Magnum R šel po gobe !!! - VARNOST NA PSU

Trstenjakova ulica 11, 1000 Ljubljana

Moderator: RLogar

Uporabniški avatar
Icoman
Freak
Prispevkov: 624
Pridružen: 23 Nov 2004, 16:10
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Icoman »

Jaz sem se pred nekaj tedni pogovarjal z temi modelarji ki letijo deprončke
tam ob obvoznici. Pravijo da imajo več lokacij, eno menda tudi nekje v bližini piste na barju. Sem jim povedal da je par km stran urejena modelarska pista pa ro bili kao presenečeni... A res?? ko sem jim vprašanje postavil malo drugače je bil odgovor.... to je tista pista kjer je Weiss z helikopterji...
... sem jim povedal da so tisti dan bili trije kreši in da folk nebi bil glih vesel če bi jih videl... pa mi pravi eden: jaz imam indor sprejemnik, jaz že ne morem delat motenj...kaka basa ej. Okol vratu mu visi pa FC28.

Niso šale tole.
šmergl itaq rulz
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Meni je komanda na enak način na enem hribu že nekajkrat zamrznila, pa nihče ni odkril napake! Zamrznilo je kljub dvema različnima oddajnikoma, nekaj različnih sprejemnikov...
Zgodilo se je, da je zamrznilo le nekaj komand, npr. vse komande zmrznejo, plin deluje in podobne neumnosti. Kontakti so 100% brezhibno delovali.
Zadnja delna zamrznitev se mi je dogodila pred kakim mesecem, pred pričami 5niker5&co, ko je kot sem slišal tudi v Ljubljani zmrznilo nekaj komand. Enostavno je model reagiral zelo počasi, na momente višinec ni prijel...

Kaj bi lahko bilo krivo nimam pojma, je pa to sranje, ki ti vzame veselje do letenja.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Profesor
Prispevkov: 1973
Pridružen: 12 Dec 2002, 01:00
Kraj: lj
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a MC GAYVER »

Rasprava o tem da bi morali urediti frekvenčni red v SLO poteka že dolga leta ....pa nič :evil:

Potrošništvo je dvignilo prodajo naših "igrač" in sedaj lahko vsak ki se mu dvigne gre kupi neko igračo in z njo počne kar mu je volja in kjer mu je volja.

Že dolgo nazaj pa se je pojavil tale tekst

From: "Toni Bitenc" <biroplast>
To: "modelarji" <modelarji>
Sent: Sunday, March 14, 2004 9:22 AM
Subject: [modelarji] kanali


> Zanimivo!
>
>
> Sem si pred kratkim mal casa vzel v "fabrki" pa sem na tadiran vojaški
postaji mal frekvence pregledoval in opazil, da se da zelo lepo nastaviti
naslednje modelarske frekvence:
>
> 35.050 CH 65
> 35.100 CH 70
> 35.150 CH 75
> 35.200 CH 80
> 35.850 CH 185 B
> 35.900 CH 190 B
>
> Na 40 MHz se pa dajo elegantno nastaviti prav vsi kanili.
>
> Ce pomislim, da delajo te postaje za vsakim vogalom sploh ce oddajajo z
oddajno močjo 50W....
>
> mhm....
>

Torej!!!! že "država" dela sranje, kaj lahko naredimo mi (modelarji) ki smo pa tako in drugače povsem neorganizirani in nas "uradno" ni nikjer
Uporabniški avatar
tornado
Dr. Modelar
Prispevkov: 2463
Pridružen: 17 Jan 2003, 01:00
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a tornado »

Icoman napisal/-a:pa mi pravi eden: jaz imam indor sprejemnik, jaz že ne morem delat motenj...kaka basa ej. Okol vratu mu visi pa FC28.

Niso šale tole.
Če res poda takšno izjavo modelar potem mu me moreš rečt druga kot, da je navadno BUDALO. :razpaljot: :kregajse:
Lp Rado
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Dejansko mi ni jasno, če naprimer modelar A leti na svojem placu, ter je njegov model od njega oddaljen recimo 200 metrov ali manj,
modelar B pa leti "na divje" 1 kilometer in pol stran na istem kanalu....
Kako lahko Modelar B moti model modelarja A, saj je razdalja od modela do oddajnika A manjša (200m), kakor pa od modela do oddajnika B (1300m).

