Projekt Water jet+Patruljni čoln

Vsa čolnarska tehnika, ki ne pase drugam.

Moderatorji: Intrudertornado

Uporabniški avatar
slayer
Freak
Prispevkov: 623
Pridružen: 25 Jul 2010, 15:32
Kraj: okolica celja

Re: Projekt Water jet

Odgovor Napisal/-a slayer » 23 Jan 2015, 20:24

Nastal je 'bukov' gumenjak :D
Priponke
19.JPG
19.JPG (66.09 KiB) Pogledano 4136 krat
20.JPG
20.JPG (71.59 KiB) Pogledano 4136 krat

Uporabniški avatar
slayer
Freak
Prispevkov: 623
Pridružen: 25 Jul 2010, 15:32
Kraj: okolica celja

Re: Projekt Water jet

Odgovor Napisal/-a slayer » 25 Jan 2015, 22:47

Malo sem se še pozabaval z detajli,ki bodo prišli montirani na čoln...Razen ograj je za enkrat to vse kar se detajlov tiče.Seveda bo potrebno še vse pobarvati v ustrezne barve,da bo prišlo do pravega izraza.
Lp.
Priponke
21.JPG
21.JPG (88.07 KiB) Pogledano 4088 krat

Uporabniški avatar
Mr. S2k
Freak
Prispevkov: 916
Pridružen: 10 Maj 2010, 21:52
Kraj: Mengeš
Kontakt:

Re: Projekt Water jet

Odgovor Napisal/-a Mr. S2k » 26 Jan 2015, 11:08

Lepo lepo :D
=D> =D> =D>
Yes we can! ;)

www.jelen.si
Slika

Uporabniški avatar
slayer
Freak
Prispevkov: 623
Pridružen: 25 Jul 2010, 15:32
Kraj: okolica celja

Re: Projekt Water jet

Odgovor Napisal/-a slayer » 28 Jan 2015, 19:33

Evo .Po tehtnem premisleku je Water jet postal preteklost.Čoln sem predelal na klasični pogon.Narejeno je stikalo za revers,krmilo in pogonska gred.Novo pozicijo je dobil tudi že motor.Sedaj sledi zalitje gredi z epoxy smolo in finiširanje trupa.
Zanima me na kakšen način polnite cev gredi z mastjo :-? ??
Priponke
1A.JPG
1A.JPG (81.87 KiB) Pogledano 4007 krat
1B.JPG
1B.JPG (84.35 KiB) Pogledano 4007 krat
1C.JPG
1C.JPG (89.75 KiB) Pogledano 4007 krat

Uporabniški avatar
rc-ryder
Dr. Modelar
Prispevkov: 2822
Pridružen: 10 Dec 2012, 23:03

Re: Projekt Water jet

Odgovor Napisal/-a rc-ryder » 28 Jan 2015, 19:40

slayer napisal/-a:Zanima me na kakšen način polnite cev gredi z mastjo :-? ??
Napolniš 20cc brizgo (stane drobiž v vsaki lekarni) z mastjo, potem je naprej vse enostavno...

Si pa hiter s tem projektom!

=D> =D>

LP
RC-Ryder - Degustiram modelarstvo O:)

Uporabniški avatar
slayer
Freak
Prispevkov: 623
Pridružen: 25 Jul 2010, 15:32
Kraj: okolica celja

Re: Projekt Water jet

Odgovor Napisal/-a slayer » 28 Jan 2015, 20:24

rc-ryder napisal/-a:
slayer napisal/-a:Zanima me na kakšen način polnite cev gredi z mastjo :-? ??
Napolniš 20cc brizgo (stane drobiž v vsaki lekarni) z mastjo, potem je naprej vse enostavno...

Si pa hiter s tem projektom!

=D> =D>

LP
Hvala za hiter odgovor :D
Glede hitrosti projekta...Časa imam na pretek cele dneve.
Lp.

