Stran 3 od 4

Objavljeno: 11 Dec 2010, 21:10
Napisal/-a Mipo
Kladu napisal/-a:P.S. Na spodnji sliki pravega letala se lepo vidi konta vrtenje desnega propa. Tako so prava letala imela rešen moment propa na dveh motorjih.
Poglej, poglej, pa se motorja vrtita tako, da pri pristanku mečeta travo na trup. To je čisto proti teoriji, ki smo jo zagovarjali tu:
viewtopic.php?p=194473&sid=0067f0f1ed43 ... dd887b5eb6

Objavljeno: 11 Dec 2010, 21:25
Napisal/-a Kladu
Miloš, tisto terorizoranje pardon teoretiziranje sem prebral vsaj dvakrat in se tako zastrupil z dvomotornim modelom. Najprej je bila moja tarča Mosquito ampak ga nisem uspel najti v všečni dimenziji. (morda pa še kdaj pride na vrsto :wink: ).

Potem mi je v oko sedela Strela. Za rezervo mi je bil še Bf 110, ampak Strela me je res navdušila predvsem po izgledu.

Sedaj šele spoznavam kaj pomeni delati tak model. Najprej misliš, da je vse že narejemo, ko odpreš škatlo RTF modela, potem pa take cvetke. Ampak trma in volja me še ne zapuščata.

Bom pa drugo leto lahko preizkusil tudi nekaj vaših teorij iz tiste teme (vsaj upam, da bo model izdržal tako dolgo).


Lp

Tomaž

Objavljeno: 11 Dec 2010, 21:29
Napisal/-a Mipo
Tomaž, stalno spremljam tvojo temo in upam, da bom imel možnost ta model videti v živo ( to pomeni: v zraku!).

Če ba bi že izbiral smer vrtenja, bi ostal kar pri tisti iz stare teme in obdržal čist model.

Objavljeno: 11 Dec 2010, 22:01
Napisal/-a Kladu
Mipo napisal/-a:Tomaž, stalno spremljam tvojo temo in upam, da bom imel možnost ta model videti v živo ( to pomeni: v zraku!).

Če ba bi že izbiral smer vrtenja, bi ostal kar pri tisti iz stare teme in obdržal čist model.

JAZ TUDI :wink:

Lep večer

Tomaž

Objavljeno: 13 Dec 2010, 21:42
Napisal/-a Kladu
Evo pokrov gondule je že pripravljen za barvanje, skoraj. Potrebno bo narediti še luknje na pravih mestih. Kako so ti rižkoti falili :-?

Na tej črno-beli sliki se dobro vidi položaj in izvedba. Samo še idejo dobim pa na delo.
Ta slika mi je obodila spomine na služenje vojaškega roka, ko smo takole zlagali redenike v škatle na polpalčnem Browning-u. Vsak tretji naboj mora biti svetleč je tulil kapetan. Kako je dobro roknil :lol: .....
Edino čiščenje pa ](*,) .

Objavljeno: 14 Dec 2010, 17:48
Napisal/-a Kladu
Evo pa je na vrsti prva sestava kolikor toliko opremljenega modela.

Za kuhinjo je kar (pre)velik model. Ampak samo tukaj je mir, da lahko prevrtam krila za privijačenje.
Zgleda kar impresivno kljub uvlečenim kolesom. Sedaj pa sveder v roke pa juriš na krila.

