Mini mono
Moderatorji: KlemenR, Intruder
Mini mono
Lotil sem se izdelave čolna kategorije mini mono. Čoln je dolg 45 cm, širok 17 cm, visok cca. 6 cm pričakovana teža pa je okoli 500g, delam ga pa po tem "načrtu": http://shrani.si/f/1n/BT/16XTCnPY/mini-jack.jpg. Narejen je iz 0,4 mm letalske vezane plošče, 3mm vezane plošče za pregrade in pa 3x3 smrekovih letvic. Motor bo verjetno tale: http://www.giantcod.co.uk/keda-kb2835-3 ... #questions razen, če kdo pozna kakšno trgovino, ki ima na zalogi oz. če ima kdo za prodat TENSHOCK 1025-13.
Kar pa me pravzaprav zanima pa je:
-Pod kakšnim kotom naj bo os ?
-Kakšen propeler naj uporabim za 2S LiPo in pa včasih tudi 3S LiIon ?
-Kako visoko nad dnom čolna naj bo izhod osi ?
-Propeler mora zadaj ven gledat 10% dolžine čolna --> je to pravilno ali ne ?
Vnaprej hvala za vse odgovore.
Kar pa me pravzaprav zanima pa je:
-Pod kakšnim kotom naj bo os ?
-Kakšen propeler naj uporabim za 2S LiPo in pa včasih tudi 3S LiIon ?
-Kako visoko nad dnom čolna naj bo izhod osi ?
-Propeler mora zadaj ven gledat 10% dolžine čolna --> je to pravilno ali ne ?
Vnaprej hvala za vse odgovore.
LP Jan V.
Team Losi
Buy, drive, crash, fix
Team Losi
Buy, drive, crash, fix
- blaž berden
- Profesor
- Prispevkov: 1510
- Pridružen: 24 Nov 2005, 16:20
- Kraj: Murska Sobota - Maribor
- blaž berden
- Profesor
- Prispevkov: 1510
- Pridružen: 24 Nov 2005, 16:20
- Kraj: Murska Sobota - Maribor
Aha. Kako pa to potem nastavljaš kot ? Zvijaš cevko ali kaj?
Motor sem zdaj naročil tale: http://www.giantcod.co.uk/keda-kb2835-3 ... #questions (tenshocka ni nikjer na zalogi ). Kakšen prop naj dam za ta motor na 2S LiPo in včasih tudi 3S LiIon?
Zdaj pa še 2 vprašanji: Koliko odstotkov dolžine osi naj predstavlja strut (npr. če je os dolga 100 mm koliko od tega naj bo strut?).
Bo kaj narobe če bo izhod osi malo višje (3-4 mm nad dnom čolna)? Namreč imam ravno 3mm letvice in če bi hotel narediti izhod osi 2mm nad dnom bi moral odbiti nekaj letvice...
Motor sem zdaj naročil tale: http://www.giantcod.co.uk/keda-kb2835-3 ... #questions (tenshocka ni nikjer na zalogi ). Kakšen prop naj dam za ta motor na 2S LiPo in včasih tudi 3S LiIon?
Zdaj pa še 2 vprašanji: Koliko odstotkov dolžine osi naj predstavlja strut (npr. če je os dolga 100 mm koliko od tega naj bo strut?).
Bo kaj narobe če bo izhod osi malo višje (3-4 mm nad dnom čolna)? Namreč imam ravno 3mm letvice in če bi hotel narediti izhod osi 2mm nad dnom bi moral odbiti nekaj letvice...
LP Jan V.
Team Losi
Buy, drive, crash, fix
Team Losi
Buy, drive, crash, fix
- blaž berden
- Profesor
- Prispevkov: 1510
- Pridružen: 24 Nov 2005, 16:20
- Kraj: Murska Sobota - Maribor
Naredi pač 3mm, oz. kolikor nizko ti dopušča konstrukcija čolna.
Strut naj bi bil dolg 10% dolžine čolna, kot osi prilagajaš z zato namenjenimi nosilci, poglej slike monotov na internetu, boš našel
Za ta motor bi sicer bilo bolj primerno 3S lipo, za 2S pa probaj z propi od 31mm naprej, ne pozabi ga primerno hladiti!
Strut naj bi bil dolg 10% dolžine čolna, kot osi prilagajaš z zato namenjenimi nosilci, poglej slike monotov na internetu, boš našel
Za ta motor bi sicer bilo bolj primerno 3S lipo, za 2S pa probaj z propi od 31mm naprej, ne pozabi ga primerno hladiti!
