DBox na 2WD avtu

Moderatorji: Nebec, jannyy, mihec87

Odgovori
mk
Razpravljalec
Prispevkov: 174
Pridružen: 13 Maj 2008, 22:04
Kraj: Ljubljana

DBox na 2WD avtu

Odgovor Napisal/-a mk »

Mal sem se zagledal v to stvar.
http://www.hpiracing.com/products/en/80588/

Kakor razumem je ta drift box navaden žiroskop, ki zaznava sukanje avta in popravlja zavijanje v drugo stran, kakor nese avto. Je kar precej draga stvar.

Sem bral, gledal filmčke kako driftajo s tem. Seveda so za to drift avtomobili, ki imajo 4x4.

Zanima me, kako bi se to obneslo na avtu samo z zadnjim pogonom.

Imam rustler-ja(VXL) 2WD. Sedaj če je zadaj slabši oprijem in dobro pospešim, se gume zavrtijo v prazno in če malo zamudim na volanu, se samo še vrti na mestu. Tudi če v drugo stran zavijem se še naprej vrti nekaj časa. Se mi zdi da pri majhnih brzinah prva kolesa nimajo toliko efekta, kot pri 4x4, ker tam kolesa vlečejo v tisto stran kamor so obrnjena. Pri večjih brzinah je bolj obvladljiv. Vbistvu je nemogoče, če pospešim do konca iz mesta, ga obdržati naravnost.
Problem je kadar hočem hitro pospešiti in dam malo preveč gasa, se zavrti in nato ga morem umiriti ter lepo počasi spelat.

Verjetno se z Dbox driftat ne da ker je 2WD.
Če bi mel Dbox, ali bi preprečil vrtenje na mestu, oz. omilil.

Na HPIjevi strani sem zasledil, da se lahko inštalira tudi v E-Firestorm, ki je 2WD in zelo podoben Rustlerju.

Ali ima kdo s tem izkušnje, probal na različnih modelih?
A ima kdo Dbox, pa eno sončno popoldne, pa bi bil za en test na rustlerju, da vidimo rezultate.
Na netu nisem nič zasledil DBox z 2WD modeli.

Vem, da bi lahko poskrbel za boljši oprijem, pa bolj natančne prste, samo me še vedno firbec matra, kakšen je potem odziv modela, ker ta stvar ni pocen, da bi kupil in malo spobal ter ugotovil, da mi ni všeč.
Mali-ooo
Razpravljalec
Prispevkov: 53
Pridružen: 10 Feb 2009, 23:39

DBOX

Odgovor Napisal/-a Mali-ooo »

Po moje se splača sprobat, vendar ti priporočam uporabo enga hitrega in močnega serva da pride to sploh do izraza. Moraš vedet da ko tebi zanese zadek avtomobila ki je zelo lahek servo ki je počasen niti ne zavrti koles v pravo smer dovol hitro. Tudi brez DBOX-a bi prišel hitrejši servo do izraza in bi bil avto bolj obvladliv na limitu. Pa koliko vem ima tvoj model zadaj navadni zobniški diferencijal. Poskusi z kakžnim bolj viskoznim sintetičnim oljem da bo delovalo kot zapora diferencijala. Da bo delovalo kot diferencijal z omejenim zdrsom koles. Gre za to da ko ima eno kolo manj oprijema se le to v prazno zavrti in tako avtek veliko lažje zgubi kontrolo. Tudi pospeški pri tem pešajo.

Pripomnim še lahko samo to da lahko uporabiš kakšen gyro za heli ki ga dobiš za kakih 50€. Deluje na enakem principu.

LP Mario!!!
mk
Razpravljalec
Prispevkov: 174
Pridružen: 13 Maj 2008, 22:04
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a mk »

Originalno je nek traxxas 2070 servo digitalen. Uradno na traxxasovi strani ni podatkov o hitrosti. Na netu sem zasledil da je hitrost 0.16 Sec/60° pri 6V. Koliko je to dober glih ne vem. Ko sem primerjal mal specifikacije z ostalimi, to niso neka jajca. Mislim da bom kar tega notri pustil, ker dober hiter servo je jihihi denarja.

