Konstruiranje modelov letal
Moderatorji: Pisaneli, luigidon, JKSniper, alien2108
Konstruiranje modelov letal
Prosil bi nekoga ki stvar obvlada na papir spravit da se malo razpiše oz. po delih opiše kako sse loti konsturiranja modela....in vse formule ki so potrebene da model dobro leti....
najlepša hvala za odgovor in vzet čas ki ste ga porabili na odogvore!
najlepša hvala za odgovor in vzet čas ki ste ga porabili na odogvore!
...Carpe diem...
Nekej podobnega je že pod tole temo: viewtopic.php?t=11293&highlight=
Pred časom sem objavil "kuharski recept" za aerodinamično konstruiranje letalskega modela. Recept sem potegnil v glavnem iz brošure dr. Helmuta Quabecka.
Zadeva se mi zdi kot nalašč za začetnike.
Našel sem v tej debati:
viewtopic.php?t=5351&postdays=0&postorder=asc&start=30
Zadeva se mi zdi kot nalašč za začetnike.
Našel sem v tej debati:
viewtopic.php?t=5351&postdays=0&postorder=asc&start=30
lp
Sašo
Sašo
- jernej.ramovs
- Začetnik
- Prispevkov: 13
- Pridružen: 26 Sep 2006, 20:40
OK prebral sem kaj ste napisali in hvala za vaš čas!
Bom drgače začel...
Profilov je milijon kako veš kateri je najbolj primeren?(recimo če bi želel izrisat jadralčka ki ima 85cm čez krila - podobno Kristovemu Kolibriju, kater profil naj izberem?)
Bi mi lahko v nekaj beseda povedali kakše so lasnosti določenega profila (tistih ta najbolj uporabljenih : RG 14, CLARK Y,....)
Za avtocadom menim da nebo težav saj imam brata ki je strojnik in se vsakodnevno ukvarja z risanjem.
imam ap še nekaj nerazloženih pojmov:
npr. kaj ti vitkost krila pove?
Hvala za vaš čas!
Bom drgače začel...
Profilov je milijon kako veš kateri je najbolj primeren?(recimo če bi želel izrisat jadralčka ki ima 85cm čez krila - podobno Kristovemu Kolibriju, kater profil naj izberem?)
Bi mi lahko v nekaj beseda povedali kakše so lasnosti določenega profila (tistih ta najbolj uporabljenih : RG 14, CLARK Y,....)
Za avtocadom menim da nebo težav saj imam brata ki je strojnik in se vsakodnevno ukvarja z risanjem.
imam ap še nekaj nerazloženih pojmov:
npr. kaj ti vitkost krila pove?
Hvala za vaš čas!
...Carpe diem...
EDIT:
"Dobrota je sirota!"
"Dobrota je sirota!"
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 10 Feb 2008, 14:49, skupaj popravljeno 1 krat.
EDIT:
"Dobrota je sirota!"
"Dobrota je sirota!"
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 10 Feb 2008, 14:49, skupaj popravljeno 1 krat.
Bo kar masa... pa ne za natančne, zato ker to enostavno je tako. Teža se prevečkrat uporablja narobe. Glede na to da vse tole izhaja iz fizike (in da smo jo nekateri študirali in ob takem prebiranju dobimo pike), morajo biti količine prave da se enote ujemajo in izračunamo tisto kar hočemo izračunati...
Masa bo bolj prav. Trudim se, trudim in posipam z pepelom, pa ga vseeno večkrat polomim.
Ko smo mi študirali, celo ko so nekateri delali doktorate je bilo tako, da smo računali težo konstrukcij, težo lupin, uporabljali specifično težo, težnostna razmerja..., sedaj nas je pač čas povozil in se moramo ponovno učit z masami, ki smo jih včasih rabili le pri ugotavljanju zakaj v avtu žarometi ne delujejo, zakaj se včasih ne da varit pobarvanega jekla in podobno.
