Tigercat je dobil nov pogon ali: Dvomotorci - problem?

Moderatorji: Mipopegasus

Odgovori
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 2935
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Tigercat je dobil nov pogon ali: Dvomotorci - problem?

Odgovor Napisal/-a Mipo » 01 Feb 2005, 08:11

Nekateri od vas ste že srečali moj model palubnega lovca Grumman F7F Tigercat. Model sem izdelal v merilu 1:12 po predispozicijah za zračne boje. "Razvoj" modela se je začel po Svetovne prvenstvu v zračnih bojih Septembra 2000, dokumentacija je bila pripravljena do februarja 2001, julija 2001 pa je bil opravljen krstni polet. Model ima razpetino 1300mm in sta ga poganjala dva motorja MVVS 2,5ccm, ki sta za eliso 8x4 "obrnila" 16.000+ vrtljajev. Motorja sta bila izbrana iz skupine petih (5.) motorjev.

Vleka je bilo v izobilju, poletanja zanesljiva, hitrost zavidljiva, vodljivost odlična, manevrske sposobnosti malce slabše (velika vztrajnost okoli vzdolžne osi).
Priponke
P7210019_m.jpg
Za pogon sta služila motorja MVVS 2,5 ccm.
P7210019_m.jpg (45.3 KiB) Pogledano 11228 krat
P7210002_m_2.jpg
V soncu z zaključeno barvno shemo.
P7210002_m_2.jpg (59.51 KiB) Pogledano 11228 krat
tigercat 13.jpg
Tigercat pred krstnim poletom. Barvna shema še ni dokončana.
tigercat 13.jpg (15.3 KiB) Pogledano 11229 krat
Zadnjič spremenil Mipo, dne 03 Feb 2005, 13:01, skupaj popravljeno 1 krat.

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 2935
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 01 Feb 2005, 08:39

Potem, pa sem prišel na idejo (pomagal je Junior), da bi motorja zamenjal s štiritakterjema. Trajalo je pol leta in preko avkcijske hiše XXXX sem prišel do dveh rabljenih motorjev OS FS 20 (3,5ccm). Motorja seveda nimata enakih karakteristik zaradi različne zgodovine. Boljši vrti propeler APC10x5 z 9.500 vrtljaji, slabši pa z 8.900 vrtljaji. Malce sem se igral z njuno notranjostjo, pa ni bilo vidnega uspeha. Toda radovednost: kako se to sliši v zraku, mi ni dala miru. Tako je v nedeljo 30/1/2005 Tigercat poletel z "Novo" motorizacijo.

Predelave:
1. Prejšnja verzija je imela en servomotor za plin, sedaj je dobil vsak motor svojega.
2. Torej je bilo potrebno potegniti v krila še elektriko za dva servomotorja.
3. Predelati nosilca motorjev: pomakniti motorja za 8mm naprej (vplinjači so zadaj).
4. Premakniti rezervoarje, da sem pridobil prostor za servomotorje.
5. Izrezati nove odprtine v pokrovih motorjev: pokrovi ventilov štrlijo ven.
6. Podaljšati izpušne cevi motorjev.
7. Pripraviti mešalnik za krmiljenje motorjev v oddajniku.

Pa še malce v slikah:
Priponke
HPIM0916_2.jpg
Velike odprtine za izpušne cevi so iz "dvotaktnih" časov.
HPIM0916_2.jpg (53.93 KiB) Pogledano 11224 krat
HPIM0917_2.jpg
Pokrovi motorja so bili deležni novih odprtin.
HPIM0917_2.jpg (51.85 KiB) Pogledano 11224 krat
HPIM0913_2.jpg
Montaža motorja, servomehanizem je z dvostranskim lepilnim trakom prileplen na požarni zid in zavarovan z vezico.
HPIM0913_2.jpg (50.99 KiB) Pogledano 11224 krat

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13454
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 01 Feb 2005, 09:13

Zdravo!
Zanimiv prispevek!
Zanima me, kako je narejen model..način gradnje. Predvidevam da je krilo stiro/balza, kaj pa trup? Lahko priložiš nekaj teksta na to temo?

LP Mitja
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 01 Feb 2005, 14:28, skupaj popravljeno 1 krat.

