Mini gliser

Vse, kar ne spada drugam v čolnarstvu.

Moderatorji: IntruderA6_quattro

Odgovori
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Mini gliser

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 03 Sep 2009, 07:49

Zanima me, ali je mogoče izdelati gliser za eno osebo, ki bi uspešno glisiral, ne da bi prekoračil katero od zakonskih omejitev... dolžina ne večja od 3 m in moč motorja ne večja od 3,7kW?

V bistvi bi se s tem izognil vsej papiorologiji (registraciji, izpitu za vodnika čolna itd....)

Ko sem pred par deset leti naredil Gliser MINI in FOXY, je bilo treba 10 do 18 KS (Tomos) da je šlo solidno, vendar je zadebva bila namenjena za dve osebi, pa tudi prazno plovilo brez mozotja je tehtalo krepko čez 35 kil.
http://www2.arnes.si/~cetim6/slike/mini&foxy.jpg

Razmišljam,, če je možno z dobro zasnovo doseči glisiranje z minimalno močjo 3,7kW?


Na primer, kaj takega....

http://www.svensons.com/boat/?p=HydroPlanes/ElCid
Slika


http://www.svensons.com/boat/?p=HydroPlanes/minimost
http://www.youtube.com/watch?v=DSGMDArb1QI
http://www.svensons.com/boat/?f=HydroPl ... onlake.jpg

ipd....
...
.

Mitja
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 03 Sep 2009, 10:43, skupaj popravljeno 1 krat.

lucky
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a lucky » 03 Sep 2009, 09:22

Zagotovo se da, sicer je gradnja tehnično omejena, vendar se da:

In prehitel si me, že ko sem braj sem ti želel poslati prav ta načrt. Dejstvo je da za to velikost gliserja in dano moč bo moral imeti gliser zelo ploščato in široko dno da bo sploh izglisiraj, važna je seveda teža kar bo zagotovo omejilo tudi izdelavo nadgradnje.

Mislim, da je važno tudi to, če zakon pravi, da more biti dolžina skozi vse do 3m ali samo trup plovila.

še ena rešitev sicer veliko bolj zahtevna od gliserja je plovilo na foilersih. ta z sorazmerno malo moči se hitro dvigne iz vode, dosega spodobne hitrosti in kar bo slaba točka klasičnega gliserja, ne čuti toliko valov.

če najdem kakšen pameten načrt pošljem.

l.p. Luka.


lucky
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a lucky » 03 Sep 2009, 09:39

pa še nekaj glede pogona, tukaj pozabi na 4-taktne morotje, ker tudi če imata dva izvenkrmna motorja isti nominalno moč, se na vodi veliko bolj pozna moč dvotaktnega. še posebej kar se poskočnosti tiče. pa dvotaktnega se da še malček predelat.

l.p. Luka.

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 03 Sep 2009, 09:59

Hvala Luka za linke!

LP Mitja

Uporabniški avatar
alesb
Profesor
Prispevkov: 1623
Pridružen: 03 Maj 2001, 01:00
Kraj: Nova Gorica

Odgovor Napisal/-a alesb » 03 Sep 2009, 10:11

Slika

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 03 Sep 2009, 10:37

alesb napisal/-a:Jaz bi poskusil v to smer:

http://www.hydrofoils.org/

http://www.hydrofoil.com/whyhydrofoil.htm

Slika
:lol: :lol: Ostanimo raje "na tleh".... pa na vezani plošči in letvicah....

Slika

Slika

Uporabniški avatar
pete_
Tekmovalec
Prispevkov: 278
Pridružen: 01 Apr 2009, 12:50
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a pete_ » 03 Sep 2009, 11:06

Pozdraljeni!

Če glisira srf:D Sem imel naslov strani z načrti pa vidim da to že imaš..
Pomoje bi šlo z enim izmed načrtov iz svensona...

