Jahta Maček X2

Moderatorji: KlemenRIntruder

Odgovori
Mighty
Razpravljalec
Prispevkov: 136
Pridružen: 21 Jan 2006, 14:55
Kraj: Radovljica

Jahta Maček X2

Odgovor Napisal/-a Mighty » 24 Mar 2007, 14:01

V telje temi bom predstavil gradnjo jahte Maček X2 (to je še delovno ime :D ). Trup je še enkrat povečan model čolna Maček, ki je bil lani objavljen v timu, za kabino pa se še odločam, kakšno bi naredil. Zadeva je dolga 120cm brez zadnje poličke in okoli 130cm z njo. Ker še nikoli sam nisem izdeloval ladje, se poskušam držati navodil, ki so bila objavljena zraven originalnega načrta.

Kupil sem vezano ploščo iz topola ter iz nje izrezal kobilico in rebra. Potem sem izdelal še ploščo, na katero sem vpel rebra, da bo vse lepo pod pravim kotom, kolikortoliko seveda.

Zaenkrat imam z epoxidnim lepilom pritrjeno le kobilico, tako da je naslednji korak lepljenje letvic. Zaradi lažjega dela, bom letvice naredil iz večih plasti 1,5mm furnirja, saj je tako lažje ujeti lepe krivine.

Z istim furnirjem bom potem tudi prekril ogrodje, čez pa potem vrgel stekleno tkanino.

Nabavil sem tudi že motorizacijo za tale čolniček. Ker GorazdK izdeluje veliki policijski čoln, sem se zgledoval po njem in kupil BK motor Welgard B36/50/04, moči 425W, regulator je tudi Welgard, 65A. Kupil sem še 30cm os debeline 4mm, kardan ter vodni hladilnik za regulator.
Seveda sem pozabil kupiti krmilo... Baterije in prope (os bom vlepil pod takim kotom, da bodo gor lahko šli propi tam do 50mm premera) pa bom kupil čisto na koncu.

To je zaenkrat vse, se bom potrudil, pa poslikal tudi nadaljno izdelavo ter poročal o napredku.

LP I.

P.s. Čuj Čuj, kaj je s tvojim velikim policajem. Kdaj bomo naredili eno revijo na Šobcu? 8) 8) 8)

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Meditate on this I will...

Uporabniški avatar
vunek
Tekmovalec
Prispevkov: 266
Pridružen: 12 Jun 2002, 01:00

Odgovor Napisal/-a vunek » 24 Mar 2007, 19:32

Pozdravljeni !

Motor in regulator si nabavil kar precej dobra tudi os bo verjetno vredu.
Nikakor pa ti ne bo zdržal ta kardan. Pradlagam ti da že zdaj poiščeš kaj močnejšega, ker drugače niti probati ne boš mogel.
Upam da nisi kupil komplata pri enem prodajalcu in naenkrat, ker potem od tega podajalca ni pošteno, da te na to opozoril.
Glede čolna, če si se tako odločil, potem, ga lepo dokončaj, potrudi se da bo povdarek na estetiki in designu, da ti bo čoln ostal v spomin, kot prvi čoln, ki si ga naredil.

LP Wunek

GorazdK
Freak
Prispevkov: 467
Pridružen: 17 Okt 2006, 00:49
Kraj: Velike Lašče
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a GorazdK » 25 Mar 2007, 20:07

Živjo Igor,

tale čoln izgleda kar lepo. Malo redka rebra za takšno velikost. Morda bi dodal še po eno letvico npr. 3x10 med vsaki dve obstoječi letvici, da ti ne bo zvijalo oplate in bo konstrukcija bolj škatlasta.

Kardan bi na tvojem mesti zamenjal s fiksnim priklopom. Pri tej moči ti bo plastiko najverjetneje raztrgalo. Imajo pri Mibotu MP JETove fiksne kardane.


Drugače pa kar pogumno naprej.


Lp, Gorazd

Mighty
Razpravljalec
Prispevkov: 136
Pridružen: 21 Jan 2006, 14:55
Kraj: Radovljica

Odgovor Napisal/-a Mighty » 25 Mar 2007, 22:49

Hvala GorazduK in Wuneku za vzpodbudne besede in koristne nasvete.

