Swiss Lama

Debata o modelih: PicoZ, Hummingbird, Sabre, Dragonfly, MicroBell, Ikarus Piccolo, Walkera in podobnih
Odgovori
Uporabniški avatar
mato
Freak
Prispevkov: 971
Pridružen: 22 Dec 2004, 15:56
Kraj: Slovenj Gradec

Swiss Lama

Odgovor Napisal/-a mato »

Na hitro bom predstavil Swiss Lamo in primerjavo z Lamo 2.
Ker sem iz Nemčije dobil namesto nove, rabljeno Lamo 2, sem jo vrnil trgovcu. Ja tudi to se lahko zgodi pri kupovanju preko interneta. Vendar sem imel vseeno čas, da sem z njo med prazniki letel. Ker sem ostal praznih rok, sem se odločil, da kupim novo. Ko sem v trgovini videl Swiss Lamo (drugi proizvajalci jo imenujejo tudi Big Lama), sem se takoj odločil za njo.

Ker je ta Lama izdelek drugega proizvajalca, kot je bila prejšnja, primerjava ni čisto korektna, tudi zato, ker nisem nek izkušen pilot, ampak prej začetnik.

Grobe razlike:
Lama 2
Teža:180 g
Premer rotorja: 35 cm
Baterije:LiPo 800 mAh
Motor:

Swiss Lama
Teža:355 g
Premer rotorja:45 cm
Baterije: LiPo 1000 mAh
Motor: 2 x 400

Vsebina paketa je podobna pri obeh, razen pri Swiss Lami na žalost ni balanserja.
- Helikopter z vso potrebno elektroniko
- Polnilec
- LiPo Baterija
- Komande z alkalnimi baterijami
- Rezervne lopatice za oba rotorja

Po merjenju prazne baterije (3,40V in 3,45V) sem vseeno sklenil, da bo boljše, če jo polnim z balanserjem.

Zanimiv je tudi način krmiljenja Swiss lame (glej zadnjo sliko). Vendar je ta rešitev le pri tem proizvajalcu, pri ostalih je enaka, kot pri Lami 2.

Samo letenje v prostoru je bolj zahtevno, saj so zračni tokovi, ki jih ta helikopter ustvarja, bistveno močnejši. Zato letenje na manj kot 4m2 ni priporočljivo. Verjetno pa je zunaj zgodba ravno obratna. Pri vzletanju,
pristajanju in nizkem lebdenju helikopter rado močno odnese v katerokoli stran. Nisem pa prepričan, ali je vsa krivda na strani močnejših zračnih tokov ali pa je način krmiljenja, kot ga ima ta helikopter manj učinkovit.

Plastika na tem helikopterju je močnejša, kot plastika na Lami 2. Tukaj ciljam predvsem na rep, ki je pri Lami 2 razpadel že, če si ga malo bolj hudo pogledal.
Kraki so bistveno bolj togi, zaradi česar ne more priti do tega, da bi se zgornji srečal s spodnjim.
Za lepo letenje je potrebno bistveno več telovadbe na kanalu za višino (plin), saj helikopter ob zasuku okrog svoje vertikalne osi močno niha po višini. Le ta je tudi bistveno manj odzivna, kot pri Lami 2. Temu gre verjetno pripisati precej večjo težo helikopterja.

Na žalost je tudi letenje krajše. Ocenjeno na približno nekje za 40%.

Subjektivna ocena:
Lama 2
+ Lažje letenje v manjšem prostoru
+ Daljše letenje

Swiss Lama
+ Boljša kakovost plastike
+ Kvalitetnejša izdelava detajlov

Če bi še enkrat kupoval, bi verjetno dobro premislil, za katero bi se odločil. Vsaka ima svoje prednosti in svoje slabosti.
Priponke
Nekako takole pa zadeva zgleda. Na repu je obešen motor. Tega detajla Lama 2 nima.
Nekako takole pa zadeva zgleda. Na repu je obešen motor. Tega detajla Lama 2 nima.
Lama3.JPG (75.5 KiB) Pogledano 5692 krat
Komanda ni najsodobnejša, ima pa vsaj osnovne nastavitve in se lahko uporabi tudi za letenje z drugimi preprostimi letečimi zadevami.
Komanda ni najsodobnejša, ima pa vsaj osnovne nastavitve in se lahko uporabi tudi za letenje z drugimi preprostimi letečimi zadevami.
Lama2.JPG (51.29 KiB) Pogledano 5692 krat
V takšni škatli pa zadeva priroma na dom.
V takšni škatli pa zadeva priroma na dom.
Lama1.JPG (30.67 KiB) Pogledano 5692 krat
Lp Matej
Uporabniški avatar
mato
Freak
Prispevkov: 971
Pridružen: 22 Dec 2004, 15:56
Kraj: Slovenj Gradec