Po moje je veliko hujših zadev od tega, saj konec koncev živimo na zemlji in ne v vesolju, kjer bi bila ta napaka resnično huda, z konstruiranjem za vesoljske ali stratosferske potrebe se pa verjetno nihče od nas ne bo resno ukvarjal.
@Frcac, samo tako za hec, za kako pikico:
Do takrat ko si me na to opomnil sem veselo tolkel po teži in niti pomislil nisem na maso. Povsem se strinjam, da je treba imenovat in uporabljat tole ta drugo.
Si se mogoče že kdaj povprašal kaj bi storil z izrazi kot je težišče, da bi jih dobil v uporabi primerno formo? Mislim, da ta naziv nikakor ni pravilen, čeprav ga ti tudi uporabljaš.
Ko smo mi študirali, celo ko so nekateri delali doktorate je bilo tako, da smo računali težo konstrukcij, težo lupin, uporabljali specifično težo, težnostna razmerja..., sedaj nas je pač čas povozil in se moramo ponovno učit z masami, ki smo jih včasih rabili le pri ugotavljanju zakaj v avtu žarometi ne delujejo, zakaj se včasih ne da varit pobarvanega jekla in podobno.
Po moje je veliko hujših zadev od tega, saj konec koncev živimo na zemlji in ne v vesolju, kjer bi bila ta napaka resnično huda, z konstruiranjem za vesoljske ali stratosferske potrebe se pa verjetno nihče od nas ne bo resno ukvarjal.
@Frcac, samo tako za hec, za kako pikico:
Do takrat ko si me na to opomnil sem veselo tolkel po teži in niti pomislil nisem na maso. Povsem se strinjam, da je treba imenovat in uporabljat tole ta drugo.
Si se mogoče že kdaj povprašal kaj bi storil z izrazi kot je težišče, da bi jih dobil v uporabi primerno formo? Mislim, da ta naziv nikakor ni pravilen, čeprav ga ti tudi uporabljaš.
lp
Sašo
Sašo
Ne gre za napako življenjskega pomena, samo je pa lepo če se vsaj trudiš biti dosleden. Priznam tudi sam, da sem izpadel iz "moje" profesije in zašel v druge vode, tako da nisem več najbolj na tekočem...raktivec napisal/-a:@Frcac, samo tako za hec, za kako pikico:
Do takrat ko si me na to opomnil sem veselo tolkel po teži in niti pomislil nisem na maso. Povsem se strinjam, da je treba imenovat in uporabljat tole ta drugo.
Si se mogoče že kdaj povprašal kaj bi storil z izrazi kot je težišče, da bi jih dobil v uporabi primerno formo? Mislim, da ta naziv nikakor ni pravilen, čeprav ga ti tudi uporabljaš.
Je pa res da ko začneš odpirat tole konzervo s črvi potem hitro pogruntaš da obstaja žal malo morje izrazov v tehniki in posebej letalstvu, ki niso definirani ali pa so milo rečeno čudni. Spomnim se pred leti objavljenega članka v timu o delih letala in krmilnih površinah, s tem da je bil naslov "recimo bobu bob" ali nekaj podobnega... pa je bil zgrešen v celoti oziroma uporabljen nabor besed me je prav začudil.
Malenkostno deformacijo naredi tudi pisanje za to ali ono revijo ko sodeluješ z lektorji, pa se hitro naučiš da ni GfK ampak je ELSV, pa da se balsa piše z zjem, pa da imamo barvo v pršilkah,... pa nisem jezikovni purist ali ultraponosen slovenec. Mimogrede - najbolj me "zaboli" srce ob popularni padini. Kaj manjkaj pobočju?
Pozdrav, Sašo
Meni pa tole z maso in težo ni čisto jasno...
Če računamo krilno obremenitev, bi pomoje morali upoštevati TEŽO, ne mase. Isti model bi imel pri isti masi na Marsu drugačno krilno obremenitev (pustimo, da ni atmosfera enako gosta in da bi težko letel), ni res
Enako je s prepovedmi kamionov na cesti. Zadnjih par let je blazno popularno, da navajajo, da je prepovedan promet za vozila z MASO večjo od 3.5 ton...
