Etrich Limousine
Etrich Limousine
Doma sem našel načrt omenjenega letala , ki je bil kot priloga revije FMT (Avgust 2004). Odločil sem se, da ga čez zimo izdelam.
Problem je v tem, da nikjer ne najdem revije FMT (Avgust 2004), v kateri je opisan postopek izdelave in materiali. V načrt sem se že pošteno poglobil in mi je več ali manj vse jasno, bi mi pa navodila v pisni obliki še kako prav prišla!
Prosim za pomoč . Ali ima kdo to revijo, da bi prekopiral pisni del navodil.
Hvala in Lp Grega
Problem je v tem, da nikjer ne najdem revije FMT (Avgust 2004), v kateri je opisan postopek izdelave in materiali. V načrt sem se že pošteno poglobil in mi je več ali manj vse jasno, bi mi pa navodila v pisni obliki še kako prav prišla!
Prosim za pomoč . Ali ima kdo to revijo, da bi prekopiral pisni del navodil.
Hvala in Lp Grega
DeepSpeeD
Čavka Živijo!
Točno ta model je v gradnji! Sem se pa odločil sledeče: ko bo zadeva narejena jo bom predstavil na forumu. Sem pač bolj počasen graditelj in mi je želja predstaviti projekt časovno bolj skoncentrirano. Mislim, da je učinek večji, če zadevo ki jo gradiš pol leta ali več potem prikažeš v časovnem obdobju dveh ali treh tednov.
Lp Grega
Točno ta model je v gradnji! Sem se pa odločil sledeče: ko bo zadeva narejena jo bom predstavil na forumu. Sem pač bolj počasen graditelj in mi je želja predstaviti projekt časovno bolj skoncentrirano. Mislim, da je učinek večji, če zadevo ki jo gradiš pol leta ali več potem prikažeš v časovnem obdobju dveh ali treh tednov.
Lp Grega
DeepSpeeD
Zdravo,
''limuzina'' je z gradnjo že toliko napredovala, da jo lahko predstavim. Model še ni izgotovljen do konca mu pa ne manjka veliko.
Nekaj osnovnih podatkov:
-model je klasične gradnje (tišlarija)
-razpetina: 114.5cm
-dolžina: 71.0cm
-površina: 11.56dm2
-masa ca 360g
-krilna obtežitev ca 18,4g/dm2
-profil got. 535
-pogon speed 280/6v-reduktor MPJet 1:4.33-prop APC 9X7,5 ali 9X6
-krmiljenje smer, višina, motor
Pa začnimo:
Najprej sem plastificiral obe strani načrta in ga z bucikami pritrdil na stirodur ploščo debeline 3cm.
''limuzina'' je z gradnjo že toliko napredovala, da jo lahko predstavim. Model še ni izgotovljen do konca mu pa ne manjka veliko.
Nekaj osnovnih podatkov:
-model je klasične gradnje (tišlarija)
-razpetina: 114.5cm
-dolžina: 71.0cm
-površina: 11.56dm2
-masa ca 360g
-krilna obtežitev ca 18,4g/dm2
-profil got. 535
-pogon speed 280/6v-reduktor MPJet 1:4.33-prop APC 9X7,5 ali 9X6
-krmiljenje smer, višina, motor
Pa začnimo:
Najprej sem plastificiral obe strani načrta in ga z bucikami pritrdil na stirodur ploščo debeline 3cm.
- Priponke
-
- nacrt2.JPG (43.74 KiB) Pogledano 6471 krat
-
- nacrt1.JPG (47.23 KiB) Pogledano 6471 krat
DeepSpeeD
No pa nadaljujmo,
pri vstavljanju obeh stranic v ''kalup'' sem naletel na dva problema.
