Težave z elektro čolnom
Moderatorji: Intruder, tornado
Težave z elektro čolnom
Pozdravljeni,
Izdel sem si malo večji čoln, velikosti prbl. 60x40cm, katamaranske izvedbe torej z dvema motorjema, teže 3kg, sama hitrost pa ni pomembna.
2x Speed 500E (12V)
2x Graupnerjev regulator (točnega modela ne poznam, lahko preverim)
2x Svičen akumulator 4,5Ah
4 kanalna RV naprava
Čoln deluje, se vozi naprej in nazaj vendar torkira!! Se pravi, ko je pod plinom, motorja izgubljata moč in se kar samodejno ugašata povsem ločeno, najprej en, nato drug, povesem izmenično v različnih časovnih razmakih od 1s-1min, kar je pa zelo moteče! Priložen video posnetek (če se ne vidi dobro, takrat ko lučke na regulatorju ugasnejo, se ugasne tudi motor)...
http://www.seat-team.si/ales/KlemenBajtbout.3gp
Če komu kar koli pade na pamet, kje bi lahko bila napaka, kar na dan z njo vse bo prav prišlo...
Za odgovore že v naprej hvala...
Lep pozdrav
Aleš
Izdel sem si malo večji čoln, velikosti prbl. 60x40cm, katamaranske izvedbe torej z dvema motorjema, teže 3kg, sama hitrost pa ni pomembna.
2x Speed 500E (12V)
2x Graupnerjev regulator (točnega modela ne poznam, lahko preverim)
2x Svičen akumulator 4,5Ah
4 kanalna RV naprava
Čoln deluje, se vozi naprej in nazaj vendar torkira!! Se pravi, ko je pod plinom, motorja izgubljata moč in se kar samodejno ugašata povsem ločeno, najprej en, nato drug, povesem izmenično v različnih časovnih razmakih od 1s-1min, kar je pa zelo moteče! Priložen video posnetek (če se ne vidi dobro, takrat ko lučke na regulatorju ugasnejo, se ugasne tudi motor)...
http://www.seat-team.si/ales/KlemenBajtbout.3gp
Če komu kar koli pade na pamet, kje bi lahko bila napaka, kar na dan z njo vse bo prav prišlo...
Za odgovore že v naprej hvala...
Lep pozdrav
Aleš
Pozdravljen. To, kar sem videl na posnetku mi deluje bolj kot motnje, kakor karkoli drugega. Probaj sprejemnik odmakniti od motorjev, napajalnih kablov ali akumolatorja. Druga možnost pa je kot so ti že povedali, preveliki propelerji in preobremenjen regulator. Se ti to začne dogajati že takoj na začetku, ali traja kakšno minuto, da pride do tega!?
Jan
Jan
Pozdravljen!
Ali, kadar ti motor ugasne, ti nato spustiš ročico za hitrost in ko jo ponovno daš v zgornjo pozicijo se motor zažene, ali pa držiš ročico za hitrost konstantno v zgornji legi in ti motorji "torkirajo" v tem času (se pravi ne spuščaš vmes gasa, motorji pa izgubljajo obrate in jih spet pridobivajo, itd.)??
Lp, Marko
Ali, kadar ti motor ugasne, ti nato spustiš ročico za hitrost in ko jo ponovno daš v zgornjo pozicijo se motor zažene, ali pa držiš ročico za hitrost konstantno v zgornji legi in ti motorji "torkirajo" v tem času (se pravi ne spuščaš vmes gasa, motorji pa izgubljajo obrate in jih spet pridobivajo, itd.)??
Lp, Marko
40MHz, kanal 83.
Maribor - tik pod Kalvarijo
Velenje - okolica in jezero
Maribor - tik pod Kalvarijo
Velenje - okolica in jezero
Jah kar se tiče prevelikga vijaka dvomim, ker mi čoln torkira tudi če je na suhem vendar le bolj po redko... Kar se tiče pa NIMHja bom preveril, zanimivo pa je če dodam še drug akumulator zraven se motnje še povečajo, ker sta akumulatorja vezana vzporedno torej za večjo kapaciteto in tudi moč...Lahko zmanjšaš vijak ali poskusiš še z NiMH celicami.