P-38L Strela

Objavljeno: 14 Dec 2010, 18:05
Napisal/-a tone vidensek
Tomaž-jaz ti bom zalaufal desnega,ki zmeraj meni užge-ti se pa loti levega ki teže.... :whistle:

Objavljeno: 15 Dec 2010, 08:44
Napisal/-a Kladu
Tonček :jumpjump: za idejo, sem že bil kar skeptičen, kako bom vžigal dva motorja, da mi ne bo v prvem zmanjkalo goriva, preden bo drugi vžgal #-o

Ampak do vžiganja motorjev boš moral doma še dosti snega skidati in reber zlepiti. :wink:


Lp


Tomaž

Objavljeno: 21 Dec 2010, 17:37
Napisal/-a Kladu
Na vrsti je vrtanje lukenj za pritrditev kril na trupa. V navodilih o tem piše NIČ. No, razen skice, ki opozarja na enako oddaljenost obeh trupov od kril in gondule. ampak to je jasno vsakemu, kam in kako zvrtati luknje v krila pa ............. Še dobro, da modela nisem kupil v SLO, bi jih prijavil na Tržno inšpekcijo, te Rižkote :wink: .

Pa sem si najprej izdelal dve šabloni (levo in desno zrcalno različni), določil položaj, požagal krajši stranici po trupu in pomeril oddaljenost od trupa.

Objavljeno: 21 Dec 2010, 17:53
Napisal/-a Kladu
Sledi ponovna montaža kril in obeh trupov in natančno pozicioniranje(vzporednost in oddaljenost)
Določitev položaja šablone s pomočjo ravnila in vrtanje v krila (prej pa [-o<, da je postopek pravi)

Zadeva deluje, krili se držita trupa. Dela naprej še ne bo zmanjkalo, predvsem za to, ker sem kiksnil lepljenje čepov za gondulo :x . Pravokotno na krilo ni bila prava izbira.

Objavljeno: 25 Feb 2011, 15:22
Napisal/-a Kladu
Prednji nos gondule je bil deležen predelave, da je vsaj malo podoben originalu.

Po slikah sem določil pozicije štirih strojnic in enega topa ter začel vrtati luknje.
Ker je nos zaobljen bo potrebno v luknje vstaviti cevi, ki bodo držaje GFK cevi strojnic. Cevi sem naredil iz tulca bajoneta, ki mi je ostal od Porterja.

S pomočjo cevke 10 mm sem lovil vzporednost pri lepljenju.

Objavljeno: 25 Feb 2011, 15:25
Napisal/-a Kladu
Na koncu sem še vse cevke zalil z notranje strani.
Kar je štrlelo ven cevk sem porezal in pokital.

Kmalu bo sledilo izdelovanje orožja :wink:

Objavljeno: 27 Feb 2011, 11:51
Napisal/-a Kladu
Ker so dnevi vse prej kot primerni za letanje, se nadaljuje delo na Streli.
K sreči so počitnice, pa je ekipa v stanovanju bila malo manjša. Tako sem lahko brez večjih "neviht" zasedel kuhinjo do pozne noči :) .
Prvo sestavljenje modela skupaj z vsemi kontakti (beri testni priklop) me je stalo servomotorja na flapu :evil:
Pozabil sem pravilo, da ročice na servo pritrdiš po priklopu ne prej :-? .

No sestava takega modela in spojitev vseh kontaktov (trup - krilo- gondula, vse po dvakrat) in pneumatike ni ravno hitra stvar, sploh pa če se ti pneumatika nekajkrat iztakne, ko jo daš pod pritisk.

Ampak kolesa so končno zlezla iz trupov in gondule :car: :jumpjump: :jumpjump:

in brez težav zlezla v notranjost.

Objavljeno: 27 Feb 2011, 12:10
Napisal/-a Kladu
Ker je treba izkoristiti prostor je sledil najprej preizkus Strele na svojih nogah. Kot glavne gondule je O.K. ne bo treba podaljševati prednje noge kolesa.
Le vzmeti nog koles na trupih mi delujejo malo mehke, bo treba ob naslednji sestavi ponovno preveriti in po potrebi jih zamenjati.

Zadeva že dobiva obliko, in takoj se dvigne morala za nadaljnjo gradnjo. 8)

Objavljeno: 27 Feb 2011, 12:21
Napisal/-a Kladu
Sem že v drugi temi postavil vprašanje za problem, ki se mi je pokazal ob preizkusu delovanja komand na Streli. Ker ni odgovora bom probal srečo še tukaj!!!!!