Prvega sem si zakuhal sam, ker stranic motorskega dela nisem odrezal tako, da bi letnice potekale pod kotom 45° (čeprav je to na načrtu lepo vidno) in se zadeva ni hotela lepo uležati v ''kalup''. Pri meni letnice potekajo v smeri rumenih črt (Glej sliko št 2.). Trma je na koncu zmagala in sem stvar nekako uspel prisiliti, da se je uležala.
Pri drugem problemu pa dela, kjer pride montirano podvozje (rumena elipsa) nisem upal pretirano kriviti, da ne bi kaj počilo. Prehod na trupu je pač preoster (zelena črta). Odločil sem se, da stranici prežagam (rdeča črta) in jih v ''kalupu'' ponovno zlepim z 2k lepilom. Razmišljal sem tudi, da bi balso namočil in jo krivil, pa se mi 5mm balsa zdi predebela.
pri vstavljanju obeh stranic v ''kalup'' sem naletel na dva problema.
Prvega sem si zakuhal sam, ker stranic motorskega dela nisem odrezal tako, da bi letnice potekale pod kotom 45° (čeprav je to na načrtu lepo vidno) in se zadeva ni hotela lepo uležati v ''kalup''. Pri meni letnice potekajo v smeri rumenih črt (Glej sliko št 2.). Trma je na koncu zmagala in sem stvar nekako uspel prisiliti, da se je uležala.
Pri drugem problemu pa dela, kjer pride montirano podvozje (rumena elipsa) nisem upal pretirano kriviti, da ne bi kaj počilo. Prehod na trupu je pač preoster (zelena črta). Odločil sem se, da stranici prežagam (rdeča črta) in jih v ''kalupu'' ponovno zlepim z 2k lepilom. Razmišljal sem tudi, da bi balso namočil in jo krivil, pa se mi 5mm balsa zdi predebela.
- Priponke
-
- Slika št 2
- trup2.JPG (54.54 KiB) Pogledano 4180 krat
-
- Slika št 1
- trup3.JPG (54.58 KiB) Pogledano 4180 krat
DeepSpeeD
Na vrsti je podvozje,
Podvozje sem si izdelal sam. Za osnovo koles sem uporabil 1mm aviošper na katerega sem z vsake strani nalepil dva obroča iz 4mm balse in jih obrusil. Na notranjo stran kolesa sem vlepil okroglo ploščo ali feltno (3mm balsa), na zunanjo stran pa okrogli plošči (3mm+5mm balsa). 5mm ploščo sem nato obrusil do ustrezne oblike. Za os sem uporabil 3mm grafitno palico. Ker se kolesa ne prilegajo trupu sem izdelal prehodne elemente iz 10mm balse. V os kolesa sem vlepil alu tubo, ter dodal na notranjo stran koles in prehodne elemente alu podložke za lepši tek koles.
Lp Grega
Podvozje sem si izdelal sam. Za osnovo koles sem uporabil 1mm aviošper na katerega sem z vsake strani nalepil dva obroča iz 4mm balse in jih obrusil. Na notranjo stran kolesa sem vlepil okroglo ploščo ali feltno (3mm balsa), na zunanjo stran pa okrogli plošči (3mm+5mm balsa). 5mm ploščo sem nato obrusil do ustrezne oblike. Za os sem uporabil 3mm grafitno palico. Ker se kolesa ne prilegajo trupu sem izdelal prehodne elemente iz 10mm balse. V os kolesa sem vlepil alu tubo, ter dodal na notranjo stran koles in prehodne elemente alu podložke za lepši tek koles.
Lp Grega
- Priponke
-
- prehodni element podvozja
- preh. el.JPG (43.69 KiB) Pogledano 4141 krat
-
- deli podvozja
- deli podvozja.JPG (46.97 KiB) Pogledano 4141 krat
-
- podvozje v surovem stanju
- podvozje.jpg (49.5 KiB) Pogledano 4141 krat
DeepSpeeD
Za podvozjem, je prišel na vrsto prednji del trupa z motorjem.