Očitno sem se s kardanom res zajebal, saj sem os in kardan kupil pri Mantua Modelu, saj Mibo ni imel dovolj dolge.

Bom vlepil še dodatne letvice, v ravnih delih, da se oplata ne bo krivila. Fino je, ker je vse vpeto in lahko po mili volji telovadim, pa je še vedno vse tko kot mora bit.

Toliko zaenkrat, se oglasim ko bo kaj napredka...

LP Igor
Meditate on this I will...

Mighty
Razpravljalec
Prispevkov: 136
Pridružen: 21 Jan 2006, 14:55
Kraj: Radovljica

Odgovor Napisal/-a Mighty » 29 Mar 2007, 14:01

Ladja počasi napreduje. Po nasvetu GorazdaK sem vlepil dodatne letvice (z Mitopurjem E45), da ne bo zvijalo oplat.

Narezal sem tudi trakove furnirja, da bom lahko vlepil še stranske letvice, tiste, ki bi jih bilo, če bi bile iz celega kosa, zelo težko ukrivit. To mi bo prišel pomagat naredit kolega, ki je svojo ladjo predstavil v tej rubriki, pod naslovom Jahta.

Še slikce:

Slika

Slika

Slika

LP I.
Meditate on this I will...

Mighty
Razpravljalec
Prispevkov: 136
Pridružen: 21 Jan 2006, 14:55
Kraj: Radovljica

Odgovor Napisal/-a Mighty » 02 Apr 2007, 20:34

Napredek pri čolnu, trakovi so se spremenili v letvice...

Slika

Čoln pa skoraj v novoletno jelko...

Slika

Slika

Slika

Linije sploh ne zgledajo slabo :) :) :)

Nato pa šviga švaga, čez dva praga, tračno brusilko v roke in rodi se...

Slika

Slika

Podobna slika, kot jo ima Čuj Čuj pri velikem policijskem čolnu.

Slika

Slika


Pri izdelavi je bila potrebna manjša modifikacija. Ker tudi furnirjevih letvic ne bi mogel ukrivit, sem zgoraj odrezal trikotnik (po načrtu seveda), ki je nadomestil prednji del letvic, ki bi moral priti do kobilice. Rezultate vidite na slikah. V prihodnjih dneh bom čoln še oblekel, tako da do sredine meseca, bi že moral biti pri avtoličarju, da mi ga lepo pokita in pobarva.

Prava zverina postaja tole. Welgardov inrunner notri zgleda prav minimalističen 8).

Ima kdo kak dober predlog za izdelavo kabine? Zadeva naj bi zgledala na koncu kot neke vrste jahta, čeprav je korito od gliserja. Torej športna jahta? Vesel bom predlogov.

LP I.

P.s. Zopet je na pomoč priskočil kolega. Kdo je in kaj izdeluje pa si lahko ogledate na:
viewtopic.php?t=17397
Meditate on this I will...

Uporabniški avatar
blaž berden
Profesor
Prispevkov: 1510
Pridružen: 24 Nov 2005, 16:20
Kraj: Murska Sobota - Maribor

Odgovor Napisal/-a blaž berden » 03 Apr 2007, 07:27

Pokrov oz. kabino boš najlažje izdelal iz lesa :wink:
LP Blaž :)

GorazdK
Freak
Prispevkov: 467
Pridružen: 17 Okt 2006, 00:49
Kraj: Velike Lašče
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a GorazdK » 03 Apr 2007, 08:43

Poštena zverina =D>

Če letvice dobro namočiš z vodo, (npr vročo), potem jih z lahkoto kriviš. Poudarek je na dobro namočiš :-)

Enaka tehnika se obnese za krivljenje oplate.

S kabino pa ne pretiravaj, naj bo lahka, da obdržiš nizko težišče. Lahko jo narediš iz balze.

Lp, Gorazd

Uporabniški avatar
_jackson_
Tekmovalec
Prispevkov: 295
Pridružen: 19 Dec 2006, 20:08
Kraj: Begunje na Gorenjskem

Odgovor Napisal/-a _jackson_ » 03 Apr 2007, 09:41

@GorazdK

tale tehnika krivljenja letvic pa tut mene zanima. Pri moji zverini sem poskušal podobno: močil letvice, jih puščal čez noč v vodi, jih pomakal v vrelo vodo... Končni rezultat: komaj kaj bolj prožna kot navadno. :^o Moje krivine sicer niso bile tako hude kot pri Mighty-ju, zato mi je sicer uspelo. Pri njem ni šlo zato sva uporabila lamele :)
Še noben ni v zraku ostal.