Uporabniški avatar
slayer
Freak
Prispevkov: 623
Pridružen: 25 Jul 2010, 15:32
Kraj: okolica celja

Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln

Odgovor Napisal/-a slayer » 31 Jan 2015, 13:57

Gred je fiksirana in zalita.Naredil sem pa še nekaj detajlov po celem čolnu in tudi nov podstavek,ki je sedaj narejen za to izvedbo (klasičen pogon) čolna.Prejšnji je bil namreč prenizek saj čoln ni imel štrleče propelerske gredi in krmila.Določene detajle sem naredil tako,da sem malo pregledal slike modernih patruljnih čolnov potem pa pri izdelavi pustil domišljiji prosto pot 8)Mislim,da so kar dobro izpadli in bodo popestrili drugače bolj pusto konfiguracijo čolna. Verjetno bo pri poteku gradnje nastal še kakšen detajl :D. Sedaj se pa lotim ograj,ki bodo spajkane iz 2mm medeninaste žice :wink:
Lp.
Priponke
2a.JPG
Vrata,lopute,reflektorji...
2a.JPG (97.69 KiB) Pogledano 3931 krat
2b.JPG
2b.JPG (88.44 KiB) Pogledano 3931 krat
2c.JPG
Sidro na svojem mestu
2c.JPG (67.18 KiB) Pogledano 3931 krat

Uporabniški avatar
slayer
Freak
Prispevkov: 623
Pridružen: 25 Jul 2010, 15:32
Kraj: okolica celja

Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln

Odgovor Napisal/-a slayer » 01 Feb 2015, 18:48

Evo.Takole bodo izgledale ograje...Hitro sem pa tudi moral dokončati gumenjaka,da vidim kako bo izgledal...Zadovoljen :D
Lp.
Priponke
Ograje.JPG
Ograje.JPG (89.59 KiB) Pogledano 3882 krat
Gumenjak.JPG
Gumenjak.JPG (62.82 KiB) Pogledano 3882 krat
Gumenjak1.JPG
Gumenjak1.JPG (59.7 KiB) Pogledano 3882 krat

Uporabniški avatar
Icoman
Freak
Prispevkov: 624
Pridružen: 23 Nov 2004, 16:10
Kraj: Ljubljana

Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln

Odgovor Napisal/-a Icoman » 01 Feb 2015, 23:27

ful dobro zgledajo gumenjaki.
Orodje za švasanje ograje ... a tko se to dela #-o aja? =D>
šmergl itaq rulz

Uporabniški avatar
slayer
Freak
Prispevkov: 623
Pridružen: 25 Jul 2010, 15:32
Kraj: okolica celja

Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln

Odgovor Napisal/-a slayer » 02 Feb 2015, 12:47

Icoman napisal/-a:ful dobro zgledajo gumenjaki.
Orodje za švasanje ograje ... a tko se to dela #-o aja? =D>
'Brez alata ni zanata'...so rekli včasih :D
S tem orodjem gre ekspresno hitro.Sem vse zračunal tako,da so vsi stebri na vseh ograjah v enakem razmaku :wink: .
Lp.

Uporabniški avatar
slayer
Freak
Prispevkov: 623
Pridružen: 25 Jul 2010, 15:32
Kraj: okolica celja

Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln

Odgovor Napisal/-a slayer » 02 Feb 2015, 18:51

Ograje...job done :D
Priponke
Ograje 1.JPG
Ograje 1.JPG (89.63 KiB) Pogledano 3786 krat

Uporabniški avatar
Offshore
Dr. Modelar
Prispevkov: 4735
Pridružen: 23 Avg 2005, 14:24
Kraj: bogu iza nogu
Kontakt:

Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln

Odgovor Napisal/-a Offshore » 02 Feb 2015, 19:10

Sej se hecaš ane ,ali namerno hočeš narest čolnu upor? :o #-o
Priponke
1B.JPG
1B.JPG (130.81 KiB) Pogledano 3780 krat
...

Uporabniški avatar
slayer
Freak
Prispevkov: 623
Pridružen: 25 Jul 2010, 15:32
Kraj: okolica celja

Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln

Odgovor Napisal/-a slayer » 02 Feb 2015, 22:34

Offshore napisal/-a:Sej se hecaš ane ,ali namerno hočeš narest čolnu upor? :o #-o
Ja tole res na prvi pogled zgleda hecno :D ...je bila pa to samo podpora gredi,da sem jo lahko zasilno fiksiral v pravilen položaj.Seveda sem po zalitju gredi z epoxyem ta pomožni košček odstranil :wink:
Lp.