Vgrajen bo motor SPEED 280(6V) z reduktorjem MP JET 1:4,33, regulator Jeti JES 006
Najprej sem izdelal nosilec motorja iz sendviča 1mm AŠ - 4mm balsa - 0.8mm AŠ. V originalu predviden nosilec je iz 5mm balse, kar se mi je zdelo premalo. Rebro, ki pride za motorjem je izdelano iz 4mm balse, rebro za instrument tablo pa iz 3mm balse. Pokrov motorja je izdelan iz balse 1mm in ojačan z ''sajami''. Sprednji del trupa pa sem zapolnil z letvicami 4mm balse, ki so nameščene prečno.
Vgrajen bo motor SPEED 280(6V) z reduktorjem MP JET 1:4,33, regulator Jeti JES 006
Najprej sem izdelal nosilec motorja iz sendviča 1mm AŠ - 4mm balsa - 0.8mm AŠ. V originalu predviden nosilec je iz 5mm balse, kar se mi je zdelo premalo. Rebro, ki pride za motorjem je izdelano iz 4mm balse, rebro za instrument tablo pa iz 3mm balse. Pokrov motorja je izdelan iz balse 1mm in ojačan z ''sajami''. Sprednji del trupa pa sem zapolnil z letvicami 4mm balse, ki so nameščene prečno.
- Priponke
-
- ... pokrov motornega prostora
- kaputaz.JPG (48.1 KiB) Pogledano 4049 krat
-
- ... z motorjrm. Vse je zelo na tesnem, zato je motor iz osi letala.
- motor.jpg (43.23 KiB) Pogledano 4049 krat
-
- motorni prostor brez motorja
- brez mot1.jpg (41.72 KiB) Pogledano 4049 krat
DeepSpeeD
Sem pa mislil, da so že vso znanost požrli (Amerikanci)
Pa pojdimo naprej. Gradnjo trupa sem v tej fazi prekinil in se lotil kril. Dokler krila niso narejena ne morem določiti dveh lukenj v rebru, ki centrirata krilo (rumena elipsa in rumeni pikici, rebro še ni prilepljeno), ter luknje v nosilcu kamor pride plastični vijak (svetlo modra elipsa).
Med tem sem stestiral tudi motor na mojem test-bandu.
Prop: APC Slow-fly 9X7.5, reduktor 1:4,33, SPEED 280(6V), bat-pack Konion 2S 1600mAh(7,4V)
Rezultati: Pri statičnem vleku na polnem gasu da 150g vleka in pije 4.5A. Obratov nisem izmeril. Upam, da bo za 360g končne mase to zadostovalo.
Q=cca 18g/dm2
Imam pa namen izmeriti tudi kako vleče z propom 9X6.
Pa pojdimo naprej. Gradnjo trupa sem v tej fazi prekinil in se lotil kril. Dokler krila niso narejena ne morem določiti dveh lukenj v rebru, ki centrirata krilo (rumena elipsa in rumeni pikici, rebro še ni prilepljeno), ter luknje v nosilcu kamor pride plastični vijak (svetlo modra elipsa).
Med tem sem stestiral tudi motor na mojem test-bandu.
Prop: APC Slow-fly 9X7.5, reduktor 1:4,33, SPEED 280(6V), bat-pack Konion 2S 1600mAh(7,4V)
Rezultati: Pri statičnem vleku na polnem gasu da 150g vleka in pije 4.5A. Obratov nisem izmeril. Upam, da bo za 360g končne mase to zadostovalo.
Q=cca 18g/dm2
Imam pa namen izmeriti tudi kako vleče z propom 9X6.
- Priponke
-
- frontview3.jpg (42.82 KiB) Pogledano 3909 krat
Zadnjič spremenil 2248, dne 24 Okt 2006, 22:15, skupaj popravljeno 2 krat.
DeepSpeeD
Čas je, da spregovorim o krilu.