Odgovor Napisal/-a mato »

Še detajl krmiljenja spodnjega rotorja, ki se razlikuje od Lame 2
Priponke
Lama4.JPG
Lama4.JPG (65.44 KiB) Pogledano 5688 krat
Lp Matej
Uporabniški avatar
conco
Tekmovalec
Prispevkov: 224
Pridružen: 01 Jul 2005, 09:53
Kraj: Goričko

Odgovor Napisal/-a conco »

Lepo napisano... =D> =D> =D> =D>
..........::::: In The Air :::::.........
-------===hoby RC frik===------
Uporabniški avatar
mato
Freak
Prispevkov: 971
Pridružen: 22 Dec 2004, 15:56
Kraj: Slovenj Gradec

Odgovor Napisal/-a mato »

Po 10 polnenjih baterije se je čas letenja povečal skoraj za polovico =D>
Tako da je letenje sedaj časovno skoraj enako letenju z Lamo 2
Lp Matej
NeoTO
Razpravljalec
Prispevkov: 156
Pridružen: 27 Avg 2006, 08:55
Kraj: Ločica ob Savinji

Odgovor Napisal/-a NeoTO »

Bo kakšen video?
Lp,
Matevž
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Swiss Lama

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

mato napisal/-a: Če bi še enkrat kupoval, bi verjetno dobro premislil, za katero bi se odločil. Vsaka ima svoje prednosti in svoje slabosti.
Kam si šel nabaviti ta helikopter?

LP Ultra
Uporabniški avatar
mato
Freak
Prispevkov: 971
Pridružen: 22 Dec 2004, 15:56
Kraj: Slovenj Gradec

Odgovor Napisal/-a mato »

Trgovina MODELAR, Stjepan Količ s.p.
Lp Matej
Uporabniški avatar
mato
Freak
Prispevkov: 971
Pridružen: 22 Dec 2004, 15:56
Kraj: Slovenj Gradec

Odgovor Napisal/-a mato »

NeoTO napisal/-a:Bo kakšen video?
Ne vem, če bom imel čas se še s tem ukvarjati. Žal imam trenutno en kup drugih bolj nujnih zadev.
Lp Matej
Uporabniški avatar
mato
Freak
Prispevkov: 971
Pridružen: 22 Dec 2004, 15:56
Kraj: Slovenj Gradec

Odgovor Napisal/-a mato »

Najprej eno opozorilo za vse, ki boste nabavili tole igračko. Ko sem hotel strimati helikopter, da bi lebdel na miru, se to s komando ni dalo, zato sem malo prestavljal vpetje krmilne roke na servomotorju (je namreč ogromno lukenj). Rezultat pa ni bil najboljši. Helikopter je sicer lebdel na miru z vsemi trimi v nevtralni legi, ampak, ko sem premaknil ročko za smer recimo naprej, je šel helikopter naprej in desno (pod kotom 30 st.). Enako je bilo v vse smeri. Enostavno ni pomagalo nič drugega, kot da sem vse prestavil nazaj točno tako, kot je bilo na zažetku. Sedaj so trimi na komandi v skrajnih legah, ampak vsaj helikopter gre približno tja, kamor hočem.

Nekaj bolj razveseljivega pa je, da ko sem odstranil rep in kabino, je helikopter shujšal za 25g. To se zelo pozna pri letenju, saj je za lebdenje potrebno za 25% manj gasa. S tem se zmanšajo zračni tokovi, kar prinese bolj miren let nizko pri tleh. Hkrati pa se še nekoliko podaljša letenje.
Priponke
Shujšan heli - ni lepo, je pa učinkovito. Pa še rep se ne more poškodovati :)
Shujšan heli - ni lepo, je pa učinkovito. Pa še rep se ne more poškodovati :)
Heli.JPG (40.84 KiB) Pogledano 5263 krat
Lp Matej
Uporabniški avatar
mato
Freak
Prispevkov: 971
Pridružen: 22 Dec 2004, 15:56
Kraj: Slovenj Gradec

Odgovor Napisal/-a mato »

Če koga zanima, na temle linku je video.
http://www.bmi-models.com/site/index.php?p=65

Moram povedat, da slečena lama leti še lepše, kot je prikazano na videu. =D>
Lp Matej
Odgovori

Vrni se na Mikro-elektro helikopterji