Kako razdreti OS FS 20?
Moderator: Mipo
Kako razdreti OS FS 20?
Najmanjši štiritakter poganja mojega Nieuporta viewtopic.php?t=10728&postdays=0&postorder=asc&start=44.
Na tekmi v Moškanjcih pa jo je skupil. http://photo.rc-gizmo.net/gallery/comba ... G_3560.htm
Model je s polnim plinom zadel mater zemljo .
Po takem udarcu imam navado motor razdreti očistiti in podrobno pregledati.
Tako sem se mesec dni po tekmi lotil razdiranja. Ker se na forumu postavljajo različna vprašanja na temo štiritakterjev sem poslikal nekaj faz iz podiranja motorja, ki bodo morda razjasnile kakšen dvom in odgovorile na nekatera vprašanja.
Veliko komentarjev ne bom pisal. Na vprašanja pa bom z veseljem odgovarjal, če bo za temo zanimanje.
Mipo
Na tekmi v Moškanjcih pa jo je skupil. http://photo.rc-gizmo.net/gallery/comba ... G_3560.htm
Model je s polnim plinom zadel mater zemljo .
Po takem udarcu imam navado motor razdreti očistiti in podrobno pregledati.
Tako sem se mesec dni po tekmi lotil razdiranja. Ker se na forumu postavljajo različna vprašanja na temo štiritakterjev sem poslikal nekaj faz iz podiranja motorja, ki bodo morda razjasnile kakšen dvom in odgovorile na nekatera vprašanja.
Veliko komentarjev ne bom pisal. Na vprašanja pa bom z veseljem odgovarjal, če bo za temo zanimanje.
Mipo
- Priponke
-
- Nadaljeval z odstranitvijo uplinjača in pokrova karterja. Zaman lahko iščemo tesnila pri teh elementih. Pri OS jih ni; obdelava je dovolj, da jih motorji ne potrebujejo.
- Picture 011m.jpg (115.46 KiB) Pogledano 6440 krat
-
- Začel sem s podiranjem izpušnega sistema.
- Picture 010m.jpg (118.08 KiB) Pogledano 6440 krat
-
- Pripravljeno osnovno orodje in motor
- Picture 007m.jpg (120.87 KiB) Pogledano 6440 krat
Zadnjič spremenil Mipo, dne 16 Nov 2006, 22:27, skupaj popravljeno 2 krat.
- Priponke
-
- Nato sem odstranil še srajco in bat, v tem vrstnem redu.
- Picture 014m.jpg (119.91 KiB) Pogledano 6428 krat
-
- nato še glava z ventili in dročniki.
- Picture 013m.jpg (116.31 KiB) Pogledano 6428 krat
-
- Sledi pokrov ventilov in
- Picture 012m.jpg (102.75 KiB) Pogledano 6428 krat
Zadnjič spremenil Mipo, dne 28 Okt 2007, 20:00, skupaj popravljeno 1 krat.
- Priponke
-
- Ni težko ugotoviti, kateri ventil je izpušni.
- Picture 035m.jpg (104.24 KiB) Pogledano 6421 krat
-
- Ničkaj lep pogled na ležaj, ki pa ni poškodovan in funkcionalno brezhiben.
- Picture 029m.jpg (97.65 KiB) Pogledano 6421 krat
-
- Odstranil sem še odmično in glavno gred.
- Picture 017m.jpg (117.81 KiB) Pogledano 6421 krat
- Priponke
-
- Prav tako je potrebno paziti na položaj odmične gredi (samo en položaj je pravi).
- Picture 051m.jpg (114.39 KiB) Pogledano 6401 krat
-
- Vsatvil sem glavno gred in pazil na njen položaj.
- Picture 050m.jpg (67.33 KiB) Pogledano 6401 krat
-
- Vsak sestavni del na tekalni površini naoljim in šele nato sestavim.
- Picture 046m.jpg (116.58 KiB) Pogledano 6401 krat
Zadnjič spremenil Mipo, dne 16 Nov 2006, 22:28, skupaj popravljeno 1 krat.
- Priponke
-
- Med nastavljanjem ventilov mora biti motor dobro vpet.
- Picture 058m.jpg (122.68 KiB) Pogledano 6370 krat
-
- V zadnji fazi sledi še nastavljanje ventilov, ki je bilo na forumu že opisano.
- Picture 057m.jpg (94.57 KiB) Pogledano 6370 krat
-
- Nadaljeval sem z batom, srajco, pokrovom karterja, glavo,...