LP Blaž
Eden boljših projektov od a do žbj......vsaj kaj za primerjavo boš sigurno našel..........
http://www.miniflotte44.free.fr/images/ ... que400.pdf
http://www.miniflotte44.free.fr/images/ ... que400.pdf
-
- Začetnik
- Prispevkov: 27
- Pridružen: 10 Maj 2010, 09:10
Pri plovilih vedno obstaja nevarnost, da se lahko prevrnejo. Če imajo takšno zasnovo, kot je prikazana v prispevku, zaradi njihove oblike ni pričakovati, da bi se samodejno vrnili v pravilen položaj, zaradi česar se v lupini običajno izdela tako imenovani poplavni kanal. Le tega omejuje pregrada neposredno ob desnem robu odprtine in poteka paralelno s središčnico plovila. Dolžino tega prekata je tako določena z obliko lupine, v večini primerov pa poteka po dobrih 2/3 celotne dolžine plovila. V primeru, da zgolj kanal ne zadošča za to, da bi se le ta napolnil z vodo, saj obstaja nevarnost, da bi se v njem ustvaril zračni mehur, se na zgornji površini, torej krovu, izvrta nekaj dodatnih odprtin, ki vodijo v sprednji konec poplavnega kanala.
Namen poplavnega kanala je, da se ob prevrnjenem plovilu napolni z vodo in s tem zmanjša vzgon na tem delu plovila. To povzroči, da se le ta potopi in omogoči, da se plovilo obrne z zgornjo stranjo navzgor, ob tem pa iz kanala voda odteče.
Uporaba tovrstne rešitve je izredno priporočljiva, saj nam ni potrebno uporabljati drugih sredstev za reševanje prevrnjenega plovila.
Prav tako je zelo priporočljivo v neizkoriščen del plovila, običajno nos ali bok nasproti poplavnega kanala, vgraditi kak material, ki ima velik vzgon, na primer kos stiropora, saj le ta zagotavlja, da se plovilo ne bo potopilo tudi v primeru, ko pride do poškodbe trupa, kar pa ni posebej redek dogodek, sploh v primeru trupov izdelanih iz lesa.
LP
Alex
P.S.
V pravilih foruma piše, da naj se na njem piše slovnično pravilno, česar pa bi se morali zavedati še posebej tisti, ki pišejo v drugih jezikih. Tu mislim predvsem na velike začetnice, izrazoslovje, jasno organizirane misli,...
Namen poplavnega kanala je, da se ob prevrnjenem plovilu napolni z vodo in s tem zmanjša vzgon na tem delu plovila. To povzroči, da se le ta potopi in omogoči, da se plovilo obrne z zgornjo stranjo navzgor, ob tem pa iz kanala voda odteče.
Uporaba tovrstne rešitve je izredno priporočljiva, saj nam ni potrebno uporabljati drugih sredstev za reševanje prevrnjenega plovila.
Prav tako je zelo priporočljivo v neizkoriščen del plovila, običajno nos ali bok nasproti poplavnega kanala, vgraditi kak material, ki ima velik vzgon, na primer kos stiropora, saj le ta zagotavlja, da se plovilo ne bo potopilo tudi v primeru, ko pride do poškodbe trupa, kar pa ni posebej redek dogodek, sploh v primeru trupov izdelanih iz lesa.
LP
Alex
P.S.
V pravilih foruma piše, da naj se na njem piše slovnično pravilno, česar pa bi se morali zavedati še posebej tisti, ki pišejo v drugih jezikih. Tu mislim predvsem na velike začetnice, izrazoslovje, jasno organizirane misli,...
kar je v bistvu napačno razmišljanje......ko je barka napačno obrnjena so te luknje na spodnji strani in ni variante da se zadeva prezrači.......Izvrtine na zgornjem delu služijo za hitrejše polnjenje poplavnega kanala,seveda pod pogojem da ja na spodnji strani(ali boku) izvrtina,ki omogoča izhod zraku.da bi se v njem ustvaril zračni mehur, se na zgornji površini, torej krovu, izvrta nekaj dodatnih odprtin, ki vodijo v sprednji konec poplavnega kanala.
nimam nič drugega posneto....brez lukenj na zgornjem delu.........
http://www.youtube.com/watch?v=Ez6T0IbDx3I
-
- Začetnik
- Prispevkov: 27
- Pridružen: 10 Maj 2010, 09:10
-
- Začetnik
- Prispevkov: 27
- Pridružen: 10 Maj 2010, 09:10
-
- Začetnik
- Prispevkov: 27
- Pridružen: 10 Maj 2010, 09:10
Sicer se popolnoma strinjam, da dodatne odprtine na poplavnem kanalu služijo tudi hitrejšemu polnjenju le tega z vodo, ne morem pa se strinjati z drugo zapisano otrditvijo.AlesZ napisal/-a: ...
kar je v bistvu napačno razmišljanje......ko je barka napačno obrnjena so te luknje na spodnji strani in ni variante da se zadeva prezrači.......Izvrtine na zgornjem delu služijo za hitrejše polnjenje poplavnega kanala, seveda pod pogojem, da je na spodnji strani (ali boku) izvrtina, ki omogoča izhod zraku
....
