Stran 1 od 4

P-38L STRELA

Objavljeno: 30 Jan 2010, 22:13
Napisal/-a Kladu
No pa je končno prišel paket iz kleti.
Ker sem bil priden v lanskem letu mi je Dedek Mraz izpolnil tiho a gorečo željo.

Prišla je Strela :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Objavljeno: 30 Jan 2010, 22:30
Napisal/-a Kladu
No pa ker je vsebina škatle tako vabljiva, ni da ga nebi vsaj toliko sestavil, da se vidi velikost 8).

No najprej pa malo tehničnih podatkov:
Razpon: 2300 mm
Dolžina: 1700 mm
Predvidena teža: po tehničnih podatkih na škatli 9 kg :-k :-k No po podatkih proizvajalca nekje okoli 5,5 kg. Ker pa bom opravil kar nekaj modifikacij računam na težo okoli 7 kg.
Pogon: 2 x ASP 91


Velikost samega modela me je malo šokirala, nisem si predstavljal teh mer. Prvi problem bo premajhna "delavnica" in problem transporta, zato bo potrebno izvesti nekaj modifikacij.
Prva bo v celoti razstavljiv model (vsak trup posebej trije kosi #-o , pa obe polovici kril, glavna kabina in oba pokrova turbin, ki skrivata drobovje.

Sama izdelava modela je zar zadovoljiva, le prebarvati bo potrebno spodnji del na sivo. No pa še marsikaj drugega bo za narediti :wink:

Objavljeno: 30 Jan 2010, 22:38
Napisal/-a Mipo
Čestitke! Že cedimo sline in čakamo na poročila o napredku.

Mipo

Objavljeno: 30 Jan 2010, 22:42
Napisal/-a Kladu
Prvi problem je že tukaj.
Model je opremljen z navadnim podvozjem, ki pa ne paše sploh :lol: !
Zato bom mu vgradil pneumatsko uvlačljivo podvozje, kar pa ne bo ravno enostavno.

Kaj pomeni, če za cca 4 cm premaknem kolesi naprej? Nimam izkušenj z trokolesnimi podvozji (razen treinerja davno nazaj). Če pa gledam pravo letalo ima kolesa bolj naprej.

Na ojačitev pod prvim servotom naj bi bil privit original podvozje. Mehanizem pneumatike pa mora biti postavljen bolj naprej, kajti kolo bo pospravil nazaj.
Kaj bo to pomenilo pri stabilnosti vožnje po tleh?

Lp

Tomaž

Objavljeno: 30 Jan 2010, 22:58
Napisal/-a Mipo
Paziti moraš na položaj kolesa v izvlečenem položaju proti težišču modela. Vsekakor mora biti par koles za težiščem (in prednje pred njim :D haha).
Koliko? Pretiravati ni treba, nekaj centimetrov pri tem merilu pa mora biti vmes.

Večmotorni letalski modeli

Objavljeno: 31 Jan 2010, 15:58
Napisal/-a klementercon
=D> zelo lep model :D

vse naj naj ob prvem poletu =D>

Objavljeno: 31 Jan 2010, 19:24
Napisal/-a Kladu
Mipo napisal/-a:Paziti moraš na položaj kolesa v izvlečenem položaju proti težišču modela. Vsekakor mora biti par koles za težiščem (in prednje pred njim :D haha).
Koliko? Pretiravati ni treba, nekaj centimetrov pri tem merilu pa mora biti vmes.

Hvala za mnenje, se strinjam in je tudi logično. Le problem je, ker sta bila trupna kolesa v originalu cca 5 cm za težiščem.
Tako bom moral najti drugo varjanto, že računam prestaviti os koles bolj nazaj.

Lp

Tomaž

Objavljeno: 31 Jan 2010, 20:00
Napisal/-a UROŠ MURKOVIČ
Kladu če dovoliš bi dal pripombo na podvozje oziroma na povezavo od cilindra do kolesa.Ta povezava se premika samo not in ven kar bi znalo biti problematično pri pristankih.Probaj dobiti tako nogo ki podpira not in ven pa tut nazaj ker boš z tem zelo razbremenil samo podvozje.