Tudi probal, probal z drugo RV napravo 2kanalno od sawne, torkiranje še hujše... Torej sam sprejemnik pa je bil od motorjev odmaknjen prbl. 15cm... Probal tudi z raztegnjeno anteno, drugo anteno v čolnu, isto...To, kar sem videl na posnetku mi deluje bolj kot motnje, kakor karkoli drugega.
Ročice so vedno v MAX poziciji in se jih ne dotikam... Če pa dam v vzvratno zadeva torkira vendar občutno manj... Nima pa nobene veze kako so same žice na motrju obnjene, če jih zamenjam zadeva povsem enaka.Ali, kadar ti motor ugasne, ti nato spustiš ročico za hitrost in ko jo ponovno daš v zgornjo pozicijo se motor zažene,
Torej preveril bom še z drugimi baterijami in upam na rešitev. Na samem akumulatorju pa mi piše Initial current 1,45A sedaj pa ne vem a je to polnilni, maksimalni tok ali celo kaj drugega.
hm... čudno
Torej smo izključili možnost "prešibkega regulatorja" in smo pri janovi teoriji o motnjah.alesko napisal/-a:
Ročice so vedno v MAX poziciji in se jih ne dotikam... Če pa dam v vzvratno zadeva torkira vendar občutno manj... Nima pa nobene veze kako so same žice na motrju obnjene, če jih zamenjam zadeva povsem enaka.
Torej preveril bom še z drugimi baterijami in upam na rešitev. Na samem akumulatorju pa mi piše Initial current 1,45A sedaj pa ne vem a je to polnilni, maksimalni tok ali celo kaj drugega.
hm... čudno
A je s sprejemnikom vse vredu, ali je morda padel kdaj v vodo ali kaj podobnega. Kako je pa z ostalo elektroniko?? Je bila kdaj skurjena, popravljana??
Ker, če bi napetost na akujih močno padla, bi tudi regulator izklopil in ne bi več vklopil, dokler ne bi spustil in dodal plina!
Lp, Marko
40MHz, kanal 83.
Maribor - tik pod Kalvarijo
Velenje - okolica in jezero
Maribor - tik pod Kalvarijo
Velenje - okolica in jezero
A je s sprejemnikom vse vredu, ali je morda padel kdaj v vodo ali kaj podobnega. Kako je pa z ostalo elektroniko?? Je bila kdaj skurjena, popravljana??
Probal z dvema različnima daljincema/sprejemnikoma... Na obeh ista zadeva, bom še s ta 3jim, če sumimo to... Motorji in regulatorji so pa povsem novi, prav tako akumulatorji...
Akumulatorja sta PB (svinčena ) oz lead acid, torej 12V nazivne napetosti, pri povsem polnem pa ta številka znaša okoli 13V...Kakšna je napetost akumulatorjev?
Regler pa je od Graupnerja.
SPEED PROFI 40R BEC
Krmilnik hitrosti za motorje z 12 ovoji in več.
Funkcije: gas, ABS zavora, vzvratno
Časovna zakasnitev za vzvratno vožnjo.
Zaščita pred pregretjem regulatorja.
Delovna napetost : 7,2V … 12V
Kratkotrajna obremenitev : 200 A
Delovni tok : 40 A
BEC 5 V / 1 A
BEC kratkotrajna obremenitev : 1,5 A
Dimenzije : 41,6 x 38,2 x 16,3 mm
Teža : 65 gr
Se mi je kr zdel da sm ga mim poču no sam da smo vsi vedl zakaj se gre...P.S. Ne »torkira« temveč, če že, »trokira«, sicer je ekvivalent besedna zveza »ga duši«.
Pomislil tudi na to, tako da sem probal z samo enim motorjem, torej je bil tudi plus od drugega reglerja izklopljen. Zadeva povsem enakaDomnevam, da oba regulatorja dovajata BEC napetost na sprejemnik. Probaj enemu od regulatorjev izvlečti iz konektorja pozitivni pol (+ rdeči kabel). Lahko da ju to matra.
Mi je zmanjkalo idej, tako da sem se pač na vas obrnu, res upam da bomo tole rešil
Samo dejstvo, da gre za svinčev akumulator še samo po sebi ne pomeni kolikšna je njegova napetost. Poznamo tudi takšne z nazivno napetostjo drugačno od običajnih 12V; na primer 2V, 6V,… Bi veljalo preveriti z merilcem.alesko napisal/-a:...Akumulatorja sta PB (svinčena ) oz lead acid, torej 12V nazivne napetosti, pri povsem polnem pa ta številka znaša okoli 13V...
