chine walk

Vsa čolnarska tehnika, ki ne pase drugam.

Moderatorji: Intruder, tornado

Odgovori
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

chine walk

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Zdravo!



Poraja se mi vprašanje, na katero ne vem natančnega odgovora in upam, da mi bo kdo od čolnarskih modelarjev razjasnil zadevo:

Recimo, da pri čolnu z navadnim V dnom brez stopnic uporabiš površinski pogon, ki ob optimalnem trimu nikakor ne zakavitira.

V enem primeru uporabiš manjši prop, ki je malce bolj potopljen, v drugem prop večjega premera, ki je zaradi tega bolj dvignjen, da ima optimalno omočeno površino.

V katerem primeru je čoln pri veliki hitrosti bolj stabilen in se chine walk pojavi kasneje?


Lepo prosim za konkretne odgovore. SlikaSlika
lp
Sašo
lucky
Profesor
Prispevkov: 1488
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a lucky »

manjši propeler bo zagotovo manj vplival na stabilnost in nestabilnost modela saj, če vzameš "dinamično" težišče lopatice, je ta zagotovo manj oddaljena od osi kar pomeni manjši moment na čoln.

Sicer pa površinski pogon mora kavitirat sej se pravim propelerjem kot jih imamo na modelih kavitacjiski propelerji.

ne gede na vo teorijo, ki boš okoli tega prebral ti predlagam da zadevo rešiš empirično, se pravi, da preizkusiš model z več različnomi propelerji in vidiš kako se model obnaša,. To bo še najbolj ziher mvarjanta.
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Z kavitacijo sem ga malce polomil. V mislih sem imel situacijo, ko prop popolnoma zajame zrak in se zavrti v prazno.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a brejker »

Upam, da bo vredu če se vama pridružim...
Da začnem pri osnovah: zakavitira kako to izgleda? Kakor kovit pri avionu, da je čoln skos nemiren po horizondalni osi? Veza z težiščem mogoče? :roll:
www.okarbon.eu
lucky
Profesor
Prispevkov: 1488
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a lucky »

chine walk načeloma nima veze z težiščem ker se čoln nagima levo in desno. Na pravih gliserjih prihaja to predvsem zaradi konstrukcijskih napak oz. narobe izračunana oblika trupa glede na pričakovan izpodriv, se pravi, da je V kot prevelik glede na težo plovila.

na svojem gliserju sem to rešil tako, da sem za dva centimetra premaknil na eno stran in tako nekako omilil ta pojav, sicer na gumenjakih to ni še tak problem, na ostalig gliserjih je pa ta pojav prav hecen. Sicer pa večina se tega sploh ne zaveda da jim glisder "pleše".

pri modelih je frekvenca nihanja bistveno večja kot pri normalnih plovilih.

Če je izbira propa pogojena z tem pojavom pol bi se moral z večjim propom efekt chine walk-a zmanjšal, saj bi večji propeler zaradi večjega momenta težil k večjemu nagibanju modela na en bol ali vsaj ta sila bi bila večja in bi to nekako moralo umirit hihanje.

vendar to je vse kompromis, vsaka stravr ima svoje pluse in minuse, z večjim propom, bo motor bolj obremenjen, model bo verjetno bolj silil iz smeri in verjetno bo šlel tudi počasneje.
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a brejker »

Chine walk mi že slikovno dost pove kako izgleda.
zakavitira :-? a to je isto?
www.okarbon.eu
lucky
Profesor
Prispevkov: 1488
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a lucky »

Ne, chine walk nima veze z kavitiranjem in bi lahko skoraj trdil, da ni niti odvisen od vrste pogona, saj se ta pojav pojavlja dejansko na vseh vrstah pogona, zgleda pa tako.

http://www.youtube.com/watch?v=MJ63zJCtYUs
lucky
Profesor
Prispevkov: 1488
Pridružen: 05 Jul 2002, 01:00
Kraj: Portorož
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a lucky »

pa še to je zanimivo.

Chine walking is a result of poor design. It doesn`t matter if the motor/prop torque causes the boat to lean to one side first, or if waves do it. To prevent it, the boat`s hull form should be designed to run deeper in the water so that both aft chine sections are in contact with the water. To correct the design, the boat can be made heavier (higher displacement), higher deadrise angle, narrower beam, or some combination. Chine walking is most often seen in poorly designed lightweight boats, e.g. designed by someone who was not rigorous, or copying another hull design but making the boat lighter weight, etcetera. Less common is the case where a boat is running too high horsepower for the hull design and the hull planes higher out of the water than it should...either way, it`s caused by somebody`s mistake and is preventable (while still on paper.)
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a brejker »

Aha moja predstava je bila napačna #-o
A še vedno nevem kako je, da model zakavitira :o (od prvega posta)
www.okarbon.eu
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3309
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Brejker,

imam občutek, da zadnje dni zelo intenzivno nabijaš poste. Če resnično želiš odgovor, ga boš našel tudi kje drugje. Če že ves dan prečepiš za ekranom, si lahko najdeš na netu zakladnice vedenja o kavitaciji, začenši z Wikipedijo: http://en.wikipedia.org/wiki/Cavitation.

Moderator Mipo, ki že nekaj dni sledi tvojim prispevkom.
Uporabniški avatar
MM
Razpravljalec
Prispevkov: 139
Pridružen: 31 Avg 2007, 17:16
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a MM »

http://cavity.ce.utexas.edu/
Tukaj je link kjer je kar dobro opisana kavitacija. Drugače pa; china walk se nanaša na obnašanje čolna na vodi, kavitacija je pa pojav ki se nanaša za ladijski vijak.
Upam da sem ti kaj pomagal.
lp
Odgovori

Vrni se na Ostala Čolnarska Tehnika