Ko odpove en motor....

Moderatorji: Mipopegasus

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 2916
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 08 Dec 2005, 15:29

Na strani: http://downloader.fw-notify.net/hyper00 ... manual.pdf

boste našli navodila za sestavljanje in letenje Dakote (DC-3). Zanimiv je zapis o aerodinamiki dvomotornih modelov.

Izpostavil bi odstavek:
TWIN ENGINE AERODYNAMICS
A twin engine model flies no differently than a single
engine model - as long as both engines are properly
tuned and as long as both engines stay running! But -
sooner or later, you will lose an engine. I ask you, how
often do you lose an engine on your single engine
models? You’ll lose one twice that often on a twin!
If you lose an engine on a twin, there will be a directional
control problem! If the right engine fails, the left engine will
pull the nose of the aircraft to the right. On a full size aircraft
you use rudder to control the yaw and carefully control the
airspeed with the remaining engine. Do not use the rudder
on this DC-3 if an engine quits.
Flying at too slow an
airspeed with one engine at full power could exceed the
ability of the control surfaces to control the yaw.
Ki pravi, da ne smemo uporabljati smernega krmila ob "izgubi" motorja.

Pa še drugi:
TWIN ENGINE TRAINING
Your Top Flite DC-3 represents a substantial investment
in time and money. For that reason, I suggest that you
start your multi-engine training with a model that you
won’t be so emotionally involved with.
Get a Hobbico
TwinStarTM for your training. It’s an ARF and will go
together in a couple of weekends. It is an excellent twin
engine trainer. It will save some serious knee knocking
time verses risking your Top Flite DC-3 and, it’s
inexpensive. Use the same engines on it that you will
use on your DC-3 so that you may thoroughly break
them in.
For additional information on how to handle your DC-3
in an engine out situation, refer to the “Engine Out”
Lep pozdrav v pričakovanju novih modelov

Miloš

Uporabniški avatar
KamiKaza
Dr. Modelar
Prispevkov: 4698
Pridružen: 09 Jan 2005, 13:28
Kraj: radovljica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a KamiKaza » 08 Dec 2005, 20:48

Ej Miloš, bo nam zaupal nastavne kote motorjev na tvojem Tigru [-o< [-o< [-o< ?

Jaz na mosquitu računam 0 l/d in 0.5 stopinje na dol


lp Rupert

Uporabniški avatar
peroo
Tekmovalec
Prispevkov: 290
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:29
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a peroo » 08 Dec 2005, 21:18

kaj naredit, da se popolnoma izognemo momentu delujočega motorja, če en motor crkne?

lahko ugasnemo tudi drug motor, in pristanemo normalno brez motečih momentov :D


LP Peter

Uporabniški avatar
KamiKaza
Dr. Modelar
Prispevkov: 4698
Pridružen: 09 Jan 2005, 13:28
Kraj: radovljica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a KamiKaza » 08 Dec 2005, 21:43

že en motor najraje crkne na najbolj neprimernem mestu, tako da imaš kar težko delo da ga vsaj kolikortoliko normalno pripičiš v tla; tako da bi verjetno težko našel hebel za motor ugasnit :-s :-k #-o



lp Rupert

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 2916
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 08 Dec 2005, 22:23

Peroo ima skoraj popolnoma prav. Žal je za varno nadaljevanje letenja potrebno zmanjšati moč na preostalem vrtečem se motorju. Po mojih izkušnjah na ~30%. Bolje je, če so zamiki motorjev navzven večji (5°ali več). Tako postavljajo motorje na treinerjih in na kombat modelih. Ko sem finca vprašal, kolikšen ima zamik motorjev je odgovoril: "Aproximately like this!" in z rokama pokazal kot med motorjema približno 20°.

Moj Tigerček ima levi motor 1° v levo in desnega 3° v desno. Krila imajo 2° zvitja (washout) in motorne gondole so postavljene v os krila na mestu pritrditve, kar pomeni nakaj manj kot 1° navzdol.