- Picture 055m.jpg (100.35 KiB) Pogledano 6370 krat
Pa smo pri koncu. Ležaji niso bili zamenjani, ker imajo za sabo slabi dve uri delovanja. Poškodbe od udarca pa ni bilo zaznati. Če pa se bo poškodba pokazala pri zagonu motorja bo pač potreben še en poseg.
- Priponke
-
- Tako je motor spet pripravljen na uporabo ali za v vitrino.
- Picture 064m.jpg (59.18 KiB) Pogledano 6367 krat
Čemu, če po čiščenju in testiranju ne kažejo nobenih sledov poškodb ali obrabe? Njihova obremenitev pa tudi ni zelo velika. Sicer pa: podreti motor (in ga sestaviti) je moj šport. Če se bo izkazalo, da je zamenjava potrebna (čeprav v to dvomim) bom imel vzrok, da ge spet razstavim.tornado napisal/-a:Jaz bi takšen ležaj zamenjal, ne glede na čas delovanja.Ležaji niso bili zamenjani, ker imajo za sabo slabi dve uri delovanja.
Mipo
P.s.: Pravzaprav ne vem,ali raje letim, ali peglam motorje.
Vse kar je svinjsko je rja in ostanki izgorelega olja.
Zato sploh pa sploh ne bi razmišljal in bi jih zamenjal.
Tudi sam uporabljam sintetično olje-15% in 25% nitra, motor laufa 30 minut cca. 90% na ''polno'' pri več kot 30.000obr/min in še nikoli nisem imel takšnega motorja.
Sicer ne mislim pametovati, odločil se boš sam kako boš postopal, vendar ti povem, da ti znajo takšni ležaji lahko pošteno ''zagrenijo življenje''.
Najbolj se to pozna pri nastavljanju motorja, ko se motor pregreva in ga nikakor ne moreš nastaviti, da bi deloval konstantno. Posledica tega je preostro nastavljen motor, posledično pa lom vitalnih delov.
Lp Rado
Miloš, bravo...
zelo dober prispevek...
Me pa zanima, glede na tvoje izkušnje, kako je z nastavljanjem ventilov pri novih motorjih... Magnum priporoča prvo nastavljanje ventilov pri novem motorju po cca 1-2 urah delovanja...
15 ccm 4T magnum, ki ga imam na Tiger Mothu, je ravno v tem okviru (cca 1.5 ure), model pa je na remontu zaradi preslabo napravljenega podvozja...
Verjetno bi se moral lotiti tudi nastavitev ventilov, pa odlašam, ker tega še nisem počel... sem pa že večkje prebral, da lahko gre kaj narobe...
Ali lahko opozoriš na malenkosti, na katere bi bilo posebej dobro paziti?
Ali bi bilo pametno motor podreti in očistiti... prve pol litra goriva je namreč vsebovalo samo ricinus...
Kako je z oznakami za pravilen položaj glavne in odmične gredi? Zdi se mi, da si iznako na glavni gredi napravil samo, tista na odmični pa je "tovarniška"...
Morda res dosti vrašanj, a se mi zdi, da podobno zanima vse, ki tega še nismo počeli, pa nas v kratkem čaka...
lp, Dejan
Um je poput padobrana. Radi samo ako je otvoren...
@Tornado
Obremenitev ležajev v motorjih, ki jih ti uporabljaš je bistveno drugačna kot v teh Singericah. Za enkrat mu še ne bo hudega. Sicer pa sem zamenjal že eno goro ležajev in si domišljam, da hitro prepoznam tiste, ki so potrebni zamenjave; še predno motor poderem.
Howgh odločil sem se!
Od tega tega živi tudi veliko servisov (upam, da nisem komu odžl kruha).
Mipo
Obremenitev ležajev v motorjih, ki jih ti uporabljaš je bistveno drugačna kot v teh Singericah. Za enkrat mu še ne bo hudega. Sicer pa sem zamenjal že eno goro ležajev in si domišljam, da hitro prepoznam tiste, ki so potrebni zamenjave; še predno motor poderem.
Howgh odločil sem se!
Nastavitev ventilov je treba v prvih urah delovanja preveriti in po potrebi nastaviti. Torej snemi pokrov ventilov, merilna lističa (0,1mm in 0,04mm) v roke in preveri.dh napisal/-a:
Me pa zanima, glede na tvoje izkušnje, kako je z nastavljanjem ventilov pri novih motorjih... Magnum priporoča prvo nastavljanje ventilov pri novem motorju po cca 1-2 urah delovanja...