LP
Alex
Pomeri, koliko se ti napetost sesede, ko poženeš motorje. Lahko je kakšen člen v akumulatorju bolj tako tako. Se zgodi, tudi pri novih.
Naslednjo varianto poskusi priključiti motor direktno na aku. Če bo tu delal brez problema, je problem v regulatorju ali pa imaš motnje.
Si pricinil blokirne kondenzatorje na napajalne priključke motorja?
Lp, Gorazd
Naslednjo varianto poskusi priključiti motor direktno na aku. Če bo tu delal brez problema, je problem v regulatorju ali pa imaš motnje.
Si pricinil blokirne kondenzatorje na napajalne priključke motorja?
Lp, Gorazd
Še ena stvar.
Če motorja nista nova, ali sta bila preobremenjena, se zna zgoditi, da prideta do faze, kjer močno iskrita (in povzročata motnje) ali pa celo na krtačkah izgubljata kontakt. Ustavljanje in zaganjanje, trzanje in cukanje so ponavadi primarni znaki. V ekstremih se motor brez pomoči niti ne zavrti; ko mu malce pomagaš pa steče, kakor da se nič ni zgodilo.
Ne skrbi.... prišli bomo do dna resnici!
P.S.
Morda ne bi bil slab kakšen bolj kvaliteten posnetek z zvokom.
Jan
Če motorja nista nova, ali sta bila preobremenjena, se zna zgoditi, da prideta do faze, kjer močno iskrita (in povzročata motnje) ali pa celo na krtačkah izgubljata kontakt. Ustavljanje in zaganjanje, trzanje in cukanje so ponavadi primarni znaki. V ekstremih se motor brez pomoči niti ne zavrti; ko mu malce pomagaš pa steče, kakor da se nič ni zgodilo.
Ne skrbi.... prišli bomo do dna resnici!
P.S.
Morda ne bi bil slab kakšen bolj kvaliteten posnetek z zvokom.
Jan
Si pricinil blokirne kondenzatorje na napajalne priključke motorja?
Sem pricinil samo na enega 47nF kondenzator, zadeva je ista... Kakšna pa mora biti vrednost tega "blokirnega kondenzatorja" je to običajen neelektrolit ali gre za kakšne posebne verzije? Občutek sem imel da je zadeva malo boljša vendar ni rešila zadeve! Probal nato samo z "popravljenim motorjem" in je isto...
Napetost neobremenjenega je 11,2V, torej niso popolnoma napolnjeni, kar pa dvomim da bi bil vzrok za torkiranje, ko poženem motorje se napetost sesede nekje 0,1 - 0,2V torej do 11V. Bom poizkusil še z popolnoma napolnjenima accujema...Pomeri, koliko se ti napetost sesede, ko poženeš motorje. Lahko je kakšen člen v akumulatorju bolj tako tako. Se zgodi, tudi pri novih.
Motorja sta povsem nova, SPEED 500 E (Graupner), tako kot reglerja, ker je povsem brez predmetno "šparat" na motorjih, ker je skupni strošek okoli 20€...Če motorja nista nova, ali sta bila preobremenjena, se zna zgoditi, da prideta do faze, kjer močno iskrita (in povzročata motnje) ali pa celo na krtačkah izgubljata kontakt. Ustavljanje in zaganjanje, trzanje in cukanje so ponavadi primarni znaki. V ekstremih se motor brez pomoči niti ne zavrti; ko mu malce pomagaš pa steče, kakor da se nič ni zgodilo.
Poizkusil in dela brez problema... Po vsej verjetnosti so motnje, ker tudi LEDiode na regulatorju, ko se motor ustavi, utripnejo oz. se ugasnejo! (dva nova videa pa prideta danes popoldne, kjer se to dobro vidi). So mogoče motnje zaradi tega, ker je zadeva testirana v kovinski kopalni kadi, torej ali je opcija da pride do kakšnih čudnih odbojev signala??Naslednjo varianto poskusi priključiti motor direktno na aku. Če bo tu delal brez problema, je problem v regulatorju ali pa imaš motnje.