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 2935
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 01 Feb 2005, 09:28

Sedaj pa še malo o usklajevanju delovanja obeh motorjev.
1. Izhodišče je bilo slabo! Motorja različna. Tega naj ne bi počel. Ampak racio tu nima velike vloge.
2. Motorja je bilo potrebno pripeljati na približno podobno delovanje.
3. Motorja sem nastavljal povsem ločeno: maksimum, minimum, prehod.
4. Vsak motor je dobil svoj kanal: slabši-> kanal 2 (vodilni - master), boljši-> kanal 5 (sledilni - slave).
5. Nastavil sem mehanske hode tako, da dosegam s servomotorji neoviran prehod od polno odprtega plina, do zaprtega vplinjača (za ugašanje).
6. Pri vžganem motorju sem nastavil hod servomehanizma na spodnji strani za zanesljiv minimum (za vsak motor posebej!).
7. Vžgal oba motorja hkrati in na boljšem (kanal 5) zmanjšal hod na gornji strani tako, da so se vrtljaji ujeli (8.9000 rpm)
8. Ročico plina postavil na sredino in z funkcijo EXP na kanalu 2 (vodilni) dvignil vrtljaje slabšega motorja v srednjem območju (6.000 rpm). Funkcija EXP ni mešana z vodilnega kanala 2 na sledilni kanal 5.
9. Motorja sta sedaj zanesljivo in skladno delovala v celotnem območju. Toda to velja samo na tleh. Kaj pa bo v zraku?

Veljalo je poizkusiti. Rezultat:
1. Model je poletel.
2. Trim tri zobce naprej, dva levo (nagib).
3. Preklop D/R na večje hode (višina in nagib)
4. Obnašanje normalno.
5. Nizek prelet: stabilen, prepričjiv, podprt z zvokom dveh štiritakterjev v resonanci: Yes, uspelo je!
6. Zmanjšanje plina na polovico (statičnih 6.000 rpm), razlika v hitrosti je minimalna, motorja se lovita (prihaja do utripanja frekvenc) - BP.
7. Poizkusil sem pozirati za fotoaparat, pa sem bil še vedno prehiter. Na nižjo hitrost pa se s prvim letom nisem upal.
8. Pristanek klasičen: odvzem plina v desnem zavoju šolskega kroga "od sebe", prelet breskev na višini 10m od juga proti severu, ugasni motorje, desni zavoj (180°) in poravnava z linijo pristajanja med breskvami in asfaltno stezo. Motorja sta utihnila. Približevanje tlem in vleci, vleci, vleciiiiiii, nežen dotik in še dobrih pet metrov drsenja po trebuhu (kolesa mu niso zrasla).

Toliko o dogajanju prvega dne.

Miloš
Priponke
2005_0130Image0018.jpg
In v zraku! Boljše slike prihodnjič.
2005_0130Image0018.jpg (5.71 KiB) Pogledano 11215 krat
2005_0130Image0012.jpg
Polet z roke je bil malce preveč navzgor.
2005_0130Image0012.jpg (30.52 KiB) Pogledano 11214 krat
2005_0130Image0004.jpg
Denis se je žrtvoval in bil za pomočnika. Rdeče roke kažejo na temperaturo zraka 0°C in hitrost zraka za propelerji krepko nad 100km/h.
2005_0130Image0004.jpg (39.73 KiB) Pogledano 11214 krat
Zadnjič spremenil Mipo, dne 01 Feb 2005, 20:21, skupaj popravljeno 2 krat.

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 2935
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 01 Feb 2005, 09:33

Pa še blokovna shema krmiljenja motorjev.
Priponke
2005_0130Image0033.jpg
Zadovoljni po pristanku.
2005_0130Image0033.jpg (31.98 KiB) Pogledano 11441 krat
Blok diagram krmiljenja dvomotorca.jpg
Blok diagram krmiljenja dvomotorca.jpg (69.76 KiB) Pogledano 11441 krat
Nikoli ni prepozno za srečno otroštvo!

Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9128
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah » 01 Feb 2005, 09:49

=D> Miloš odličen prispevek! Pohvale!

Uporabniški avatar
Big A
Profesor
Prispevkov: 1933
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A » 01 Feb 2005, 11:09

Hojla Miloš,

Izreden model!!

Tigercat je zame eno najlepših letal, kar so jih sploh napravili. Ozek trup in čiste aerodinamične oblike me spominajo na dirkalne avtomobile. Ogromna motorja sta poskrbela za višek moči. Z bearcatom sta leta 1945 predstavljala vrhunec ameriških lovcev - žal zaradi propelerjev - prepozno, saj je že nastopila era reaktivcev.

A

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 2935
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 01 Feb 2005, 17:03

Ultralajt napisal/-a:Zanima me, kako je narejen model..način gradnje. Predvidevam da je krilo stiro/balza, kaj pa trup? Lahko priložiš nekaj teksta na to temo?
Mitja,

trup je v celoti izdelan iz balze. Po dolžini sta postavljeni dve pasici iz balze 5mm, nanju nanizana rebra, ter ostali del prkrit z balzo 2mm. Nos je sestavljen iz balze 8mm in votel. Rebra so iz balze 3mm, le rebro za krili je iz aviošpera 2mm in 3mm balze. Nanj so privijačena krila. V trupu je en mini servomotor (20g) za višino, sprejemnik Yeti REX7 in NiMh baterije 750mAh. Trup je prekrit s folijo (modra, bela), zelena barva je dvokomponentni lak na foliji.

