Model DC-3, 2,6m, 2x4T

Moderatorji: Mipo, pegasus

Odgovori
Uporabniški avatar
Iztok S.
Razpravljalec
Prispevkov: 74
Pridružen: 23 Nov 2004, 21:19
Kraj: Ljubljana & Trzin

Model DC-3, 2,6m, 2x4T

Odgovor Napisal/-a Iztok S. »

V petek sem dobil od PrimusR (dobesedno) scale model DC-3 Flying Safaris. Tega...
Slika
Model bo imel vgrajena štiri taktna nitro motorja ASP FS91AR 4T. Uvljačljivo podvozje je pri maketi skoraj nujno in zato sem predvidel kar originalnega, ki ga ponuja Lindinger.

Za motor sem imel prvotno v mislih SAITO FA-91S 4T, vendar sem se zaradi cene odločil raje za ASP. Za bencinarja Saito FG-20 Bom še premislil (visoka cena in malce višja teža). Vedno sem sanjal o zvezda motorju, zato sem se odliočil, da začnem leteti z najcenejšim in nato prešaltam na zvezda motor, če mi bo teža in moč dopuščala vgradnjo. To je le želja, ki pa bo morda ostala le to, če ne najdem kasneje nekega zares primernega motorja.

Največji problem imam z izbiro primernih servotov saj sem bil dlje časa neaktiven in ne vem kaj na trgu je sedaj primerno za tak scale model. Tukaj računam na Vašo pomoč in sugestije za pravilno in predvsem ekonomično izbiro primernih servomotorjev.

Moja Futaba FC-28 V2 ima še starejši VF modul (35MHz) katerega pa nameravam zamenjati z novejšim FrSky DF 2.4Ghz Combo Pack.

Med ostalo opremo bom na krila namestil high bright LED pristajalne luči ter izdelal z majhnim kontrolerjem krmiljenje utripajočih pozicijskih in strobo luči. Za začetek bom uporabil modul za vklop MULTI REMOTE in kasneje nadgradil z lastno izdelanim kontrolerjem.

Najprej pa bi Vas prosil za nasvete za pravilno in ekonomično izbiro servomotorjev: eleroni 2x, Flapi 4x (flapi niso prav veliki), smerno krmilo (push pull z dvojno zajlico, krmari tudi repno kolo), višina 2x, ventil za pristajalna kolesa 1x, gas 2x.

Lep pozdrav
Iztok
Zadnjič spremenil Iztok S., dne 09 Feb 2011, 10:04, skupaj popravljeno 3 krat.
Heliji: Futura-Royal competition, Futura-Trainer, Bell 47G indoor, Junior 50II (EXheli: Bell47II(1990), Kyosho xy)
Taxi II, asw-22, Jak55, Lupo, (Guppy v izdelavi), Discus, DC-3 (2,6m), ...jadrnica F5G v izdelavi
Nemo
Freak
Prispevkov: 523
Pridružen: 14 Jan 2006, 16:52
Kraj: Čadovlje

Odgovor Napisal/-a Nemo »

Glede na to, da ti bo po zraku letelo (upajmo, da čim dalj :lol: ) ene 1.500 evrčkov, ni dobro kakšnih servotov dvomljive kvalitete noter dajat.
Pri tvojem naštevanju manjka(jo) še servo za gas..
A se ni nečesa podobnega pred časom lotil Murkovič..On bi ti lahko svetoval, če pelje zadevo naprej..Slišati ni sicer nič.. :oops:
LP Nemo
Uporabniški avatar
Iztok S.
Razpravljalec
Prispevkov: 74
Pridružen: 23 Nov 2004, 21:19
Kraj: Ljubljana & Trzin

Odgovor Napisal/-a Iztok S. »

Sem opazil ja, da sem pozabil dodat še servota za gas.