Uporabniški avatar
AlesZ
Dr. Modelar
Prispevkov: 2976
Pridružen: 22 Maj 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a AlesZ » 03 Apr 2007, 10:08

jih puščal čez noč v vodi, jih pomakal v vrelo vodo... Končni rezultat: komaj kaj bolj prožna kot navadno.
mokre potem kriviš z likalnikom ali spajkalnikom...........
Priponke
33.jpg
33.jpg (40.7 KiB) Pogledano 7082 krat
Slika

GorazdK
Freak
Prispevkov: 467
Pridružen: 17 Okt 2006, 00:49
Kraj: Velike Lašče
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a GorazdK » 03 Apr 2007, 10:23

Kako se krivijo letvice, je opisano v temah o policijskem čolnu 1 in 2. :-)

Vsak to dela malo po svoje.

Npr. Lahko začneš od premca proti krmi ali od krme proti premcu :-)

Če začneš od premca proti krmi, potem najprej DOBRO namočiš letvice, da so res dobro prepojene z vodo. Nato jih previdno pritrdiš na ogrodje, vendar ne lepiš. Letvice s palcem previdno kriviš v pravilno krivino in privežeš/pritrdiš na utore. Ne močiš cele letvice, marveč samo krivino.

Ko je letvica pritrjena, jo pustiš čez noč, da se popolnoma posuši.

Včasih, če je krivina preostra, je potrebno postopek ponavljati.

Nato naslednji dan enostavno zalepiš prilegajočo letvico na ogrodje.


Če začneš od krme proti premcu, pa zalepiš letvico v utore do rebra, kjer se začne krivina. Nato ta del letvice dobro namočiš. Jaz včasih pomakam v vodo, včasih pa je dovolj, da namočim z mokro krpo. Nato letvico pritrdiš/privežeš in NE LEPIŠ na ogrodje, da se oblikuje pravilna krivina. Pomagaj si s palcem in občutkom :-) . PA MOČNO PRITRDI LETVICO NA ZADNJE REBRO PRED KRIVINO, DA TI JE NE ODLEPI.

Pustiš, da se letvica posuši, in ponoviš, če je krivina prehuda.

No tretji način pa je, da pripraviš šablono na debeli iverci. V iverno ploščo izvrtaš luknje v krivulji, ki jo potrebuješ, tako, da potekajo izmenično na vsaki strani letvice. V te luknje nabiješ jeklene palčke ali žeblje in skoznje napelješ dobro omočeno letvico. Počakaš, da se letvica/ce posuši/šijo in prilepiš na model. Prednost je, da lahko tako skriviš več letvic hkrati, ki jih nato samo prilepiš na model z minimalnim krivljenjem. In ni nevarnosti, da bi polomil ogrodje :-)

Tudi ni potrebna popolnoma enaka krivina, kot jo potrebuješ za model :-) Pomaga pa :-)



Na koncu pa še trik, kako se zares dela. Ko letvico močiš, jo sproti previdno kriviš. Ni dovolj, da jo samo zmočiš. Les bo zunaj moker, notri pa suh in nisi naredil nič. Jaz letvico po malem močim in sproti previdno krivim. Malo zmočim, malo skrivim in tako naprej, dokler ni v pravi krivini. Z vročo vodo gre hitreje, vendar pazi, da se ne opečeš.

Mizarji letvice zares skuhajo v pari in jih nato krivijo :-) (Tako mi je mizar naredil rob na pultu, kjer je krivina samo 7 cm, debelina celotne, sestavljene, letvice pa je 4 cm in širina 7 cm.)

Upam, da bo kaj pomagalo.

Enak postopek se lahko uporablja tudi za letvice iz trakov. Vsak trak posebej dobro omočiš (ali popariš) in nato napelješ v šablono in zlepiš med sabo.