Miloš

Uporabniški avatar
Matjaz
Tekmovalec
Prispevkov: 381
Pridružen: 22 Jan 2003, 01:00
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Matjaz » 09 Dec 2005, 08:23

Za na B-25 imam namenjeni dve OS FS 120-tki. To so motorji, ki mi nikoli niso crknili v zraku, ampak res nikoli. Saj poznam tiste Murphyeve zgodbe, ja... Torej, ce ni elektro, naj bo 4T :)

Druga rec, je vprasanje, kaj ima vecji upor, stojec prop, ali pocasi se vrtec prop. In jasno, da ima pocasi se vrtec prop dalec vecji zaviralni moment kot ustavljen. Se ena rec, ki jo je treba vnaprej preigrati v glavi. :D

LP

Jest

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 2916
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 09 Dec 2005, 11:19

Matjaz napisal/-a: In jasno, da ima pocasi se vrtec prop dalec vecji zaviralni moment kot ustavljen. Se ena rec, ki jo je treba vnaprej preigrati v glavi. :D
Zato pa: preostali motor na ~30% moči, v pristanek, po poravnanju z osjo steze še izklop preostalega motorja. Pristanek z ugasnjenima motorjema.

Mipo

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 2916
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 10 Dec 2005, 08:32

Mipo napisal/-a:Ki pravi, da ne smemo uporabljati smernega krmila ob "izgubi" motorja.
Kaj je sedaj to? 8)
Spustim trditev, ki podira vse prejšnje teorije, pa nobenega glasu? [-X

Pričakujem protiargumente. Pa ja ne bomo izpustili take provokacije, kot je letenje brez smernega krmila na dvomotornih modelih? :wink:

Miloš

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13454
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 10 Dec 2005, 08:51

Mipo napisal/-a:
Mipo napisal/-a:Ki pravi, da ne smemo uporabljati smernega krmila ob "izgubi" motorja.
Kaj je sedaj to? 8)
Spustim trditev, ki podira vse prejšnje teorije, pa nobenega glasu? [-X

Pričakujem protiargumente. Pa ja ne bomo izpustili take provokacije, kot je letenje brez smernega krmila na dvomotornih modelih? :wink:

Miloš
Trditev, ki si jo navedel (ne uporabiti smerno krmilo) je veljala konkretno za DC3 (C47..ipd) in izhaja mogoče iz razloga, da je letalo "preobavtno" in podhranjeno, zato bi pri se zmanjšanju moči preostalega delujočega motorja in močnim odklonom smernega krmila, letalo preveč upočasnilo (odklon smeri in bočno drsenje -> več upora kot v normalnem letu)...če pa letalo leti prepočasi, pa vemo kaj sledi....slaba odzivnost vseh krmil, težko nadzorovanje leta, možnost prevlečenega leta in zdrsa na krilo...

LP Mitja

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13454
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 12 Dec 2005, 14:54

Na RC Groups en modelar izdeluje štirimotorni hidroavion in (zanimivo) sprašuje, če mu lahko kdo pomaga z nasveti za letenje večmotornega modela.
( http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=290540 )

No, med drugim, mu je eden napisal:
Go over to RC Universe and look up a guy by the name of Twinman, he has bunches of experiance and info on multi engine flying.

My two years of experiance with a twin star indicated as stated above each engine must reliably idle and go to full throttle... DO NOT TRY to sync any of the engine to the otherones. A 500 rpm diff will not affect directional control. Much better than the engine that goes lean and quits because it was set lean to match the engine next to it.

Do not attempt a glide at idle! If you have a good reliable slow idle, then at idle in flight will result in the props acting as airbrakes. Keep at least 1/4 throttle till just before you touch down.

If you loose an engine GET THE NOSE DOWN, keep the airspeed up! Do not attempt to continue climbing. Re trim for level flight and let the airplane accellerate as much as the remaining engines can go, then try a very shallow coordinated turn back for a landing.
LP Mitja

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 2916
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 12 Dec 2005, 15:30

Mitja,

Twinman je tudi meni pomagal s svojimi koristnimi nasveti. Gospod je res razgledan na tem področju, še več pa ima praktičnih izkušenj. Izgleda, da je zaleglo: svoj model sem sam skonstruiral od "nule" in potreben ni bil niti najmanjši popravek s trimom. Pa tudi cel je še vedno.