Uporabniški avatar
slayer
Freak
Prispevkov: 623
Pridružen: 25 Jul 2010, 15:32
Kraj: okolica celja

Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln

Odgovor Napisal/-a slayer » 03 Feb 2015, 20:22

slayer napisal/-a:
Offshore napisal/-a:Sej se hecaš ane ,ali namerno hočeš narest čolnu upor? :o #-o
Ja tole res na prvi pogled zgleda hecno :D ...je bila pa to samo podpora gredi,da sem jo lahko zasilno fiksiral v pravilen položaj.Seveda sem po zalitju gredi z epoxyem ta pomožni košček odstranil :wink:
Lp.
Sedaj pa izgleda malo bolje...a ne? :D
Trup se pa tudi že intenzivno kita in brusi 8)
Lp.
Priponke
abc.jpg
abc.jpg (40.1 KiB) Pogledano 3701 krat

Uporabniški avatar
The Edge
Profesor
Prispevkov: 1014
Pridružen: 10 Jan 2004, 20:59
Kraj: Senovo

Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln

Odgovor Napisal/-a The Edge » 04 Feb 2015, 11:29

tisto cevko za hlajenje tudi odbrusi, ker ti bo predstavljala velik upor.

Za vijakom se ustvarja nadtlak, zato bi bila dovolj odprtina, ki je poravnana z dnom (najbolje pod kotom). Izpust vode naredi približno 10cm pred vijakom, kjer se ustvarja podtlak in dodano vodo vleče ven.

Če pa že hočeš, da štrli hlajenje ven, pa naj gleda ven 5mm, pa še to odrezano pod kotom 45 stopinj
Priponke
cevka.jpg
cevka.jpg (13.52 KiB) Pogledano 3660 krat
Life is too short to dance with an ugly woman

Uporabniški avatar
slayer
Freak
Prispevkov: 623
Pridružen: 25 Jul 2010, 15:32
Kraj: okolica celja

Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln

Odgovor Napisal/-a slayer » 04 Feb 2015, 20:46

The Edge napisal/-a:tisto cevko za hlajenje tudi odbrusi, ker ti bo predstavljala velik upor.

Za vijakom se ustvarja nadtlak, zato bi bila dovolj odprtina, ki je poravnana z dnom (najbolje pod kotom). Izpust vode naredi približno 10cm pred vijakom, kjer se ustvarja podtlak in dodano vodo vleče ven.

Če pa že hočeš, da štrli hlajenje ven, pa naj gleda ven 5mm, pa še to odrezano pod kotom 45 stopinj
Hvala za nasvet.Bom popravil.
Izpust vode sem pa dal na bok...po najkrajši poti ven od motorja.Upam,da bo tako tudi vredu :-?

Uporabniški avatar
slayer
Freak
Prispevkov: 623
Pridružen: 25 Jul 2010, 15:32
Kraj: okolica celja

Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln

Odgovor Napisal/-a slayer » 11 Feb 2015, 14:03

Imam eno vprašanje :-? Kakšen pomen imajo tisti vzdolžni trikotni trakovi (ti.chine strips ali strakes) na dnu čolna? Ali jih je sploh smiselno delati na čolnu,ki ni neki 'speed monster' ali ne?
To vprašanje moram razrešiti predno trup čolna dokončno pobarvam...,da se ne bom brezzveze matral z izdelavo teh 'trakov'.
Lp.
Priponke
WildThing_32_Strakes_001.jpg
Tukaj so ti 'trakovi' dobro vidni.
WildThing_32_Strakes_001.jpg (92.25 KiB) Pogledano 3521 krat

Uporabniški avatar
Mr. S2k
Freak
Prispevkov: 916
Pridružen: 10 Maj 2010, 21:52
Kraj: Mengeš
Kontakt:

Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln

Odgovor Napisal/-a Mr. S2k » 11 Feb 2015, 16:04

Omogočajo večjo plovnost, manjšo omočeno površino ker delujejo kot smučke, lažje izglisiranje in ker se baje proizvajajo zračni mehurčki zaradi tega manjši upor.
Če pa mene vprašaš to deluje pri hitrih čolnih oz pri pravih čolnih.
Yes we can! ;)

www.jelen.si
Slika

Uporabniški avatar
slayer
Freak
Prispevkov: 623
Pridružen: 25 Jul 2010, 15:32
Kraj: okolica celja

Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln

Odgovor Napisal/-a slayer » 12 Feb 2015, 15:29

Mr. S2k napisal/-a:Omogočajo večjo plovnost, manjšo omočeno površino ker delujejo kot smučke, lažje izglisiranje in ker se baje proizvajajo zračni mehurčki zaradi tega manjši upor.
Če pa mene vprašaš to deluje pri hitrih čolnih oz pri pravih čolnih.
Se pravi,da je izdelava tega pri tem čolnu brez pomena? Ali pač? :-?
Lp.