Krila so stiro-balza s škatlastim nosilcem do obeh motornih gondol, ki služita tudi za razvod instalacij. Krila so prekrita s folijo (modra, bela), zelena barva je dvokomponentni lak na foliji.

Motorne godole so narejene iz modrega stiropora oblečenega v paketni papir (Pošta Slovenije), nalepljenega z razredčenim belim lepilom (50% vode). Končna obdelava je dvokomponentni lak namešan po vzorcu folije.

Pokrovi motorja so iz plastenke za sadni sirup (3L). Uporabljen lak je omenjen v prejšnjih odstavkih.

Smerni stabilizator je sestavljen iz balze 3mm ojačane z nekaj karbonskimi vlakni.

Višinski stabilizator je ravna plošča sestavljena iz letvic 3x3mm in z obeh strani prekrita za balzo 1mm. Višinsko krmilo je iz obrušene polne balze 4mm.

Velikost krmil za nagib je izračunana na podlagi mojega prejšnjega modela Bell P-39 Airacobra. Želel sem podobno odzivnost na vzdolžni osi. Upošteval sem hitrost obeh modelov (silo na odklonjene krmilne površine), velikost krmilnih površin, velikost krilnih površin (dušenje rotacije) ter masno vztrajnost okoli vzdožne osi (mislim, da je to vse :roll: ). Rezultat: pri isti hitrosti zelo podoben "rollrate". Nisem ga pa meril, ker je bil cilj priti do "letečega" modela in ne preverjanje teorije.

Miloš
Zadnjič spremenil Mipo, dne 05 Nov 2007, 11:20, skupaj popravljeno 1 krat.

Uporabniški avatar
slo-warhavk
Freak
Prispevkov: 695
Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
Kraj: Hrastnik

Odgovor Napisal/-a slo-warhavk » 01 Feb 2005, 19:01

Miloš pozdravljen!

Izredno lep model in zanimiva izbira motorjev. Upam da se pojaviš na tekmi aprila !

LP Darko

WineFly
Tekmovalec
Prispevkov: 282
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:42
Kraj: Bela krajina

Odgovor Napisal/-a WineFly » 02 Feb 2005, 07:01

Najbolj se mi dopade kako si uskladil obrate motorjev v srednjih obratih. Expo!!!!! Bravo! Prinesi ga na tekmo vsaj pokazat, boš?

LP, Tom

Uporabniški avatar
ogrizek
Tekmovalec
Prispevkov: 337
Pridružen: 31 Dec 2004, 11:03
Kraj: Ptuj

dvomotorci

Odgovor Napisal/-a ogrizek » 22 Feb 2005, 20:32

Nesmem te preveč hvaliti,da se ne pokvariš pa vseeno bravo bravo bravo.
Model sem imel čast videti v živo stara verzija ampak že takrat je bil bomba,da sedaj ne govorim.
Moti me semo to,da nisi naredil osnovne stvari,ko si naredil probne lete in to je:TRAK,TRAK,TRAK,mislim,da si že malo pozabil kako plapola na tvojem modelu.
Malo te moram priganjati saj vaju že nekaj časa pogrešamo na tekmah.
L.P.Vlado
hunter

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 2935
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 04 Nov 2007, 19:44

Tigercat se je spet vrnil v zrak. Dobil je že četrti par motorjev. Je zelo hvaležen za njihovo testiranje pa ga izkoristim. Tokrat je nosil dva OS FP 25, ki s propelerjema 9x4 dosegata 13.300 rpm. Pojeta zelo usklajeno od 3600 vrtljajev pa do polnega plina. Popravljanje z exponentom ni bilo potrebno.

Povezava do žive slike sobotnega poleta: http://www.youtube.com/watch?v=rZOglp485Mk

Mipo
Priponke
100_1338m.JPG
Obline so nezamenljive.
100_1338m.JPG (11.99 KiB) Pogledano 5954 krat
100_1330m.JPG
Vzlet je neproblematičen in zanesljiv.
100_1330m.JPG (11.4 KiB) Pogledano 5954 krat
Zadnjič spremenil Mipo, dne 06 Nov 2007, 10:23, skupaj popravljeno 2 krat.

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13454
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 04 Nov 2007, 19:49

Res je zelo lepih oblin!

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 2935
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 05 Nov 2007, 13:44

Pa še tri.
Priponke
DSC_0253m.jpg
Skozi zavoj
DSC_0253m.jpg (89 KiB) Pogledano 5805 krat
DSC_0251m.jpg
V zavoju.
DSC_0251m.jpg (98.17 KiB) Pogledano 5805 krat
DSC_0261m.jpg
Po pristanku.
DSC_0261m.jpg (112.09 KiB) Pogledano 5802 krat

Odgovori

Vrni se na