Ali ne lovi sprejemnik najmočnejši signal? (ja, vem radijski valovi se odbijajo od mokrih tal itd...ampak vseeno...)

Če lovi najmočnejši signal, potem ne bo ubogal modelarja A, niti modelarja B, ampak bo padel pod vpliv teh 50W, ki jih omenja Gajver&Toni!

Lahko kdo, ki se spozna na te stvari malo razloži? Ni nujno da tukaj...lahko tudi v kaki stari temi o motnjah...veliko tem je bilo odprtih v zvezi z motnjami.

Mitja
Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Odgovor Napisal/-a pegasus »

2.4GHz to the rescue ... vsaj dokler ne začne vojska oddajat s 50W na 2.4GHz #-o
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

MC GAYVER napisal/-a: > 35.200 CH 80

Tule sem pa jaz vključen! Milan, lahko prosim bolje razložiš kaj šteje pod tadiran vojaško napravo, da bom lažje vohljal po bližnji okolici kdo bi to bil.
lp
Sašo
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Google mi pokaže tegale falota :D :D

Kar tri igračke ima! :o

:ratata: :ratata: :ratata: :ratata:
Slika
:ratata: :ratata: :ratata: :ratata:

A to pomeni, da so to "voki-toki" naprave, ki jih uporabljajo za medsebojno sporazumevanje?
Uporabniški avatar
ŠKRATmaxi
Profesor
Prispevkov: 1268
Pridružen: 27 Nov 2004, 17:46
Kraj: Pernče city
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a ŠKRATmaxi »

:lol:
Jure

Vsak je vedno dobrodošel :lol:
Tudi sam sem nekaj časa letel na šverc #-o tko da nikol ne bo nobenem reku tam se pa ne sme letet.
Zame je modelar vsak ki ima komando v rokah.
Ni važen kakšen model ima to je nejgova izbira in nobeden ne mora govorit da so modeli igračke.
Ali je avion zdej padel dol zaradi nekoga ali onega ne bomo nikol ugotovil.
Treba je narest en red in pika.
Pr kurah je prostora za vse dost.
Treba se je zment in fertik.
To kar se zdej dogaja tam je pa treba preprečit.
Nobeden jim ni nič fouš in jim ne brani svojega prostora za letet.
Vendar so preblizu nas in kljub opozorilom se ne zmenijo za nas.
Dokler lahko pri nas vsak leti kjer hoče bo to tako.
Boljše je preprečevat kot pa pol jokat kdo je kriv in se med seboj grdo gledat al pa se čaka mogoče trenutek ko bo kakšnemu kaj prekipelo in bo iz tega nastalo eno veliko sranje.
Boljš je da se zmenimo bo najboljš za vse ker če ne bo to lahko zelo drago.
Za tiste ki letijo samo včasih jim ni treba biti član.
Če pa letijo redno kot to počnejo do sedaj pa bodo mogel kaj doplačat.
Taki časi so sedaj da ni nič zastonj.
Če pa je modelarju težko dat tistih par jurjev za članstvo si naj pa najame svoj travnik in ga kosi pol bo pa vidu kako se bo počutu ko bodo drugi letet k njemu hodil in na koncu mogoče rekel hvala lepa :lol:
Sam zato rad hodim na take piste ker se lahko družim z drugimi modelarji in mi tudi to zelo veliko pomeni.
da bi pa sam letel nekje mi pa še na misel ne pride.

