POLNJENJE - LiPO
POLNJENJE - LiPO
Med malimi oglasi se porodajajo Graupnerjeve Lipo 1000, na katerih piše, da je polnjenje max 2A, kar je prvič, da sem videl, da je nekdo napisal, da se lipoti polnijo z več kot 1C. Čeprav so lipoti že precej napredovali, pa še vedno pri polnjenju večinoma velja 1C max.
Ko pridemo letet, je seveda to malo in vsak bi rad da so baterije tam čim prej polne.
Sam rad eksperimentiram in ker imam dva paketa 5S eden konionk 3P in drugi Kokamk 2000 2P, zaradi katerih me, ko bodo preminile ne bo prav hudo bolela glava, saj so, posebej kokamke, že sedaj hudo zmatrane, jih na letališču, pa tudi sicer, skoraj vedno polnim z 6A, kolikor pač zmore polnilec
Čeprav vedno polnim z balancerji, kakšnih negativnih posledic takega polnenja ne opažam.
Zanima me, kakšne so vaše izkušnje, oz če so kje po drugih forumih kakšne podobne debate.
Ko pridemo letet, je seveda to malo in vsak bi rad da so baterije tam čim prej polne.
Sam rad eksperimentiram in ker imam dva paketa 5S eden konionk 3P in drugi Kokamk 2000 2P, zaradi katerih me, ko bodo preminile ne bo prav hudo bolela glava, saj so, posebej kokamke, že sedaj hudo zmatrane, jih na letališču, pa tudi sicer, skoraj vedno polnim z 6A, kolikor pač zmore polnilec
Čeprav vedno polnim z balancerji, kakšnih negativnih posledic takega polnenja ne opažam.
Zanima me, kakšne so vaše izkušnje, oz če so kje po drugih forumih kakšne podobne debate.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Pred kratkim sem na RC groups bral da lahko s thunder power polnilcem in balanserjem polnijo TP celice konstantno s 3C, pri čemer so 95% polne po malo čez 20 min. Praznjene s 15C naj bi preživele 600 ciklov brez večjih problemov. Vendar moramo ob tem upoštevati da so te celice primerno dračje od konkurence in da to deluje le z njihovim polnilcem in balanserjem ki polnjenje zaklučijo nekoliko prej.
Please help, I have no sense of self!
Iz tega bi se dalo sklepati, kot se mi je tudi že malo zdelo, da ni poanta v tem, da celice nebi prenesle hitrejšega polnjenja, pač pa pri hitrem polnjenju, posamezna celica veliko hitreje uide previsoko , tudi ob uporabi balancerjev ( saj vemo, da je njihova sposobnost balanciranja omejena).RexKramer napisal/-a:Pred kratkim sem na RC groups bral da lahko s thunder power polnilcem in balanserjem polnijo TP celice konstantno s 3C, pri čemer so 95% polne po malo čez 20 min. Praznjene s 15C naj bi preživele 600 ciklov brez večjih problemov. Vendar moramo ob tem upoštevati da so te celice primerno dračje od konkurence in da to deluje le z njihovim polnilcem in balanserjem ki polnjenje zaklučijo nekoliko prej.
Kar se pa tiče cene, je pa ta odvisna od tega koliko je katera firma priznana, oz bolje rečeno za koliko svoj izdelek lahko prodaja in TP vozi veliko top F3A pilotov, razumljivo, da so med dražjimi, nikoli pa cena ni odvisna samo od kvalitete.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
- Marko Mencin
- Freak
- Prispevkov: 728
- Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
- Kraj: LJ-Barje
- Kontakt:
Da, večina F3A pilotov uporablja TP6000 in sedaj TP 5S4P 5300. Vendar se vsi striktno držijo ABCede. Torej polnjenje 0,5C, cikliranje novih celic, praznjenje do največ 85%. Vsako odstopanje navzgor pa pomeni hitrejše krajšanje življenske dobe. Enako je tudi z obremenitvami. Sam sem meril pri cikliranju KOKAM 2000 (15C). Ugotovil sem, da celice že pri 30A pridejo na mejo 3,1V/celico. Po porabi 1,5Ah pa pade napetost hitro pod 3V. Na tujih forumih in tudi v ELEKTROMODELLU pa je navedena meja za te celice pri 3,1V. Pri KOKAM 1500 je ta meja že pri 3,2V! Pod to mejo se celicam življenska doba žačne hitro krajšati. Obljubljenih 30C je torej zgolj reklamna poteza! Jasno je, da KOKAMK 2000 ni zdravo obremenjevati prek 30A in jih ne prazniti pod 80%(1,6Ah).Če ravnamo drugače oziroma jih preobremenjujemo, se življenska doba lahko spusti tudi pod 30 ciklov. Žal!!!!!