M. sem ga klical, ker sem videl, da je ga prodajal. Jaz nikakor ne mislim dati gor elektro pogona, zato nisva bila ravno na isti frekvenci. Mi elektro ne sede, razen za po sobi in manjše modelčke. Mora prav ropotat pa čeprav samo za dušo.
Menim pa da sinhronizacija ni tako velik problem, kot mi ga je predstavil. V kolikor se izkaže bom moral izdelati kontroler, ki bo poskrbel, da bosta motorja vedno sinhrono tekla. Ampak o tom potom, če bo sploh treba.
Kaj meniš kateri servoti bi bili primerni predvsem za višino, smer (push pull) in elerone?
LP Iztok


.
Heliji: Futura-Royal competition, Futura-Trainer, Bell 47G indoor, Junior 50II (EXheli: Bell47II(1990), Kyosho xy)
Taxi II, asw-22, Jak55, Lupo, (Guppy v izdelavi), Discus, DC-3 (2,6m), ...jadrnica F5G v izdelavi
Uporabniški avatar
klementercon
Profesor
Prispevkov: 1397
Pridružen: 08 Nov 2008, 12:14
Kraj: Sezana Milano
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a klementercon »

Cestitam za prelep model in projekt

O tem modelu veliko ze pise na netu pod ESM MODELS

Glede servotov pa obvezno Hitec ali Futaba
http://karst-eagle-projects.webs.com/
https://www.facebook.com/groups/1070481479650458/
Uporabniški avatar
UROŠ MURKOVIČ
Dr. Modelar
Prispevkov: 2428
Pridružen: 25 Dec 2005, 12:29
Kraj: Lj-Črnuče MKV-Vrhnika

Odgovor Napisal/-a UROŠ MURKOVIČ »

Iztok po telefonu sem ti povedal moje mišljenje o motorizaciji in ni nujno,da se z njo strinjaš.Kar se momentov tiče sem tut izvedel od drugih.Motorji bi pa po moje{če bi hotel bencinske motorje}teli.
http://www.rcuniverse.com/magazine/newp ... ct_id=3191
Je pa res,da je elektro daleč najcenejše in najlažje uskladit.
Tut moja ženka je sestavljala avione.

http://www.facebook.com/profile.php?id=100002305024191
http://www.mkv-klub.si/
Uporabniški avatar
Kladu
Profesor
Prispevkov: 1306
Pridružen: 29 Mar 2005, 15:09
Kraj: Center Evrope-Šiška
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Kladu »

=D> =D> =D> =D> za nalup!

Tako ne bom edini po tej temi lepil novih postov :wink:.
Pti eh tehničnih podatkih za DC-3 mr malo moti teža. Koliko res je ta predvidena teža 10 kil na koncu?
Pri moji Streli je bilo napisanih skoraj 9 kil v reklami pri Švajgiju na škatli pa 5,5 kg.
Zakaj teža? Bojim se, da 10 kilski model ASP 91 ne bosta vlekla. Sam sem malo raziskoval po tujih forumih za Strelo, komot leti z ASP 120 pa velike razlike v teži motorja ni.
Ampak 91 sta bili žal že doma in sta tudi že na modelu.
Res preveri vleke motorja, 10 kil za 15 ccm 4-takt (2X) bo preveč.

Lp

Tomaž
Davno nazaj smo na balso v vrstah čakali!!!!!!!!
Uporabniški avatar
Iztok S.
Razpravljalec
Prispevkov: 74
Pridružen: 23 Nov 2004, 21:19
Kraj: Ljubljana & Trzin

Odgovor Napisal/-a Iztok S. »

Hvala ker si me opozoril, bom preveril tudi to vsekakor pa je sedaj že odločeno, da bo motor SAITO FG 20.
Preberi Test ...

Tehnični podatki...