Lp,

Peter

lucky
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a lucky » 03 Sep 2009, 13:27

sicer pa zakaj komplicirat:

na optimista daš gor tomos 4.8 in je. dovolj majhen za zazkonodajo, dovolj prostoren za družino, vozi se ga na strehi avta, dokaj lahek, pa še zaradi ploščatega dna bi lepo glisiral.

l.p. Luka.

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 03 Sep 2009, 13:40

:lol: :lol: Optimist ne izgleda preveč hudo... spominja na "pauhanco" ali "arnco"...to je tista lesena zadeva v kateri se prašiču dol ogulijo kocine..s kropom pa kolofonijo....

Uporabniški avatar
_jackson_
Tekmovalec
Prispevkov: 295
Pridružen: 19 Dec 2006, 20:08
Kraj: Begunje na Gorenjskem

Odgovor Napisal/-a _jackson_ » 03 Sep 2009, 13:52


Slika
Nekaj podobnega sem jaz pred leti videl na morju. Vozil ga je en mulček, namontiran pa je imel motor v rangu tomos 4.
Povedano pošteno: zadeva sicer zglisira, ampak ne gre nikamor :)
Še noben ni v zraku ostal.

lucky
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a lucky » 03 Sep 2009, 16:42

Morda še en trik kako obiti zakon.

Pomični deli plovila se ne štejejo za skupno dolžino tako, da lahko namontiraš na gliserju flapse in podalšaš vodno linijo. pri dolžini treh metrov bi se moralo že 20cm dolgi flapsi močno poznat.

narediš jih na pante in vzvod tako, da jih lahko navzgor ob trup spraviš in po potrebi spustiš na delovno pozicijo ter z vzvodom fiksiraš.

l.p. Luka.

lucky
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a lucky » 03 Sep 2009, 16:44

kje se da om tem zakonu kje prebrat?

ker če se meri samo trup brez motorja, pol lahko fiksiraš motor nekoliko bolj nazaj od krmnega zrcala in v kombinaciji z prej omenjenimi flapsi hitro pridobiš več kot pol metra dolžine.

l.p. Luka.

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 03 Sep 2009, 17:57

V vpisnik čolnov morajo biti vpisani vsi čolni, razen:


• čolna, ki pripada ladji ali drugemu plovilu;
• športnega veslaškega čolna, kajaka ali podobnega plovila;
• čolna krajšega od 3 m, razen če ima motorni pogon z močjo nad 3,7 KW.

Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4023
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a brejker » 03 Sep 2009, 19:42

Za pogon bi priporočal 125ccm 2t mašinco.
Za "pregled" se motor zablokira, da doseže samo 3.5Kw, ravno toliko da imaš papir.
Kasneje se da mašino odpret na standard 11Kw.

p.s. Je pa krasen projekt. Za svojega imam že marsikatero stvar zrisano. A imam problem, kje bi lahko zadevo izpeljal. (prostorska stiska :roll: )
www.okarbon.eu

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 03 Sep 2009, 19:53

No, da se razumemo...tole ne bo moj "naslednji projekt", ampak se samo tako mimogrede malo zanimam... brainstorming ali kako se že temu reče...kravžljanje možgančkov....

lucky
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a lucky » 03 Sep 2009, 20:54

Prva točka:
- čolna ki pripada ladiji ali drugemu plovilu

torej kje je problem, samo napis daš gor "tender to Nikolina". Razlika je samo ta, da nisi šel ti z njo na dopust ampak ona z tabo.

l.p. Luka.

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13455
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 04 Sep 2009, 05:34

:lol: :lol: :lol: ja , to bi morda užgalo....

Rok K.
Tekmovalec
Prispevkov: 376
Pridružen: 04 Nov 2008, 12:49
Kraj: Vrtovin

Odgovor Napisal/-a Rok K. » 06 Sep 2009, 09:39

ta je pa dobra =D> :wink:

LP Rok
Glej, glej! Pa bo le poletelo!