Piloti v F3A pa so naredili na nekaterih paketih že krepko prek 300 ciklov in celice so izgubile manj kot 10% kapacitete in so tudi tokovno še vedno zmogljive!
Tu za spremljanje dogajanja s celicami , cikliranje in nadzorovano praznjenje, tako na tleh kot v zraku, uporabljam napravico WATTS-UP. Zelo zelo uporabna napravica, ki se hitro obrestuje!
Piloti v F3A pa so naredili na nekaterih paketih že krepko prek 300 ciklov in celice so izgubile manj kot 10% kapacitete in so tudi tokovno še vedno zmogljive!
Tu za spremljanje dogajanja s celicami , cikliranje in nadzorovano praznjenje, tako na tleh kot v zraku, uporabljam napravico WATTS-UP. Zelo zelo uporabna napravica, ki se hitro obrestuje!
We is E-xperts.
No prepričan sem, da ima večina boljših F3A pilotov toliko paketov, da le redko uporabijo kak paket več kot enkrat na dan, povrhu pa se tam leti program in sigurno imajo že tako preračunano koliko porabijo, da tudi reglerjev z lipo podporo nebi rabili porabi tako prilagodijo paket, da z nekaj varnosti brez kake kontrole, po poletu ostane dosti notri.
No ampak, če bi se bil jaz pri vsaki stvari pripravljen držati vseh pravil, potem modelaril sigurno nebi. Oba paketa konionk, kot kokamk 2000, sta že precej stara in v paket konionk 3P, gre še vedno več kot 3200mAh, v paket 2P kokam 2000, pa gre okrog 2800 mAh, kar je precej daleč od nazivnih 4000, a nekaj manj daleč od realnih 3300 ali malo več, kolikor se pričakuje od novih. So pa kokam veliko bolj zmogljive, ko se malo segrejejo.
Sem pa danes zvedel, da nekateri proizvajalci dovoljujejo polnjenje tudi do 7C a v korist trajnosti svetujejo največ 1C
No ampak, če bi se bil jaz pri vsaki stvari pripravljen držati vseh pravil, potem modelaril sigurno nebi. Oba paketa konionk, kot kokamk 2000, sta že precej stara in v paket konionk 3P, gre še vedno več kot 3200mAh, v paket 2P kokam 2000, pa gre okrog 2800 mAh, kar je precej daleč od nazivnih 4000, a nekaj manj daleč od realnih 3300 ali malo več, kolikor se pričakuje od novih. So pa kokam veliko bolj zmogljive, ko se malo segrejejo.
Sem pa danes zvedel, da nekateri proizvajalci dovoljujejo polnjenje tudi do 7C a v korist trajnosti svetujejo največ 1C
Zadnjič spremenil Brane, dne 27 Maj 2006, 16:29, skupaj popravljeno 1 krat.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Imam samo izkušnje s Konioni. Imam dva paketa (2S in 3S).
Običajno jih polnim z 1,5C, če se pa mudi (kar velikokrat) pa z 2C.
Oba paketa sta v tretji sezoni in nisem opazil kakšnega omembe vrednega upada kapacitete.
Občasno pomerim napetosti posameznih celic, vendar ne odstopajo praktično nič. Enkrat samkrat sem posamično napolnil celice v 3S paketu pa še to bolj zaradi lepšega.
Običajno jih polnim z 1,5C, če se pa mudi (kar velikokrat) pa z 2C.
Oba paketa sta v tretji sezoni in nisem opazil kakšnega omembe vrednega upada kapacitete.
Občasno pomerim napetosti posameznih celic, vendar ne odstopajo praktično nič. Enkrat samkrat sem posamično napolnil celice v 3S paketu pa še to bolj zaradi lepšega.