Ja diferencial je zobniški in notri je mast. Če bil dal kako gosto olje notri, ali bi bilo OK, ali bi ven steklo? Bi bilo za probat, če ven steče škode ne more narediti. Lahko pa kdo kaj pripomne na to temo, da ne bom tople vode izumil.

Zasledil sem, da na forumih pravijo, da je DBox isto kot G190 žiroskop od Futabe. Ohišje je res isto, samo nalepka je drugačna. Ali vsi sklepajo samo po ohišju? A je možno, da je kakšen drugačen program v DBox-u pač bolj prilagojen za driftanje.

Res me matra ta DBox, samo ne vem a mi bo OK. Mi je prijatelj reku "A pa se splača DBox?". Pa sem reku "A se splača z modelarstvom ukvarjat?".
Mali-ooo
Razpravljalec
Prispevkov: 53
Pridružen: 10 Feb 2009, 23:39

DBOX

Odgovor Napisal/-a Mali-ooo »

Jaz bi še ti vedno priporočo da kupiš boljši servo, kaj takega:
http://www.der-schweighofer.at/artikel/ ... _225_bb_mg
Zadeva je pri 4,8v hitrejša kot tvoj servo pri 6v. In če je tukaj razlike 0,02 sekundi je razlika ko je servo naprimer v levem položaju in obrneš v desni položaj že 0,04sekunde.
Koliko pa sem zasledil pa ima regler v tvojem traxxasu (če je ta???: http://www.traxxas.com/products/accesso ... es_xl5.htm) napajanje za servo 6v.
Kar pomeni da ima servo hitrost 0,11s za odmik 60°. Kar pomeni da se premakne iz skrajne točke na eni strani v skrajno točko na drugi strani kar 0,1s hitreje kot tvoj servo. Kar pa je kar velika razlika in boš imel tako avto bolj pod kontrolo (boš zadek ujel preden ga preveč zanese). Servo je zelo kvaliteten, dovol močan, dovolj robusten (kovinski zobniki). Mislim da je tukaj najugodneje da začneš experimentirat. Kar se pa tiče diferencijala pa če uporabiš dovolj viskozno olje nebo teklo ven. Koliko pa naj bo viskoznost pa ti naj povejo tisti ki tekmujejo z nitro off road avti. Mislim da imajo več izkušenj z viskoznostjo olj.
Lahko tudi po internetu pobrskaš glede olja v duferencijalu. Mislim da marsikdo rešuje z tem probleme z nemirnim zadkom modelčka (če le nima ta krogličnega nastavljuvega diferencijala).

LP Mario!!!
mk
Razpravljalec
Prispevkov: 174
Pridružen: 13 Maj 2008, 22:04
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a mk »

Ja ta servo je res hitrejši, vendar ima manj navora. (66.7 oz-in). Originalen je Digital Hi-Torque Servo z 125oz inch.
mk
Razpravljalec
Prispevkov: 174
Pridružen: 13 Maj 2008, 22:04
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a mk »

Sem probal zamenjati mas z oljem v diferencialu in ni vredu.
Na pol osovinah je olje solzilo ven. Tudi ni bilo občutne blokade diferenciala. Za test sem notri dal silikonsko olje od amortizerjev viskoznost 45.
Pač diferencial je narejen za mast in tako se najbolje počuti.
Shema diferenciala v priponki.

Bom pa po vsej verjetnosti nabavil žiroskop Futaba G190, ki naj bi bilo enako kot DBox, samo z različno ceno in nalepkami. Pač zelo me firbec matra, koliko bo potem stabilen zadek predvsem pri pospeševanju. Če pa ne bo OK, se bo pa znašel med malimi oglasi. Temu pravim trošenje za znanost.

lp
Priponke
diff.jpg
diff.jpg (39.39 KiB) Pogledano 3734 krat
Mali-ooo
Razpravljalec
Prispevkov: 53
Pridružen: 10 Feb 2009, 23:39

DBOX

Odgovor Napisal/-a Mali-ooo »

Jaz sem imel v mislih veliko bolj viskozno olje, recimo od 1000-5000. Viskoznost je dovol velika da lahko temu rečemo že mast.
Drugače pa veliko sreče in nas drži na tekočem kako se kaj odnese.