Če bi se zmenil da bi imeli depronarji svojo pisto jo lahko naredimo zadaj za avtomobili.
Tako jih ne bo nobeden oviral pri njihovem letenju razen red nad kanali.
Ne bomo se več kregal in za vse bo poskrbljeno.
Lp.Rihard J.
heli dela:frrrrrr,frrrrrr,frrrrrr...............BUM
[email protected]
Dubi
Tekmovalec
Prispevkov: 203
Pridružen: 25 Maj 2005, 08:13
Kraj: Koper

Odgovor Napisal/-a Dubi »

Je treba vzet v račun vojsko. Od koder sem jaz je vse polno vojske te dni, ker je v Portorožu nekaj v zvezi z NATO-om.
To so slike od danes z Belvederja:
Priponke
belvedere3.jpg
belvedere3.jpg (48.56 KiB) Pogledano 4611 krat
belvedere2.jpg
belvedere2.jpg (42.13 KiB) Pogledano 4611 krat
belvedere1.jpg
belvedere1.jpg (35.23 KiB) Pogledano 4611 krat
Uporabniški avatar
jernejk
Profesor
Prispevkov: 1116
Pridružen: 02 Apr 2005, 23:29
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a jernejk »

Kdo upa leteti okoli tegale stvora, po možnosti okrašen z alu trakci?
To bi pa bil big bang :lol: :lol:
Dubi
Tekmovalec
Prispevkov: 203
Pridružen: 25 Maj 2005, 08:13
Kraj: Koper

Odgovor Napisal/-a Dubi »

Jaz sem letel z letečim krilom, in mu je radar sledil. :D
Uporabniški avatar
crt
Tekmovalec
Prispevkov: 267
Pridružen: 16 Dec 2004, 19:08
Kraj: ljubljana

Odgovor Napisal/-a crt »

Dubi napisal/-a:Jaz sem letel z letečim krilom, in mu je radar sledil. :D
Potemtakem že nimaš B-2.
Dejmo narest stealth avijone pa je :wink:
Pameti je na svetu vedno enaka količina, število ljudi se pa povečuje.
Uporabniški avatar
jernejk
Profesor
Prispevkov: 1116
Pridružen: 02 Apr 2005, 23:29
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a jernejk »

pegasus napisal/-a:2.4GHz to the rescue ... vsaj dokler ne začne vojska oddajat s 50W na 2.4GHz #-o
Nazaj k temi...

Um, nisem prepričan, da je 2.4GHz rešitev. Tudi access pointi delujejo na različnih kanalih in v gosto poseljenih področjih je vedno večji problem prekrivanje kanalov! Ravno zato imajo AP zelo zelo majhno izhodno moč, da je tega čim manj.

Edina rešitev bi bila, da bi imela ena steza en AP, ki nadzira vsa letala v zraku, vsako letalo pa ima svoj IP; na drugi strani enako velja za komande. Vprašanje samo, kakšen bandwidth rabiš, da to furaš - latenca je pomoje velika in hitro usodna.

Vendar, če bi npr. sosed prižgal njegovo najnovejšo ultra močno mikrovalnovno pečico (ali pa nekaj takega http://abcnews.go.com/Technology/Future ... 452&page=1 http://www.telegraph.co.uk/news/main.jh ... irq319.xml), imaš lahko še vedno motnje. Isto kot imaš motnje pri PCM, čeprav se prenašajo digitalni podatki.

Bolj realna rešitev bi bila, da bi trgovci zraven izistarov prodajali komande z ZELO omejenim dometom, recimo 300m.

Lp
J
Uporabniški avatar
peroo
Tekmovalec
Prispevkov: 290
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:29
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a peroo »

Ultralajt napisal/-a:Dejansko mi ni jasno, če naprimer modelar A leti na svojem placu, ter je njegov model od njega oddaljen recimo 200 metrov ali manj,
modelar B pa leti "na divje" 1 kilometer in pol stran na istem kanalu....
Kako lahko Modelar B moti model modelarja A, saj je razdalja od modela do oddajnika A manjša (200m), kakor pa od modela do oddajnika B (1300m).

Ali ne lovi sprejemnik najmočnejši signal? (ja, vem radijski valovi se odbijajo od mokrih tal itd...ampak vseeno...)

Če lovi najmočnejši signal, potem ne bo ubogal modelarja A, niti modelarja B, ampak bo padel pod vpliv teh 50W, ki jih omenja Gajver&Toni!

Lahko kdo, ki se spozna na te stvari malo razloži? Ni nujno da tukaj...lahko tudi v kaki stari temi o motnjah...veliko tem je bilo odprtih v zvezi z motnjami.