Lp, Gorazd
Priponke
sablona_krivi_letvice.JPG
sablona_krivi_letvice.JPG (3.65 KiB) Pogledano 5928 krat

Mighty
Razpravljalec
Prispevkov: 136
Pridružen: 21 Jan 2006, 14:55
Kraj: Radovljica

Odgovor Napisal/-a Mighty » 13 Apr 2007, 12:45

Delo na velikem mačku se počasi spet premika. Spodnji oplati sem že prilepil na ogrodje. Na levi strani se vidi, da imam manjšo vdolbino. Upam da mo jo bo avtoličar lahko pokital. Mi lahko še tu daste kak nasvet, kako to pomanjkljivost odpravit? Seveda moram lepo obrezati oplate, pobrusit robove in špranje zalit z epoxy smolo. Toliko zaenkrat, zdaj ko imam čas, se bo delo pospešeno lahko nadaljevalo.

Nekako sem že usposobil motor in sprogramiral tudi regler.

Toliko za danes z moje stranil

LP I.

Slika
Meditate on this I will...

GorazdK
Freak
Prispevkov: 467
Pridružen: 17 Okt 2006, 00:49
Kraj: Velike Lašče
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a GorazdK » 13 Apr 2007, 14:58

Če jo boš zapolnil s kitom, boš moral model uravnotežiti na nasprotni strani s kakšno opremo.


Ne vidi se ravno najbolje, zdi pa se mi, da se ti kvari vodna linija in postaja nesimetrična. Morda bo najbolje, če daš oplato dol in jo poskusiš nalepiti še enkrat.

Lp, GOrazd

Jerry
Začetnik
Prispevkov: 4
Pridružen: 13 Maj 2007, 11:33
Kraj: Hrastnik

Odgovor Napisal/-a Jerry » 13 Maj 2007, 11:46

Živio Mighty!

Mogoče je ta tema že malo zastarela ampak te prosim za pomoč. V kateri številki Tima (lansko leto?) si našel ta načrt?
Naj odgovori kdorkoli če ve! ( vpišite me na msn naslov jernej_peklar-.-@hotmail.com )

Zahvaljujum se že v naprej! 8)

LP Jerry

Uporabniški avatar
blaž berden
Profesor
Prispevkov: 1510
Pridružen: 24 Nov 2005, 16:20
Kraj: Murska Sobota - Maribor

Odgovor Napisal/-a blaž berden » 13 Maj 2007, 17:33

Načrt je v TIMu št.3, november 2005

LP
LP Blaž :)

Mighty
Razpravljalec
Prispevkov: 136
Pridružen: 21 Jan 2006, 14:55
Kraj: Radovljica

Odgovor Napisal/-a Mighty » 22 Maj 2007, 10:48

Lep pozdrav z gorenjskega konca!

Končno se je premaknila tudi gradnja mojega čolna. Stranice so prilepljene, čakajo me ša manjši popravki in priprava lupine na steklena vlakna. Svetovali so mi, da bi dal najprej, na lupino, tako kot je 175g tkanino, potem bi čoln pokital z "balonom" in tako popravil glavnem popravil vellike nepravilnosti na dnu, čez to bi še enkrat dal 175g tkanino in za konec še še fino, 80g tkanino, da se ne bi tako videla vlakna. Stvar bo potem šla na ličarju na kitanje, in bi bila potem pripravljena na barvanje.

Teža vsekakor tu ni ovira, saj bom moral čoln kljub vsemu temu še dodtano obtežiti, da bo dobro plaval.

Zanimajo me še vaša mnenja in predlogi, če te tak način prekrivanja modela OK.

LP I.
Meditate on this I will...

Mighty
Razpravljalec
Prispevkov: 136
Pridružen: 21 Jan 2006, 14:55
Kraj: Radovljica

Odgovor Napisal/-a Mighty » 27 Maj 2007, 12:29

Kakšna kritika, nasvet glede moje namere o prekrivanju velikega Mačka?