LP Mario!!!
Uporabniški avatar
Natko
Razpravljalec
Prispevkov: 111
Pridružen: 08 Jul 2007, 14:50
Kraj: Bela krajna

Odgovor Napisal/-a Natko »

Tudi mene je v začetku zanimalo kako DBOX deluje zato sem probal z žiroskopom in sicer Eflite G110 HL. Žiroskop dobro opravlja svojo funkcijo. Lahko ga nastaviš da avto zadrži v driftu ali pa da ga poravna v smer vožnje. Žiroskop sem imel nameščen na Baji, vendar sem ga kmalu odstranil, ker bi se drugače lahko preveč navadil na to.
mk
Razpravljalec
Prispevkov: 174
Pridružen: 13 Maj 2008, 22:04
Kraj: Ljubljana

Re: DBOX

Odgovor Napisal/-a mk »

Mali-ooo napisal/-a:Jaz sem imel v mislih veliko bolj viskozno olje, recimo od 1000-5000.
Saj to 45 je dejansko 4500. Kakor jaz razumem pač eni olja označujejo še z dodatnimi dvema nulami. Olja grejo od 10 pa tja do 100 po viskoznosti. Edino če narobe mislim, me pa naj kdo popravi.
Mali-ooo
Razpravljalec
Prispevkov: 53
Pridružen: 10 Feb 2009, 23:39

Olja

Odgovor Napisal/-a Mali-ooo »

Poglej na tej strani:
http://www.der-schweighofer.at/wg/699/s ... pfer%25F6l

Tukaj imaš več olj. Tudi bolj viskozna.

LP Mario!!!
Uporabniški avatar
shqwarch
Profesor
Prispevkov: 1482
Pridružen: 02 Avg 2006, 20:24
Kraj: Nisem Profesor, Sem Razpravljalec :) ;)
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a shqwarch »

Aha dobro da vem, da je to en navaden gyro ta DBox, se pravi če mi bo zapašalo kdaj dat v avto to zadevo bom kar iz HongKonga naročil eno pocen zadevco pa bo.
Slika
mk
Razpravljalec
Prispevkov: 174
Pridružen: 13 Maj 2008, 22:04
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a mk »

Natko napisal/-a:Žiroskop sem imel nameščen na Baji, vendar sem ga kmalu odstranil, ker bi se drugače lahko preveč navadil na to.
Natko še za par pojasnil.
Kakšen je bil pa občutek vožnje?
In kaj pol če bi se navadil?
Saj če voziš za užitek je vseeno kaj/kako, važno da se maš fajn. :D


Glede oznak za olja mi ni preveč jasno. Sem na netu zasledil, da so nekateri blokirali diferencial. Ga bom blokiral tudi jaz, da vidim kako se potem vozi. Bolje videti in občutiti v praksi, kakor pol interneta prebrati. Diferencial bom kar zalil z vročo plastiko, to kar uporabljajo cvetličarji pri aranžiranju. Tako ga kasneje še vedno lahko povrnem v privotno stanje.
Imam pa edino pomislek, ker bodo polosovine tudi do še enkrat bolj obremenjene. To je takrat, če je eno kolo v zraku, je potem na drugem še enkrat večji navor(če ne zdrsava), kakor če sta oba kolesa na tleh(ne zdrsujeta).
Uporabniški avatar
Natko
Razpravljalec
Prispevkov: 111
Pridružen: 08 Jul 2007, 14:50
Kraj: Bela krajna

Odgovor Napisal/-a Natko »

Občutek vožnje?
Pri pospeševanju na poln gas, po travi Bajo precej premetava, sploh če ni raven teren. Pri tem moraš stalno delati neke korekcije da jo obdržiš v smeri vožnje. V primeru da imaš vgrajen DBox, te korekcije dela elektronika.

In kaj pol če bi se navadil?
Boljši občutek je, če voziš brez asistence in moraš sam loviti avto.