V poplavnem kanalu se nahaja zrak, ki ga mora vstopajoča voda izpodriniti, če želi zapolniti njegov prostor. Za lažje razumevanje si poglejmo pripete skice.
Primer I
Potopni kanal se potaplja horizontalno, kar se sicer dejansko nikoli ne zgodi, in zrak nemoteno izhaja iz zadnje odprtine v zgornjem delu, v spodnjem pa vstopa voda. Poplavni kanal se v tem primeru v celoti napolni z vodo.
Primer II
Zaradi razporeditve teže plovila ter oblike je prišlo do potopa krme, zaradi česar ujet zrak nima možnosti izhoda. Vstopajoča voda prične le tega stiskati dokler se pritiski ne izenačijo. Le manjši del poplavnega kanala je zalit z vodo in le ta zaradi tega v zadostni meri ne zmanjša vzgona.
Primer III
Primer je podoben Primeru II, le da je tu plovilo zaradi velike teže v celoti potopljeno (pretiravanje zaradi nazornosti). Sicer se nekoliko poveča poplavjenost ter pritisk, še vedno pa je zrak ujet. Vzgon tega dela plovila je še vedno prevelik.
Primer IV
Odprtina bi bila v dnu plovila, poplavni kanal bi se potopil v celoti kot v Primeru I, bi bila pa takšna rešitev neprimerna, saj bi se poplavni kanal polnil tudi med vožnjo.
Primer V
V tem primeru se večji del zraka skozi dodatno odprtino izloči, lahko pa zaradi oblike poplavnega kanala v zelo majhnem delu poplavnega kanala ostane nekaj ujetega zraka. Dejstvo, da je odprtina v tem primeru pod vodo v ničemer ne ovira izhajanja ujetega zraka. Plovilo s tako narejenim poplavnim kanalom se z lahkoto obrne.
Pri dejanski izvedbi se poplavni kanal proti sprednjemu koncu manjša tako v horizontalni kot tudi vertikalni smeri, zato pri izvedbi z odprtino na koncu (Primer V) praktično ne pride do ujetega zraka.
Kot sem zapisal v svojem prvotnem prispevku, je potreba po dodatnih odprtinah v poplavnem kanalu odvisna od oblike ter razporeditve teže samega plovila. V pripetem video posnetku je lepo prikazano delovanje poplavnega kanala ter dejstvo, da pri nekaterih plovilih poplavni kanal suvereno opravi svojo nalogo tudi brez dodatnih odprtin.
LP
Alex
- Priponke
-
- PK2.JPG (26.26 KiB) Pogledano 3646 krat
-
- PK1.JPG (42.93 KiB) Pogledano 3646 krat
Potpuno razumijem, da stranci neznaju pravila slovenačkog jezika i ako ga ipak upotrebljavaju, kiksovi se naravno podrazumjevaju i svakako toleriraju. Nikako nemam problema i kad netko upotrebljava kojeg od stranih jezika, pa bilo to jedan od bišh zajedničkih ili koji drugi, ali kad se to čini, neka se poštuje barem svoj lastiti jezik tako, da se upotrebljavaju gramatička pravila (vrijedi za oba jezika; na početku rečenice upotrebljavaju se velika slova, pa tačke na kraju,...) i organizira misao na način, da je lako razumljiva svim čitaocima. Bitno je i to, da se sa tim izkazuje i poštovanje do ostalih sudionika jedne diskusije.dankopermozer napisal/-a: ...Žal mi je za črkovanje. Je težko prevesti online črkovanja, saj ne prevaja točno.
Imam sorodnike v Sevnici, s katero se redko slišim, tako da ne vem črkovati
...
ok razumem. kako da se v času vožnje ne napolni z vodo?
...
in da tole ne ozlovolji pri vožnji???
...
Zaradi hidrodinamičnih zakonov se za krmnim robom, spodnji rob na dnu korita, ustvarja prazen prostor, katerega dolžina je sicer odvisna od oblike dna korita modela ter od njegove hitrosti.dankopermozer napisal/-a:pa če se prvi del zdigne gor so luknje na prostem
Naslednja lastnost, ki preprečuje, da bi se med vožnjo v poplavnem kanalu zadrževala voda je dejstvo, da je prednji konec plovila vedno nekoliko dvignjen.
Če upoštevamo zgoraj napisani dejstvi, nam postane jasno, da lahko voda ob pričetku vožnje nemoteno odteče iz poplavnega kanala.
LP
Alex