Najprej se moram opravičiti, ker mi je nekaj fotografij o gradnji krila izpuhtelo neznano kam
Na splošno je gradnja kril zahtevala kar veliko potrpljenja. Ukrivljen in zvit zadnji rob krila, rebra od F11 do F21 so si različna (slika 2 in 3), skratka cel kup šmirglarije in prilagajanja.
Najprej sem izdelal izstopna robova. Ravni del je enostavno odrezan iz 3mm balse, ukrivljeni del pa sem zlaminiral iz trakov 1mm balse. Nato sem izrezal utore za rebra in izstopni rob obrusil v trikotni profil. Na podoben način sem izdelal tudi sprednji rob iz 6mm balse (del ga je bilo potrebno laminirati). Sledila je izdelava reber (balsa 1.5mm), pasnic glavnega in pomožnega nosilca, ter spodnjih plankov. Nato se je začela gradnja krila na suho (podlaganje, prilagajanje... ;glej sliko 4). Ko so vsi deli pasali skupaj sem pričel z lepljenjem.
Med prilagajanjem reber pa je prišlo do neprijetnega presenečenja. Mislim, da sta sliki 5 in 6 dovolj zgovorni. Tu gre tudi zamera avtorju načrta.
Najprej se moram opravičiti, ker mi je nekaj fotografij o gradnji krila izpuhtelo neznano kam
Na splošno je gradnja kril zahtevala kar veliko potrpljenja. Ukrivljen in zvit zadnji rob krila, rebra od F11 do F21 so si različna (slika 2 in 3), skratka cel kup šmirglarije in prilagajanja.
Najprej sem izdelal izstopna robova. Ravni del je enostavno odrezan iz 3mm balse, ukrivljeni del pa sem zlaminiral iz trakov 1mm balse. Nato sem izrezal utore za rebra in izstopni rob obrusil v trikotni profil. Na podoben način sem izdelal tudi sprednji rob iz 6mm balse (del ga je bilo potrebno laminirati). Sledila je izdelava reber (balsa 1.5mm), pasnic glavnega in pomožnega nosilca, ter spodnjih plankov. Nato se je začela gradnja krila na suho (podlaganje, prilagajanje... ;glej sliko 4). Ko so vsi deli pasali skupaj sem pričel z lepljenjem.
Med prilagajanjem reber pa je prišlo do neprijetnega presenečenja. Mislim, da sta sliki 5 in 6 dovolj zgovorni. Tu gre tudi zamera avtorju načrta.
- Priponke
-
- slika 3
- rebra2.JPG (46 KiB) Pogledano 3806 krat
-
- slika 2
- rebra1.JPG (42.18 KiB) Pogledano 3806 krat
-
- slika 1
- krilo.JPG (45.51 KiB) Pogledano 3806 krat
Zadnjič spremenil 2248, dne 26 Okt 2006, 21:30, skupaj popravljeno 1 krat.
DeepSpeeD
... kriza na sliki 5 in 6...
- Priponke
-
- slika 6 (cca 8mm razlike)
- rebra3.JPG (43.33 KiB) Pogledano 3765 krat
-
- slika 5
- rebra1.JPG (46.75 KiB) Pogledano 3765 krat
-
- slika 4
- PICT0003.JPG (40.33 KiB) Pogledano 3765 krat
Zadnjič spremenil 2248, dne 26 Okt 2006, 21:37, skupaj popravljeno 2 krat.
DeepSpeeD
Vsa rebra od F11 naprej so odstopala. Sledila je improvizacija in popravljanje profila od zadnjega nosilca do izstopnega robu.
Lepil sem z 2k lepilom. To pa zaradi tega, da sem imel še nekaj časa, da sem rebro lepo postavil in naštelal, ter da je zadeva dokaj hitro prijela (5min). Ko so bila vsa rebra vlepljena sem vlepil še zgornjo pasnico nosilca in se lotil lepljenja zgornjega planka (balsa 1mm).