Mitja
Sicer nimam blage veze o signalih, radioamaterjih in podobnih stvareh. moje laično mnenje je, da pride do interference, tako da iz z A in B signala pride nek čuden C signal.


LP Peter
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Profesor
Prispevkov: 1973
Pridružen: 12 Dec 2002, 01:00
Kraj: lj
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a MC GAYVER »

raktivec napisal/-a:
MC GAYVER napisal/-a: > 35.200 CH 80

Tule sem pa jaz vključen! Milan, lahko prosim bolje razložiš kaj šteje pod tadiran vojaško napravo, da bom lažje vohljal po bližnji okolici kdo bi to bil.
Nisem ravno DR na tem področju :oops: kolikor sem se pa pogovarjal okoli gre za ročne in prenosne postaje namenjene komuniciranju :evil:

"fabrika" = letalska baza :o
Uporabniški avatar
Pegaz
Razpravljalec
Prispevkov: 138
Pridružen: 05 Jul 2005, 07:45

Odgovor Napisal/-a Pegaz »

Icoman napisal/-a:pa mi pravi eden: jaz imam indor sprejemnik, jaz že ne morem delat motenj...kaka basa ej. Okol vratu mu visi pa FC28.

Niso šale tole.
Točno te izjave izmed drugih ostalih (beri: klobasastih) sem bil deležen tudi sam. Tudi sam sem jih vljudno povabil na letališče >>Pr' kurah<<, pa sem dobil pod nos, da imajo tam svoje letališče ... bla bla bla...

Lejte fantje, včeri sem bil razpičkan v nulo....Ni bil problem v mojem modelu, k se je razletu v prakomade (mimogrede: sem ta moment iz Švajgija, k sem šel po isti nov model ) ampak problem je v strahu in veliki možnosti, da bi se komu kaj naredilo oz. zgodilo...

Kot ste že ugotovili, so Pr' kurah začeli letati avijoni nenadzorovano od nedavnega....oziroma, cirka od takrat, ko so se pojavili piloti v zloglasnem križišču...to smo kasneje ugotovili...

Ne vem, lah da me je vojska zrušila, lah da me je modelar zrušu, kar se pa tehnične narave tiče sem pa 100% v model, da ni blo nič narobe. Včeri sem se spravu delat obdukcijo in vse možno, kar so mi stari mački predlagal, ampak nekak nisem našel problema pri sebi....Gre pa jutri sprejemnik še dodatno na pregled h človeku, ki obvlada zadeve.
Priča dogotka je bil tudi Peroo, pa Peroo še ti povej, kwa misliš...

No, pa da še potešim radovedne dušice:
Model je vzletel, naredu sem kuj en brisanac potem pa v vertikalo proti nebu. Ko sem odvzel gas, je model še kar naprej pod polnim gasom šponal proti nebu. Jaz dam še enkrat full gas in takoj zmanjšam na minimum gas in tokrat me model uboga in odvzame gas. Naslednji moment pa da gas spet do konca in me od tistega trenutka dalje ni jebal več 5 %. Počasi je pod polnim gasom obrnil proti tlom in nadaljeval pot do tal. Pred tlemi je še partkrat pomahal s krili in nato BUM .

Preveru sem stikalo, batarije so ble 2500 mAh NiMh in iz njih sem še pri porabi 3A zvleku še 1946 mAh. Kvarci so bli stari 3 dni, in vse tri dni sem normalno letal...Sprejemnik je bil PCM, DC....la lala...

Ne vem, ampak neki je hudo narobe....sicer se v snebarjah še podi jet model, ki je hitrejši in težji od mojga....ne vem, jest se sekiram fantje.... Ni mi problem jit po krešu drug dan v Švajgija po nov model, problem bo jit v Švajgija po človeka...

Kreg pa definitivno ne bo pridelal pozitive...
Najhujš pa je, k se ne da zment s človekom, ki je v svojih srednjih zrelih letih, ki bi mu mogla, tko kot pravi R. Logar, narekovat zdrava pamet.


LP Jan
Uporabniški avatar
peroo
Tekmovalec
Prispevkov: 290
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:29
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a peroo »

Pegaz napisal/-a: Priča dogotka je bil tudi Peroo, pa Peroo še ti povej, kwa misliš...