Blokada diferenciala:
Diferencial lahko začasno blokiraš tudi s plastelinom. Bojo pa na ta račun bolj trpeli pogonski deli. Polna blokada dif. se uporablja pri driftu. Za vožnjo po travi in podobnem terenu pa ni zdravo popolnoma zapreti diferenciala. Baja ima v dif. gosto olje, ki delno zapira dif.
Mali-ooo
Razpravljalec
Prispevkov: 53
Pridružen: 10 Feb 2009, 23:39

Olje

Odgovor Napisal/-a Mali-ooo »

Primer olj ki so namenjena za diferencijale:
http://www.redrc.net/2009/05/losi-diffe ... efill-kit/

Jaz ti priporočam iskat nekaj v tej smeri, sem prepričan da ma kaka mantua ali pa kdo kaj takšnega.
Pa bolje kupiti olje kot pa polomljene polosovine ali pa še kaj.
Problem pri polni blokadi difa je da ti bo avtek prvo fejst podkrilil, ko pa bojo kolesa začela zdrsavat pa bo fejst prekrmilil.

LP Mario!!!
Uporabniški avatar
krux666
Razpravljalec
Prispevkov: 124
Pridružen: 23 Mar 2006, 15:17
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a krux666 »

Kar se gyrota tiče, jaz sem uporabil http://www.ewtech.com/hhi/pg01.htm GWS Gyro, ki sem ga kupil za borih 25$, na kyosho 2WD 1:10 offroad avtu. Deluje odlično in mi tudi če spelujem pol po asfaltu in pol po travi drži naravnost kot pribit, je pa težava, ko hočeš pri večji hitrosti zavijati ti navaden gyro ne pusti polnih hodov, ker ga hoče sam ravnati, tako moraš pri večjih hitrostih bolj bremzati, da dobiš pravo hitrost za v zavoj. Diferencial pa sem pustil pri miru.
LP
Krux
mk
Razpravljalec
Prispevkov: 174
Pridružen: 13 Maj 2008, 22:04
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a mk »

Pa sem imel spet malo časa se ukvarjati z modelom.

Sem blokiral zadnji diferencial. Zalil sem ga s plastiko, to ki jo uporabljajo cvetličarji pri aranžiranju. Sprva sem dal notri premalo plastike, tako da ta zapora ni zdržala. 2x sem moral komplet zadnji del rastavljati, da sem prišel do diff-a.

Pri testu sem imel gor cestne gume (anaconda, imajo tudi profil).

Na pesku, makadamu nisem nič znatno opazil, da bi bil avto kaj bolj vodljiv.

Na asvaltu pa je razlika. Pri pospeševanju naravnost ni razlike. Pri pospeševanju v ovinku oz. iz ovinka je bolje. Prej se je notranje kolo, ki ni imelo toliko stika s podlago, zavrtelo v prazno. Zaradi tega sedaj v ovinku bolje pospešuje. Če pa je še preveč gasa in če zdrsne zunanje kolo v prazno, je pa isto kot prej, zadek odnese in se zavrti. Opazil sem tudi, da če npr. odnese zadek oz. je nemiren in če spustim gas, se hitreje umiri.

Polosovine so zdržale, čeprav zaradi blokade bolj trpijo. Sem jih probal tudi po travi, vendar sem imel neprimerne gume in so se vrtele v prazno, tako da neke sile na polosovinah ni bilo. Edino skrbi me, če bo kakšna zelo dobro oprijemajoča podlaga in prave gume, da bo takrat kakšna polosovina izdahnila. To bom takrat razmišljal, ali naj nazaj odblokiram diferencial.
Zaenkrat je občutek boljši. Idealno bi bilo, da bi blokado diff-a lahko ročno vklapljal/izklapljal, ne pa da je 1,5h šraufanja.

Sem pa danes tudi naročil žiroskop G190 pri kitajcih.

Poročam kako bo po tem.
mk
Razpravljalec
Prispevkov: 174
Pridružen: 13 Maj 2008, 22:04
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a mk »

Sporočam, da sem polomil polosovine. Natančno U del, ki pride ven iz diferenciala, kjer je pritrjena zvezdica. Obe polosovini, natančno ta del, ki se je zlomil, sta bili oslabljeni od raznih kamenčkov, ki se dostikrat na makadamu zataknjejo med ohišje in ta U del in takrat veselo postružijo plastiko. Zareze so bili cca. 1mm, kar je oteževalna okoliščina.