Do sedaj sem bil dokaj prepričan, da je problem v nizki napetosti oziroma njegovi fluktuaciji. Glede na to, da je motor neposredno preklopljen na akumulator korektno deloval, izmerjena napetost pa je ~11V to sigurno ni razlog težavam. Dejstvo, da so komponente nove ter da so pri obeh sklopih motor-krmilnik težave identične govori v prid tezi, da je problem v sprejemniku oziroma prenosu podatkov iz krmilnika.
Na posnetku ni mogoče videti ali prihaja tudi do trzanja servo motorja za smer.
Za začetek bi bilo morda pametno uporabiti feritne obročke na vseh krmilnih vodih. Prav tako bi bilo zanimivo celoten sistem poizkusiti v drugačnem okolju, saj ni izključena možnost, da ta prispeva k ustvarjanju interferenc signalov.
O ustreznosti uporabljenih kondenzatorjev bo moral spregovoriti kdo z ustreznim strokovnim znanjem s tega področja je pa res, da je bila v spodnjem prispevku svetovana vrednost drugačna od tu uporabljene.
Speed 500e
Tehnični podatki:
Nazivna obratovalna napetost: 12 V
Območje delovne napetosti: 6 ... 12 V
Obrati motorja v prostem teku: 12000 min -1
Poraba toka v prostem teku: 0,4 A
Poraba toka pri maks. izkoristku: 2 A
Blokirni tok: 10 A
Maks. izkoristek brez prenosa: 67 %
LP in upam, da se bo težava kmalu odpravila!
Alex
Na posnetku ni mogoče videti ali prihaja tudi do trzanja servo motorja za smer.
Za začetek bi bilo morda pametno uporabiti feritne obročke na vseh krmilnih vodih. Prav tako bi bilo zanimivo celoten sistem poizkusiti v drugačnem okolju, saj ni izključena možnost, da ta prispeva k ustvarjanju interferenc signalov.
O ustreznosti uporabljenih kondenzatorjev bo moral spregovoriti kdo z ustreznim strokovnim znanjem s tega področja je pa res, da je bila v spodnjem prispevku svetovana vrednost drugačna od tu uporabljene.
Speed 500e
Tehnični podatki:
Nazivna obratovalna napetost: 12 V
Območje delovne napetosti: 6 ... 12 V
Obrati motorja v prostem teku: 12000 min -1
Poraba toka v prostem teku: 0,4 A
Poraba toka pri maks. izkoristku: 2 A
Blokirni tok: 10 A
Maks. izkoristek brez prenosa: 67 %
John napisal/-a:…
V tem primeru uporabi keramične kondenzatorje. Najvažnejši je tisti med obema priključnima kontaktoma motorja, za "boljši okus" pa jih daš lahko tudi med vsak priključek in ohišje motorja (ker sta dva priključka, daj tako dva kondenzatorja). Vrednosti naj bodo 47 - 100 mikro Faradov, zdrži pa naj vsaj 50V.
...
LP in upam, da se bo težava kmalu odpravila!
Alex
-
- Tekmovalec
- Prispevkov: 262
- Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09
Težave z elektro čolnom
Pozdravljeni,
Problemi so lahko sledeči:
1. Kapaciteta Pb akumulatorjev je lahko premajhna, saj običajno prenehanje vtrenja motorja ob premiku ročice oddajnika proti polnemu plinu pomeni pad napetosti pod predvideno za izklop. V tem slučaju, bi bilo poizkusiti z NiMH akumulatorji.
2. Krmilnika hitrosti sta morda spsobna sprejeti le do 7 celic - sta lahko namenjena za avto modele.
3. Nakateri krmilniki imajo lahko probleme z Pb akumulatorji, kar sem preizkusil že sam.
LP
Peter B.
Problemi so lahko sledeči:
1. Kapaciteta Pb akumulatorjev je lahko premajhna, saj običajno prenehanje vtrenja motorja ob premiku ročice oddajnika proti polnemu plinu pomeni pad napetosti pod predvideno za izklop. V tem slučaju, bi bilo poizkusiti z NiMH akumulatorji.
2. Krmilnika hitrosti sta morda spsobna sprejeti le do 7 celic - sta lahko namenjena za avto modele.
3. Nakateri krmilniki imajo lahko probleme z Pb akumulatorji, kar sem preizkusil že sam.
LP
Peter B.