Da še jst povem, kako sem videl kot opazovalec. Kakor sem jaz videl, je Jan delal levi zavoj približno 200m levo od piste na severni strani ceste. Malo predno je poravnal vzporedno z cesto mu je na višini pribl. 50m začel "skakati" avijon (tudi motor je nabijal obrate). Model je zgledal popolnoma brez kontrole. Med tem trzanjem se je usmerilo proti tlom pod pribl. 30°kotom. Model se je na poti proti tlom skoraj dinamično prevlekel najprej v levo potem pa na desno pri precej veliki hitrosti. Zdelo se mi je, kot da ima Jan na trenutke kontrolo in preprečuje da bi se model zavrtel v kovit. Ko je kazalo da ga je že skoraj rešil, mu je pa še enkrat "dokončno" trznil čisto nizko nad tlemi v levo in dol tako da se je z levim nagibom in hitrostjo precej več kot 100km/h zapičil v zemljo. Deli so leteli tudi na cesto.

Moje mnenje je, da so bile motnje (mogoče drug oddajnik na istem kanalu) krive za nesrečo. se je pa na trenutke videlo, kot da bi jan imel kontrolo nad modelom

LP Peter
Slowfly
Profesor
Prispevkov: 1015
Pridružen: 11 Jun 2003, 19:04
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Slowfly »

Za vse, ki jih tematika zanima, v TIM-ih so do sedaj bili objavljeni trije članki.
Prvič 1993, oktober, str. 26, avtor Dr. Lokovšek. Naslov članka: Radijsko vodenje in motnje.
Drugič 1995, januar, str. 26, avtor Andrej Marinšek. Naslov: Motnje pri radijskem vodenju modelov.
Tretjič 2001, oktober, str. 16, avtor A. Marinšek. Naslov: Uporaba radijskih postaj za vodenje modelov.

Pa veselo branje!

lp
Slowfly
Profesor
Prispevkov: 1015
Pridružen: 11 Jun 2003, 19:04
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Slowfly »

Še nekaj me zanima. Kako daleč od piste naj bi bil moteči oddajnik, ter na kakšni razdalji od Pegaza je model izgubil kontrolo?

lp
Uporabniški avatar
jernejk
Profesor
Prispevkov: 1116
Pridružen: 02 Apr 2005, 23:29
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a jernejk »

peroo napisal/-a:
Pegaz napisal/-a: Priča dogotka je bil tudi Peroo, pa Peroo še ti povej, kwa misliš...



Da še jst povem, kako sem videl kot opazovalec. Kakor sem jaz videl, je Jan delal levi zavoj približno 200m levo od piste na severni strani ceste. Malo predno je poravnal vzporedno z cesto mu je na višini pribl. 50m začel "skakati" avijon (tudi motor je nabijal obrate). Model je zgledal popolnoma brez kontrole. Med tem trzanjem se je usmerilo proti tlom pod pribl. 30°kotom. Model se je na poti proti tlom skoraj dinamično prevlekel najprej v levo potem pa na desno pri precej veliki hitrosti. Zdelo se mi je, kot da ima Jan na trenutke kontrolo in preprečuje da bi se model zavrtel v kovit. Ko je kazalo da ga je že skoraj rešil, mu je pa še enkrat "dokončno" trznil čisto nizko nad tlemi v levo in dol tako da se je z levim nagibom in hitrostjo precej več kot 100km/h zapičil v zemljo. Deli so leteli tudi na cesto.

Moje mnenje je, da so bile motnje (mogoče drug oddajnik na istem kanalu) krive za nesrečo. se je pa na trenutke videlo, kot da bi jan imel kontrolo nad modelom

LP Peter
A naj ne bi bilo za PCM sprejemnike značilno, da nimajo tovrstnih simptomov? Ker so podatki digitalizirani in imajo kodo za preverjanje napake, sprejemnik uporabi signal, ali pa ga zavrže, če so podatki slabi... Do trzanja tako teoretično ne more priti.