Na asfaltu je bilo vse OK, potem sem pa malo skakal na pločnik. Takrat je tako, da avto malo poskoči potem pa zadnji del pribije ob pločnik. Ker se kolesa zavrtijo v prazno in nato se v trenutku zaustavijo, je bil izgleda to velik napor za polosovine. Na tak način sem zlomil eno polosovino. Potem sem pri drugi testiral vzdržljivost, tako da sem zavrtel v prazno kolo s polnim gasom in nato avto spustil na tla. Po nekaj poizkusih je tudi ta počila.

Potem sem začel razmišljati ali je smiselno imeti blokiran diff in za enkrat mi to še ustreza, ker vodljivost je boljša.
mk
Razpravljalec
Prispevkov: 174
Pridružen: 13 Maj 2008, 22:04
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a mk »

Sem nabavil žiroskop Futaba G190 pri kitajcih.

Ga priklopil in ugotovil, da se s smernim servotom ne razumeta dobro. Po raziskovanju sem prišel do zaključka, da je problem pri zagonu žiroskopa. Namreč, ko se vzpostavi napajanje, žiroskop rabi cca. 2 sekunde, da se vzpostavi v normalno stanje. Med tem časom servotu ne prepušča kontrolnega signala. Verjetno ker servo ne dobi signala ob priklopu napajanja, se sploh ne vklopi. Ne vklopi se tudi ne ko dobi signal. Stvar rešim tako, da takrat izklopim servo iz žiroskopa in nato ponovno vklopim. Servo potem deluje normalno.

Sem probal na nekem drugem analognem starem počasnem servotu in tam deluje.

V avtu je stock od Traxxasa, ki je digitalni (0.12 sek/45, 88N/cm).

Razmišljam da bi dodal gumb stikalo na napajanje servota in bi potem vsakič, ko bi vklopil regulator nato tudi resetiral servo. To je malo moteče. Ali pa en rele, ki z zakasnitvijo npr. 3 sek vklopi servo? Ali pa nov servo?

A ima kdo še kakšno boljšo idejo?

Itak pa moram najprej probat, kako se to obnese.
jura
Začetnik
Prispevkov: 10
Pridružen: 03 Dec 2009, 22:46

Odgovor Napisal/-a jura »

Tudi sam nameravam vgraditi gyro, da sprobam zadevo.

Kakšne pa imate pa vi izkušnje s tem? Kateri gyro je najbolj kompatibilen z traxxas servotom?

Lp
mk
Razpravljalec
Prispevkov: 174
Pridružen: 13 Maj 2008, 22:04
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a mk »

Me je Jura spraševal po vezavi, pa objavljam v temi, mogoče bo tudi komu kaj prav prišlo.
Delovanje servota z gyrotom sem rešil tako, da sem vmes inštaliral stikalo s katerim preklapljam signal, ali z gyrota ali direkt. Direkt mora biti ob vklopu sistema, potem pa se lahko preklaplja.
Sem naredil shemo vezave, kar v wordu, za info je vredu. Barva žic je znana.
Vse skupaj sem zaprl v škatlico citronke, tako da je vodoodporno in zaščiteno pred prahom.

Ne vem zakaj nisem mogel dati ene slike v priponku, drugo pa lahko. Obe jpg v mejah normale. Sta pa zato sedaj v wordu dodana. Svašta.
Priponke
gyro.doc
(113.5 KiB) Prenešeno 70 krat
jura
Začetnik
Prispevkov: 10
Pridružen: 03 Dec 2009, 22:46

Odgovor Napisal/-a jura »

Hvala mk.

Ko zmontiram javim.
Pa še nekaj. A je važno kako mora biti Gyro obrnjen?

Lp
mk
Razpravljalec
Prispevkov: 174
Pridružen: 13 Maj 2008, 22:04
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a mk »

Ja važno je kako je gyro obrnjen. Pač os po kateri koregira mora biti z navpično osojo avtomobila.

Poglej ta video http://www.youtube.com/watch?v=bXiDI7FJPlc , je predstavitev in inštalacija DBox, kar je enako.

Najprej nalepi gyro v avto da potestiraš. Da rešiš problem nekompatibilnosti s servom, mora bti ob vklopu regulatorja servo izklopljen iz gyrote. Po parih sekundah vklopiš servo v gyro in dela. To naredi prej predn začneš montirat stikala itd...

lp
Odgovori

Vrni se na Splošno