Lep pozdrav,
Jaro
___________________________________
"Zeit ist weg! Letzte Runde!" (Ivan Kneys)
Jaro
___________________________________
"Zeit ist weg! Letzte Runde!" (Ivan Kneys)
lipo tezave:
imam popolnoma nov paket lip celic
LPR 2200 11,1 v
po prvi uporabi in po prvem polnjenju se baterija napolno samo do 8 v,naprej pa ne kaj bi bil lahko vzrok.
polnilec je nastavljen na polnjenje li/po 2200mah 11.1v
polni jih pa z 0.22ma 7,987v
polnjenje pred prvo uporabo je bilo isto le da je polnilec polnil z 2.2a in 11.654 v,kar je po moje normalno
pa prosim cim prej
LPR 2200 11,1 v
po prvi uporabi in po prvem polnjenju se baterija napolno samo do 8 v,naprej pa ne kaj bi bil lahko vzrok.
polnilec je nastavljen na polnjenje li/po 2200mah 11.1v
polni jih pa z 0.22ma 7,987v
polnjenje pred prvo uporabo je bilo isto le da je polnilec polnil z 2.2a in 11.654 v,kar je po moje normalno
pa prosim cim prej
Re: lipo tezave:
Moram priznati da te ne razumem ravno dobro.cemanad napisal/-a:
polnjenje pred prvo uporabo je bilo isto le da je polnilec polnil z 2.2a in 11.654 v,kar je po moje normalno
Očitno imaš tricelični 2200 mAh paket.
Polnjenje takega paketa ( ki ima nazivno napetost 11,1V) je končano, ko paket doseže 12,6 V in se polnilni tok spusti do 0,2, 0,1, ali 0,05 A, pač odvisno od polnilca. Kaj si mislil s tistimi 11,654 V, res ne vem, a takrat paket še zdaleč ni poln.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
po prvem polnjenju je bilo vse ok.
po prvi uporabi pa so delovale dokler regler ni izklopil motorja to naj bi bilo pri 3.3v regler je sun 30 a
potem polnjenje in kaj se zgodi,polnilec nastavljen na lipo 2200 ma 11,1 v in jih polni z tokom 0.22ma in napetostjo 7.8969 ne pa z 12.654
in kaj se potem zgodi polnilec izklopi in napise da je voltaza na bateriji preniska.
to se zgodi po 4 urah polnjenja .
bat. je 3s 25c
drugo lipo enako pa polni z istimi nastavitvami cisto do konca in je vse ok to pa ne.
ali je mozno da je z baterijo kaj narobe saj je cisto nova,da jo nesem pac nazaj tam ker sem jo kupil.
po prvi uporabi pa so delovale dokler regler ni izklopil motorja to naj bi bilo pri 3.3v regler je sun 30 a
potem polnjenje in kaj se zgodi,polnilec nastavljen na lipo 2200 ma 11,1 v in jih polni z tokom 0.22ma in napetostjo 7.8969 ne pa z 12.654
in kaj se potem zgodi polnilec izklopi in napise da je voltaza na bateriji preniska.
to se zgodi po 4 urah polnjenja .
bat. je 3s 25c
drugo lipo enako pa polni z istimi nastavitvami cisto do konca in je vse ok to pa ne.
ali je mozno da je z baterijo kaj narobe saj je cisto nova,da jo nesem pac nazaj tam ker sem jo kupil.
- sennheiser
- Freak
- Prispevkov: 483
- Pridružen: 19 Nov 2005, 18:37
- Kraj: Novo mesto
pojmi
tok:12,6 A (12 C)--kaj pomeni v tem primeru 12c(Xpower LiPo 7,4 V / 1050 mAh)
tok:7,4A (12C)--in kaj v tem(Xpower LiPo 11,1 V / 620 mAh)
namreč rad bi iz navadnih baterij prešel na lipo,pa me ta podatek mal je..
A-kot tok razume vsak od nas,nevem pa kaj pomeni ta (C).in zakaj je pri 7,4 in 11,1V enak,ko pa je tok drugačen.
tok:7,4A (12C)--in kaj v tem(Xpower LiPo 11,1 V / 620 mAh)
namreč rad bi iz navadnih baterij prešel na lipo,pa me ta podatek mal je..
A-kot tok razume vsak od nas,nevem pa kaj pomeni ta (C).in zakaj je pri 7,4 in 11,1V enak,ko pa je tok drugačen.
C (capacity) je oznaka za to, koliko toka je sposobna celica.