P.S
Nekaj v tem smislu.

Objavljeno: 01 Feb 2010, 07:46
Napisal/-a Kladu
Uroš, imaš prav glede podvozja.
Problem je v kompatibilnosti nog od Eurokita pa tudi teža. Vsaka noga je min. 100g dodatne teže saj je potrebno narediti še vmesnik. Bom za začetek probal brez s standardnimi teleskopskimi nogami, če bodo nosilci v trupu preveč trpele bo sledila modifikacija. Sej ma Strela flape, bom pa bolj počas pristajal :lol: :lol: :lol:

Lp

Tomaž

Objavljeno: 01 Feb 2010, 08:01
Napisal/-a Valuk
Bravo ! V poplavi Exter in Suhojev le en pravi avion! =D> =D> =D>
LP

Objavljeno: 01 Feb 2010, 09:03
Napisal/-a Brane
Valuk napisal/-a:Bravo ! V poplavi Exter in Suhojev le en pravi avion! =D> =D> =D>
LP
Eeej tole pa ne paše med Extre in Suhoje, to so modeli za čisto drugačen namen in letenje, zato je pripomba zelo nespoštljiva do lastnikov Exter in Suhojev [-X sicer pa pri nas dokaj redek in super model, pa še orenk mera =D> =D> =D>

Objavljeno: 01 Feb 2010, 10:50
Napisal/-a Kladu
Hvala za dobre želje in čestitke.

Imam še vedno problem z vgradnjo podvozja. Na netu sem našel eno rešitev, ki pa ni ničkaj SCALE :-? :-?
Kolesa se pospravljajo lahko tudi naprej, tako kot je naredil Američan.
Vgradnja nazaj pomeni razrez ojačitve, skozi katero sta trupa pritrjena na krila. Na sliki sem izrez ornalil s črno barvo
Če jo ojačam na stranico trupa ali bo to zadosti????
Tega me je pa malo strah, ker bo trup odprt tudi spodaj, kaj bo z nosilnostjo v temu prerezu mi ni jasno.

Kaj menite forumaši z več izkušnjami???

Objavljeno: 01 Feb 2010, 10:59
Napisal/-a JKSniper
Waw, to sem si želel videt :)... Še en BF109Z pa pa bi bil raj :)

Vso srečo z modelom!!!

LP!
Jure

Objavljeno: 01 Feb 2010, 11:12
Napisal/-a pegasus
JKSniper napisal/-a:Še en BF109Z pa pa bi bil raj :)
Al pa trije zeroti ;)

Objavljeno: 01 Feb 2010, 11:25
Napisal/-a Kladu
pegasus napisal/-a:
JKSniper napisal/-a:Še en BF109Z pa pa bi bil raj :)
Al pa trije zeroti ;)
Bom Pips namontiral spredaj :lol: :lol: :lol:

Objavljeno: 01 Feb 2010, 13:27
Napisal/-a UROŠ MURKOVIČ
Kladu napisal/-a:Uroš, imaš prav glede podvozja.
Problem je v kompatibilnosti nog od Eurokita pa tudi teža. Vsaka noga je min. 100g dodatne teže saj je potrebno narediti še vmesnik. Bom za začetek probal brez s standardnimi teleskopskimi nogami, če bodo nosilci v trupu preveč trpele bo sledila modifikacija. Sej ma Strela flape, bom pa bolj počas pristajal :lol: :lol: :lol:

Lp

Tomaž
To da so težje že drži vendar bog ne daj da pretrdo pristaneš ker boš pridobil z popravljanjem glih tko na teži.

Objavljeno: 06 Feb 2010, 08:32
Napisal/-a Kladu
Dela napredujejo :)

Čeprav kitajci označujejo model kot ARF bo potrebno še veliko dela. (da bo model podoben svojemu velikemu bratu)
Navodila za sestavo so najbolj boga od vseh, ki sem jih dobil v roke. Če si bolj zelen na tem področju ni možnosti, da sestaviš tak model s pomočjo priloženih navodil. Verjetno je zaradi tega pri Švaj... oznaka težke gradnje(sestave) :roll: :roll:

Potem ti pa na prvo stran napišejo taka opozorila in pripombe :lol: :lol: :lol: !