Lp
J
Uporabniški avatar
peroo
Tekmovalec
Prispevkov: 290
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:29
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a peroo »

Model je bil približno 200m oddaljen od Pegaza. Včeraj, ko se je zgodila nesreča, tistih "modelarjev", ki letijo ob avtocesti, ni bilo.

Je pa njihov "plac" ob avtocesti 2.1km zračne linije stran od naše steze.
Uporabniški avatar
peroo
Tekmovalec
Prispevkov: 290
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:29
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a peroo »

jernejk napisal/-a: A naj ne bi bilo za PCM sprejemnike značilno, da nimajo tovrstnih simptomov? Ker so podatki digitalizirani in imajo kodo za preverjanje napake, sprejemnik uporabi signal, ali pa ga zavrže, če so podatki slabi... Do trzanja tako teoretično ne more priti.

Lp
J

tako nekako kot trzaj se mi je zdelo. je pa res da sem bil bolj pozoren na "drugo polovico" nesreče, ko je bilo očitno, da nekaj ne štima. prej sem še pozabil omeniti da je pihal kar močan veter v sunkih tako da je avijon že v osnovi malo premetavalo.
Uporabniški avatar
jernejk
Profesor
Prispevkov: 1116
Pridružen: 02 Apr 2005, 23:29
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a jernejk »

peroo napisal/-a: tako nekako kot trzaj se mi je zdelo. je pa res da sem bil bolj pozoren na "drugo polovico" nesreče, ko je bilo očitno, da nekaj ne štima. prej sem še pozabil omeniti da je pihal kar močan veter v sunkih tako da je avijon že v osnovi malo premetavalo.
"trzaj" se zgodi tudi, če baterija zgubi in sped dobi kontakt (recimo ko priklopiš stikalo). #-o
Slowfly
Profesor
Prispevkov: 1015
Pridružen: 11 Jun 2003, 19:04
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Slowfly »

Če se upoštevam primer iz prvoomenjenega članka, ter predpostavim, da je moteči oddajnik enake moči kot Pegazov, bi pri nastopu motnje na 200 m, oddajnik ki moti moral biti bliže kot 1 km, Pegazov model pa bi moral biti med obema oddajnikoma pa še to v primeru, da sta bili anteni sprejemnika in Pegazovega oddajnika v najneugodnejšem položaju, torej pravokotni ena na drugo. Ker radijskim signalom moč pada s kvadratom razdalje, motnjo pa zaznamo, ko ima signal motečega oddajnika eno tretjino nivoja našega signala, seveda merjeno na anteni sprejemnika, bi moral biti moteči oddajnik zelo, zelo blizu( vsaj po opisu simptomov, to je popolne izgube kontrole nad modelom), ali pa bistveno večje moči, kot je Pegazov.(Če je v mejah predpisov, ne sme izsevana moč preseči 100 mW) Ko je nivo motečega signala enak polovici do dveh tretjin "našega", je model komaj obvladljiv, ko preseže dve tretjini , pa modela niti slučajno več ne moremo voditi. Če je na drugi strani (moteči oddajnik) tudi model v zraku, ima enake težave. V najslabšem mogočem primeru, ko sta anteni motečega oddajnika in sprejemniška antena vzporedni, antena našega iddajnika pa je pravokotna na sprejemniško, bi ob enako močnih oddajnikih, ter razdalji med njima 1 km, do motenj prišlo, če bi bil model 150 m oddaljen od našega, proti motečemu oddajniku, za PCM sprejemnik celo 170 m.
Iz tega sklepam, da modelari, ki letijo pri "križišču", skorajda ne morejo biti krivi za kreš. Razen, če je kdo posebno žleht, pa je prišel veliko bližje, ter vključil oddajnik na istem kanalu, kot ga je uporabljal Pegaz. PCM sprejemniki so sicer manj, vendar ne neobčutljivi na tovrstne motnje. Še celo eno slabost imajo. Ko izgubijo pravi signal, držijo zadnjo "dobro" informacijo, dokler se pravi signal ne vrne. Pri tovrstnih motnjah pomaga, če anteno oddajnika obrnemo tako, da je vzporedna s sprejemniško, saj je takrat sprejem signala najboljši.
Odgovori

Vrni se na Modelarski klub Pr'Kurah Ljubljana