Dejanski tok je izražen z večkratnikom kapacitete celice.
12C v primeru 1050mAh pomeni 1,050A x 12 = 12,6A
v primeru 620mAh pa 7,44A.
Te oznake C so približne, zato ne računaj tako natančno, kot vidiš tule. To pa tudi zato, ker je zelo odvisno, za koliko časa celico obremeniš. Škodljiva je predvsem visoka temperatura znotraj celice, ki se v kratkem času ne dvigne toliko...
Dejanski tok je izražen z večkratnikom kapacitete celice.
12C v primeru 1050mAh pomeni 1,050A x 12 = 12,6A
v primeru 620mAh pa 7,44A.
Te oznake C so približne, zato ne računaj tako natančno, kot vidiš tule. To pa tudi zato, ker je zelo odvisno, za koliko časa celico obremeniš. Škodljiva je predvsem visoka temperatura znotraj celice, ki se v kratkem času ne dvigne toliko...
Vse to je zakuhal Newton
Škodljiva je tudi prenizka napetost na celico, ki naj nebi bila dosti pod 3V.
Če paket obremeniš s previsokim tokom, se pravi s preveč A-mperi, lahko napetost pade pod dovoljeno mejo, čeprav paket še ni prazen in kakšna celica lahko crkne.
Če paket obremeniš s previsokim tokom, se pravi s preveč A-mperi, lahko napetost pade pod dovoljeno mejo, čeprav paket še ni prazen in kakšna celica lahko crkne.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Baterije-Lipoly- polnjenje
Imam lamo. Jst polnim baterije( lipo 7,4 V 800mAh) približno 45 minut na 1000 mAh,kar zadostuje za približno 10 minutni let. Od začetka sem polnil toliko da je lučka na polnilcu gorela v polnem sijaju, vendar se to ni obneslo. Baterijo je kmalu napihnilo in je bila v kratkem fuč. Problem je bil tudi v tem da so baterije pritiskale na glavno os rotorja. Baterijo lipo ne smeš čisto izpraznt, kajti zaradi izpraznjenosti se ne bo več polnila. Polnit jo dam takrat ko vidm da heli zgublja moč in ga vleče proti tlem.
Toliko iz moje strani. upam da sem komu dal koristen nasvet.
Lp Miha
Toliko iz moje strani. upam da sem komu dal koristen nasvet.
Lp Miha
začetnik pri Li-Po
En lep pozdrav!
Namen sem imel kupiti Li-Po baterijo kokam 2S 960mAh 7,4 V, ter primeren polnilec (v mojem primeru Graupnerjev Ultramat 14). Baterijo bi uporabljal za pogon speed 400 motorja (7,2 V; 3.3A). Stvar se mi je zdela dokaj preprosta. Kupim baterijo jo prikljopim na polnilec, ta jo napolni, baterijo dam v avijon in gremo letet.
Zdej pa berem tale forum na temo Li-Po in opažam da stvar ni tako preprosta
prva stvar,ki me je zmedla je balancer. Ta je očitno obvezen (a imam prav?)
in če je, kako prvič napolnim baterije? (tole sem bral pa mi ni čist jasno - viewtopic.php?t=8415&start=0)
Baterija ima namreč dva kabla, eden je predvidevam za tale balanser drugi gre pa na regulator v avijonu (v mojem primeru) ali kako?
In preko katerega kabla se zdaj baterija polni? Če jaz prav zastopim stvar se ta balanser prikljopi na polnilec, na drugi strani pa na baterijo in to je to - zadeva se polni. A imam prav?
Pa še nekaj - kaj so te S-ji (1S, 2S, 3S,...)? Na kaj vse vplivajo?
Pa še glede reglerjev - le ta mora podpirati Li-Po celice zato ne morem uporabljati istega kot sem ga prej uporabljal na Nixx celice, ane?
Zdej pa še da vse tole dam konkretno v mojo situavijo:
Imam poljadralni model (1,5m čez krila), ki ima 2 servota ter prej omenjeni motor speed 400 (7,2V). V letalo bi rad dal Li-Po celico kokam 2S 960mAh 7,4 V. Zanjo potrebujem polnilec (v mislih sem imel Graupnerjev Ultramat 14 (če ima kdo schweighoferjev katalog 2006 je na str. 83) in očitno še balanser (katerega priporočate - večina ugodnih v schweighoferju ene sasme celice sploh ne polni). In to je upam to?