Uporabniški avatar
robin24
Profesor
Prispevkov: 1005
Pridružen: 25 Jan 2007, 17:02
Kraj: Komen

Odgovor Napisal/-a robin24 » 06 Sep 2009, 13:05

Živjo!
Ravno pred par dnevi sem na Sailing Chanal gledal intervju, z bivšimi italijanskimi dirkalnimi veterani. Na sprehodu skozi delavnice si je bilo mogoče ogledati stare dirkalne čolne in njihove posebnosti.
Zaprepaden sem bil, ko je eden od možakarjev predstavil čolniček nekoč popularne klase v vsej evropi in sicer Mercury 3,5HP. Čolniček je po pripovedovanju avtorja, ki je seveda bil tudi nacionalni prvak, brzel s hitrostjo devedesetih km/h!!! Vožnja z njim pa zelo varna.
Res je tudi, da se je gliser vozil na "ribco", kar je nekoliko omejevalo vožnjo ( v eni roki velik volan, v drugi ročka za gas ), bil pa je na hitro zelo podobe čolnu na prvih linkih.
Res pa je tudi to, da so take dirke večinoma na jezerih, kjer ni vala...
LP Robi
Majhna žaba daleč skoči...

zoc
Začetnik
Prispevkov: 19
Pridružen: 10 Jul 2007, 16:31
Kraj: Ljubljana

prenosni origami čoln

Odgovor Napisal/-a zoc » 02 Feb 2010, 23:20

Po datumu sicer opažam ,da je malce starejša tema.Ampak me je spomnilo na moj projekt pred približno dvemi leti.Na netu sem opazil zanimivo zadevico v obliki zložljivega čolna.Namreč z prijateljem ,ki ima jadrnico sva iskala čoln ,ki bi zasedel malo prostora na palubi in ,ki bi ga bilo možno narediti doma z hobi orodjem.Ideja se mi je tako dopadla ,da sem ko sva čakala načrt naredil prototip v pomanšanem modelarskem merilu.Zadeva je bila super.Ko sva dobila načrt je kolega malce pretiraval z materjali.Je sicer mizar po poklicu in je hotel na vsak način namesto navadne vezane plošče uporabiti vodoodporno ploščo ta je bila absolutno pretežka.No ko sva se držala navodil je bila zadeva odlična z tomosom 4.5 kar lepo glisira odlično se pa obnese tudi na elektro motor za po jezerih.Predsem je super za modelarje ko jim model ostane na sredini jezera.Čoln ko se zloži se ga preprosto da na streho avtomobila in z lahkoto s se ga da prenašati.Žal nimam nobenih slik si pa oglejte video.Za načrt bi pa moral poklicati kolega če ga še ima.Me je pa ta tema navdušila da bi izdelal še enega morda tistega na jadro za po jezeru.

http://www.youtube.com/watch?v=QGtBkS17F0w
BRAVER THAN MOST-SMARTER THAN THE REST

Uporabniški avatar
alesb
Profesor
Prispevkov: 1623
Pridružen: 03 Maj 2001, 01:00
Kraj: Nova Gorica

Odgovor Napisal/-a alesb » 03 Feb 2010, 07:40

Iz kakšnega materiala pa je bela folija?
Slika

zoc
Začetnik
Prispevkov: 19
Pridružen: 10 Jul 2007, 16:31
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a zoc » 03 Feb 2010, 09:20

Midva sva uporabila cerado od kamijona.Se pa da uporabiti tudi folijo ki se uporablja za ribnik.Načeloma je dobro da je bolj prožna ozz.gumirana in pletena.Robovi vezanih plošč nujno zaobleni da se ne trga platno.Vezana plošča pa naplankana z epoksijem.Če se bo kdo lotil izdelave ,bi bilo super videti tukaj na forumu potek izdelave.Načrt se že išče upam da ga najdemo.
BRAVER THAN MOST-SMARTER THAN THE REST

Odgovori

Vrni se na