Specs: FG20
Displacement: 20,25 cc
Bore: 31,7 mm
Stroke: 26 mm
RPM: 1800 - 10000
Recommended prop: 14x8" - 16x6"
Crankshaft Threads: M8x1,25
Cylinder Type: AAC
Power approx.: 2,2 PS
Weight approx.: 690 g

FG 20
Slika

SAITO FG bencinarji 4T
Slika

FG 36 v preseku
Slika

LP :D
Zadnjič spremenil Iztok S., dne 22 Jan 2011, 10:45, skupaj popravljeno 1 krat.
Heliji: Futura-Royal competition, Futura-Trainer, Bell 47G indoor, Junior 50II (EXheli: Bell47II(1990), Kyosho xy)
Taxi II, asw-22, Jak55, Lupo, (Guppy v izdelavi), Discus, DC-3 (2,6m), ...jadrnica F5G v izdelavi
Boko
Razpravljalec
Prispevkov: 74
Pridružen: 26 Avg 2006, 11:43
Kraj: Sevnica

Odgovor Napisal/-a Boko »

Da dodam še kakšno besedo glede na to,da je model od Uroša sedaj v naši delavnici in že počasi na operacijski mizi.Sam še oklevam ali bo model elektro ali ga bosta poganjala 2x4T motorja zato pustimo to malo na strani.Za podvozje sem se tudi sam odločil,da odštejem € in sem nabavil zadevo,ki je na voljo kot dodatek pri trgovcu.Glede kvalitete samega podvozja zaenkrat ni dvoma, opozoril pa bi le na polnilni ventil v kompletu.Naloge zadrževanja zraka ne opravlja saj je prehoden v obe smeri zato bo potrebno poiskati zamenjavo.Verjetno se pri znamki Festo kaj najde,če ne pa pri drugih specializiranih trgovcih.
V model imam namen vgradit servo motorje Hitec HS 5485HB.Odločitev je padla med drugim zato,ker so programibilni v modelu v vseh funkcijah in prihranimo kar nekaj časa z samimi nastavitvami v komandah, hkrati pa je zanimivo za videt flape,ki se počasi spuščajo le ob programsko zmanjšani hitrosti servo motorja.(ugodne cene pri SLO trgovcih)
Vsi ostali predlogi seveda zaželjeni tudi z moje strani.

LP,Borut
Nemo
Freak
Prispevkov: 523
Pridružen: 14 Jan 2006, 16:52
Kraj: Čadovlje

Odgovor Napisal/-a Nemo »

Saito FG 20 je krasen motor. Sem ga imel (in prodal naprej)..Krasna je tudi cena #-o - še posebej za dva motorja. Upoštevaj še nekaj - tale motor je šibkejši kot metanolc 4T iste kubature (20 ccm) ... In je bližje metanolcu z 15 ccm (verjetno je nekje vmes..). Jaz sem ga prodal, ker mi ni pasal nikamor.. Za modele predvidene za 15 ccm (4T) je malo težak, za modele z 20 ccm(4T) pa malo švoh.. Zate bo najbrž pravi. Ja, drugače pa super motor, šparovček..En frakel ma za 20 minut..
LP Nemo
Uporabniški avatar
Iztok S.
Razpravljalec
Prispevkov: 74
Pridružen: 23 Nov 2004, 21:19
Kraj: Ljubljana & Trzin

Odgovor Napisal/-a Iztok S. »

Nitro SAITO FA-91S 4T ima 1,6Hp medtem , ko ima bencinar SAITO FG-20 4T več kot 2Hp (pravijo celo 2,2Hp), kar mislim, da bo dobro kompenziralo minimalno razliko v teži, ki znaša 150g. Torej model bo težji pri 9kg za 0,3Kg (2 motorja) moč pa bo namesto 3,2Hp sedaj najmanj 4- 4,4Hp. Kar pomeni drastično izboljšanje razmerja teža/moč. Če bi bil model z nitro motorjem 15ccm podhranjen pa bo z 20ccm bencinarjev najbrž ravno pravšnji.