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5009
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln

Odgovor Napisal/-a raktivec » 13 Feb 2015, 13:43

Ti vzdolžni longeroni delujejo pri vseh čolnih. Kolikor vem se pri modelih ne uporabljajo, da ga ne dvigne preveč in je stabilnejši.
Pri pravih gliserjih so longeroni nepogrešljivi in:
- bistveno povečajo vzgonski količnik dna ob še vedno globokem V-ju dna.
- če so pravilne oblike zmanjšajo omočenost dna, saj odbijajo vodo in pri določeni hitrosti povsem nadomestijo boke čolna.
- omogočajo hitrejše zavoje.

Svoj čas so notranji longeron končavali kak meter in pol pred krmo (Kot je to pri tem modelu.), da bi dobili propelerji bolj čisto vodo. Posledično je tak gliser bolj sedel na krmo in ga je bilo lažje trimat, zaradi česar je bil hitrejši. Ko so razčistili kakšna je stvarna funkcija te rešitve so jo opustili in naklonski kot dna raje ulovili z težiščem bolj nazaj.

Menim, da bodo dobrodošli, če bo model glisiral, ne po pa divjal po vodi. V kolikor delaš zverino z oldi obliko se jih raje znebi in obdrži le bočna dva longerona, ki ju lahko negativno potegneš za kake 5-10 stopinj, da bo model lepše sedel v zavoju. Vsaj za prave gliserje vem, da jih to lepo zgrabi in ne vem zakaj ne bi delovalo pri modelih.
Glavni pogoj, da delujejo je, da je rob čim bolj oster in gladek. Pri pravih gliserjih je radius največ 1,5 mm v polmeru. Kar je več potegne vodo na "zavetrno" stran longerona in v tem primeru je omočeno zopet več površine in še mehurčki se tvorijo in zmanjšajo gostoto vodne površine, zato se dno globje potopi in mora "izplužit" več vode.

Toliko na hitro. :D
lp
Sašo

Uporabniški avatar
slayer
Freak
Prispevkov: 623
Pridružen: 25 Jul 2010, 15:32
Kraj: okolica celja

Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln

Odgovor Napisal/-a slayer » 13 Feb 2015, 20:26

raktivec napisal/-a:Ti vzdolžni longeroni delujejo pri vseh čolnih. Kolikor vem se pri modelih ne uporabljajo, da ga ne dvigne preveč in je stabilnejši.
Pri pravih gliserjih so longeroni nepogrešljivi in:
- bistveno povečajo vzgonski količnik dna ob še vedno globokem V-ju dna.
- če so pravilne oblike zmanjšajo omočenost dna, saj odbijajo vodo in pri določeni hitrosti povsem nadomestijo boke čolna.
- omogočajo hitrejše zavoje.

Svoj čas so notranji longeron končavali kak meter in pol pred krmo (Kot je to pri tem modelu.), da bi dobili propelerji bolj čisto vodo. Posledično je tak gliser bolj sedel na krmo in ga je bilo lažje trimat, zaradi česar je bil hitrejši. Ko so razčistili kakšna je stvarna funkcija te rešitve so jo opustili in naklonski kot dna raje ulovili z težiščem bolj nazaj.

Menim, da bodo dobrodošli, če bo model glisiral, ne po pa divjal po vodi. V kolikor delaš zverino z oldi obliko se jih raje znebi in obdrži le bočna dva longerona, ki ju lahko negativno potegneš za kake 5-10 stopinj, da bo model lepše sedel v zavoju. Vsaj za prave gliserje vem, da jih to lepo zgrabi in ne vem zakaj ne bi delovalo pri modelih.
Glavni pogoj, da delujejo je, da je rob čim bolj oster in gladek. Pri pravih gliserjih je radius največ 1,5 mm v polmeru. Kar je več potegne vodo na "zavetrno" stran longerona in v tem primeru je omočeno zopet več površine in še mehurčki se tvorijo in zmanjšajo gostoto vodne površine, zato se dno globje potopi in mora "izplužit" več vode.