Kako pa policaj ugotovi maso? S tehtnico že ne Kaj, če nek kamijon prevaža recimo z vodikom polnjen cepelin? Masa je precej večja od sile, s katero kamijon pritiska na cestišče, ker je rezultanta teža-vzgon...?
Ali sem morda zabluzil?
Lp
J
Če računamo krilno obremenitev, bi pomoje morali upoštevati TEŽO, ne mase. Isti model bi imel pri isti masi na Marsu drugačno krilno obremenitev (pustimo, da ni atmosfera enako gosta in da bi težko letel), ni res
Enako je s prepovedmi kamionov na cesti. Zadnjih par let je blazno popularno, da navajajo, da je prepovedan promet za vozila z MASO večjo od 3.5 ton...
Kako pa policaj ugotovi maso? S tehtnico že ne Kaj, če nek kamijon prevaža recimo z vodikom polnjen cepelin? Masa je precej večja od sile, s katero kamijon pritiska na cestišče, ker je rezultanta teža-vzgon...?
Ali sem morda zabluzil?
Lp
J
Mišljena je vsota vseh mas, ki obremenjuje vozišče. Če je negativna masa cepelina večja od vseh drugih mas na vozilu, bo imel voznik opravka z aviacijo in ne z policaji.jernejk napisal/-a: Kako pa policaj ugotovi maso? S tehtnico že ne Kaj, če nek kamijon prevaža recimo z vodikom polnjen cepelin? Masa je precej večja od sile, s katero kamijon pritiska na cestišče, ker je rezultanta teža-vzgon...?
Ali sem morda zabluzil?
Lp
J
@frcac;
Mene pa najbolj razkurijo razni eleroni, flaperoni, flapi..., ki nikakor niso neki internacionalni izrazi. Nemci imajo za to drugačne izraze kot angleži ali francozi, le pri nas jih veselo uporabljamo (Jaz ne, ker nalašč ne vem kaj katera beseda pomeni.)
lp
Sašo
Sašo
Krilca, zakrilca,... em.. podkrilčenakrilca (flapeleroni), nadkrilčenakrilca (spoileroni)raktivec napisal/-a:
Mene pa najbolj razkurijo razni eleroni, flaperoni, flapi..., ki nikakor niso neki internacionalni izrazi. Nemci imajo za to drugačne izraze kot angleži ali francozi, le pri nas jih veselo uporabljamo (Jaz ne, ker nalašč ne vem kaj katera beseda pomeni.)
Ja, vem da obnavljam staro temo, pa vseeno,imam kup vprašanj, glede mer letala in preračunov:
TRUP:
1.Zanima me kako določim dolžino trupa?
2.Ali sta dolžina kril in trupa v kakšnem razmerju?
3.Kako izračunam upor trupa?
4.Kje naj ležijo krila?
5.Kako naj vem koliko naj bosta krila in repni krmili oddaljeni?
KRILA:
1.Kako naj si izberem primeren profil?
2.Kako naj vem kakšno površino naj imajo krila?
3.Kakšen lom naj jimajo krila?
4.Kakšen procent površine krila predstavljajo krilca?
5.Kaj moram krilu vse izračunati? Po katerih formulah?
REP:
1.Kakšen procent površine krila predstavlja višinsko krmilo? Kaj pa smerno?
2.Kakšen procent površine višinskega in smernega krmila predstavljajo krmile površine?
MATERIJALI:
1.Kako naj vem kakšno debelino balse naj uporabim za posamezne sestavne dele? So tu potrebni preračuni?
PROGRAM ZA RISANJE:
1.Kateri program je enostaven za začetnika? Se bi dalo dobiti kakšno knjigo z nasveti?
Hvala za Vaš čas!
Lepe praznike in srečno 08
LP Anže
TRUP:
1.Zanima me kako določim dolžino trupa?