Ali je mogoče pri TT10 (Futtaba) zmiksati prosti kanal 8 na 3.kanal (gas motorja) tako, da bi delovali tudi funkciji "Idle down" in "Throttle cut" simetrično na obeh kanalih?
Pri P-38 želim imeti motorja na ločenih kanalih, s preklopom stikala je 3. kanal master, 8 pa slave. To deluje, le zgoraj navedeni funkciji delata le na 3.kanalu potreboval bi jih pa na obeh motorjih #-o


A se komu sanja kako to zmiksati?

Lp

Tomaž

Objavljeno: 28 Feb 2011, 16:22
Napisal/-a Kladu
Sledilo je "prepričevanje" loput, da se zaprejo, ko so kolesa pospravljena.

Malo pred polnočjo mi je to tudi uspelo. Zaenkrat mi lopute delujejo brez dodatne pneumatike, le s pomočjo jeklenice. Strela zgleda prav dobro, ko pospravi kolesa.
Kako sexi bo šele v zraku si lahko samo mislim [-o< [-o< seveda mora najprej sploh preizkusiti zrak izven moje delavnice.


Kaže, da bo sedaj moral ta projekt malo na "hladno" kar nekaj drugih modelov čaka na dokončanje ali remont pred sezono.

Objavljeno: 28 Feb 2011, 17:42
Napisal/-a Stanko P.
Servoti na krilu pa so predvideni kar v 'izi načinu' montaže.

Drugače pa krasen model. Zvok in slika kot se šika, bi lahko rekel. :lol:

Objavljeno: 02 Mar 2011, 14:43
Napisal/-a Kladu
Res je, marsikaj na temu modelu je narejeno bilo "na izi". Kitajci so naredili kar nekaj neumnosti pri konstrukciji tega modela.

Servote pospraviti v krilo bi pomenilo odpiranje spodnjega dela in izgradnjo novih ojačitev za notranja ležišča 4. servotov.
Že tako bom s težo presegel tovarniške podatke, zato vsaka dodatna deka ni preveč zaželena. Sploh pa če bom moral leteti z enim motorjem #-o .

http://www.rcuniverse.com/magazine/arti ... cle_id=765
Na povezavi je plačana (po moje) predstavitev modela, pa ga je kjub reklami avtor pokritiziral v nekaj točkah.

Za zvok bomo pa upam slišali še to poletje [-o< .

Lp

Tomaž

Re: P-38L STRELA

Objavljeno: 17 Jun 2012, 16:59
Napisal/-a mmatic
dober je, jst bi tudi mel takega dedka mraza

Re: P-38L STRELA

Objavljeno: 20 Jun 2012, 17:14
Napisal/-a JKSniper
Sem že kar malo pozabil na tale projekt! Ali kaj napreduje zadeva? Mogoče je res v določenih detajlih malo "šlampasta", vendar dokler zadeva leti in ni samo za statičen display, potem so ti detajli manj pomembni :)

LP!
Jure

Re: P-38L STRELA

Objavljeno: 22 Jun 2012, 12:22
Napisal/-a Kladu
Zadeva mi je obstala, ni prave volje in časa za dokončanje. Glavni vzrok je stanje okoli našega letališča, v ureditev situacije vlagam veliko energije, pa mi jo za ostale zmanjka. Enako se žal dogaja še z ostalimi Kurjani, kljub temu, da lahko zopet letimo brez omejitev.
Pa tudi sam model želim narediti kar se da podobno originalu. Model zahteva veliko časa in razmišljanja. Že nekajkrat sem neredil neumnost zaradi neučakanosti.
Po drugi strani pa je drugih letečih modelov dosti, z leti se izkušnje povečujejo in vse manj je odpisamih modelov.
Če prej ne, jeseni sledi nadaljevanje.