Kot vidite sem čisti začetnik in bi bil zelo hvaležen vsake pomoči.
LP
Namen sem imel kupiti Li-Po baterijo kokam 2S 960mAh 7,4 V, ter primeren polnilec (v mojem primeru Graupnerjev Ultramat 14). Baterijo bi uporabljal za pogon speed 400 motorja (7,2 V; 3.3A). Stvar se mi je zdela dokaj preprosta. Kupim baterijo jo prikljopim na polnilec, ta jo napolni, baterijo dam v avijon in gremo letet.
Zdej pa berem tale forum na temo Li-Po in opažam da stvar ni tako preprosta
prva stvar,ki me je zmedla je balancer. Ta je očitno obvezen (a imam prav?)
in če je, kako prvič napolnim baterije? (tole sem bral pa mi ni čist jasno - viewtopic.php?t=8415&start=0)
Baterija ima namreč dva kabla, eden je predvidevam za tale balanser drugi gre pa na regulator v avijonu (v mojem primeru) ali kako?
In preko katerega kabla se zdaj baterija polni? Če jaz prav zastopim stvar se ta balanser prikljopi na polnilec, na drugi strani pa na baterijo in to je to - zadeva se polni. A imam prav?
Pa še nekaj - kaj so te S-ji (1S, 2S, 3S,...)? Na kaj vse vplivajo?
Pa še glede reglerjev - le ta mora podpirati Li-Po celice zato ne morem uporabljati istega kot sem ga prej uporabljal na Nixx celice, ane?
Zdej pa še da vse tole dam konkretno v mojo situavijo:
Imam poljadralni model (1,5m čez krila), ki ima 2 servota ter prej omenjeni motor speed 400 (7,2V). V letalo bi rad dal Li-Po celico kokam 2S 960mAh 7,4 V. Zanjo potrebujem polnilec (v mislih sem imel Graupnerjev Ultramat 14 (če ima kdo schweighoferjev katalog 2006 je na str. 83) in očitno še balanser (katerega priporočate - večina ugodnih v schweighoferju ene sasme celice sploh ne polni). In to je upam to?
Kot vidite sem čisti začetnik in bi bil zelo hvaležen vsake pomoči.
LP
Aja pa še eno vprašanje. Kaj so te Cji ?
(tole je iz tegale foruma:)
2. prvo polnjenje naj se izvede pri C/2. To pomeni na primeru 2000 mAh akumulatorjev tok 1 A. Polnjenje
Prvo praznjenje naj bo okoli 3C (pri 2000 mAh akujih okoli 6 A) in naj se preneha pri ca 3.3 V/akumulator.
Nadaljna polnjenja naj bodo prav tako na 1/2 C.
Praznjenja pa vedno do 3.3 oz 3.2 V/akumulator in sicer takole:
Drugo in tretje pri ~5-6 C (za 10 C akuje), četrto in peto pri ~7-8 C (za 20C akuje).
Po teh začetnih ciklih je akumulator pripravljen za uporabo v modelu (seveda s primernim pogonom...)!
Ne pozabite na zaželjenost, pri večjih paketih pa nujnost balancerja!
Zanimajo me pa zdej tisti Cji. Najbrž je to tok ane (current). Sam kak je pol 10 C akumulator pa kak 20 C?
LP
(tole je iz tegale foruma:)
2. prvo polnjenje naj se izvede pri C/2. To pomeni na primeru 2000 mAh akumulatorjev tok 1 A. Polnjenje
Prvo praznjenje naj bo okoli 3C (pri 2000 mAh akujih okoli 6 A) in naj se preneha pri ca 3.3 V/akumulator.
Nadaljna polnjenja naj bodo prav tako na 1/2 C.
Praznjenja pa vedno do 3.3 oz 3.2 V/akumulator in sicer takole:
Drugo in tretje pri ~5-6 C (za 10 C akuje), četrto in peto pri ~7-8 C (za 20C akuje).
Po teh začetnih ciklih je akumulator pripravljen za uporabo v modelu (seveda s primernim pogonom...)!
Ne pozabite na zaželjenost, pri večjih paketih pa nujnost balancerja!
Zanimajo me pa zdej tisti Cji. Najbrž je to tok ane (current). Sam kak je pol 10 C akumulator pa kak 20 C?
LP