Miloš

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 2916
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 05 Jan 2008, 22:28

KamiKaza napisal/-a:Jaz na mosquitu računam 0 l/d in 0.5 stopinje na dol


lp Rupert
Rupert,

ali je ta projekt zamrl, ali je na čakanju?

Mipo

Uporabniški avatar
3D
Freak
Prispevkov: 677
Pridružen: 07 Jun 2005, 13:38
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a 3D » 25 Jan 2008, 11:12

Pozdravljeni!

Že par modelarjev sem vprašal, kateremu motorju naj spremenim smer vrtenja, levemu ali desnemu. Pa nisem dobil konkretnega odgovora.
Zahvaljujem se za vaše mnenje.

LP Bogo
V mladosti modelar, v starosti iz dneva v dan večkrat pilot kot modelar.

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 2916
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 25 Jan 2008, 13:07

3D napisal/-a:Pozdravljeni!

Že par modelarjev sem vprašal, kateremu motorju naj spremenim smer vrtenja, levemu ali desnemu. Pa nisem dobil konkretnega odgovora.
Zahvaljujem se za vaše mnenje.

LP Bogo
Levi naj se vrti vsmeri urnega kazalca (gledano v smeri leta) ali tako kot večina modelarskih motorjev. Desni naj se vrti v nasprotno smer: zgornji krak proti trupu (ali sredini modela).

Mipo

Uporabniški avatar
3D
Freak
Prispevkov: 677
Pridružen: 07 Jun 2005, 13:38
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a 3D » 25 Jan 2008, 18:39

Hvala za nasvet. Tudi Big A mi je enkrat rekel, da naj pri pristanku propi mečejo travo proč od trupa, da ne bo umazan. :D Pametno mnenje, ki ga bom upošteval.

LP Bogo
V mladosti modelar, v starosti iz dneva v dan večkrat pilot kot modelar.

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 2916
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 25 Jan 2008, 19:41

3D napisal/-a:...Tudi Big A mi je enkrat rekel, da naj pri pristanku propi mečejo travo proč od trupa, da ne bo umazan. :D ...
=D> Še en argument več!
Razen tega pa je večja tudi stabilnost modela, ko usahne eden od motorjev. Tako se kompenzirata dva momenta (sicer okoli različnih osi :D ). Končni efekt je bistveno boljši, kot če bi se propelerja vrtela v nasprotno smer.

Recimo, da ostane živ levi motor. Moment propelerja poizkuša model nagniti v levo in nastaviti levi zavoj. Vlečna sila motorja na levi strani pa poizkuša zavrteti model v desno okoli navpične osi in tako nastaviti desni zavoj.

Mipo

P.S.:
Kaj pa zidaš? :roll:
Ali bi morda delil z nami? :P
Vsaj slikovno gradivo? [-o<
Zadnjič spremenil Mipo, dne 18 Mar 2009, 07:29, skupaj popravljeno 1 krat.

Uporabniški avatar
Boeing
Freak
Prispevkov: 699
Pridružen: 15 Nov 2004, 15:03
Kraj: Rogaška Slatina

Odgovor Napisal/-a Boeing » 23 Feb 2008, 13:51

Pozdrav,

Ukvarjam se z idejo, da bi si naredil enega scale dvomotorca. Ideja je oz. bolje rečeno je bila, elektro, ravno zaradi možnosti odpovedi. A ker bo maketa (razmišljam o B25 od top-flite), bi notri bolje pasal 4-taktar. Razmišljam o sicer zelo dragi varianti 2x 90cc boxer od saito-ta, a moči bo na pretek, prav tako tudi zvok.

Kakšne so izkušnje z odpovedmi 4-taktnikov, posebej boxerjev in 3 cilindrskih radialcev ?