Evo še dva posnetka...
http://www.seat-team.si/ales/riba.wmv
http://www.seat-team.si/ales/riba2.wmv
Upam da je situacija zdaj kaj boljša...
http://www.seat-team.si/ales/riba.wmv
http://www.seat-team.si/ales/riba2.wmv
Upam da je situacija zdaj kaj boljša...
Probal tudi na prostem, zadeva povsem identična... Kje bi lahko dobil te male ferite??Za začetek bi bilo morda pametno uporabiti feritne obročke na vseh krmilnih vodih. Prav tako bi bilo zanimivo celoten sistem poizkusiti v drugačnem okolju, saj ni izključena možnost, da ta prispeva k ustvarjanju interferenc signalov.
Hmmm tukaj pa nastane problem, kot sem jaz obveščen o teh zadevah obstajajo neelktroliti samo kapacitivnostih do 1 mikro farad... Verjetno je bilo mišljeno nano faradov...John je napisal/a:
…
V tem primeru uporabi keramične kondenzatorje. Najvažnejši je tisti med obema priključnima kontaktoma motorja, za "boljši okus" pa jih daš lahko tudi med vsak priključek in ohišje motorja (ker sta dva priključka, daj tako dva kondenzatorja). Vrednosti naj bodo 47 - 100 mikro Faradov, zdrži pa naj vsaj 50V.
...
Dvomim. Napetost če "pohodim" plin se sesede samo za pičlih 0,1V, poleg tega pa je torkiranje prisotno tudi pri manjši moči oz. sama hitrost ne igra nobene vloge, le da so težave pri večji hujše...1. Kapaciteta Pb akumulatorjev je lahko premajhna, saj običajno prenehanje vtrenja motorja ob premiku ročice oddajnika proti polnemu plinu pomeni pad napetosti pod predvideno za izklop. V tem slučaju, bi bilo poizkusiti z NiMH akumulatorji.
Verjetno sta namenjena za elektro avte, ker dejansko prav za čoln jih še nisem videl. če pa poračunamo 12V (napetost baterije) / 2V (napetost enega Pb člena) = 6 celic.... Če je tukaj mišljeno, ker sta dva akumulatorja vezana vzporedno torej za večjo moč in kapaciteto, dobimo 12 celic, tudi ne igra nobene vloge, ker sem probal z enim, kot z dvema akumulatorjema!2. Krmilnika hitrosti sta morda spsobna sprejeti le do 7 celic - sta lahko namenjena za avto modele.
Verjetno bo tole kar držalo ... Mogoče pozante kateri jih nima??[/quote]3. Nakateri krmilniki imajo lahko probleme z Pb akumulatorji, kar sem preizkusil že sam.
Zadnjič spremenil alesko, dne 27 Jan 2009, 23:37, skupaj popravljeno 1 krat.
Še malo sem testiral tale čoln, z dodajanjem dodatnih kondenztaorejv na priključni sponki od motorja, vendar zadeva ista. Torkiranje je prisotno tudi na suhem torej, ko sta motorja v prostem teku! Še enkrat sem stestiral motorja direktno na sam akumulator in delujeta kot švicarska ura, brez najmanjšega problema...
Ali je vredno poizkusiti z ločenim napajanjem sprejmnika in ločenim napajanjem motorjev, torej da BEC izhod popolnoma odklopim in dodam 4x1,2N NiMh baterije?? Občasno se tudi zgodi da mi poskoči servo motor za krmiljenje lopute, torej so definitvno to motnje vendar kakšne??
...in popravil sem tudi drugi video, ki prej ni deloval.
Ali je vredno poizkusiti z ločenim napajanjem sprejmnika in ločenim napajanjem motorjev, torej da BEC izhod popolnoma odklopim in dodam 4x1,2N NiMh baterije?? Občasno se tudi zgodi da mi poskoči servo motor za krmiljenje lopute, torej so definitvno to motnje vendar kakšne??
...in popravil sem tudi drugi video, ki prej ni deloval.