2.Ali sta dolžina kril in trupa v kakšnem razmerju?
3.Kako izračunam upor trupa?
4.Kje naj ležijo krila?
5.Kako naj vem koliko naj bosta krila in repni krmili oddaljeni?
KRILA:
1.Kako naj si izberem primeren profil?
2.Kako naj vem kakšno površino naj imajo krila?
3.Kakšen lom naj jimajo krila?
4.Kakšen procent površine krila predstavljajo krilca?
5.Kaj moram krilu vse izračunati? Po katerih formulah?
REP:
1.Kakšen procent površine krila predstavlja višinsko krmilo? Kaj pa smerno?
2.Kakšen procent površine višinskega in smernega krmila predstavljajo krmile površine?
MATERIJALI:
1.Kako naj vem kakšno debelino balse naj uporabim za posamezne sestavne dele? So tu potrebni preračuni?
PROGRAM ZA RISANJE:
1.Kateri program je enostaven za začetnika? Se bi dalo dobiti kakšno knjigo z nasveti?
Hvala za Vaš čas!
Lepe praznike in srečno 08
LP Anže
- Priponke
-
- Model sem si zamislil nekako takole z 130cm razponom krila.
- anze 004.jpg (55.23 KiB) Pogledano 3668 krat
...Carpe diem...
TRUP:
1.odvisno o vrsti modela, za neki šleper, parkflyer i sl. dolžina trupa bi potrebovala biti oko 70-75% razpetine, ampak kod akrobata 95-110% razpona krila
2.pročitaj 1.
3.neznam
4.odvisno o vrsti modela. kod f3a in 3d modela je naprej bolše. kod nekih nije
5.neznam
KRILA:
1.če je profil za jadralni model onda izbiraš spori profil z puno uzgona, zaobljeni s doljnje stran. če je za akrobata simetrični profil, kaj deblji to sporiji, tanji-brži. za trenere in šlepere čim deblji profil in z dosta uzgona. za to bi bil dober clark y
2.neznam
3.če je za akrobata nima loma, če je za jadralni model brez elerona čim vejči. če ima elerone ne potrebuješ lom krila.za trenere in šlepere je bolje da maju lom krila
4.neznam
5.neznam
REP:
1.neznam
2.neznam
MATERIJALI:
1.odvisno o velkosti in namjeni modela.., npr. za nekšni model od 70-80cm razpedine je dosta 2mm balza z rupam. za vejše, do metar 4mm z rupam in takole vse deblje in deblje
2. neznam
PROGRAM ZA RISANJE:
1.Autocad
tisti odgovori so moje mišljenje. ispravite me
1.odvisno o vrsti modela, za neki šleper, parkflyer i sl. dolžina trupa bi potrebovala biti oko 70-75% razpetine, ampak kod akrobata 95-110% razpona krila
2.pročitaj 1.
3.neznam
4.odvisno o vrsti modela. kod f3a in 3d modela je naprej bolše. kod nekih nije
5.neznam
KRILA:
1.če je profil za jadralni model onda izbiraš spori profil z puno uzgona, zaobljeni s doljnje stran. če je za akrobata simetrični profil, kaj deblji to sporiji, tanji-brži. za trenere in šlepere čim deblji profil in z dosta uzgona. za to bi bil dober clark y
2.neznam
3.če je za akrobata nima loma, če je za jadralni model brez elerona čim vejči. če ima elerone ne potrebuješ lom krila.za trenere in šlepere je bolje da maju lom krila
4.neznam
5.neznam
REP:
1.neznam
2.neznam
MATERIJALI:
1.odvisno o velkosti in namjeni modela.., npr. za nekšni model od 70-80cm razpedine je dosta 2mm balza z rupam. za vejše, do metar 4mm z rupam in takole vse deblje in deblje
2. neznam
PROGRAM ZA RISANJE:
1.Autocad
tisti odgovori so moje mišljenje. ispravite me
qua est vestri forma?