15 ccm 4T magnum, ki ga imam na Tiger Mothu, je ravno v tem okviru (cca 1.5 ure), model pa je na remontu zaradi preslabo napravljenega podvozja...
Verjetno bi se moral lotiti tudi nastavitev ventilov, pa odlašam, ker tega še nisem počel... sem pa že večkje prebral, da lahko gre kaj narobe...
Ni velike znanosti. Odviješ protimatico, za nekaj stopinj priviješ ali odviješ vijak in protimatico spet pritegneš. Odstraniš ključa, zavrtiš motor za tri cikle in preveriš ventil, ki ga obdeluješ. Predno dobiš občutek je to potrebno nekajkrat ponoviti. Ko je en ventil na mestu ponoviš postopek na drugem. Če prideš mimo ti pokažem!Ali lahko opozoriš na malenkosti, na katere bi bilo posebej dobro paziti?
Mnenja o podiranju motorja so različna. Sam ne bi odlašal (pa še vsi mi delajo , večina bolje kot novi).Ali bi bilo pametno motor podreti in očistiti... prve pol litra goriva je namreč vsebovalo samo ricinus...
Obe oznaki sta tovarniški. Tu prihaja velikokrat do napak. Nabavil sem že dva motorja, ki nista delovala. Po pravilni nastavitvi "timinga" sta oživela. Prejšnji lastnik je pač motor podrl, narobe sestavil in ga potem "podtaknil" naivnemu kupcu. Saj je bil motor res nov in brez znakov delovanja.Kako je z oznakami za pravilen položaj glavne in odmične gredi? Zdi se mi, da si iznako na glavni gredi napravil samo, tista na odmični pa je "tovarniška"...
Od tega tega živi tudi veliko servisov (upam, da nisem komu odžl kruha).
Mipo
- slo-warhavk
- Freak
- Prispevkov: 704
- Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
- Kraj: Hrastnik
Lahko. Gred zavrtiš v zgornjo mrtvo točko. Ponavadi je na takrat posnetje za nastavek propelerja v gornjem položaju. V nasprotnem primeru preveriš položaj gredi skozi odprtino v karterju.slo-warhavk napisal/-a: Na svojem ASP 30FS sem iskal oznako na glavni gredi vendar je ni , lahko dobim namig za ta motor
Mipo
Še en namig:
Čeprav Mipo tega ni posebej omenil se pa vidi na slikah, O-ringov ni kopal v bencinu skupaj z ostalimi deli motorja in to z razlogom: Če jih boste predolgo namakali v bencinu, bodo nekako "zrasli"!
Zato vsa gumijasta tesnila operite bolj na hitro in jih po možnosti takoj izpihajte.
Pa še okrog nastavljanja ventilov: Preverjanje, z vsemi pripravami ne vzame več kot 5 minut (če delate počasi), nastavljanje pa še dodatnih 5 minut.
Zato tega opravila res ni potrebno preveč odlagati. Motor vam bo hvaležen.
Čeprav Mipo tega ni posebej omenil se pa vidi na slikah, O-ringov ni kopal v bencinu skupaj z ostalimi deli motorja in to z razlogom: Če jih boste predolgo namakali v bencinu, bodo nekako "zrasli"!
Zato vsa gumijasta tesnila operite bolj na hitro in jih po možnosti takoj izpihajte.
Pa še okrog nastavljanja ventilov: Preverjanje, z vsemi pripravami ne vzame več kot 5 minut (če delate počasi), nastavljanje pa še dodatnih 5 minut.
Zato tega opravila res ni potrebno preveč odlagati. Motor vam bo hvaležen.
Lep pozdrav,
Jaro
___________________________________
"Zeit ist weg! Letzte Runde!" (Ivan Kneys)
Jaro
___________________________________
"Zeit ist weg! Letzte Runde!" (Ivan Kneys)
Lep izdelek tale motorček, ni kaj. Imam pa par vprašanj.
Je batni obroček varovan proti vrtenju z zatičem?
Vstaviš srajčko v isti položaj kot pred razdiranjem? Si sam označil položaj srajčke, ker zatiča ne vidim?
