Na hitro bom predstavil Swiss Lamo in primerjavo z Lamo 2.
Ker sem iz Nemčije dobil namesto nove, rabljeno Lamo 2, sem jo vrnil trgovcu. Ja tudi to se lahko zgodi pri kupovanju preko interneta. Vendar sem imel vseeno čas, da sem z njo med prazniki letel. Ker sem ostal praznih rok, sem se odločil, da kupim novo. Ko sem v trgovini videl Swiss Lamo (drugi proizvajalci jo imenujejo tudi Big Lama), sem se takoj odločil za njo.
Ker je ta Lama izdelek drugega proizvajalca, kot je bila prejšnja, primerjava ni čisto korektna, tudi zato, ker nisem nek izkušen pilot, ampak prej začetnik.
Grobe razlike:
Lama 2
Teža:180 g
Premer rotorja: 35 cm
Baterije:LiPo 800 mAh
Motor:
Swiss Lama
Teža:355 g
Premer rotorja:45 cm
Baterije: LiPo 1000 mAh
Motor: 2 x 400
Vsebina paketa je podobna pri obeh, razen pri Swiss Lami na žalost ni balanserja.
- Helikopter z vso potrebno elektroniko
- Polnilec
- LiPo Baterija
- Komande z alkalnimi baterijami
- Rezervne lopatice za oba rotorja
Po merjenju prazne baterije (3,40V in 3,45V) sem vseeno sklenil, da bo boljše, če jo polnim z balanserjem.
Zanimiv je tudi način krmiljenja Swiss lame (glej zadnjo sliko). Vendar je ta rešitev le pri tem proizvajalcu, pri ostalih je enaka, kot pri Lami 2.
Samo letenje v prostoru je bolj zahtevno, saj so zračni tokovi, ki jih ta helikopter ustvarja, bistveno močnejši. Zato letenje na manj kot 4m2 ni priporočljivo. Verjetno pa je zunaj zgodba ravno obratna. Pri vzletanju,
pristajanju in nizkem lebdenju helikopter rado močno odnese v katerokoli stran. Nisem pa prepričan, ali je vsa krivda na strani močnejših zračnih tokov ali pa je način krmiljenja, kot ga ima ta helikopter manj učinkovit.
Plastika na tem helikopterju je močnejša, kot plastika na Lami 2. Tukaj ciljam predvsem na rep, ki je pri Lami 2 razpadel že, če si ga malo bolj hudo pogledal.
Kraki so bistveno bolj togi, zaradi česar ne more priti do tega, da bi se zgornji srečal s spodnjim.
Za lepo letenje je potrebno bistveno več telovadbe na kanalu za višino (plin), saj helikopter ob zasuku okrog svoje vertikalne osi močno niha po višini. Le ta je tudi bistveno manj odzivna, kot pri Lami 2. Temu gre verjetno pripisati precej večjo težo helikopterja.
Na žalost je tudi letenje krajše. Ocenjeno na približno nekje za 40%.
Subjektivna ocena:
Lama 2
+ Lažje letenje v manjšem prostoru
+ Daljše letenje
Swiss Lama
+ Boljša kakovost plastike
+ Kvalitetnejša izdelava detajlov
Če bi še enkrat kupoval, bi verjetno dobro premislil, za katero bi se odločil. Vsaka ima svoje prednosti in svoje slabosti.
Swiss Lama
Swiss Lama
- Priponke
-
- Nekako takole pa zadeva zgleda. Na repu je obešen motor. Tega detajla Lama 2 nima.
- Lama3.JPG (75.5 KiB) Pogledano 5701 krat
-
- Komanda ni najsodobnejša, ima pa vsaj osnovne nastavitve in se lahko uporabi tudi za letenje z drugimi preprostimi letečimi zadevami.
- Lama2.JPG (51.29 KiB) Pogledano 5701 krat
-
- V takšni škatli pa zadeva priroma na dom.
- Lama1.JPG (30.67 KiB) Pogledano 5701 krat
Lp Matej
Re: Swiss Lama
Kam si šel nabaviti ta helikopter?mato napisal/-a: Če bi še enkrat kupoval, bi verjetno dobro premislil, za katero bi se odločil. Vsaka ima svoje prednosti in svoje slabosti.
LP Ultra
Najprej eno opozorilo za vse, ki boste nabavili tole igračko. Ko sem hotel strimati helikopter, da bi lebdel na miru, se to s komando ni dalo, zato sem malo prestavljal vpetje krmilne roke na servomotorju (je namreč ogromno lukenj). Rezultat pa ni bil najboljši. Helikopter je sicer lebdel na miru z vsemi trimi v nevtralni legi, ampak, ko sem premaknil ročko za smer recimo naprej, je šel helikopter naprej in desno (pod kotom 30 st.). Enako je bilo v vse smeri. Enostavno ni pomagalo nič drugega, kot da sem vse prestavil nazaj točno tako, kot je bilo na zažetku. Sedaj so trimi na komandi v skrajnih legah, ampak vsaj helikopter gre približno tja, kamor hočem.
Nekaj bolj razveseljivega pa je, da ko sem odstranil rep in kabino, je helikopter shujšal za 25g. To se zelo pozna pri letenju, saj je za lebdenje potrebno za 25% manj gasa. S tem se zmanšajo zračni tokovi, kar prinese bolj miren let nizko pri tleh. Hkrati pa se še nekoliko podaljša letenje.
Nekaj bolj razveseljivega pa je, da ko sem odstranil rep in kabino, je helikopter shujšal za 25g. To se zelo pozna pri letenju, saj je za lebdenje potrebno za 25% manj gasa. S tem se zmanšajo zračni tokovi, kar prinese bolj miren let nizko pri tleh. Hkrati pa se še nekoliko podaljša letenje.
- Priponke
-
- Shujšan heli - ni lepo, je pa učinkovito. Pa še rep se ne more poškodovati :)
- Heli.JPG (40.84 KiB) Pogledano 5272 krat
Lp Matej
Če koga zanima, na temle linku je video.
http://www.bmi-models.com/site/index.php?p=65
Moram povedat, da slečena lama leti še lepše, kot je prikazano na videu.
http://www.bmi-models.com/site/index.php?p=65
Moram povedat, da slečena lama leti še lepše, kot je prikazano na videu.
Lp Matej