Mini mono

Moderatorji: KlemenR, Intruder

Odgovori
Uporabniški avatar
yan
Tekmovalec
Prispevkov: 404
Pridružen: 09 Nov 2007, 19:07
Kraj: Vir pri Domžalah

Mini mono

Odgovor Napisal/-a yan »

Lotil sem se izdelave čolna kategorije mini mono. Čoln je dolg 45 cm, širok 17 cm, visok cca. 6 cm pričakovana teža pa je okoli 500g, delam ga pa po tem "načrtu": http://shrani.si/f/1n/BT/16XTCnPY/mini-jack.jpg. Narejen je iz 0,4 mm letalske vezane plošče, 3mm vezane plošče za pregrade in pa 3x3 smrekovih letvic. Motor bo verjetno tale: http://www.giantcod.co.uk/keda-kb2835-3 ... #questions razen, če kdo pozna kakšno trgovino, ki ima na zalogi oz. če ima kdo za prodat TENSHOCK 1025-13.
Kar pa me pravzaprav zanima pa je:
-Pod kakšnim kotom naj bo os ?
-Kakšen propeler naj uporabim za 2S LiPo in pa včasih tudi 3S LiIon ?
-Kako visoko nad dnom čolna naj bo izhod osi ?
-Propeler mora zadaj ven gledat 10% dolžine čolna --> je to pravilno ali ne ?


Vnaprej hvala za vse odgovore.
LP Jan V.
Team Losi 8)
Buy, drive, crash, fix :P
Uporabniški avatar
blaž berden
Profesor
Prispevkov: 1510
Pridružen: 24 Nov 2005, 16:20
Kraj: Murska Sobota - Maribor

Odgovor Napisal/-a blaž berden »

Os pod čim manjšim kotom, jaz imam 1° v negativno (na gor), najbolje je da vgradiš flex os z nastavljivim zadnjim delom (strutom) pa preizkušaš :)

Ja, pravilno propeler naj bo odmaknjen 10% od dolžine čolna :)
LP Blaž :)
Uporabniški avatar
yan
Tekmovalec
Prispevkov: 404
Pridružen: 09 Nov 2007, 19:07
Kraj: Vir pri Domžalah

Odgovor Napisal/-a yan »

OK.

Kaj pa izhod osi iz čolna, kako visoko nad dnom čolna naj bo? In pa kakšen prop naj uporabim, verjetno okoli 28-29 mm?

P.S. Kaj vse rabim za izdelavo flex osi in pa iz kakšnega materijala naj jo naredim?
LP Jan V.
Team Losi 8)
Buy, drive, crash, fix :P
Uporabniški avatar
blaž berden
Profesor
Prispevkov: 1510
Pridružen: 24 Nov 2005, 16:20
Kraj: Murska Sobota - Maribor

Odgovor Napisal/-a blaž berden »

~2mm naj bo "roba" pred začetkom cevke... (vem, da sem napisal komplicirano :-? )

os..
Slika
LP Blaž :)
Uporabniški avatar
yan
Tekmovalec
Prispevkov: 404
Pridružen: 09 Nov 2007, 19:07
Kraj: Vir pri Domžalah

Odgovor Napisal/-a yan »

Aha. Kako pa to potem nastavljaš kot ? Zvijaš cevko ali kaj?
Motor sem zdaj naročil tale: http://www.giantcod.co.uk/keda-kb2835-3 ... #questions (tenshocka ni nikjer na zalogi :cry: ). Kakšen prop naj dam za ta motor na 2S LiPo in včasih tudi 3S LiIon?
Zdaj pa še 2 vprašanji: Koliko odstotkov dolžine osi naj predstavlja strut (npr. če je os dolga 100 mm koliko od tega naj bo strut?).
Bo kaj narobe če bo izhod osi malo višje (3-4 mm nad dnom čolna)? Namreč imam ravno 3mm letvice in če bi hotel narediti izhod osi 2mm nad dnom bi moral odbiti nekaj letvice...
LP Jan V.
Team Losi 8)
Buy, drive, crash, fix :P
Uporabniški avatar
blaž berden
Profesor
Prispevkov: 1510
Pridružen: 24 Nov 2005, 16:20
Kraj: Murska Sobota - Maribor