Kar se tiče feritnih obročkov. Kupi se jih lahko v modelarskih trgovinah (tu, tu…)
Sam bi sigurno najprej poizkusil s feritnimi obročki. Če to problema nebi odpravilo, bi kazalo poizkusiti tudi z ločenim napajanjem sprejemnika. To je najenostavneje izvesti na način, da se izvleče in zaščiti srednji pin iz konektorja, ki povezuje krmilnik obratov in sprejemnik, saj se da takšno predelavo preprosto vrniti v prvotno stanje, če se ugotovi, da problem ni v napajanju. Novo napajanje se lahko priključi v prosto mesto na sprejemniku. Pri priključitvi je potrebno paziti zgolj na to, da je plus na srednjem pinu, saj lahko v nasprotnem primeru pride do poškodbe. Če se potrdi, da je problem v napajanju sprejemnika pa se lahko poizkusi uporabiti tudi zunanji UBEC, kar bi to poenostavilo uporabo ladjice, saj bi bilo potrebno napolniti zgolj oba svinčeva akumulatorja brez dodatnih sprejemniških.
Zapisano je bilo, da je bil sistem preizkušen z dvema različnima sprejemnikoma-oddajnikoma . Zanimivo bi bilo vedeti, ali oba delujeta na istem frekvenčnem pasu. Namreč motnje v frekvenčnem pasu bi se dalo hitro izločiti, če bi se uporabilo sistem, ki deluje na 2,4GHz pasu.
Kot je moj predhodnik že zapisal, bi bilo dobro shematsko prikazati kako je povezan celoten elektro-mehanski sklop.
Prav tako bi posvetil nekaj pozornosti dejstvu, da je antena speljana kar čimbolj stran od regulatorjev obratov in elektro motorjev in da ni nameščena v delih, ki so izdelani iz karbona.
Do sedaj ni bilo govora o utekanju motorčkov. Novi motorčki znajo povzročati iskrenje, ima za posledico lahko pričujoče težave.
Še ena misel se mi je utrnila. V navodilih za regulator obratov je natančno specificirano kakšna mora biti procedura ob priklopu. Ali se ob priklopu ravna skladno z njo?
Dobro bi bilo v svoj profil zapisati tudi lokacijo, saj bi to omogočalo morebiten osebni stik z modelarji in posledično bi se lažje in hitreje odpravila težava.
LP
Alex
Sam bi sigurno najprej poizkusil s feritnimi obročki. Če to problema nebi odpravilo, bi kazalo poizkusiti tudi z ločenim napajanjem sprejemnika. To je najenostavneje izvesti na način, da se izvleče in zaščiti srednji pin iz konektorja, ki povezuje krmilnik obratov in sprejemnik, saj se da takšno predelavo preprosto vrniti v prvotno stanje, če se ugotovi, da problem ni v napajanju. Novo napajanje se lahko priključi v prosto mesto na sprejemniku. Pri priključitvi je potrebno paziti zgolj na to, da je plus na srednjem pinu, saj lahko v nasprotnem primeru pride do poškodbe. Če se potrdi, da je problem v napajanju sprejemnika pa se lahko poizkusi uporabiti tudi zunanji UBEC, kar bi to poenostavilo uporabo ladjice, saj bi bilo potrebno napolniti zgolj oba svinčeva akumulatorja brez dodatnih sprejemniških.
Zapisano je bilo, da je bil sistem preizkušen z dvema različnima sprejemnikoma-oddajnikoma . Zanimivo bi bilo vedeti, ali oba delujeta na istem frekvenčnem pasu. Namreč motnje v frekvenčnem pasu bi se dalo hitro izločiti, če bi se uporabilo sistem, ki deluje na 2,4GHz pasu.
Kot je moj predhodnik že zapisal, bi bilo dobro shematsko prikazati kako je povezan celoten elektro-mehanski sklop.
Prav tako bi posvetil nekaj pozornosti dejstvu, da je antena speljana kar čimbolj stran od regulatorjev obratov in elektro motorjev in da ni nameščena v delih, ki so izdelani iz karbona.
Do sedaj ni bilo govora o utekanju motorčkov. Novi motorčki znajo povzročati iskrenje, ima za posledico lahko pričujoče težave.
Še ena misel se mi je utrnila. V navodilih za regulator obratov je natančno specificirano kakšna mora biti procedura ob priklopu. Ali se ob priklopu ravna skladno z njo?
Dobro bi bilo v svoj profil zapisati tudi lokacijo, saj bi to omogočalo morebiten osebni stik z modelarji in posledično bi se lažje in hitreje odpravila težava.
LP
Alex