Zgornji plank sem prilepil na rebra z 2k lepilom (24h).
Ko se je zadeva strdila sem pobrusil manjše neravnine na sprednjem delu krila in prilepil še prednji rob krila, zopet z 2k lepilom (24h).
Naslednji dan je sledilo oblanje in brušenje sprednjega robu krila.
Za desno polovico krila je sledila še leva polovica in izdelava centroplana.
Še slike končnega izdelka pred prekrivanjem.
Lepil sem z 2k lepilom. To pa zaradi tega, da sem imel še nekaj časa, da sem rebro lepo postavil in naštelal, ter da je zadeva dokaj hitro prijela (5min). Ko so bila vsa rebra vlepljena sem vlepil še zgornjo pasnico nosilca in se lotil lepljenja zgornjega planka (balsa 1mm).
Zgornji plank sem prilepil na rebra z 2k lepilom (24h).
Ko se je zadeva strdila sem pobrusil manjše neravnine na sprednjem delu krila in prilepil še prednji rob krila, zopet z 2k lepilom (24h).
Naslednji dan je sledilo oblanje in brušenje sprednjega robu krila.
Za desno polovico krila je sledila še leva polovica in izdelava centroplana.
Še slike končnega izdelka pred prekrivanjem.
- Priponke
-
- celo krilo
- celo-krilo.JPG (42.28 KiB) Pogledano 4304 krat
-
- desna polovica
- desna-pol.JPG (46.42 KiB) Pogledano 4304 krat
-
- leva polovica
- leva-pol.JPG (45.69 KiB) Pogledano 4304 krat
DeepSpeeD
Hvala za pohvale.
Upam, da bo stvar tudi po prekrivanju izpadla O.K. Prehajam na fazo prekrivanja. Prekrival sem z Litespanom. Stvar je za prekrivanje kar zahtevna , sploh če je to prvi model klasične gradnje v karieri.
Najprej sem v trup vgradil bovdne za smerno in višinsko krmilo in prekril zadnji del trupa, ter repne površine in vse skupaj zlepil.
''Drljačo'' sem naredil iz 1mm jeklene žice in palčke za ušesa. Jeklena žica je vlepljena v palčko, ki je votla.
Upam, da bo stvar tudi po prekrivanju izpadla O.K. Prehajam na fazo prekrivanja. Prekrival sem z Litespanom. Stvar je za prekrivanje kar zahtevna , sploh če je to prvi model klasične gradnje v karieri.
Najprej sem v trup vgradil bovdne za smerno in višinsko krmilo in prekril zadnji del trupa, ter repne površine in vse skupaj zlepil.
''Drljačo'' sem naredil iz 1mm jeklene žice in palčke za ušesa. Jeklena žica je vlepljena v palčko, ki je votla.
- Priponke
-
- Rep s strani
- rep3.JPG (34.85 KiB) Pogledano 4162 krat
-
- Detajl repa
- rep2.JPG (35.31 KiB) Pogledano 4162 krat
-
- Rep v celoti
- rep1.JPG (33.91 KiB) Pogledano 4162 krat
DeepSpeeD
Še nekaj posnetkov, ki so nastali med prekrivanjem krila. Stvar mi ni ratala optimalno , kar se da videti na sliki 3, ki je namenoma slikana tako, da sence povdarijo ''pomanjklivosti''. Bo pa drugič boljše.
Lp Grega
Lp Grega
- Priponke
-
- Slika 3: detajl zaključka (malce je nagubano)
- PICT0005.JPG (33.86 KiB) Pogledano 4141 krat
-
- Slika 2: krilo spodaj
- PICT0004.JPG (36.88 KiB) Pogledano 4141 krat
-
- Slika 1: krilo zgoraj
- PICT0001.JPG (36.36 KiB) Pogledano 4141 krat
DeepSpeeD