Odgovor Napisal/-a blaž berden »

Naredi pač 3mm, oz. kolikor nizko ti dopušča konstrukcija čolna.
Strut naj bi bil dolg 10% dolžine čolna, kot osi prilagajaš z zato namenjenimi nosilci, poglej slike monotov na internetu, boš našel :wink:

Za ta motor bi sicer bilo bolj primerno 3S lipo, za 2S pa probaj z propi od 31mm naprej, ne pozabi ga primerno hladiti!
LP Blaž :)
Uporabniški avatar
yan
Tekmovalec
Prispevkov: 404
Pridružen: 09 Nov 2007, 19:07
Kraj: Vir pri Domžalah

Odgovor Napisal/-a yan »

Za hlajenje bom imel okoli motorja navito alu cevko, če pa ne bo dovolj bom pa naredil piksno. Glede celic imam doma še 3S LiIon, ki imajo enako voltažo kot LiPo samo malo težje so tako, da bom verejetno kupil 2 propa enega za 3S in enega za 2S :)
LP Jan V.
Team Losi 8)
Buy, drive, crash, fix :P
Uporabniški avatar
AlesZ
Dr. Modelar
Prispevkov: 3221
Pridružen: 22 Maj 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a AlesZ »

Eden boljših projektov od a do žbj......vsaj kaj za primerjavo boš sigurno našel..........
http://www.miniflotte44.free.fr/images/ ... que400.pdf
Slika
dankopermozer
Začetnik
Prispevkov: 27
Pridružen: 10 Maj 2010, 09:10

Odgovor Napisal/-a dankopermozer »

lijep pozdrav!!!!

gledal sam malo ovaj projekt!!!!!
zanimljivo....imam viška balze....
nego.....
zakaj je s leve strane gledano od iza rupa????
i kako je duga rupa???
Uporabniški avatar
Alex 76
Profesor
Prispevkov: 1189
Pridružen: 27 Okt 2006, 08:14
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Alex 76 »

Pri plovilih vedno obstaja nevarnost, da se lahko prevrnejo. Če imajo takšno zasnovo, kot je prikazana v prispevku, zaradi njihove oblike ni pričakovati, da bi se samodejno vrnili v pravilen položaj, zaradi česar se v lupini običajno izdela tako imenovani poplavni kanal. Le tega omejuje pregrada neposredno ob desnem robu odprtine in poteka paralelno s središčnico plovila. Dolžino tega prekata je tako določena z obliko lupine, v večini primerov pa poteka po dobrih 2/3 celotne dolžine plovila. V primeru, da zgolj kanal ne zadošča za to, da bi se le ta napolnil z vodo, saj obstaja nevarnost, da bi se v njem ustvaril zračni mehur, se na zgornji površini, torej krovu, izvrta nekaj dodatnih odprtin, ki vodijo v sprednji konec poplavnega kanala.

Namen poplavnega kanala je, da se ob prevrnjenem plovilu napolni z vodo in s tem zmanjša vzgon na tem delu plovila. To povzroči, da se le ta potopi in omogoči, da se plovilo obrne z zgornjo stranjo navzgor, ob tem pa iz kanala voda odteče.

Uporaba tovrstne rešitve je izredno priporočljiva, saj nam ni potrebno uporabljati drugih sredstev za reševanje prevrnjenega plovila.

Prav tako je zelo priporočljivo v neizkoriščen del plovila, običajno nos ali bok nasproti poplavnega kanala, vgraditi kak material, ki ima velik vzgon, na primer kos stiropora, saj le ta zagotavlja, da se plovilo ne bo potopilo tudi v primeru, ko pride do poškodbe trupa, kar pa ni posebej redek dogodek, sploh v primeru trupov izdelanih iz lesa.