Pa še zvok 4T je nekaj posebnega, ko pa sta skupaj celo dva pa je to nekaj najlepšega za moja modelarska ušesa. Poezija.
Lep pozdrav
Iztok S.
Heliji: Futura-Royal competition, Futura-Trainer, Bell 47G indoor, Junior 50II (EXheli: Bell47II(1990), Kyosho xy)
Taxi II, asw-22, Jak55, Lupo, (Guppy v izdelavi), Discus, DC-3 (2,6m), ...jadrnica F5G v izdelavi
Uporabniški avatar
Kladu
Profesor
Prispevkov: 1306
Pridružen: 29 Mar 2005, 15:09
Kraj: Center Evrope-Šiška
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Kladu »

Iztok Pozdravljen!

Na tej povezavi si malo natančneje poglej tehnične podatke:
http://www.espritmodel.com/index.asp?Pa ... rodID=8928
Predvsem teža; engine only pomeni SAMO MOTOR!!!!
Tvoja povezava sa FG 20 ima same čudne krive črte :lol:



P.S.
Poglej v ZS!
Davno nazaj smo na balso v vrstah čakali!!!!!!!!
Nemo
Freak
Prispevkov: 523
Pridružen: 14 Jan 2006, 16:52
Kraj: Čadovlje

Odgovor Napisal/-a Nemo »

Če hočeš ti ga zvagamo - skupaj z elektroniko (cca. 150g) in izpuhom.. :lol: Kolega ga ima še na "ponku". Pri tem motorju na teži prihraniš drugje.. Pri gorivu..Po dva deci bencina za vsak motor je zvrha dovolj. Za metanolca bi šel na 3- 4 deci. Torej, pri vzletni teži bo prihranek..
Kar se pa moči tiče..Ti bereš teh. podatke, jaz ti govorim iz prakse. Vrtel sem na ponku vse tri motorje - tega in metanolce (4T) 15 in 20 ccm. Povem ti lahko, da se je z istim propom (16x6) FG 20 zavrtel za 800 - 1000 vrtljajev manj kot metanolc O.S. 20 ccm.. Saj to zate najbrž ne bo problem, je pa to dobro vedeti (in upoštevati).. Ja, zvok je pa res fantastičen.. :lol:
LP
Uporabniški avatar
Iztok S.
Razpravljalec
Prispevkov: 74
Pridružen: 23 Nov 2004, 21:19
Kraj: Ljubljana & Trzin

Odgovor Napisal/-a Iztok S. »

Nemo full rad bi videl ta motor [-o< . Pridem kamorkoli in dam za rundo. Čisto druga bi bila to videt v živo. S seboj prinesem srednji del kril, da vidimo proporce. Bi bilo možno?
Pri dvomotorcu je sinhronizacija pomembna. Pri bencinskih motorjih je to veliko lažje saj se nastavitve ne spreminjajo z temperaturo zraka itd obenem pa so bencinarji veliko zaneslivejši od nitro. Upam, da bo FG20 OK.
LP Iztok
Heliji: Futura-Royal competition, Futura-Trainer, Bell 47G indoor, Junior 50II (EXheli: Bell47II(1990), Kyosho xy)
Taxi II, asw-22, Jak55, Lupo, (Guppy v izdelavi), Discus, DC-3 (2,6m), ...jadrnica F5G v izdelavi
Nemo
Freak
Prispevkov: 523
Pridružen: 14 Jan 2006, 16:52
Kraj: Čadovlje

Odgovor Napisal/-a Nemo »