Malo me je zmotilo edino pranje ležajev odmične gredi (S slik je videti, da gre za sintrane ležaje, lahko da se motim). Pranje sintranih ležajev v bencinu oz. topilih strojniška praksa načeloma odsvetuje, ker ležaj tovarniško namočijo v olje in nato izpostavijo vakuumu, da izsesajo zrak. Potem popustijo vakuum, da namesto zraka vanj prodre olje. Po takem pranju bi bilo dobro ležaj potopiti v olje in vse skupaj segreti, da zrak in topila ekspandirajo in vsaj delno zapustijo pore. Pri ohlajanju bo nekaj olja potegnilo nazaj v pore. Ker ti motorji dobro delajo očitno to ni niti tak problem, ampak če si perfekcionist...
Kroglične ležaje pa zelo dobro opereš od te nesnage, če jih kuhaš ~10min. v mešanici Trim razmaščevalca in vode. (Trim imajo med čistili pri naj.. sosedu, verjetno pa tudi drugje) Ne jih kuhat z ohišjem, ker bo posivelo!!!
LP Goran
Je batni obroček varovan proti vrtenju z zatičem?
Vstaviš srajčko v isti položaj kot pred razdiranjem? Si sam označil položaj srajčke, ker zatiča ne vidim?
Malo me je zmotilo edino pranje ležajev odmične gredi (S slik je videti, da gre za sintrane ležaje, lahko da se motim). Pranje sintranih ležajev v bencinu oz. topilih strojniška praksa načeloma odsvetuje, ker ležaj tovarniško namočijo v olje in nato izpostavijo vakuumu, da izsesajo zrak. Potem popustijo vakuum, da namesto zraka vanj prodre olje. Po takem pranju bi bilo dobro ležaj potopiti v olje in vse skupaj segreti, da zrak in topila ekspandirajo in vsaj delno zapustijo pore. Pri ohlajanju bo nekaj olja potegnilo nazaj v pore. Ker ti motorji dobro delajo očitno to ni niti tak problem, ampak če si perfekcionist...
Kroglične ležaje pa zelo dobro opereš od te nesnage, če jih kuhaš ~10min. v mešanici Trim razmaščevalca in vode. (Trim imajo med čistili pri naj.. sosedu, verjetno pa tudi drugje) Ne jih kuhat z ohišjem, ker bo posivelo!!!
LP Goran
Zadnjič spremenil gorki, dne 17 Nov 2006, 14:54, skupaj popravljeno 1 krat.
Ne.gorki napisal/-a:Je batni obroček varovan proti vrtenju z zatičem?
Na srajčki se vidi kako je bila vstavljena, če znaš brati njeno površino. Postavil sem jo v prvotni položaj.Vstaviš srajčko v isti položaj kot pred razdiranjem? Si sam označil položaj srajčke, ker zatiča ne vidim?
Tudi bat, sornik in ojnica so v istem položaju kot pred razdiranjem. Če ne gre drugače si pomagam z alkoholnim pisalom in pazim, da ne izbrišem oznak pri čiščenju.
Tak pa spet ne........ in vsaj delno zapustijo pore. Pri ohlajanju bo nekaj olja potegnilo nazaj v pore. Ker ti motorji dobro delajo očitno to ni niti tak problem, ampak če si perfekcionist...
HvalaKroglične ležaje pa zelo dobro opereš od te nesnage, če jih kuhaš ~10min. v mešanici Trim razmaščevalca in vode. (Trim imajo med čistili pri naj.. sosedu, verjetno pa tudi drugje)
Mipo
Oba ventila se nastavi na razmak med 0,04mm in 0,1mm. To pomeni, da ventila nastavimo tako, da gre tanjši listič med odmikač in ventil v fazi zaprtega ventila. Debelejši pa takrat ne sme v špranjo.Še zanima me kateri ventil je potrebno nastvit na o,1 in katerega na 0,04 mm.
Sicer pa je Sašo (frcac) to lepo popisal in dodal originalno OS dokumentacijo.
Mipo
Re: OS FS 20 technická dokumentace
Lep pozdrav Tomáš!bimboman napisal/-a:Ahoj chlapi, nemáte technickou dokumentaci k OS FS 20?. Jestli ano, pošli te j i prosĂm na [email protected]
DĂky.
Imam originalna navodila za ta motor, ki ti jih bom poslal.
Lep pozdrav
Miloš
Re: Kako razdreti OS FS 20?
Oden izmed malih štiritakterjev je sedaj brez dela in se razkazuje na polici. Pripenjam dve fotografiji s "fotosešna".