Anybody?
Meditate on this I will...

vajenc
Začetnik
Prispevkov: 7
Pridružen: 05 Jun 2007, 20:43
Kraj: Ljubljana

epoxy

Odgovor Napisal/-a vajenc » 05 Jun 2007, 21:45

" in špranje zalit z epoxy smolo..." je bilo nekje prej v debati.
Zdravo, me zanima za epoxy, mogoče glih ne paše v tole debato, pa vseeno prosim za pomoč.
Brskam po forumu, pa nikjer ne najdem nič o tem. Sem z notranje strani čolna zalil vse spoje z epoxijem, sedaj se pa ta stvar noče strdit-mislim ni čist trda tako kot npr. kit, da ga lahko brusiš. Uporabil sem epoxy 5 min. pa po 10 dneh ni čist trdo. A se ta stvar strdi ali ostane malo mehko? A mogoče obstaja več vrst epoxijev? Kaj naj naredim, kako lahko zdej to stvar zbrusim? Sem probal pa se samo svaljka in šmirgl paca. Ali naj pustim tako kot je, pa samo polakiram notranjost čolna-saj se itak ne bo videlo.
Hvala
(se ne jezit, eni od začetka še čist nič ne vemo)

Uporabniški avatar
Albatros
Razpravljalec
Prispevkov: 99
Pridružen: 25 Mar 2006, 20:34
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Albatros » 05 Jun 2007, 22:25

zgleda da nisi pravilno zmešal epoxyja
pomojem nisi dal dosti trdilca. razmerje smole in trdilca more biti napisano na škatli, no sej vsi petminutni epoxyji kar jih poznam majo razmerje 1:1.
možno pa je tudi da nisi dovolj premešal.
na tvojem mestu bi epoxy postrgal dol in jovo na novo
strup se skriva v majhnih stekleničkah

Uporabniški avatar
Intruder
Dr. Modelar
Prispevkov: 2281
Pridružen: 16 Nov 2004, 22:56
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Intruder » 05 Jun 2007, 22:36

Klasična napaka večine začetnikov in tistih, ki se na "kemikalije" ne spoznajo!

5 minutni epoksi je LEPILO in ne smola. Žal bo le ta zmeraj ostal malenkost "čigumijast". Če daš premalo trdilca je kot guma, če ga daš preveč je pa površinsko masten (odvečni trdilec se izloči). Domnevam, da za zapolnitev špranj na svojem modelu, bi potreboval 24h epoksidno smolo. Te se mešajo ponavadi v razmerju ca. 100:40 (ni pa vedno tako). Ta se strdi popolnoma in je primerna za naknadno obdelavo. Če je zadevo možno odstraniti jo odstrani in preizkusi z 24h. Predlagam ti, da ob nabavi epoksidnih smol IN lepil ne šparaš na kvaliteti. R&G je odlična firma za te stvari in ni bistveno dražja. Tako lepila kot tudi smole se ne morejo primerjati z konkurenco - so prilično nad njo. 5 minutno epoksidno lepilo od R&G se prav tako strdi v kamnu podobno snov ki se jo da obdelovat...tako da....

Jan

Uporabniški avatar
kivanjko
Razpravljalec
Prispevkov: 61
Pridružen: 23 Mar 2007, 19:24
Kraj: ljubljana

Odgovor Napisal/-a kivanjko » 25 Jun 2007, 16:17

Lepa barčica. Se da kak načrt dobit?
ŠKOT

zagarck
Razpravljalec
Prispevkov: 68
Pridružen: 17 Nov 2006, 17:39

Odgovor Napisal/-a zagarck » 25 Jun 2007, 17:28

Načrt je bil v TIM-u letnik 2005.

Uporabniški avatar
kivanjko
Razpravljalec
Prispevkov: 61
Pridružen: 23 Mar 2007, 19:24
Kraj: ljubljana

Odgovor Napisal/-a kivanjko » 25 Jun 2007, 21:18

Hvala. Lp
ŠKOT

Mitja_franc
Začetnik
Prispevkov: 1
Pridružen: 11 Feb 2015, 12:35

Re:

Odgovor Napisal/-a Mitja_franc » 11 Feb 2015, 12:39

Mighty napisal/-a:Kakšna kritika, nasvet glede moje namere o prekrivanju velikega Mačka?

Anybody?
Je možno prilepit kakšno sliko dokončanega modela? Delam sam isti model, vendar v originalnem merilu, pa bi mi koristil kakšen nasvet... ;-)
Kako si pritrdil zgornji pokrov, da ne pušča v primeru "podmornice" ?

Odgovori

Vrni se na