No, tole o zanesljivosti bi se dalo (saj, najbrž se bo :lol: ) diskutirati. Veliko motorjev sem že videl ugasniti v zraku..tako metanolcev kot bencinarjev. Bi pa rekel, da zanesljivost ni toliko odvisna od vrste motorja kot od vgradnje, nastavitev in "odnosa" do motorja..Imam enega O.S.-a ( 4T-15 ccm),ki ima za sabo nekaj sto poletov, pa še ni niti zakašljal v zraku, na drugi strani mi pa mi nekateri drugi motorji prav "nesramno" radi ugasnejo v zraku.. :oops:
Dobro je pa vedeti, da je FG 20 v bistvu predela motor iz metanolca v bencinarja..tudi štela se bolj kot metanolc (spodnj, zgornja igla..). Skratka, ni tipičen modelarski 2T bencinar ( itak je 4T.. :lol: ). O njegovi zanesljivosti ti pa ne morem ničesar povedati, ker je bil premalo časa v mojih rokah..
Sicer je pa tole bolj debata za Mipo-vo temo.. :wink:
LP
Uporabniški avatar
Iztok S.
Razpravljalec
Prispevkov: 74
Pridružen: 23 Nov 2004, 21:19
Kraj: Ljubljana & Trzin

Re: Model DC-3, 2,6m, 2x4T

Odgovor Napisal/-a Iztok S. »

No pa sem po dolgem času nazaj s svojim pravim nickom. Hudič je bil, ker so mi ukinli email in se nisem mogel več registrirat.

Navodilo za saito FG-20 4T bencinar...
Motorja še nimam, ker... no ja upam na boljše čase za mojo denarnico.
Heliji: Futura-Royal competition, Futura-Trainer, Bell 47G indoor, Junior 50II (EXheli: Bell47II(1990), Kyosho xy)
Taxi II, asw-22, Jak55, Lupo, (Guppy v izdelavi), Discus, DC-3 (2,6m), ...jadrnica F5G v izdelavi
Uporabniški avatar
Valuk
Tekmovalec
Prispevkov: 280
Pridružen: 25 Okt 2005, 20:30

Re: Model DC-3, 2,6m, 2x4T

Odgovor Napisal/-a Valuk »

Spoštovani modelarski kolegi,svetovalci Iztoku S.!
Nekaj vas poznam,kot izkušene modelarje in sem po prebranih prispevkih kar malo hud!
Koliko razpredanja o motorjih,pa teži itd.nobeden pa ni videl v okvirčku,kaj je kolega do sedaj letel in po tem se da sklepati na njegovo modelarsko znanje.
Sedaj mu po vaših izkušnjah pošteno povejte,ali bo kdaj letel Dakoto,ali ne?
Jaz odgovor poznam!
LP prispevek prosim smatrajte kot dobronameren!
Uporabniški avatar
Iztok S.
Razpravljalec
Prispevkov: 74
Pridružen: 23 Nov 2004, 21:19
Kraj: Ljubljana & Trzin

Re: Model DC-3, 2,6m, 2x4T

Odgovor Napisal/-a Iztok S. »

Na slikici desno so heliji, ki so še vedno moja strast, zato sem šel delal tudi izpit za športnega pilota helija. Visokokrilca za dve osebi pa sem naredil (kit) in ga tudi že prodal po usodni letalski nesreči mojega prijatelja in takrat sem zopet prešaltal nazaj na modelarstvo. Valuk, misliš da bo šlo?
Trenutno v delavnici obnavljam starejšega taxija in dokončujem jadralca z elektro motorjem. Počasi, ker se mi ne mudi.
Vseeno pa spremljam ponudbo motorjev za mojega DC3 saj je to zame dolgoročen projekt. Po daljšem premoru sem zopet malo brskal za motorji. Ko bo prilika ju bom nabavil in dokončal model.
Lp Iztok
Heliji: Futura-Royal competition, Futura-Trainer, Bell 47G indoor, Junior 50II (EXheli: Bell47II(1990), Kyosho xy)
Taxi II, asw-22, Jak55, Lupo, (Guppy v izdelavi), Discus, DC-3 (2,6m), ...jadrnica F5G v izdelavi
Odgovori

Vrni se na Večmotorni letalski modeli