Re: P-38L STRELA

Objavljeno: 22 Jun 2012, 12:41
Napisal/-a Kladu
mmatic napisal/-a:dober je, jst bi tudi mel takega dedka mraza
Sej ga boš lahko imel; prej pa naredi vsaj 20 modelov, da bo Dedek Mraz vedel česa si sposoben.

Pa pridem moraš biti, spat po risanki, spoštovati moraš starejše in biti dober učenec.

Dedek Mraz watching you :o

Re:

Objavljeno: 22 Jun 2012, 18:23
Napisal/-a Mipo
Kladu napisal/-a:Sem že v drugi temi postavil vprašanje za problem, ki se mi je pokazal ob preizkusu delovanja komand na Streli. Ker ni odgovora bom probal srečo še tukaj!!!!!


Ali je mogoče pri TT10 (Futtaba) zmiksati prosti kanal 8 na 3.kanal (gas motorja) tako, da bi delovali tudi funkciji "Idle down" in "Throttle cut" simetrično na obeh kanalih?
Pri P-38 želim imeti motorja na ločenih kanalih, s preklopom stikala je 3. kanal master, 8 pa slave. To deluje, le zgoraj navedeni funkciji delata le na 3.kanalu potreboval bi jih pa na obeh motorjih #-o


A se komu sanja kako to zmiksati?

Lp

Tomaž
Tomaž, ali si že razrešil problem?
To je pa tako: potrebuješ tri kanale in dva prosta mešalnika. Ali to najdeš na TT10? Če da, lahko nadaljujeva.

Re: P-38L STRELA

Objavljeno: 23 Jun 2012, 08:33
Napisal/-a Kladu
Ne nisem še razrešil tega problema, sem se že sprijaznil z improvizacijo.

Kanalov imam dosti praznih, mixov pa tudi; z veseljem bom sledil nadaljevanju.

Re: P-38L STRELA

Objavljeno: 23 Jun 2012, 19:12
Napisal/-a Mipo
Torej, h kanalu 3 primešaš še prosti kanal (npr 8 ). Enostavno, sedaj imaš dva servomotorja ki bosta poganjala dva uplinjača. Ločeno boš nastavil limite (ali hode). Pri prižganih utečenih in nastavljenih motorjih boš nastavil gornjo točko in še pomembneje: spodnjo točko vrtljajev. To boš počel pri privezanem modelu s pomočnikom, ki bo meril vrtljaje motorjev. Ke pa ponavadi ne letiš v teh dveh režimih, poš odvzel plin na kakih 50 ali 60% in vrtljaje uskladil s spreminjanjem exponenta na kanalu 3.

Do tu je vse jasno. Sedaj pa uporabimo še en kanal (npr 9) za vhod v naš sistem. Kanal naj bo krmilnjen s stikalom (npr B).
Sedaj uporabimo stikalo s katerim bomo aktivirali druga dva mešalnika (potrebuješ tri mešalnike in ne dva, kot sem zapisal prej). Ob aktivaciji stikala primešamo obema kanaloma ( 3 in 8 ) nekaj "minusa", ki ga dobimo z nastavitvijo limite enega položaja kanala 9. Ko premaknemo položaj stikala B, priletimo v drugo limito kanala 9. S tem dosežemo pomik obeh servomotorjev (3 in 8 ) za izbrani delež proti nižjim vrtljajem. To pa še ne izključuje delovanja tega sistema v zgornjih režimih delovanja motorjev. Tudi to lahko rešimo s pogojnimi stikali (logičnimi stikali), ki jih ta naprava menda ima.

Težko branje? Ali sem bil vsaj približno razumljiv?
Poizkusi in poročaj.

Kadar pridemo pred take probleme, potem začnejo padati stereotipi, da so RV naprave višjih razredov namenjene (samo) tistim, ki imajo preveč denarja. Včasih jih lahko uporabimo tudi za resno delo.