Hvala za odgovore!
J
Ko segaš po zvezdah, ne skrbi če katero izmed njih zgrešiš. Morebiti ujameš Luno...

Powered by OS, controlled by Futaba FX-30!

Born on a HAAS!

Nemo
Freak
Prispevkov: 521
Pridružen: 14 Jan 2006, 16:52
Kraj: Čadovlje

Odgovor Napisal/-a Nemo » 23 Feb 2008, 22:06

Se bojim, da ravno veliko informacij ne boš dobil. Iz preprostega razloga,večvaljnih metanol motorjev je, kolikor spremljam, pri nas bolj malo. Razlog je preprost, cena je taka, da večina raje kupi bencinarja.
Moj Saito twin še ni bil airborn, tako, da ti informacije o zanesljivosti ne morem dati. Čez kakšen dober mesec....
LP Nemo

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 2916
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 23 Feb 2008, 22:25

Boeing napisal/-a: Kakšne so izkušnje z odpovedmi 4-taktnikov, posebej boxerjev in 3 cilindrskih radialcev ?
Ne skrbi, ujel boš luno.

Mipo

Uporabniški avatar
Boeing
Freak
Prispevkov: 699
Pridružen: 15 Nov 2004, 15:03
Kraj: Rogaška Slatina

Odgovor Napisal/-a Boeing » 17 Mar 2009, 21:46

Evo, da spet malo zdrmam to temo.

Zapičil sem si, da hočem imet Hobbico Twinstar 25. Ker hobbico + evropa ne gresta skupaj, bo zgleda potrebno zadevo naročit iz towerhobbies, kjer pa me s poštnino cepijo za 70$ in se mi zdi to rahlo neumno.

Torej, obstaja kak hobbico dealer v Evropi, pa jaz tega ne vem ? :)


Za pogon pa mam namen uporabit 2 500w brushlessa z 1000kV na 3S + 9x7 trokraki MasterAirscrew, seveda kontra vrteči, skupni vlek bi naj znašal približno 2.5-3kg, to je toliko kot je težek avion.

Zdaj pa vprašanje - koti firewallov so že zgrajeni tako, da gor montiraš 2 desnosučna motorja. Ker bojo gor kontrasučni propelerji, bi po tej logiki moral vgraditi 2 nova firewalla brez stranskega nagiba ? Seveda to temelji na predpostavki, da elektro ne crkne.

Vsi predlogi več kot dobrodošli...
Ko segaš po zvezdah, ne skrbi če katero izmed njih zgrešiš. Morebiti ujameš Luno...

Powered by OS, controlled by Futaba FX-30!

Born on a HAAS!

Uporabniški avatar
ok11
Freak
Prispevkov: 888
Pridružen: 25 Feb 2008, 20:53
Kraj: Sevnica

Odgovor Napisal/-a ok11 » 23 Apr 2009, 21:11

Boeing :"Seveda to temelji na predpostavki, da elektro ne crkne.:-k Vsi predlogi več kot dobrodošli..."

Mislim da odgovor veš, pa nas mal preiskušaš,a?

No, vseeno računaj, da se boš kdaj uštel in ispraznil do isklopa ...
Torej malo kota na ven ne bi škodilo.
Al imaš kakšnega boljšega aduta skritega za primer isklopa?
Lep dan Franc

Uporabniški avatar
Boeing
Freak
Prispevkov: 699
Pridružen: 15 Nov 2004, 15:03
Kraj: Rogaška Slatina

Odgovor Napisal/-a Boeing » 05 Maj 2009, 18:57

Ne, če sem v kaj 100%, potem tega ne sprašujem, kvečjemu koga podučim :P

Akumulatorja bosta vezana vzporedno, tako da izpraznitev enega paketa pred drugim načeloma ne pride v poštev.

Je pa twinstar medtem že lep čas doma in bo nared takoj po koncu izpitnega obdobja :)
Ko segaš po zvezdah, ne skrbi če katero izmed njih zgrešiš. Morebiti ujameš Luno...

Powered by OS, controlled by Futaba FX-30!

Born on a HAAS!

Odgovori

Vrni se na