LP
Alex

P.S.
V pravilih foruma piše, da naj se na njem piše slovnično pravilno, česar pa bi se morali zavedati še posebej tisti, ki pišejo v drugih jezikih. Tu mislim predvsem na velike začetnice, izrazoslovje, jasno organizirane misli,...
Uporabniški avatar
AlesZ
Dr. Modelar
Prispevkov: 3221
Pridružen: 22 Maj 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a AlesZ »

da bi se v njem ustvaril zračni mehur, se na zgornji površini, torej krovu, izvrta nekaj dodatnih odprtin, ki vodijo v sprednji konec poplavnega kanala.
kar je v bistvu napačno razmišljanje......ko je barka napačno obrnjena so te luknje na spodnji strani in ni variante da se zadeva prezrači.......Izvrtine na zgornjem delu služijo za hitrejše polnjenje poplavnega kanala,seveda pod pogojem da ja na spodnji strani(ali boku) izvrtina,ki omogoča izhod zraku.

nimam nič drugega posneto....brez lukenj na zgornjem delu.........
http://www.youtube.com/watch?v=Ez6T0IbDx3I
Slika
dankopermozer
Začetnik
Prispevkov: 27
Pridružen: 10 Maj 2010, 09:10

Odgovor Napisal/-a dankopermozer »

Žal mi je za črkovanje. Je težko prevesti online črkovanja, saj ne prevaja točno.
Imam sorodnike v Sevnici, s katero se redko slišim, tako da ne vem črkovati.

ok razumem. kako da se v času vožnje ne napolni z vodo?
dankopermozer
Začetnik
Prispevkov: 27
Pridružen: 10 Maj 2010, 09:10

Odgovor Napisal/-a dankopermozer »

in da tole ne ozlovolji pri vožnji???
Uporabniški avatar
AlesZ
Dr. Modelar
Prispevkov: 3221
Pridružen: 22 Maj 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a AlesZ »

Razmisli kako barka leži med vožnjo,kanal in vse luknje so ven iz vode,skozi zadnjo luknjo pa ti zaradi hitrosti tako ali tako vodo posesa iz kanala.....sicer pa tudi amerikanci ne razumejo te zadeve......
what is the use of a floold chamber in boat? doesit help go faster or what
Slika
dankopermozer
Začetnik
Prispevkov: 27
Pridružen: 10 Maj 2010, 09:10

Odgovor Napisal/-a dankopermozer »

pa če se prvi del zdigne gor so luknje na prostem
Uporabniški avatar
Alex 76
Profesor
Prispevkov: 1189
Pridružen: 27 Okt 2006, 08:14
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Alex 76 »

AlesZ napisal/-a: ...
kar je v bistvu napačno razmišljanje......ko je barka napačno obrnjena so te luknje na spodnji strani in ni variante da se zadeva prezrači.......Izvrtine na zgornjem delu služijo za hitrejše polnjenje poplavnega kanala, seveda pod pogojem, da je na spodnji strani (ali boku) izvrtina, ki omogoča izhod zraku
....
Sicer se popolnoma strinjam, da dodatne odprtine na poplavnem kanalu služijo tudi hitrejšemu polnjenju le tega z vodo, ne morem pa se strinjati z drugo zapisano otrditvijo.

V poplavnem kanalu se nahaja zrak, ki ga mora vstopajoča voda izpodriniti, če želi zapolniti njegov prostor. Za lažje razumevanje si poglejmo pripete skice.

Primer I
Potopni kanal se potaplja horizontalno, kar se sicer dejansko nikoli ne zgodi, in zrak nemoteno izhaja iz zadnje odprtine v zgornjem delu, v spodnjem pa vstopa voda. Poplavni kanal se v tem primeru v celoti napolni z vodo.

Primer II
Zaradi razporeditve teže plovila ter oblike je prišlo do potopa krme, zaradi česar ujet zrak nima možnosti izhoda. Vstopajoča voda prične le tega stiskati dokler se pritiski ne izenačijo. Le manjši del poplavnega kanala je zalit z vodo in le ta zaradi tega v zadostni meri ne zmanjša vzgona.