Toliko na hitro. :D
Hvala za izčrpno obrazložitev :D
Ker vidim,da pri tem čolnu ne bodo imeli bistvenega pomena jih verjetno ne bom delal...imam za enkrat dovolj kitanja in brušenja :(
Lp.

Uporabniški avatar
Icoman
Freak
Prispevkov: 624
Pridružen: 23 Nov 2004, 16:10
Kraj: Ljubljana

Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln

Odgovor Napisal/-a Icoman » 13 Feb 2015, 21:46

slayer napisal/-a: ...jih verjetno ne bom delal...imam za enkrat dovolj kitanja in brušenja :(
Lp.
A taprav čamac Jih ma?
Men sicer zgleda ful hudo, nimam pa pojma o čolnih.
Sašotov post je pa pravi zakladek IMO.

Lp, I
šmergl itaq rulz

Uporabniški avatar
rc-ryder
Dr. Modelar
Prispevkov: 2822
Pridružen: 10 Dec 2012, 23:03

Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln

Odgovor Napisal/-a rc-ryder » 13 Feb 2015, 22:24

https://www.google.si/search?q=spray+ra ... B500%3B375

Odvisno od kota t.i. šprickante...

Manj ostre samo zmanjšujejo omočenost in s tem omogočajo večje hitrosti, bolj oster kot pa zmanjša zibanje in nagibanje pri plovbi, če je seveda hitrost dovolj velika. Pri izrivni ali polizrivni plovbi ima lahko samo zunanja šprickanta malo efekta zmanjšanja zibanja in nagibanja.

Če ti ni težko naredit, bodo dovolj samo zunaje, kot -5° do -10°.

LP
RC-Ryder - Degustiram modelarstvo O:)

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5009
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln

Odgovor Napisal/-a raktivec » 14 Feb 2015, 19:27

rc-ryder napisal/-a: Odvisno od kota t.i. šprickante...

Manj ostre samo zmanjšujejo omočenost in s tem omogočajo večje hitrosti, bolj oster kot pa zmanjša zibanje in nagibanje pri plovbi, če je seveda hitrost dovolj velika.
Do določene hitrosti to drži. Ko jo presežeš se zaradi negativnega kota vzdolžnega deflektorja-šprickante vzgon preveč poveča in čoln se nekontrolirano dvigne iz vode, čemur sledi chine walk. V izogib temu se vsaj pri pravih gliserjih delajo notranji deflektorji paralelni z vodno gladino in le zunanjemu se da negativni kot za nekaj stopinj. Tudi pri nabijanju čez valove so negativni notranji deflektorji pravi kostolomci in mečkajo pilotovo hrbtenico, ter gliserjeve longerone. Boljši in tudi hitrejši so dimenzijsko večji deflektorji brez negativnega kota.
lp
Sašo

Uporabniški avatar
slayer
Freak
Prispevkov: 623
Pridružen: 25 Jul 2010, 15:32
Kraj: okolica celja

Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln

Odgovor Napisal/-a slayer » 15 Feb 2015, 16:04

Icoman napisal/-a:
slayer napisal/-a: ...jih verjetno ne bom delal...imam za enkrat dovolj kitanja in brušenja :(
Lp.
A taprav čamac Jih ma?
Men sicer zgleda ful hudo, nimam pa pojma o čolnih.
Sašotov post je pa pravi zakladek IMO.

Lp, I
Za taprav 'čamac' ne vem (če ima te zadeve),ker delam to kar na pamet.Edino tista risba (objavljena na prejšnji strani) mi je bila za pomoč za oblikovanje dizajna.
Ali te 'zadeve' kaj pomagajo tudi preprečevati špricanje vode na palubo ali ne? Sem malo po netu gledal in opazil,da imajo takšni patruljni čolni (morda prav za te namene) na boku nekakšno letvico.Na sliki podobnega čolna se vidi nad vodno gladino.
Priponke
Patruljni čoln.jpg
Patruljni čoln.jpg (38.86 KiB) Pogledano 3280 krat

Odgovori

Vrni se na