Kolesa se bodo v trupa pospravljala naprej, kajti zadaj je problem prostora in moral bi narediti veliko dodatnih ojačitev.

Dilca bo morala ven!!!

Objavljeno: 06 Feb 2010, 08:35
Napisal/-a Kladu
Malo žaganja. merjenja in lepljenja ma je prostor za mehanizem že narejen :lol: :lol: Prestaviti sem moral tudi vgradnjo servotov tako da bodo sedaj trije v vrsto.

Objavljeno: 06 Feb 2010, 08:42
Napisal/-a Kladu
Medtem, ko se lepilo suši v trupu je na vrsti priprava stabilizatorjev. Kitajci prilagajo pante, ki jim ne zaupam.
Pri modelu, ki sem ga kupil rabljenega (davno nazaj) so mi kmalu na repu popokali te panti. Vgradil jih je zelo natančen in izkušen modelar, ampak problem je bil, ko se napijejo olja :( .

Zamenjal jih bom s standardnimi panti, ki dosedaj še niso me pustili na cedilu.

Objavljeno: 06 Feb 2010, 08:47
Napisal/-a Kladu
Ker so narejene zareze premajhne si pomagam s specialno pripravo, ketere uporaba lahko povzroči ogenj v hiši.
Sploh pa če vas lastnica te priprave zaloti pri delu :lol: :lol: :lol:

Zato nasvet; tega dela se lotite na dan, ko jo boli glava in mora prej spati :evil:

Lp

Tomaž

Objavljeno: 08 Feb 2010, 08:28
Napisal/-a Kladu
Dela kar napredujejo. Lotil sem se prvega dela, tako je motor že vgrajen. Kitajci so falili luknjo za izhod tanka, pa je spet pila pela :lol: .

Objavljeno: 08 Feb 2010, 08:36
Napisal/-a Kladu
Če je motor že na nosilcih je meni najbolj neprijetno delo na vrsti, to je luknjanje kaputaže.

Najprej sem naredil izrez za izpuh. Zaradi boljšega odvajanja hladilnega zraka sem se odločil narediti luknje spodaj. Iz papirja sem naredil šablono, kajti kaputaži sta dve :lol: .

Objavljeno: 08 Feb 2010, 08:52
Napisal/-a Kladu
Ena od modifikacij je tudi sestavljivi horizontalni stabilizator. Njegova naloga je tudi povezati oba trupa motorjev na zadnjem delu.
Zaradi težav pri transportu in skladiščenju (večina manjših poškodb na modelu mi rata pri transportu :lol: ) pa tudi nerodnosti prenašanja sem iz horizontalca naredil 3 dele :)

Najprej sem slekel folijo s spodnje strani. Za spojko sem pri Lin.... našel nekaj za dvodelne repe jadralcev. Ker je v konstrukciji zmanjkalo mesa sem iz 10 mm balze naredil vložke.

Objavljeno: 08 Feb 2010, 08:58
Napisal/-a Kladu
Spredaj sem iz karbonske cevke 3 mm in karbonske palčke 3 mm naredil še bajonet, ter zarisal linijo reza.

Obrisal sem one prečki in začelo se je rezkanje lukenj (Proxon =D> =D> )
Obe prečki sem prevrtal, da se ne bi izvlekli pri razstavljanju repa.

Objavljeno: 08 Feb 2010, 09:08
Napisal/-a Kladu
Na mestih, kjer predejo prečke sem pred lepljenjem prerezal po črti rep.
Bajonet in spojko sem previdno premazal z oljem, da lepilo ne prime tam, kjer mu ni mesto.

Sledilo je lepljenje prečk z epoxsijem v rep, zgornjo zapiranje odprtin in kitanje.

Na koncu pa žaganje in rezanje repa [-o< [-o<

No pa je uspelo :P :P imama tri dele horizontalnega stabilizatorja :lol:
Še malo likanja in zmaga :jumpjump: :jumpjump: :jumpjump: