drzni
Odgovori

Vrni se na Visokozmogljivi modeli