Primer III
Primer je podoben Primeru II, le da je tu plovilo zaradi velike teže v celoti potopljeno (pretiravanje zaradi nazornosti). Sicer se nekoliko poveča poplavjenost ter pritisk, še vedno pa je zrak ujet. Vzgon tega dela plovila je še vedno prevelik.

Primer IV
Odprtina bi bila v dnu plovila, poplavni kanal bi se potopil v celoti kot v Primeru I, bi bila pa takšna rešitev neprimerna, saj bi se poplavni kanal polnil tudi med vožnjo.

Primer V
V tem primeru se večji del zraka skozi dodatno odprtino izloči, lahko pa zaradi oblike poplavnega kanala v zelo majhnem delu poplavnega kanala ostane nekaj ujetega zraka. Dejstvo, da je odprtina v tem primeru pod vodo v ničemer ne ovira izhajanja ujetega zraka. Plovilo s tako narejenim poplavnim kanalom se z lahkoto obrne.

Pri dejanski izvedbi se poplavni kanal proti sprednjemu koncu manjša tako v horizontalni kot tudi vertikalni smeri, zato pri izvedbi z odprtino na koncu (Primer V) praktično ne pride do ujetega zraka.

Kot sem zapisal v svojem prvotnem prispevku, je potreba po dodatnih odprtinah v poplavnem kanalu odvisna od oblike ter razporeditve teže samega plovila. V pripetem video posnetku je lepo prikazano delovanje poplavnega kanala ter dejstvo, da pri nekaterih plovilih poplavni kanal suvereno opravi svojo nalogo tudi brez dodatnih odprtin.

LP
Alex
Priponke
PK2.JPG
PK2.JPG (26.26 KiB) Pogledano 3646 krat
PK1.JPG
PK1.JPG (42.93 KiB) Pogledano 3646 krat
Uporabniški avatar
Alex 76
Profesor
Prispevkov: 1189
Pridružen: 27 Okt 2006, 08:14
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Alex 76 »

dankopermozer napisal/-a: ...Žal mi je za črkovanje. Je težko prevesti online črkovanja, saj ne prevaja točno.
Imam sorodnike v Sevnici, s katero se redko slišim, tako da ne vem črkovati
...
ok razumem. kako da se v času vožnje ne napolni z vodo?
...
in da tole ne ozlovolji pri vožnji???
...
Potpuno razumijem, da stranci neznaju pravila slovenačkog jezika i ako ga ipak upotrebljavaju, kiksovi se naravno podrazumjevaju i svakako toleriraju. Nikako nemam problema i kad netko upotrebljava kojeg od stranih jezika, pa bilo to jedan od bišh zajedničkih ili koji drugi, ali kad se to čini, neka se poštuje barem svoj lastiti jezik tako, da se upotrebljavaju gramatička pravila (vrijedi za oba jezika; na početku rečenice upotrebljavaju se velika slova, pa tačke na kraju,...) i organizira misao na način, da je lako razumljiva svim čitaocima. Bitno je i to, da se sa tim izkazuje i poštovanje do ostalih sudionika jedne diskusije. :)
dankopermozer napisal/-a:pa če se prvi del zdigne gor so luknje na prostem
Zaradi hidrodinamičnih zakonov se za krmnim robom, spodnji rob na dnu korita, ustvarja prazen prostor, katerega dolžina je sicer odvisna od oblike dna korita modela ter od njegove hitrosti.

Naslednja lastnost, ki preprečuje, da bi se med vožnjo v poplavnem kanalu zadrževala voda je dejstvo, da je prednji konec plovila vedno nekoliko dvignjen.

Če upoštevamo zgoraj napisani dejstvi, nam postane jasno, da lahko voda ob pričetku vožnje nemoteno odteče iz poplavnega kanala.

LP
Alex
Odgovori

Vrni se na Začetniki in rekreativci